15 OCAK : 2008 .. TURK TOPLULUKLARINDAN HABERLER .. (fwd)

*** WORLD TURKISH CONGRESS ** DUNYA TURKLERI KONSEYI *** Founded 1992 **

to grass...@turkishforum.org, d...@turkishforum.org

DEGERLI UYELERIMIZ DAGITM HATLARIMIZ REVIZYONDAN GECMEKDE - DAHA BIR
MUDDED
SURECEK - ESKI DAGITIM HATLARIMIZI KULLANMAKTAYIZ - GUCLUKDEN DOLAYI OZUR
DILERIZ .. TURKISH FORUM

iCiNDEKiLER/Index:

From: jale....@turkishforum.com

TEPKI SEL GIBI

TÜRKLER ÇOCUKLARI IÇIN OY KULLANMALI

HOLLANDALI TÜRKLER SEVINÇLI

YESILLER HEDEF BÜYÜTTÜ

MUHABBET: ADINIZ MÜLLER DEGILSE ISINIZ ZOR

YÖS IÇIN GERI SAYIM BASLADI

"EN BASARILI SOSYAL ÇALISMA"

‘UÇAKLAR TERÖRISTLERIN KULAK ZARINI PATLATIYOR’

DANIMARKA’DAN ERMENILERE: BIRAKIN MESELEYI TARIHÇILER ÇÖZSÜN

TURKISH FORUMDAN ACiL BiR MESAJ

DEGERLi UYELERiMiZ: Icinde bulundumuz maddi kirizi atlatmak ve sizlere hizmete
devam edebilmemiz icin - 2008 yIlI ve geçmi$e dönük üyelik aidatlarInIz için
grass...@turkishforum.com adresine kredi kartI talimatI verebilir, banka
hesap numaralarImIza yatIrabilir, makbuz kar$IlIgI posta adresimize cekle
yonlendirebilir ödeyebilir veya kredi kartInIzla emniyetli hatlarimizi
kullanarak ödeme yapabilirsiniz.

Bilgilerinize arz eder, saygIlar sunarIz.

MUTLU BIR YIL DILEKLERIMIZLE

Yönetim Kurulu Adina

Dr. K. Buyukataman

Ba$kan

Kredi Karti odemede http://www.turkishforum.com/tr/bagis.html adresinden
bilgileri giriniz, Internet Üzerinden (MC/VISA) ile ödemeyi YUKARIDAKI ADRESDE
odemeye gitmek yazisini tiklayarak yapabilirsiniz.
BagI$larInIz, aidat ödemelerinizi MasterCard veya VISA kullanarak TURKISH
PROMOTION FUND hesabI yolu ile yapmaktasInIz. Kar$InIza çIkan alanlarI
doldurarak (e-posta adresinizi muhakkak girerek) ödeme i$leminizi bitiriniz.
BazI kredi kartlarI sadece verildigi ülkede geçerlidir ve ABD üzerinden
calI$mayabilir. Yani kredi karti ile bagI$ yapmanIz mümkün olmayabilir, bu
durumda alternatif metodlarI denemenizi rica ederiz. Isminizde iso-latin 1
alfabesinde bulunmayan (yani g,G,I,i gibi) harfler varsa lütfen bunlarI
kullanmayInIz. Soru ve sorunlarInIzI bize iletebilirsiniz. Uye aidatlariniz
501-C-3 organizasyon oldugumuz icin vergiden dusebilirsiniz.

ÖDEMENIZI TAKIBEN yazdIgInIz e-posta adresine otomatik bir elektronik makbuz
gelecektir. $ifrelenmi$ tüneller ve 3 kademeli emniyet sistemi sayesinde
ödemeniz güvenli bir $ekilde i$lenmektedir. Sayet 2008 senesi icin Aidatini
odemis olan uyelerimiz icin hazirlanmis Uye Sertifikasi istiyorsaniz, Lutfen
bize e-posta ile grass...@turkishforum.com adresinde (gelen makbuz ile
birlikde) bildiriniz, bir hafta icinde size ulastiririz
2 ABD de banka transferi :
SOVEREIGN BANK, VINNIN SQUARE, SWAMPSCOTT, MA 01907,
OFFICE NO: 730 ACCOUNT NO: 73004932767 ABA(ROUTING) NO: 011075150
SWIFT CODE: SVRN US 33 \\ FWO11075150
Account owner: Turkish Forum. Inc.

3 Türkiye de banka transferi :
TC ZIRAAT BANKASI Istanbul/Taksim Subesi
Hesap No: 5761628-5001 - SWIFT CODE: TC2BTR2A
Hesap sahibi: Turkish Forum Inc.

4 Çek Ile : TurkishForum , Po Box: 1104 Marblehead, MA 01945 USA

2008 senesi icin Aidatini odemis olan uyelerimiz icin hazirlanmis Uye
Sertifikasi istiyorsaniz, Lutfen bize e-posta ile grass...@turkishforum.com
adresinde veya cek gonderdiginiz adrese (gelen makbuzun kopyasi ile birlikde)
bildiriniz, bir hafta icinde size ulastiririz

_______________________________________
Turkce Karakterler Kullanilmisdir Okumak Icin Turkish ISO Veya UTF-8 Tarayici
Dil Kodlamasini Seciniz.

Please Set Your Browzers To UTF-8 Or Turkish ISO
___________________

TURKISH FORUM GRUBUNUZA BASARILARININ DEVAMI IÇIN DESTEK OLUNUZ !

___________________

Turkish Forum is a Network, PR and a Lobbying Foundation
Turk Forum Dayanisma, Halkla Iliskiler & Lobi kurulusudur

TURKISH FORUM * WORLD TURKISH ALLIANCE
United We Stand - United We Are Stronger
BIRLIKTEN KUVVET DOGAR
Informing and Activating Turks and Friends World Wide
www.TurkishForum.com

ITG TELEFON HATLARINI KULLANINIZ.
En Suratli Baglantilar icin http://turkishforum.itgcards.com/turkce/

IÇINDEKILER:

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Gundem&an=2036

TEPKI SEL GIBI

Ali ÇALISKAN / GELSENKIRCHEN

NRW'de 22 Türk dernegi tarafindan olusturulan Türk Dernekleri Platformu
temsilcileri, Hessen Eyaleti Basbakani Roland Koch'un (CDU) suç isleyen göçmen
gençleri seçim malzemesi yapmasinin toplum barisina büyük zarar verdigini
söylediler

Almanya'nin Kuzey Ren Vestfalya (NRW) Eyaleti’nde 22 Türk dernegi tarafindan
olusturulan Türk Dernekleri Platformu temsilcileri, Hessen Eyaleti Basbakani
Roland Koch'un (CDU), suç isleyen göçmen gençleri seçim malzemesi yaparak,
hedef göstermesini elestirdiler.

Gelsenkirchen’de Zonguldaklilar Dernegi’nin lokalinde yapilan ve Avrupa
Sivaslilar Birligi (ASIB), Kapadokya Kültür Dernegi, Ankaralilar Dernegi,
Düzceliler Dernegi, Zonguldaklilar Dernegi, Avrupa Sinoplular Dernegi (ASIDER),
Bartin Hasan Kadililar Dernegi, Aksaraylilar Dernegi, Balikesirliler Dernegi,
Usaklilar Dernegi’nin baskan ve temsilcilerinin katildigi toplantida
derneklerin temsilcileri son gelismelerden kaygi duyduklarinin altini çizerek,
siyasilerin oy ugruna göçmenleri hedef göstermelerini kinadilar.

Platform adina açiklama yapan Bahri Akalin, 'Türk dernekleri olarak siddetin
her türlüsüne karsiyiz. Münih metrosunda yasanan siddet olayini kabul etmemiz
mümkün degil. Bu olayi siddetle kiniyoruz. Ama Hessen Eyaleti Basbakani Roland
Koch'un yaptigi gibi siyasetçilerin, özellikle seçim önceleri bu tür olaylari
firsat bilerek oy avciligi yapmalari da kabul edilemez. Göçmenlerin hedef
gösterilmesi kimsenin isine yaramaz. Tam tersine toplum barisina zarar verir.
Bizler siyasetçilerin popülist yaklasimlardan uzak durmasini istiyoruz.'

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Politika&an=987

TÜRKLER ÇOCUKLARI IÇIN OY KULLANMALI

Gülay DURGUT / FRANKFURT

Hessen Eyaleti'nde yapilacak seçimlerde SPD'nin basbakan adayi olan Andrea
Ypsilanti Hürriyet'e yaptigi özel açiklamada, "Bu seçimler Türkler ve
çocuklarinin gelecegi açisindan çok çok önemli. Bu önemin farkina varmalari ve
sandik basina giderek oylarini kullanmalari gerekir" dedi.

Sayin Ypsilanti, seçimlere "Zamani geldi" sloganiyla girdiniz. Neyin zamani
geldi? Ne anlama geliyor bu slogan?
Bu slogan Hessen Eyaleti'nde sosyal demokratlarin yeniden hükümeti kurma,
iktidar olma zamaninin geldigine isaret ediyor. Bu slogan Hessen Eyaleti'nde
yeniden bir sosyal demokrat basbakanin söz sahibi olmasi gerektigine isaret
ediyor. Bu slogan Hessen Eyaleti'nin yeniden hosgörülü bir eyalet olmasinin
zamani geldigini söylüyor.

Hessen Eyaleti'nin en önemli problemi nedir sizce?
Bizim eyaletimizde en önemli sorun egitim sorunudur. CDU'nun eyalette
uyguladigi egitim politikasi tamamiyla yanlis bir politika olmustur. Roland
Koch, egitim politikasinda tam anlamiyla basarisiz olmustur. Daha ilkokul
dördüncü siniftayken çocuklarin hangi ortadereceli okula gidecegine karar
verilmesi dogru bir yöntem degildir. Yetenekli, akilli bir çok çocuk ne yazik
ki olmasi gerektigi gibi desteklenmiyor, tesvik edilmiyor. Liselerdeki ögrenim
süresinin kisaltilmasi lise ögrencilerini zora sokmus, onlarin yükünü
arttirmistir.
DÜRÜST BIR POLITIKACIYIM

Sizi CDU'lu Roland Koch'tan ayiran en önemli özelliginiz nedir?
Ben dürüst bir politikaciyim. Hessen'deki basbakanlik koltuguna talip olmamin
nedeni kisisel ihtiraslarimdan dolayi degil, bu eyalette herkesin esit, adil ve
hosgörülü bir ortamda yasayabilmelerini saglamak içindir.
KOCH DUVARA TOSLADI

Roland Koch'un özellikle bu yilbasindan bu yana göçmenlere yönelik
açiklamalarini nasil yorumluyorsunuz?
Koch, uyguladigi politikalarla Hessen'de duvara toslamistir. Seçimleri
kazanamayacagini anlayinca kendisine bir çikis yolu aramis ve yine göçmenleri
bulmustur. Basarisizligini örtbas etmeye çabalamakta, seçmenlerin ilgisini esas
konulardan koparip baska yerlere çekmeye çalismaktadir. Roland Koch, egitim
politasiyla oldugu gibi ekonomi politikasiyla da iflas etmistir. Koch, duvara
tosladigi zaman seçmenleri bölecek bir konu bularak korku yaratmakta ve
seçmenleri korkuyla etkileyerek, bu korkulari oya çevirmeye çalismaktadir.
Gençlerdeki siddet egilimleri üzerine elbette konusup tartisabiliriz. Ve bunu
konusup tartismamiz da gerekmektedir, çünkü suç isleyen gençlerin sayisi
çogalmistir. Bunlar dogrudur ama bu sorunu Koch'un yaklasimiyla çözemeyiz. Bu
gençlerin meslek egitim yerlerine ihtiyaci vardir, ise ihtiyaci vardir. Ve her
seyden önce kendilerine yardimci olacak, yol gösterecek rehberlere, önderlere
ve öncülere ihtiyaci vardir. Gençlere siddete basvurmadan önce yardimci
olabilmeliyiz. Tekerlek kirildiktan sonra yol gösteren çok olur!

UYUM BAKANIMIZ OLACAK

Seçimleri kazandiginiz takdirde ilk 100 günde yabancilar için ne yapacaksiniz?
Hessen Eyaleti'nde seçimleri kazanip iktidar partisi oldugumuz takdirde,
öncelikle yapacagim islerden birisi bir Uyum Bakanligi olusturmak olacak. Uyum
bakanimiz da belli. Göçmenlerin sorunlarinin en kisa zamanda çözülebilmesi için
sadece bu sorunlarin çözümüyle ilgilenecek bir kuruma ihtiyaç vardir. Biz de bu
kurumu olusturacagiz.

Uyum politikasi sizin için ne demek?
Uyum politikasi benim için öncü kültür demek degil. Uyum politikasi benim için
yeniliklere, baska kültürlere açik bir politika demektir, dayanisma, birlik
beraberlik, karsilikli hosgörü ve tolerans demektir. Tüm bunlarin Hessen'de
olmasini istiyorsak, SPD'nin Hessen'de iktidar olmasi gerekiyor.

BIZ BIRLESTIRICIYIZ

Türk seçmenler sizin için ne kadar önemli?
Seçmenlerimin arasinda Türk seçmenler çok önemli bir grubu olusturuyor benim
için, çünkü biz Türklere yönelik politika da yapiyoruz. Türklerin burada
kendilerini iyi hissetmeleri için, çocuklarin iyi bir egitim görebilmeleri için
politikalar üretiyoruz. Türk seçmenlerin beni destekleyeceklerini umud
ediyorum, zira Roland Koch'un Türklere nasil yaklastigi özellikle yilbasindan
beri yaptigi açiklamalarla bir kez daha ortaya çikti.

Türk seçmenler hangi somut gerekçelerle sizi seçmeliler?
Türk seçmenler SPD'ye oy vermeli, çünkü biz göçmenlere karsi bir politika
yapmiyoruz, insanlari bölmeye çalisan bir seçim kampanyasi yürütmüyoruz, biz
birlestiriciyiz. Türk seçmenler bizi desteklemeli, çünkü biz egitim
politikamizda göçmen çocuklara büyük önem veriyor, onlarin basarili olmalari
için gerekli tesvikleri yapiyoruz. Bizce her çocuk tesvik edilmeli,
desteklenmelidir. Tek bir çocugu bile, nereden gelirse gelsin, hangi ulustan
olursa olsun, kaybetmek gibi bir lüksümüz yoktur.

Türk seçmenlere bir mesajniz var mi?
Hessen Eyaleti'ndeki bu seçimler Türkler açisindan çok çok önemli. Bu önemin
farkina varmalari ve sandik basina giderek oylarini kullanmalari gerekir.
Seçimlerde kullanacaginiz oylar özellikle çocuklarinizin gelecegi için çok
önemli. Kullanacaginiz oylarla çocuklarinizin gelecegini belirleme sansina
sahipsiniz!

Ypsilanti kimdir?
Rüsselsheim dogumlu, 50 yasindaki Andrea Ypsilanti isçi bir babanin üç kizindan
biri. Sosyoloji, Siyasi Bilimler ve Pedagoji okudu. Lufthansa'da hostes olarak
çalisti. 2003'ten beri SPD Hessen Eyalet Teskilati Baskani olarak görev
yapiyor. Partisi tarafindan yüzde 97 gibi ezici bir çogunlukla eyalet
seçimlerinde basbakan adayi olarak gösterildi. Bir çocuk annesi olan Ypsilanti,
siyasi çalismalarinda egitim ve aile politikalarina agirlik veriyor. Bos
zamanlarinda yemek yapmaktan hoslanan Ypsilanti edebiyat ve sanatla ugrasmayi
da seviyor.

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Politika&an=985

HOLLANDALI TÜRKLER SEVINÇLI

ROTTERDAM | 12.01.2008

Hollanda Türk Isadamlari Dernegi (HOTIAD) Baskani Mehmet Soytürk, hükümet
tarafindan, yurt disindaki Türk vatandaslarina seçme ve seçilme hakki verilmesi
yolunda alinan siyasi kararin, son derece memnuniyet verici oldugunu bildirdi.

Mehmet Soytürk, dernek yönetim kurulu üyeleriyle birlikte Rotterdam’da
düzenledigi basin toplantisinda, dernegin geçen yila iliskin çalismalari ve
subat ayinda yapilacak Maastricht Türk Is Adamlari Ekonomik Zirvesi hakkinda
bilgi verdi.

HOTIAD’in, basindan bu yana yurt disinda yasayan 5 milyonu asan Türk
vatandasinin Türkiye’deki seçimlerde oy kullanmasi için her düzeyde
girisimlerde bulundugunu ifade eden Soytürk, bu hakkin saglanmasi yönünde
hükümetin aldigi son karari sevinçle karsiladiklarini ve bunun kisa sürede
yasalasmasini beklediklerini söyledi.

Soytürk, Hollanda’daki Türk is adamlari olarak 2007 yilini, yatirim, Türkiye
ile iliskiler, sosyal faaliyetler ve çesitli kültürel çalismalara destek
açisindan gayet basarili geçirdiklerini belirtti.

Hollanda’daki Türk toplumunun bugün geldigi düzeyin ve sahip oldugu ekonomik
gücünün küçümsenmemesi gerektigini kaydeden Soytürk, Türklerin özellikle
ekonomik yatirim ve ticaretteki basarisinin çok dikkat çekici oldugunu ifade
etti.

HOTIAD’in, Türkiye’de TÜSIAD’in dengi olan Hollanda Sanayici ve Is Adamlari
Dernegi (VNO-NCW) nezdinde taninan ve kabul gören bir kurulus haline geldigini
anlatan Soytürk, üst düzeydeki Hollandali is adamlariyla daha siki ve yakin
isbirligi içine girdiklerini de söyledi.

Soytürk, "belirli bir üretim ve satis cirosuna ulasan, üst düzeydeki Türklere
ait sirketlerinin yatirim ve is iliskileri konusunda Hollandalilarla her
düzeyde esit görülmesine karsilik, firin, market gibi kimi küçük ölçekli
isletmelere, hala azinlik tanimlamasiyla olumsuzluklari öne çikarilarak farkli
bakilabildigini" belirtti.

Hollandalilardaki bu anlayis ve yaklasimin degismesi için de çaba
gösterdiklerini anlatan Soytürk, uzun dönemde, ABD’de yapildigi gibi "Türk
günü" düzenleyerek, bunu Hollanda’da geleneksel hale dönüstürmek istediklerini
ve bu düsüncelerini 2008 yili çalisma programina aldiklarini söyledi.

MAASTRICHT ZIRVESI

HOTIAD Baskani Soytürk, bu yilki faaliyetleri içinde en önemli çalismanin,
9–10 Subatta Maastricht’te yapilacak "Ikinci Maastricht Avrupa Türk Is
Adamlari Ekonomik Zirvesi" oldugunu belirtti ve bu zirveye iliskin hazirliklar
hakkinda bilgi verdi.

ABN Amro Bankasinin toplantinin ana destekleyicisi oldugunu belirten Soytürk,
toplantiya gerek Türkiye, gerekse Hollanda ve öteki ülkelerden hükümet ve
siyasi partilerle is dünyasindan en üst düzeyde katilim olacagini bildirdi.

Basbakan Recep Tayyip Erdogan ile Hollanda Basbakani Jan Peter Balkenende’nin
de katilmalarinin beklendigini, ancak kesin yanitin alinmadigini ifade eden
Soytürk, toplantiya basta Limburg Valiligi olmak üzere Hollanda makamlarinin da
destek verdigini kaydetti.

Basin toplantisinin ardindan HOTIAD yönetim kurulu üyelerinden Ali Bektur,
katilanlara yemek verdi.

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Politika&an=980

YESILLER HEDEF BÜYÜTTÜ

Mehmet UZUN / HANNOVER

Asagi Saksonya Eyaleti'nin tek ve ilk Türk kökenli milletvekili Filiz Polat,
partisi yesiller (Bündnis 90 / Die Grünen) 27 Ocak'ta yapilacak eyalet
seçimlerine tekrar aday gösterildi. 7. siradan aday gösterilen Polat, tüm Türk
kökenli seçmenlerden partisi ve kendisini desteklemesini istedi. Daha önceki
seçimde yüzde 7.6 oraninda oy aldiklarini hatirlatan Polat, "Bu kez sürpriz
yaparak yüzde 10 dolayinda oy almayi hedefliyoruz" dedi.

ALMANYA’nin Asagi Saksonya Eyaleti’nde yapilacak eyalet parlamentosu
seçimlerinde Yesiller Partisi’nin kozu 29 yasindaki Türk kökenli Filiz Polat.
Halen milletvekili olan ve partisi tarafindan tekrar aday gösterilen Polat,
Osnabrück bölgesinden seçimlere girecek. 7. siradan aday olan genç politikaci
Türk seçmenlerin oyunu bekledigini söyledi.

HEDEF YÜZDE 10

2003 yilinda yapilan eyalet seçimlerinde yüzde 7.6 oy aldiklarini söyleyen
Filiz Polat, parti olarak 27 Ocak’taki seçimlerde yüzde 10’u hedeflediklerini
söyledi. Yesiller Partisi’nin göçmen ve Türkiye taraftari oldugunu, göçmenlerin
Almanlarla esit haklara sahip olmasi için çalistigini anlatan Polat,

'Bizim politikamiz belli. Biz CDU’nun yaptigi gibi seçimler öncesi basta
Türkler olmak üzere göçmenleri hedef alan politika izlemiyoruz. Biz, bugün
oldugu gibi dünde göçmenlerin yaninda olduk. Göçmenlere daha çok destek
verebilmemiz için 27 Ocak’ta yapilacak seçim çok önemli. Bu nedenle
seçmenlerden destek bekliyoruz. Eyalette güçlendik. Bu seçimlerde yüzde 10
dolayinda oy almayi hedefliyoruz. Eger bu hedefe ulasirsak sürpriz olmaz' diye
konustu.

NABIZ YOKLADI

Önceki gün seçim turuna çikan Filiz Polat, Türk esnaflarini ziyaret etti.
Türklerin sorunlarini dinleyen Polat, seçim politikalarini anlatti. Türklerden
destek isteyen Polat, kendi hazirladigi ve Türkçe olan 'Iklimi koruyan ve
dünyaya açik bir Asagi Saksonya için' baslikli el ilanlarini dagitti.

Ilanin 8 basliktan olustugunu ve içinde seçim politikasinin bulundugunu
söyleyen Polat, 'Türkçe ve Almanca hazirladigim el ilanlarini gittigim her
yerde seçmenlere dagitiyorum. Ben meclisteki tek Türk kökenli milletvekiliyim.
Seçim sonunda da tek olacagima inaniyorum. Çünkü meclise girebilecek baska Türk
kökenli aday yok. Baska partiler Türk kökenli aday gösterdi ama en arka
siralardan. Dagittigim ilanlarda seçim politikamiz var.

Bunlar; 1. AB vatandasi olmayan göçmenlere seçme ve seçilme hakki verilmesini
hedefliyoruz. 2. Kalifiye açigini kapatmak, üniversite egitimini tamamlayan
göçmenlerin burada kalmalarini kolaylastirmak ve yabanci ülkelerden alinan
diplomalarin burada taninmasini saglamak istiyoruz. 3. Göçmen ve yabancilarin
kamu kuruluslarinda ise alinmalarini kolaylastirmak istiyoruz. 4. Eyalette is
kurmak isteyenlere zorluk yollarini kapatmak istiyoruz. 5. Göçmen derneklerini
ekonomik yönde desteklemeyi hedefliyoruz. 6. Göçmen kökenli ögrenci ve
gençlerin iyi bir egitim alabilmeleri için egitim kurumlarinda çok kültürlü ve
yetenekli ögretmen ve egitimciler görevlendirecegiz. 7. Ana dil egitimine önem
verip yuvalari ve okullari destekleyecegiz. 8. Ilkokulda anadil egitimini
güvence altina alip, anadilin orta okullarda da yüksek seviyede verilmesini
saglayacagiz' diye siraladi.

YAPILAN HAKSIZLIKLARA SESSIZ KALMAYIN

Annesi Alman babasi Türk olan Filiz Polat, 14 yasindan beri Yesiller Partisi
içinde oldugunu söyledi. Iktisat ve Siyasi Bilimler Fakültesini bitirdigini,
mecliste 2004 yilindan beri Dilekçe Komisyonu’nda görevli oldugunu anlatan
Polat,

'Dilekçe komisyon önemli bir yer. Burada tüm sorunlari görüyorsun. Komisyona en
çok göçmenler dilekçe veriyor. Göçmenler arasinda da ilk sirayi Türkler aliyor.
Göçmenler haksizlik yapildigini gelen sikayet dilekçeleriyle komisyonda daha
iyi gördüm. Mesela bir Türk bir yerden arsa alip ev yaptirmak istemis. Ancak o
kentin belediye baskani, ‘Burada çok Türk ve yabanci var’ diyerek Türkün arsa
almasini engellemis. Bu kisi bize sikayette bulununca olay patlak verdi. Hemen
olayla ilgilendim ve sorunu çözdük. Bu gibi binlerce olayla karsilasiyoruz. Bu
yapilanlar haksizlik. Ben Türk kökenli oldugum için bu tür olaylara daha önem
veriyorum. Sorunlarin çözülmesi, esitsizligin ortadan kalkmasi için
çalisiyorum. Eger bir sorunu olan göçmen varsa bana yazabilir veya komisyona
basvurabilir. Yapilan aksizliklara seyirci v sessiz kalmayin' dedi.

GÖÇMENLER AVANTAJ

Asagi Saksonya Eyaleti’nde göçmen sayisinin çok olduguna ve bunun Almaya için
avantaj olduguna dikkat çeken Filiz Polat, 'Göçmenler avantajdir. Ancak diger
partiler bunu görmüyor. Basta CDU olmak üzere diger partiler göçmenleri sorun
olarak görüyor. Olaya böyle bakilinca sorunlar yasaniyor.Eyalette yasayan Türk
seçmenler bunu göz önünde bulundurmali. Bu avantajlarini iyi kullanmalilar.
Göçmenler ne zaman oy haklarini iyi yönde kullanirlarsa diger partiler
göçmenleri sorun olarak görmekten vaz geçer. Seçimde mutlaka oy kullanin.
Kullanilmayan oylarin NPD ve diger küçük partileri güçlendirdigini unutmayin'
diye konustu.

FILIZ POLAT KIMDIR

Almanya’da dogan ve 29 yasina olan Polat’in annesi Alman, babasi Türk.
Frankfurt’ta Iktisat ve Siyasi Bilimleri okuyan Filiz Polat, Yesiller Partisi
tarafindan 2003 eyalet seçimlerine 15. siradan aday gösterildi. Yesiller
meclise 14 milletvekili sokunca Polat yedek olarak disarida kaldi. 2004 yilinda
Yesiller Partisinden Rebecca Harms Avrupa Parlamentosuna (AP) seçilince Polat
meclise girdi. Meclisin en genç ve tek Türk kökenli milletvekili olan Polat
dilekçe komisyonunda görev aldi. Yaptigi basarili çalismalarla göz dolduran
Polat, partisi tarafindan 27 Ocak’ta yapilacak seçimlere bu kez 7. siradan aday
gösterildi. Vanli ve bekar olan Filiz Polat’in seçim bölgesi Osnabrück.

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Magazin&an=868

MUHABBET: ADINIZ MÜLLER DEGILSE ISINIZ ZOR

Tolga GÜRSOY / KÖLN

Almanya'da "Göçmen gençler ve siddet" tartismalarina ünlü R'n'Besk sarkicisi
Muhabbet de katildi. Kendisinin de benzer suçlamalarla karsilastigini söyleyen
genç sarkici, "Sinir disi çözüm degil. Bizim destege ihtiyacimiz var" dedi.

Almanya'da yasayan ünlü R'n'Besk sarkicisi Muhabbet, Hessen Eyalet Basbakani
Roland Koch'un açiklamalari ile alevlenen 'Göçmen gençler ve siddet'
tartismalari hakkinda açiklamalarda bulundu. Kölner Express gazetesine konusan
ve kendisinin de böyle bir ortamdan geldigini söyleyen genç sarkici, 'Sinir
disi sorunu çözmez. Bizim destege ihtiyacimiz var' dedi.

Gazete, Muhabbet için 'Ne hakkinda konustugunu biliyor. Alt siniftan gelip star
olan biri olarak, göçmen gençlerin yasadiklarini en iyi anlatacak kisilerden
biri o' diye bahsetti.
Genç yildiz da, alt sinifin çocugu olmanin ne demek oldugunu çok iyi bildigini
vurgulayarak, söyle konustu:
'Oralardan yukarilara çikmak çok zor. Hele bir de adiniz Schmitz ya da Müller
degilse neredeyse imkansiz. Alt sinifta yasayan insanlar üzerinde inanilmaz bir
baski var. Bu baskiyi okulda, aile içinde, meslek egitimi yaparken kisacasi her
yerde hissediyorsunuz. Bunun yaninda okulda alt siniftan gelen ama Alman olan
çocuklarla dis görünüsünüzün farkli olmasi bu hayal kirikliklarini daha da
arttiriyor. Bundan kurtulmak isteyen bir çok göçmen çocugu parayi tek amaç
olarak belirliyor. Araba, cep telefonu, sik kiyafetler ve ayakkabilar yasanilan
hayal kirikliklarinin ilaci haline geliyor.'

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=kvm&an=40

YÖS IÇIN GERI SAYIM BASLADI

Mesut ZEYREK / KÖLN

Almanya Köln Baskonsoloslugu Egitim Atasesi Ugur Acar, Yabanci Ögrenci
Sinavi'na (YÖS) sinavi için son basvuru tarihini 7 Mart 2008 olarak açikladi.

Sinavin 13 Nisan 2008 tarihinde yapilacagi bildirildi. Yurtdisinda yasayanlarin
Türkiye'de egitim görmesine yönelik yapilan sinavlar hakkinda bilgi veren
Egitim Atasesi Ugur Acar sunlari söyledi:

'Sinavlara girebilmenin ana sarti ögrencilerin yabanci pasaportu tasimalari.
Bir diger kural ise lise ya da dengi okul diplomasina sahip veya lise son
sinifta olmalaridir. Anne, babasi en az 3 yildir yurtdisinda yasayan ve
Türkiye’de lise mezunu sayilabilecek bir diplomasi olan ögrenciler girebiliyor.
Her yil birçok ögrenci bu sinavlari kazanarak Türkiye’deki üniversitelerde
egitim imkani yakaliyor.' Acar, bu tür egitim firsatlarinin degerlendirilmesini
gerektigini ve ayrilan kontenjanin tamamen dolmadigina da dikkati çekti.

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=kvm&an=29

"EN BASARILI SOSYAL ÇALISMA"

Kemal DOGAN / BREMERHAVEN | 15.11.2007

Almanya'da Bremenhaven kentinde yasayan Derya Urkan, 2005'te kurdugu göçmen
kadinlara yönelik çalisan kadin bulusma, kültür ve egitim merkezi Cafe Mozaik
ile Bremerhaven Belediyesi'nin "En Basarili Sosyal Çalisma Ödülüne" layik
görüldü.

1997'de evlenerek Almanya'ya gelen Konyali Derya Urkan, pedagog esi Yasar Urkan
ve arkadaslari Gülüzar Ildem, Nuran Karakus ve Senay Çelen’in destegiyle
göçmenlerin yogun olarak yasadigi Lehe semtinde Cafe Mozaik isimli kadin
bulusma ve egitim merkezini açti.

Göçmen kadinlara basta Almanca ve uyum kurslari olmak üzere bir çok etkinlikle
kendilerini gelistirme imkani sunan Cafe Mozaik, kisa süre içinde bölgedeki
kadinlarin ugrak yeri haline geldi.

AB Sosyal Fonu ve Helene-Kaisen Haus sosyal çalisma kurumunun maddi destegini
de alan Cafe Mozaik'in kurucusu Derya Urkan 16 Kasimda düzenlenecek törenle
Bremerhaven Belediyesinin her yil verdigi 'En Basarili Sosyal Çalisma Ödülünü'
alacak.

***

http://www.milliyet.com.tr/2008/01/15/son/sontur37.asp?prm=0,30123085

‘UÇAKLAR TERÖRISTLERIN KULAK ZARINI PATLATIYOR’

Senol ÇAKIR/SIRNAK, (DHA)

TERÖR örgütü PKK'ya 15 yasindayken 1993 yilinda katilan E.S., 1995 yilinda
ikinci denemesinde kaçarak Türkiye'de güvenlik güçlerine teslim oldu. Pismanlik
Yasasi'ndan yararlanarak özgürlügüne kavusan E.S., örgütte bulundugu dönemde
Türk savas uçaklarinin hava saldirisi sirasinda alçalmasinin, teröristlerin
kulak zarlarini patlattigini söyledi. PKK'nin en çok savas uçaklarindan
çekindigini ve psikolojilerinin bozuldugunu anlatan E.S., “Teröristler
birliklere ‘yemci’ ekip gönderip taciz atesi yapiyor. Sonra da geri planda
olusturulan çembere askerlerin gelmesi bekleniyor. Bu tuzak anlasilinca da
moralleri alt üst oluyor'' dedi.
Güneydogu Bölgesi'nde terör örgütü PKK'nin propagandasi sonucu 15
yasindayken, 1993 yilinda örgüte katilan ve simdi 30 yasinda olan evli ve bir
çocuk babasi E.S., DHA muhabirine konustu. Yapilan propagandalara kandiktan
sonra örgüte katildigini anlatan E.S., “Bize ‘Kuzey Irak'ta uçaklarimiz,
helikopterlerimiz var, daglarda yürümeyeceksiniz, sizleri onlarla bölgelere
tasiyacagiz’ dediler. Benim gibi durumda olan kisilerle, bu propapagandaya
kandik. Cudi Dagi üzerinden bölgeye intikal edince bize silahli egitim
verdiler. Uçaklari helikopterleri sorduk. Bize esegi gösterip, ‘Bu helikopter’
dediler. Katiri isaret edip, ‘Bu da bizim savas uçagimiz’ deyince
kandirildigimizi daha o an anladik" dedi.

‘TUVALETE GIDIYORUM’ DIYE KAÇTIM
E.S., 2 yil örgütte kaldiktan sonra kaçmaya karar verdigini söyledi ve
söyle devam etti:
“Birinci denemem de yakalandim ve bir magaraya hapsedildim. Daha sonra
onlara tekrar güven verince bu kez tuvalete gitmek maksatiyla örgütten kaçtim
ve Türkiye'ye geldim. Güvenlik güçlerine teslim olduktan sonra Diyarbakir 3
Nolu Devlet Güvenlik Mahkemesi'nde mühebbet hapis istemiyle yargilandim. 16 yil
8 ay ceza hapis cezasina çarptirildim. Sonra Pismanlik Yasasi’ndan yararlandim
ve 2 yil cezaevinde kaldiktan sonra 1997 yilinda çiktim. Ardindan da eskere
gittim'' diye konustu.

ASKERLER TUZAGI ANLADI
PKK'li teröristlerin Kuzey Irak'tan Türkiye’ye sizdiktan sonra genellikle
suyun oldugu yerlerdeki magara ve siginaklarda kaldigini da söyleyen E.S.,
“Türkiye'ye girisler, genellikle Sirnak'in Silopi Ilçesi'ndeki Siyahkaya
Mevkii'ndeki Dicle Nehri geçilerek yapiliyor. Önce karsi tarafa bir terörist
geçiyor, üzerindeki kalin halati bir agaca bagliyordu. Ardindan da diger
teröristler halata tutunarak Türkiye'ye kaçak yolla giriyordu'' dedi.
Teröristlerin askeri karakollara ‘yemci’ tabir edilen küçük bir ekip göndererek
taciz atesi yaptigini da belirten E.S., “Amaç burada askerleri operasyona
çikmalarini zorlamakti. Çünkü geri planda bir vadi veya yamaçda çember
olusturuluyordu. Askerler buraya geldiginde çarpraz atese tutulacakti. Ancak
Askerler bu tuzagi anlayip, baska bir yönden operasyon yapinca teröristlerin
tüm moralleri alt üst oluyordu'' dedi.

SESLER KULAK ZARI PATLATIYOR
Kuzey Irak'a yapilan hava operasyonlarindan, PKK'li teröristlerin çok
korkuttugunu da ifade eden E.S., “Savas uçaklari, daglardaki magaralara alçak
uçus yapip bomba atiyordu. Bunu yaparken de alçaliyordu. Iste o müthis gürültü,
teröristlerin kulak zarini patlatiyordu. Buna çok sahit oldum. Bu yüzden çok
kisi tedavi görüyordu. Teröristler en çok hava operasyonundan etkileniyor''
dedi. PKK'lilara verilen askeri egitimde, hava saldirilarina karsi alinacak
tedbirler konusunun da islendigini vurgulayan E.S., “Bize verilen egitimde,
‘Eger bir hava saldirisi sirasinda ates ediliyorsa, bulundugunuz yere dikey
degil, yan yatin. Çünkü mermiler, genellikle 40 veya 60 santimetre arayla yere
düsüyor. Eger siz dikey seklinde yere siper alirsaniz, mutlaka vurulursunuz’
seklinde tembihte bulunuluyor'' diye konustu.

TUZAKLARA DIKKAT
Operasyon bölgesinde PKK tuzaklarina da deginen E.S., “Benim burada bir
önerim olacak. Magara veya siginaklarda bir sönmüs ates görülürse, kesinlikle
bunun üzerine odun koyup ates yakilmasin. Çünkü teröristler, bu sönmüs közlerin
bulundugu yeri kazip el bombasi birakiyor. Pimi çekilmis el bombasinin mandali
ise plastik bir bantla sariliyor. Ikinci bir ates yakilmasi sirasinda ise
plastik bant kopuyor ve bomba patliyor. Ayrica magara girislerine 1-2 adim
mesafedeki yere yine tuzaklanmis mayinlar birakiliyor'' dedi.

TOPUKLARINA BASARAK YÜRÜYORLAR
PKK itirafcisi E.S., teröristlerin yagmurlu ve karli havalarda yürürken
ayak izlerinin çikmamasina yönelik tedbirler de aldigini söyledi. E.S., “Toprak
eger nemliyse veya yagmur yagmissa, topuklara basilarak yürünüyordu. Amaç
buradan insan degil, hayvan geçtiginin zannedilmesidir. Karli veya tozlu
havalarda da ayak izleri en arkadan gelen bir terörist tarafindan yaprakli dal
parçalariyla siliniyordu'' dedi.

ILISKILERE SÜRGÜN CEZASI
PKK kamplarinda kiz- erkek iliskilerinin istenmeyen durumlarin basinda
geldigini de ifade eden E.S., “Böyle bir durumla karsilasilinca bir mahkeme
olusturuluyor. Ardindan da iliskiye girdikleri tesbit edilen kisiler ayri ayri
kamplara veya bölgelere gönderiliyor. Bir nevi sürgün cezasi aliyor'' ifadesini
kullandi.

***

http://www.turkiyegazetesi.com/haberdetay.aspx?haberid=362434

DANIMARKA’DAN ERMENILERE: BIRAKIN MESELEYI TARIHÇILER ÇÖZSÜN

15 Ocak 2008 Sali

Sözde soykirim iddialarini bütün dünyaya kabul ettirmek için ellerinden geleni
yapan Ermeniler, Damimarka’dan eli bos döndü. Disisleri Bakani Per Stig Möller,
soykirimi iddialari konusunda karar mercisinin politikacilar degil, tarihçiler
oldugunu söyledi. Iktidarda bulunan liberal-muhafazakâr hükümete disaridan
destek veren yabanci düsmani Danimarka Halk Partisi milletvekillerinden Morten
Messerschmidt’in konuyla ilgili soru önergesini cevaplayan Möller, sunlari
söyledi: “Hükümet olarak Ermeni soykirimi iddialari konusunda herhangi bir
karar almak gibi bir planimiz yok. Bu konuda bir girisimde de bulunmayacagiz.
Konu, tarihçilerin çalisma alanina giriyor, siyasilerin degil.” Basbakan Recep
Tayyip Erdogan da, Ermenilerin yalanlarina ‘hodri meydan’ demis ve meselenin
tarihçilere birakilmasini istemisti. Erdogan’in ‘arsivleri sartsiz olarak
açalim’ teklifini, Ermenistan reddetmisti.

ITG TELEFON HATLARINI KULLANINIZ.

TURKISH FORUM UN ANLASMA YAPTIGI ITG SIRKETI , EN UCUZ VE TEMIZ ULUSLARARASI
TELEFON HATLARI OLAN SIRKETTIR.

BU SIRKET VASITASI ILE YAPACAGINIZ KONUSMALARIN NET GELIRI TURKISH FORUMA BAGIS
OLARAK DONMEKTEDIR.

IHTIYACIMIZ OLAN FONLARI SIZE HIC BIR ILAVE VEYA EK HARCAMA OLMADAN BIZE NASIL
ULASTIRABILECENIZI GORMENIZ ICIN

LUTFEN ASAGIDAKI WEB SITESINI TIKLAYINIZ , ABONE OLUNUZ ..HIZMETE DEVAM ICIN
BIZE IMKAN TANIYINIZ ..

TURKISH FORUM ..

Tasarruf icin diz ustu veya masa ustu bilgisayarinizi her gittiginiz yere
cebinizde tasimayiniz

Nerede Olursaniz Olun Ceb Veya Ev Telefonunuzdan

En Ucuz Telefon Fiatlari, En Temiz Hatlar ve

En Suratli Baglantilar icin http://turkishforum.itgcards.com/turkce/

AIDATLARINIZ VE BAGISLARINIZI LUTFEN YARINA BIRAKMAYINIZ,

TURKISH FORUM’UN

SIZE, TURKIYEYE VE DUNYA TURK TOPLUMUNA HIZMETINI DESTEKLEYINIZ

TURKISH FORUM Ana DagItIm Serveri Yeni Emniyet ProgramlarI ve Teknolojinin
Sundugu En HIzlI Multi DagItIm HatlarI ile 5 KItadan 250 BIN Uyesine Hizmet
icin yeniden Web Sistemine Yeniden Girdi.

Turkish Forum’u Ya$atacak Olan

AIDATLARINIZ VE BAGISLARINIZI LUTFEN YARINA BIRAKMAYINIZ

http://www.turkishforum.com/tr/bagis.html

Turkish Forum is an 501-C(3) Tax Exempt, Non Profit & Charitable Organization

~_~_~_~_~~_~_~_~_~_~_~_~_~_~__~_~_~_~__~_~_~_~_~_~_~_~_~_~_

TURKISH FORUM

Grassroots Makes the Difference

Join To Turkish Forum And In Turkish Forum Join With Turks And With Friends Of
Turks Across The Globe . Turkish Forum is Designed To Empower You As An
Energetic And Effective Ambassador For Turkey, For The Turkish Cause And For
The Turkish World.

Grasroo...@turkishforum.org

Network, with national, regional, and local leaders.
Share experiences, with old and new friends from across the Globe
Sharpen your ability, at the national, state and local levels.
Learn effective ways, build coalitions, and mobilize your local grassroots
base.
Develop effective methods; promote positive coverage of Turkish issues.
Engage with officials, Relations with Turkey, the growing impact of Turks in
the political process.
Support Turkish Cause by supporting The Turkish Forum,
[...]

Gayemiz : Hur Dunya devletleri ve Turkiye arasIndaki askeri, ticari ve
kulturel ili$kilere zarar veren sorunlarIn giderilmesine destek vermek; Turkiye
ile Hur Dunya devletleri arasIndaki stratejik ittifakIn oneminin kamuoyuna ve
ozel sektore anlatmak; Turkiyenin tarih, kultur ve geleneklerinin Dunya
devletleri tarafindan daha iyi anla$IlmasInI saglamak; Turkiyenin di$ Ticari
gucunun dI$ politikamIzda kullanilmasi icin ozel sektorler arasIndaki diyalogu
arttIrmak; Turkiye icin Onemli olan konular hakkInda Uyelerimize bilgi iletmek,
Dunya Turk Toplumunu Turkiye ve Turk toplumlarInIn sorunlarInI cozmek icin
gerekli sahalarda topyekun mobilize ederek olaylarin akI$InI yonlendirmek.

Turkiyemize Gerektigi Anda Uzmanlik SahanIzda Gonullu Veya Ucretli Destek
Vermek Icin Sizinle Temas KurmamIzI IstiyorsanIz

Lutfen Veri TabanIna KaydInIzI YapInIz

www.turkishforum.com/tr/turkdb.html

Turkish Forum’a Uye Olmak için:
Mesaj AldIgInIz E-Posta HesabInIzdan Once
grassroo...@turkishforum.org
Adresine içi Bo$ Bir Mesaj Gondermeniz Ve Sonra
www.turkishforum.com/tr/turkdb.html
ADRESINDEN VERI TABANINA KAYIT YAPTIRMANIZ YETERLI OLACAKTIR.
Listeden CIkmak için ise Bilgiler En Sonda Verilmi$tir.
To remove yourself from this list send a blank message to
grassroo...@turkishforum.org from the email account you are getting
messages to

LISTEDEN CIKMAK ICIN:
Mesaj aldiginiz eposta hesabinizdan grassroo...@turkishforum.org adresine
ici bos bir mesaj gondermeniz yeterli olacaktir.

LISTEYE GIRMEK ICIN:
Mesaj almak istediginiz eposta hesabinizdan grassroo...@turkishforum.org
adresine ici bos bir mesaj gondermeniz yeterli olacaktir.

Yorum, Fikir, Haberlerinizi bize iletebilirsiniz.
TurkishForum Projelerine Maddi Destek Vermek Cok Kolay!
TurkDB ucretsiz kaydinizi yaptirdinizmi?

TURKISH FORUMA CALISMALARI ICIN DESTEK VERINIZ

OZEL serverlerini ve internet hatlarini bilgi iletimi icin acik tutan
Turkiyemize dis politakasinda TOPYEKUN DESTEK VERMEMIZI SAGLIYAN,
Turkiye Disindaki Turk Toplumlarina sistemli olarak destek veren,
Tum Turk Kuruluslari ile Turkiye ve Turk Halki icin beraber calisan,
Dunya Turk Toplumundan gelen bir itmeden dogan TEK KURULUSDUR.

[...]

to d...@turkishforum.com, grass...@turkishforum.org

DEGERLI UYELERIMIZ DAGITM HATLARIMIZ REVIZYONDAN GECMEKDE - iSlem BIR
MUDDED DAHA SURECEK - ESKI DAGITIM HATLARIMIZI KULLANMAKTAYIZ - GUCLUKDEN

DOLAYI OZUR DILERIZ .. TURKISH FORUM

iÇiNDEKiLER:

ÇiFTE VATANDA$IN PE$iNDE

TURGUT YUKSEL'E DESTEK ARTiYOR

ALMANYA'DAN TÜRKiYE'YE EN UCUZ PARA HAVALESi NASIL VE NEREDEN OLABiLiR?

25 DOÇKA SUSTU, MA?ARA HASTANE YERLE BiR

TÜRKiYE BOR ZENGiNi

AYRIMCI YASAYA DAVA AÇILDI

HAYDi SANDI?A

$iDDETE HO$GÖRÜ YOK

BUDAK'IN FOTO?RAF SERGiSiNE BÜYÜK iLGi

MAHALLEMiZDE IRKÇI iSTEMiYORUZ

PKK'YA BOMBA YA?DI

MUTLU BIR YIL DILEKLERIMIZLE

Yönetim Kurulu Adina

Dr. K. Buyukataman

Ba$kan

___________________

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Politika&an=995

ÇiFTE VATANDA$IN PE$iNDE

Ali VARLI / BERLIN | 16.01.2008

Berlin Eyalet içi$leri Senatörlügü'nün çifte vatanda$ Türkler'i ortaya
çIkarmak için her yolu denedigi ortaya çIktI. Senatörlük, evlenme
dairelerine gönderdigi genelgeyle evlenecek Türk kökenli Alman
vatanda$larIndan gerekli belgelere ek olarak vukuatlI nüfus kayIt
örneginin alInmasInI istedi.

BERLiN içi$leri senatörlügü yeni bir skandala daha imza attI. Senatörlük,
Alman vatanda$lIgIna geçip 1 Ocak 2000 tarihinden sonra yeniden Türk
vatanda$lIgInI alanlarI tespit etmek için her yola ba$vurdugu ortaya
çIktI.

Türkler'den istiyor

Senatörlük Berlin'de evlenmek isteyen Alman kökenli Türkler'den hukuka
aykIrI olarak evlenmek için yasada yer alan belgelerin dI$Inda bir de
vukuatlI nüfus kayIt örnegi talep edilmesi için özel genelge yayInladI.
Senatörlük, çifte vatanda$larIn tespiti için ilk kez 2003 yIlInda ilçe
evlenme dairelerine gönderdigi genelgeyi bir yIl sonra 2004 yIlInda tekrar
gönderdi.

Çifte genelge

ilçe evlenme dairelerine bir degil iki kez R C 47-0240/431 (Türkei) adI
altInda gönderdigi genelgede istenecek vukuatlI nüfus kayIt örnegi ile ne
amaçlandIgI ise $u sözlerle belirtildi: "Türkiye'deki nüfus dairelerinden
alInacak belgeler sayesinde evlenecek $ahIslarIn Alman vatanda$lIgInI
aldIklarI ve 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren yeniden Türk vatanda$lIgIna
geçtikleri için vatanda$lIklarInI kaybettiklerini tespit edilir."

Türk makamlarI bilgi vermiyor

Senatörlük, genelgede ayrIca istenilen belgede vatanda$lIk ile ilgili
herhangi bir bilginin yer almamasI durumunda bunun o ki$inin yeniden Türk
vatanda$lIgIna geçtigi anlamIna geldigi yorumuna da yer verdi. Belgede
ayrIca Türkiye'de çIkarIlan Ki$iye Özel Bilgilerin KorunmasI YasasI
nedeniyle Türk makamlarIn eski Türk vatanda$larI ile ilgili kayIt bilgisi
vermedigi de yer aldI.

Senatörlügün, Türkiye'den vatanda$larIyla ilgili bilgi alamadIgI için
dogrudan i$lem yaptIrmak zorunda kalan Türkler'in kendilerinden bu belge
ve bilgilere ula$mak istedigi sanIlIyor.

Mutlu önerge verdi

Berlin içi$leri Senatörlügü'nün ilçe evlenme dairelerine gönderdigi
genelgeyi skandal olarak degerlendiren Ye$iller Berlin Eyalet Meclis
milletvekili Özcan Mutlu, konuyu meclise ta$IdI. Meclisin gönderilen
genelgelerle ilgili ara$tIrma yapmasInI isteyen Mutlu, soru önergesi
hazIrladI.

Mutlu, $öyle dedi: "Önergemde çifte vatanda$larI ara$tIrmanIn evlenme
dairelerinin görevi olup olmadIgInI sordum. Genelge tam bir skandal.
AyrIca sadece bu ara$tIrmanIn Türklere yönelik yapIlmasI ise kelimenin tam
anlamIyla vahim. Bu bir ayrImcIlIktIr. SPD de Türk kökenlilere yönelik
ayrImcIlIk yapIyor. CDU-CSU partileri çifte vatanda$lIk konusunu 2005
tarihinde ele alIrken, SPD'nin ta 2003 yIlInda çifte vatanda$ avIna
çIkmasI bu partinin dI$arIya verdigi mesajlarda samimi olmadIgInIn
göstergesidir."

ilk degil

Berlin içi$leri Senatörlügü Türkleri hedef alan genelgeyi daha önce de
yayInlamI$tI. Senatörlük 2001 yIlInda yayInladIgI ve Hürriyet gazetesinin
"AyrImcIlIgIn acI belgesi" ba$lIgI ile duyurdugu genelgede, Alman
vatanda$lIgIna geçecek Türklere özel i$lem yapIlmasInI istemi$ti.
Türklerden yeniden Türk vatanda$lIgIna geçmeyecegine dair yazIlI imza
alInmasI istenen genelgede ayrIca hak talep etmeme belgesi de imzalanmasI
istenmi$ti.

"Durdurduk" demi$lerdi

Berlin'deki nikah daireleri, Türkler'den "vukuatlI nüfus kayIt örnegi"
istemi$, olay Hürriyet'te yayInlandIktan sonra Berlin içi$leri Senatörlügü
devreye girmi$ ve nikah dairelerine "dur" demi$ti.

Ancak ortaya çIkan son belge, Berlin içi$leri Senatörlügü'nün göstermelik
olarak sorgulamayI durdurdugu, gizliden gizliye ise vatanda$lIgIn
soru$turulmasIna onay verdigini gösteriyor.

Berlin içi$leri Senatörlügü geçtigimiz yIl konuyla ilgili bir soru
önergesi veren Ye$iller Berlin Eyalet Milletvekili Bilkay Öney'e verdigi
cevapta, "hiçbir evlenme dairesinin evlilik için ba$vuran Alman
vatanda$Indan

***
http://www.hessentoplum.com/Haberler/60.html

TURGUT YUKSEL'E DESTEK ARTiYOR

hessent on 15 Ocak, 2008

üzerinde duran bir konu$ma yaptI ve 9 yIldIr iktidarda olan Roland Koch'un
mutlaka gitmesi gerektigini ifade etti. Münih'te biri Türk iki yabancI
gencin ya$lI bir Alman'I dövmesini sert bir dille ele$tiren Turgut Yüksel,
"SayIn Ba$bakan bu olayI genelle$tirerek, o toplayacagInI dü$ünüyor. Bu
örnegi verirken, Leipzig'de 50 neonazinin saldIrIsIna ugra$an 8
HindistanlI'nIn durumuna hiç deginmiyor. Kuru polemiklerle gündemde
kalarak, koltugunu koruyacagInI sanIyor. Koch, Hessen eyalette polis
sayIsInI aza indirerek, sistemi i$lemez hale getirdi. Sosyal çalI$malar
yapan kurum ve kurulu$lara yönelik yardImlarIn muslugunu kapattI.
üniversiteyi paralI yaparak, gençlerin önünü kesmeyi hedefledi. Polisiye
olaylarInI bahane edip, $imdi de yabancIlarIn sIrtIndan politika yapIyor
ve a$IrI sagcIlarIn diliyle konu$uyor. Bu nedenle Koch'un gitmesi lazIm.
Oy hakkI olan herkesi sandIga davet ediyor ve mutlaka oy kullanmaya
çagIrIyorum." dedi.
Yüksel, iktidara SPD'nin gelmesi halinde egitim alanInda da reform
yapacaklarInI ve egitimde fIrsat e$itligini saglayacak bir zemin
sunacaklarInI, anadil derslerinin önemi artIracaklarInI ifade etti.
Turgut Yüksel SPD'nin asgari ücret sorununu halledecegini de sözlerine
eklerken, "‹ktidarI devralIrsak, o zaman Hessen'de ilk kez bir Uyum
BakanlIgI kurulacak ve bunun ba$Ina da Dr. Margaretha Sudhof gelecek."
dedi. Resimde, Turgut Yüksel, kendisine destek veren bir grup Türkçe
anadil dersi ögretmeni ile birarada görülüyor. (Haber: Hamide KÜÇÜKLER)

***
http://www.hessentoplum.com/Haberler/62.html

ALMANYA'DAN TÜRKiYE'YE EN UCUZ PARA HAVALESi NASIL VE NEREDEN OLABiLiR?

hessent on 15 Ocak, 2008

YIlda 2 milyar Euro'yu a$kIn para havalesinin ya$andIgI Almanya-Türkiye
hattInda, i$lem ücretlerinin kimi kurumlarIn uygulamasInda oldugu gibi,
cep yakarken, Almanya'da Federal Hükümetin desteginde açIlan bir internet
sitesi, bu konuda yardImcI öneriler veriyor.
Edinilen bilgilere göre, www.geldtransfair.de adIyla hizmete giren bu
sitede, Türkiye ba$ta olmak üzere, Almanya'dan hangi kurulu$un dünyanIn
hangi ülkesine, hangi birim maliyeti üzerinden ve hangi zaman diliminde
havale yaptIgI hakkInda bilgiler yer alIyor. Alman Hükümetinin finanse
ettigi bu sanal bilgi ortamInda, Türkiye'ye en ucuz ve en seri para
tarnsferinin ne yolla yapIlabilecegi üzerinde de bilgiler bulunuyor.
Uzmanlar, Almanya'daki göçmenlerin kendi ülkelerine gönderdikleri toplam
yIllIk havale miktarInIn 6 milyar Dolar civarInda olduguna i$aret ederek,
çogunun yüksek i$lem ücretleri kar$IlIgI yapIldIgInI hatIrlatIyor.
"YurtdI$I havalelerinde "daha fazla ciddiyet ve $effaflIk" sloganInI öne
çIkaran Federal Hükümet, adI geçen bilgilendirici internet sayfasInIn 2007
sonunda Berlin'de toplanan G-8 Zirvesi toplantIsInda resmen hizmete
sokmu$tu.
UzmanlarIn verdigi bilgiye göre, ucuz ve zaman güvenceli havale yapmak
isteyenlerin $u yolu izlemesi gerekiyor: www.geldtransfair.de adlI siteye
tIklayanlar, oradan hangi ülkeye para havale edecekse, o ülkenin bölümüne
basIyor.O bölüme gönderecegi paranIn miktarInI yazIyor ve oradan bu
havaleyi, nakit para olarak mI yoksa, bir ba$ka finans kurumundan para
havale ederek mi yapacagInI kayda dü$üyor. Yani, havale yolunu belirliyor.
Internet servisi bu verilerin I$IgInda, yakla$Ik 50 hizmet biriminin
sundugu imkanlarI kIyaslamalI olarak ücretsiz tarIyor ve oradan en uygun
ko$ullarI sunan servisi, ilgili ki$inin ilgi ve bilgisine anInda sunuyor.
Bu bilgiler arasInda, havalenin ne kadar süratle örnegin Türkiye'ye
ula$acagI da söyleniyor.
Örnegin, bu site üzerinde yapIlan bir ara$tIrmada, Postbank yoluyla
Türkiyeye yapIlan 100 Euro'luk (Online) havale için, sadece 1,50 DM i$lem
ücreti ödenmesi gerekirken, diyelim Sparkasse Bochum $ubesi (nakit para
transferi için 40 Euro i$lem ücreti talep ediyor.
(SILVIA BORRONI)

***
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/8043777.asp?gid=48&sz=403

25 DOÇKA SUSTU, MA?ARA HASTANE YERLE BiR

Ugur ERGAN / ANKARA
Türk Hava Kuvvetleri'nin önceki gün düzenledigi kapsamlI hava
operasyonunda yerle bir edilen Hakurk KampI, teröristba$I Abdullah
Öcalan'In en gözde kamplarIndan biriydi.

Kamp, PKK'nIn Türkiye'ye yönelik gerçekle$tirdigi terör saldIrIlarInIn da
önemli çIkI$ noktalarIndan birisi olarak biliniyordu. Türkiye'nin sInIr
ötesi operasyonlarIndan önceki istihbarat raporlarInda Hakurk ve
civarIndaki diger kamplarda 500'e yakIn teröristin hareketlilik halinde
oldugu bilgileri vardI. Kamp, etrafIna yerle$tirilmi$ 25'e yakIn Rus
yapImI 14.5 milimetrelik Doçka marka uçaksavarla korunuyordu. Son
operasyonda teröristler yerlerinden kImIldayamadIgI gibi uçaksavarlar da
imha edildi. AyrIca kamp yakInlarIndaki Kenicenge'de tam donanImlI hastane
olarak kullanIlan ve doktorlarInda bulundugu bir magara da yerle bir
edildi.

CUDi'DE OPERASYON Dün sabah, bir grup teröristin Cudi DagI'nda bulundugu
istihbaratI alInmasI üzerine bölgede hem karadan, hem de havadan operasyon
ba$latIldI. $Irnak'In Cizre ilçesi'ndeki Tank Taburu'ndan da bölgedeki
stratejik noktalara sevkiyat yapIlIyor.

Washington yolcusu

GENELKURMAY ikinci Ba$kanI Orgeneral Ergin Saygun, önceki günkü Bagdat
ziyaretinin ardIndan bu ayIn sonuna dogru da ABD ile yapIlacak yüksek
düzeyli savunma grubu toplantIlarI için Washington'a gidecek. Saygun'un
hem Pentagon hem de Ulusal Güvenlik Konseyi'nin önde gelen isimleriyle
yapacagI görü$melerde, PKK'ya kar$I bundan sonra atIlacak ortak adImlarIn
belirlenmesi bekleniyor.

***
http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Ekonomi&an=189

TÜRKiYE BOR ZENGiNi

RANKFURT

Ankara Ticaret OdasI'nIn hazIrladIgI "Bor ve Ötesi Raporu'na" göre dünya
bor rezervlerinin yüzde 72'si Türkiye'de bulunuyor. Türkiye'nin bor
rezervinde birinci sIrada yer aldIgIna dikkat çeken ATO Ba$kanI Aygün,
"Bor'umuzun kIymetini bilelim. 'Petrol $eyhleri'nin yerini 'Bor
Beyleri'nin almasI yakIndIr" dedi.

[...]

Ankara Ticaret OdasI (ATO) tarafIndan hazIrlanan 'Bor ve Ötesi Raporu'na
göre dünya bor rezervlerinin yüzde 72'si Türkiye'de bulunuyor. Türkiye,
tek ba$Ina dünya bor madeni ihtiyacInI 500 yIl kar$Ilayabilecek rezervleri
elinde bulunduruyor.

Rapora göre, dünyadaki önemli bor yataklarI Türkiye, Rusya ve ABD
<http://www.hurriyet.com.tr/index/abd/>'de bulunuyor. Toplam 1 milyar 176
milyon ton olan dünya bor madeni rezervinin yüzde 72'si Türkiye'de yer
alIyor. Raporda, dünya bor piyasasInIn 1.2 milyar dolar düzeyinde oldugu
belirtilirken, Türkiye'nin pazarIn yüzde 38'lik kIsmInI elinde
bulundurduguna dikkat çekiliyor. Bor pazarIndan 400 milyon dolar pay alan
Türkiye, pazardan yüzde 50'li pay almayI hedefliyor. Türkiye bor madeninde
hammadde yerine geli$tirdigi i$lenmi$ ürünleri satarak pazarInI büyütmeye
çalI$Iyor. Türkiye, en kIymetli rafine borun tonunu ortalama 300 bin
dolardan satIyor. Oysa bor teknolojisi sayesinde, bor kimyasalIna
dönü$türülen borun tonu 30 milyon dolara kadar çIkabiliyor.

i$LENMi$ BOR GELiRi KATLIYOR

Raporda, i$lenmeden satIlmasI halinde 2.4 milyon dolar eden çimentonun,
bor ile üretilmesi durumunda piyasa degerinin 24 milyon dolarI bulacagI
ifade ediliyor. Benzer $ekilde, 6 milyon dolar degerindeki 8 bin 400 ton
borik asit kullanIlarak üretilecek 100 milyon metrekare seramigin degeri
de 400 milyon dolara yükseliyor.

AYGÜN: "PETROL $EYHLERiNiN YERiNi BOR BEYLERiNiN ALMASI YAKIN

ATO Ba$kanI Sinan Aygün, bor kaynaklarInI etkin kullanIlamadIgInI
belirterek, bor i$leme tesislerinin yetersizliginden yakIndI. i$lenmi$ bor
ihracatInIn Türkiye ekonomisine önemli katkI saglayacagInI ifade eden
Aygün 'Her derdin devasI bor madeni, Türkiye ekonomisi için de deva.
Borcumuz artarken, bor'umuzun yatmasInI içime sindiremiyorum' diye
konu$tu.

Bor'un gelecegin madeni oldugunu dile getiren Aygün, Türkiye'nin bor
rezervinde birinci sIrada yer aldIgIna dikkat çekti. Aygün, 'Bor'umuzun
kIymetini bilelim. 'Petrol $eyhleri'nin yerini 'Bor Beyleri'nin almasI
yakIndIr' dedi.

TARIMSAL GELiRDE 2.4 MiLYAR DOLARLIK EK GELiR

Raporda, borlu gübre kullanImInIn ürün verimini yüzde 18 ile yüzde 35
oranInda arttIrdIgI belirtiliyor. Dünyada tarImda yogun olan bor
kullanImInda Türkiye'nin oldukça geri kaldIgI belirtiliyor. Türkiye'de
tarIm alanI olarak kullanIlan topraklarIn yüzde 20'sinde bor eksikligi
oldugu belirtiliyor. Bor eksikligi olan topraklara verilecek borlu
gübrenin verimi yüzde 20 arttIrdIgI dü$ünüldügünde, Türkiye'nin 60 milyar
dolar olan tarImsal gelirine 2.4 milyar dolarlIk ek gelir saglanacak.

TAVUK ETi ÜRETiMiNDE 9 BiN TONLUK ARTI$

YapIlan çalI$malar borlu yemin tavuklarIn et ve yumurta kalitesinde olumlu
etkisi oldugunu gösteriyor. Bor katkIlI yemle beslenen tavuklarIn
agIrlIklarInda 17 grama kadar artI$ ya$andIgI belirlendi. Türkiye'de yIlda
500-550 milyon adet et tavugunun kesilip piyasaya sürüldügü tahmin
ediliyor. Borlu yemle beslenen tavuklarIn etinde ortaya çIkacak 17 gramlIk
artI$ tavuk eti üretimi 9 bin ton arttIracak.

***
http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Gundem&an=2043

AYRIMCI YASAYA DAVA AÇILDI

Ali VARLI / BERLIN

Alman hükümetine kar$I ilk dava açIldI. E$i Zarife'nin Almanca bilmedigi
için vize ba$vurusunun reddedilmesi üzerine Alman vatanda$I Mustafa ince
önceki gün dava açtI.

Aile birle$imi yoluyla Almanya'ya e$inin yanIna gelmek isteyen Zarife
ince'nin vize talebi Almanya'nIn Ankara Ba$konsoloslugu tarafIndan
retedilince Alman hükümetine kar$I ilk dava açIldI. Almanya'nIn Ankara
Ba$konsoloslugu, Zarife ince'nin vize talebini 28 Agustos 2007'de
yürürlüge giren Yeni Göç YasasInda yer alan Almanca bilme zorunluguna
dayanarak ret etti.
Takipçisi olacagIz

Göç yasasInIn insan haklarIna ve anayasaya aykIrI oldugunu bir kez daha
dile getiren Ye$iller Berlin Eyalet Meclis milletvekili Özcan Mutlu
'Mustafa ince'nin e$ini aile birle$imi çerçevesinden Almanya'ya getirme
gayretini ba$tan beri izliyoruz. Ba$konsolosluk vize talebini Almanca
bilmedigi gerekçesiyle ret etti. Bunun üzerine biz de kendisine hertürlü
destegi sunarak onun dava açmasIna yardImcI olduk. DavayI parti olarak
sonuna kadar takip edecegiz. Göç YasasI ayrImcIlIk içeriyor. Bu davayI
daha bir çok dava izleyecektir. Yasa aileleri parçalIyor. ParçalanmI$ aile
dramlarI ba$ladI bile' dedi.
Urfa'da ya$Iyor

Geçtigimiz Eylül ayInda Urfa'da Zarife ince ile evlenen Mustafa ince, Göç
YasasI nedeniyle e$ini yanIna alamIyor Vize duvarI nedeniyle çift
birle$emedi. Yasa genç çiftleri birbirinden ayIrdI. Urfa'nIn KIlIçören
Köyünde ya$ayan e$i Zarife ince'nin Almanca ögrenebilme olanagInIn
olmadIgInI söyleyen Mustafa ince 'E$inin yanIna almak için tüm yasal
yollarI deneyecegini söyledi.

ANAYASA NE DiYOR?

Alman AnayasasI'nIn birinci maddesinde 'insan onuru dokunulmazdIr'
ibaresinin yer aldIgInI hatIrlatan Ratzmann, Japonya'dan gelecek birinden
Almanca bilmesi istenmezken, Türkiye'den evlilik yoluyla geleceklerden
bunun istenmesinin onur kIrIcI oldugu gibi, Alman AnayasasI'na aykIrI
oldugunu da söyledi. Ratzmann "Yasa, AnayasasI'nIn 3'üncü maddesi olan
'hiç kimse cinsiyeti, soyu, IrkI, dili, yurdu ve kökeni, dini ya da siyasi
görü$leri dolayIsIyla magdur edilemez ya da ayrIcalIklI kIlInamaz' ve
6'ncI maddesi 'Evlilik ve aile, devlet düzeninin özel korumasI altIndadIr'
ile bagda$mIyor.

***
http://www.hurriyet.de/?navi=manset&grp=SoloManset&an=501&banner=0

HAYDi SANDI?A

Hasan AYCI / FRANKFURT | 15.01.2008

Almanya'da Hessen Eyaleti ve Rhein Main bölgesindeki Türk dernekleri,
Türkleri günah keçisi gösterip uyuma set çeken politikacIlara tepki
gösterdi. Tepkilerini kIrmIzI kart göstererek ifade eden yöneticiler
"Mutlaka sandIga gidin" çagrIsInda bulundular.

Almanya'da Hessen Eyaleti ve Rhein Main Bölgesinde faaliyet gösteren Türk
Dernekleri, Hessen Eyaleti'nde 27 Ocak tarihinde yapIlacak olan Eyalet
Meclisi seçimlerinde Türkleri malzeme olarak kullanan, Türk toplumunu
rencide eden, Türkleri toplumun günah keçisi durumuna dü$ürerek kar$IlIklI
uyum ve kayna$maya set çeken politikacIlara kar$I kIrmIzI kart
gösterdiler. ÇatI Türk Dernekleri, "Biz de Almanya'yIz.

Ülkenin kalkInmasI için on yIllardIr emek verdik. Seçimlerde Türklerin
malzeme haline gelmesine, bu toplumda dogup büyüyen, bu toplumun ürünü
olan gençlerimizin günah keçisi gibi gösterilmesine tahammülümüz kalmadI.
Hiç kimsenin Türk toplumunun onurunu rencide edecek davranI$ ve
açIklamalarda bulunmaya hakkI yoktur" dediler.

Tepkilerini dile getiren Türk Alman Dostluk Dernegi, Hessen Atatürkçü
Dü$ünce Dernegi, Türkiye Sosyal DemokratlarI Dernegi, Almanya Türk
Toplumu, Hessen Türk Ögretmenler Dernegi, Frankfurt Kültür ve Egitim
Dernegi, Hessen Eyaleti Koordinasyonlar Birligi, Frankfurt Diyanet i$leri
Türk islam Birligi Dernegi, Türk Mühendis ve Mimarlar Birligi,
Obertshausen Türk Alman Kültür Dernegi, Avrupa Türk Akademisyenler
Giri$imi Dernegi, Türk Alman Kulübü, DiTiB Höchst yöneticileri tepkilerini
kIrmIzI kart gösterek dile getirirken oy hakkI olan Türk kökenlilerin
seçimlerde mutlaka sandIga gitmeye davet ettiler.

Dernek yöneticileri, "Eyalet genelinde Türk kökenlilerin 50 bin üzerinde
oy potansiyeli var. SandIga giderek bu gücümüzü gösterelim, gelecek
seçimlerde Türkleri malzeme olarak kullanIlmayacagIna i$aret edelim"
dediler. Yöneticiler oy kullanma, birinci oy, ikinci oy, bilgisayarla oy
kullanma ile ilgili konularda bilgi almak isteyenlerin Türk derneklerine
ba$vurarak bilgi alabileciklerinin altInI çizdiler.

'Seçimlere katIlIn' çagrIsI yapan derneklerin telefon ve mail adresleri $u
$ekilde yer aldI:

Almanya Türk Toplumu (TGD)
sener....@gmail.com
0163 4669401
069 466940

Hessen Atatürkçü Dü$ünce Dernegi
Mahmut Telli he-add.org Tel: 069 563453
Gültekin.türe...@he-add.org 069 13383655

Hessen Türk Dernekleri Koordinasyon Kurulu Ba$kanI irfan Dinç
01713834620

Rhein Main Türk Toplumu
Tayfun Çilingir
01726801420
tayf...@yahoo.de

Türkiye SosyaldemokratlarI Dernegi Frankfurt
Hasan Arslan 0171 8384339
Hasan...@t-online.de

Hessen Türk Ögretmenler Dernegi
Yücel Tuna 0174 3160260
fax: 062722 910574
Yuece...@vodafone.de

Frankfurt Kültür ve Egitim Dernegi (KUBi)
Arif Arslaner 0171 4545005
arsl...@kubi.info

Türk Mühendisler ve Mimarlar Birligi (TMMB)
Demir Ceylan 0172 6978149
tm...@gmx.de

Obertshausen Türk Alman Kültür Dernegi
Adem Çavu$ 0160743198
069 8008756

Alman Türk Egitim Dernegi (DTB)
Abdullah Eldelekli 069 25 75 3610
elde...@gmx.de

Türk Alman Dostluk Dernegi Langen
iskender Yurtsever
0178 2122941
iyurt...@t-online.de

Türkiye SosyaldemokratlarI Dernegi TSD ve Sosyaldemokrat Halk Dernekleri
Federasyonu HDF Hessen
yildiz...@hdf-onlire.de

Avrupa Türk Akademisyenler Giri$imi Dernegi Frankfurt (iTAE)
Fehmi AltIn fehmi...@web.de

Türk Alman Kulübü (TDK)
Emin Cezairli em...@mavi.com

DiTiB Höchst ve KAV Frankfurt
Refik Türkmen 0177 6600120
r.tue...@gmx.de

Almanya Türk Toplumu (ATT)
Atila Karabörklü
0177 7868160
atila.kar...@tgd.de

***
http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Politika&an=993

$iDDETE HO$GÖRÜ YOK

Ahmet KÜLAHÇI / BERLIN

Ba$bakan Angela Merkel, ülkede ya$ayan herkesi $iddete kar$I korumanIn
devletin görevi oldugunu belirtirken, $iddete ba$vuranlara cezanIn
artIrIlmasI gerektigini de söyledi.

Almanya Ba$bakanI Angela Merkel dün düzenledigi basIn toplantIsInda son
dönemlerdeki $iddet olaylarI ile ilgili sorulara yanIt verdi. Merkel,
Hessen Eyalet Ba$bakanI Roland Koch'un gündeme getirdigi ve Münih
metrosunda biri Türk, digeri YunanlI iki gencin ya$lI bir Alman'I
dövmesinden sonra gündeme yerle$en tartI$malarla ilgili sorularI
yanItladI.
Cezalar sertle$tirilsin

ister Alman, ister yabancI kimden gelirse gelsin $iddete kesinlikle
gözyummayacaklarInI belirten Merkel, "Ülkede ya$ayan herkesi korumak
devletin görevidir. Yerli olsun, yabancI olsun bu ülkede tedirgin olmadan
ve korkusuz bir $ekilde kitle ta$Ima araçlarIyla yolculuk edebilmeli. Biz
CDU olarak Gençlik Ceza YasasI'nda degi$iklik yapIlarak cezalarIn
artIrIlmasIndan yanayIz" dedi. Merkel aynI zamanda, i$ledikleri suç
nedeniyle 3 yIl degil 1 yIl cezaya çarptIrIlan yabancIlarIn sInIr dI$I
edilmeleriyle ilgili önerilerini de savundu.

Ba$bakan Merkel, Hürriyet'in "Geçen yIl 19 Agustos'ta Mügeln'de 50'ye
yakIn Alman genci 8 Hintli'ye saldIrdI ve dövdü. 20 AralIk'ta da Münih
metrosundaki olay ya$andI. Acaba bu 4 ay içinde ne degi$ti de $iddet
konusu $imdi gündeme getirildi?" $eklindeki sorusuna inandIrIcI bir yanIt
veremedi.
Her zaman gündemde

Mügeln'den sonra a$IrI saga kar$I mücadelenin gündeme geldigine i$aret
eden Merkel, "ilgili bakanlIklar, a$IrI saga kar$I mücadeleye dönük
projeleri yeniden degerlendirdiler. $iddet her zaman gündemdeydi. Biz bunu
2003 yIlIndan beri gündeme getiriyoruz. Ancak bu gibi acI verici
olaylardan sonra $iddet konusunu her zaman gündeme getirmemize yol açIyor"
yanItInI verdi.

Öte yandan Ba$bakan Merkel, 2008 yIlInIn karar yIlI oldugunun altInI
çizerken, Sosyal Demokrat Parti (SPD) ile ya$anan bazI görü$ ayrIlIklarIna
ragmen büyük koalisyonun 2009 yIlInda sona erecek bu yasama döneminde
görevde kalacagInI da söyledi.

***

http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Magazin&an=871

BUDAK'IN FOTO?RAF SERGiSiNE BÜYÜK iLGi

Bülent VEZNIKLI / REUTLINGEN

Almanya'nIn Reutlingen kentinde belediye binasInda yer alan Er Dogan
Budak'In "Anadolu Resimleri" adlI fotograf sergisi yogun ilgi gördü.

Almanya'nIn Reutlingen kentinde aralIk ayInda ba$latIlan "ÇocuklarImIzIn
gelecegi için el ele" kampanyasI çerçevesinde belediye binasInda Er Dogan
Budak'In 'Anadolu Resimleri' adlI fotograf sergisi yogun ilgi gördü. Cuma
gününe kadar açIk kalacak olan sergide özellikle Anadolu'nun dogusunda
çekilmi$ doga ve insan portlerinden olu$an yakla$Ik 25 fotograf
sergileniyor.

Daha önce Stuttgart Kültür Haus Arena ve Tübingen'de Kunst am faulen
Eck'te sergilenen fotograflar büyük ilgi gördü. Er Dogan Budak önümüzdeki
günlerde fotograflarInIn Almanya'nIn degi$ik kentlerinde de
sergileyebilmek için çalI$malarIn devam ettigini söyledi. Özellikle insan
portreleri, yüz resimleri çekmeyi ve onlarIn gözlerindeki o anlarI
yakalamaya özen gösterdigini belirten sanatçI, fotografIn yanI sIra
edebiyat ve sinemayla da ugra$tIgInI söyledi.

***
http://www.hurriyet.de/?navi=article&grp=Gundem&an=2042

MAHALLEMiZDE IRKÇI iSTEMiYORUZ

Mehmet TASKIRAN / KREFELD

Almanya'nIn Krefeld Kenti'nde IrkçI NPD Partisiin $ube açmak istemesi
kentte ya$ayan Türkleri ayaga kaldIrdI. 30 yIldIr barI$ ve huzur içinde
ya$adIklarInI belirten Türkler, "AmaçlarI huzurumuzu bozmak. Biz Nazi
kom$u istemiyoruz" dediler.

Almanya'da a$IrI sagcI NPD partisinin Krefeld kentinde açacagI $ube
Türkleri kIzdIrdI. Büronun açIlacagI cadde ve çevresinde ya$ayan Türkler,
"Mahallemizde IrkçIlarI istemiyoruz" diye tepki gösterdiler. Linden
caddesindeki 147 numaralI binanIn a$IrI sagcIlarIn bölgedeki karargahI
olacagInI belirten Krefeldli Türkler, yetkililerin IrkçIlarIn bürosuna göz
yummalarI halinde sokaktan ta$InacaklarInI söylediler. Krefeld'de uzun
yIllardIr barI$ ve dostluk ortamInda ya$adIklarInI belirten Fedai $ahin,
son zamanlardaki geli$melerin kendisini endi$elendirdigini söyledi.
BA$KA YER BULSUNLAR

$ahin, 'Çocuklugum burada geçti. Tam otuz yIldan beri bu caddede
oturuyorum. Buradan ev satIn aldIm. Evimi satmaya kalksam kim alIr? Kim
a$IrI sagcIlara kom$u olmak ister? Biz kesinlikle IrkçIlarI burada
istemiyoruz' dedi. Cadde ve çevresindeki sokaklarda büyük ölçüde
yabancIlarIn ya$adIgInI belirten Ercan, Adem ve YIlmaz Keskin karde$ler,
'Büro açacak ba$ka yer bulamadIlar mI?

Bizler 15 yIldIr burada oturuyoruz, hepimiz ev satIn aldIk. Evimizi satsak
kim alIr? Endi$eliyiz' dediler. Mehmet $imsek ise $öyle konu$tu: 'IrkçIlar
bu bölgeyi özellikle seçtiler. AmaçlarI bizlerin huzurlarInI kaçIrmak.
Bölgede çok sayIda Türk aile ya$Iyor. Türk dükkanlarI da çok fazla. Bunlar
burada rahat durmazlar. Bize yetkililer sahip çIksIn. Huzurumuz bozulacak.
Konsoloslugumuz $ehir idaresi ile konu$up, endi$emizi aktarsIn.'
NPD YASAKLANSIN

A$IrI sagcIlarI protesto etmek için sokaga gelen Demokratik i$çi
Dernekleri Federasyonu'na (DiDF) baglI Krefeld Dostluk ve YardImla$ma
Dernegi üyelerinden Mahir $ahin, Ali Alçolak, Caner FarImaz ve Can Özçelik
de endi$elerini dile getirerek, 'Bizler NPD'nin Almanya çapInda
yasaklanmasIndan yanayIz. Kar önce yükseklere yagar sonra ovaya iner.
Onlar da uzaklardaydIlar, $imdi burnumuzun dibine geldiler. IrkçIlIga
kar$I birlikte hareket edelim' dediler.

***
http://www.turkiyegazetesi.com/haberdetay.aspx?haberid=362577

PKK'YA BOMBA YA?DI

Terör örgütüne ait, K. Irak'taki Zap-$ivi, Ava$in-Basyan ve Hakurk
bölgelerinde tespit edilen hedefler, F-16 ve F-4-2020 sava$ uçaklarI
tarafIndan vuruldu.

Mahmut Bulut
ANKARA- Türkiye, Kuzey Irak'taki PKK hedeflerine yönelik üçüncü hava
harekatInI dün ögle saatlerinde yaptI. Genelkurmay Ba$kanlIgI, terör
örgütünün K. Irak'taki Zap- $ivi, Ava$in-Basyan ve Hakurk bölgelerindeki
kamplarInIn hava operasyonuyla "etkili olarak" vuruldugunu açIkladI.
Genelkurmay açIklamasInda operasyona katIlan F-16 ve F-4-2020 sava$
uçaklarInIn emniyetli bir $ekilde üslerine döndükleri ve bölgedeki sivil
halka zarar verilmemesi için azami hassasiyet gösterildigi vurgulandI.
AçIklamada terör örgütünün asker-sivil ayrImI yapmaksIzIn herkesi hedef
almasI yüzünden uygar dünyanIn da hedefi haline geldigi vurgulandI.

istihbarat Türk timlerinden
Teröristlerin Türkiye'de eylem yapmak üzere Zap-$ivi, Ava$in-Basyan ve
Hakurk bölgelerindeki kamplarda toplanmaya ba$ladIklarI yönündeki
istihbarat bölgede bulunan Türk timleri tarafIndan bildirildi. Bu bilgi
ABD makamlarI ile payla$IldI ve bölgede ya$ayan sivillere zarar
verilmemesi için insansIz hava aracI Heron ve uydu istihbaratI aracIlIgI
ile teyit edilmesinden sonra operasyon için dügmeye basIldI. Operasyona
DiyarbakIr 8'inci ve Malatya'daki 7'nci Ana Jet üslerinden havalanan 20
civarIndaki F-16 ve F-4-2020 sava$ uçagI katIldI. Uçaklar hedeflere 1 ton
agIlIgIndaki GBU-10 ve 250 kg. agIrlIgIndaki GBU-12 lazer güdümlü bombalar
ile klasik MAK 82 ve MAK 84 bombalarI yagdIrdI. Operasyon yakla$Ik yarIm
saat sürdü. Hava akInI sIrasInda PKK'nIn geçi$ yolu olarak kullandIgI
yerlerde bazI sIgInaklarIn da vuruldugu ögrenildi. KI$ boyunca sInIr
bölgesinde operasyonlarInI sürdüren güvenlik güçlerindeki teyakkuz hali
devam ediyor. Mehmetçik muhtemel geçi$ bölgelerini 24 saat süreyle termal
kameralarla kontrol ediyor.

Örgüt dünyanIn hedefinde
Operasyonla ilgili Genelkurmay Ba$kanlIgI tarafIndan yapIlan açIklamada $u
bilgiler verildi: "Irak'In kuzeyindeki Zap-$ivi, Ava$in-Basyan ve Hakurk
bölgelerinde tespit edilen PKK/KONGRA-GEL terör örgütüne ait hedefler,
Türk Hava Kuvvetlerine mensup sava$ uçaklarI tarafIndan, 15 Ocak 2008 günü
icra edilen hava harekatI ile etkili olarak vurulmu$tur. Görevlerini
ba$arIyla tamamlayan uçaklarImIz emniyetli bir $ekilde üslerine
dönmü$lerdir. Hava harekatInda, örgüte ait oldugu kesin olarak teyit
edilen hedeflere taarruz edilmi$tir. Genelkurmay Ba$kanlIgInca daha önce
de açIklandIgI gibi, bölgedeki sivil halkIn operasyonlardan etkilenmemesi
için azami hassasiyet gösterilmektedir. Asker ve sivil ayIrt etmeksizin
herkesi hedef alan PKK- KONGRA-GEL terör örgütü, son eylemleriyle gerçek
yüzünü bir kez daha ortaya koymu$ ve insanlIgIn temel degerlerini
benimseyen tüm uygar dünyanIn hedefi haline gelmi$tir."

SInIrda yine askerî hareketlilik ba$ladI
$IRNAK (iHA)- SInIr bölgelerinde askeri hareketlilik hIz kazanmaya
ba$ladI. $Irnak'In Silopi ilçesinde sInIrIn sIfIr noktasInda bulunan
Ovaköy'e sabahIn erken saatlerinden itibaren çok sayIda asker ve zIrhlI
araç sevkiyatI yapIldI. SInIrda hareketlilik devam ederken, Silopi
ilçesine baglI BugdaylI köyü yakInlarIna konu$lanan askerler ise tatbikat
yaptI. SInIrIn sIfIr noktasInda gerçekle$tirilen tatbikatI 23. Motorize
Piyade TugayI KomutanI Tuggeneral BahadIr Köse de izledi. Ovaköy'den
sInIra gönderilen tanklarIn namlularInI Kuzey Irak'a çevirdigi ve emir
bekledigi de ifade edildi.

Silopi'de 4 tutuklama
Öte yandan Silopi ilçesinde, Emniyet Müdürlügü Terörle Mücadele $ubesi
ekiplerince düzenlenen operasyonda, terör örgütüne yardIm ve yataklIk
yaptIklarI iddiasIyla M.S, H.Y, M.K, A.K, E.Y, G.K, ve i.A. gözaltIna
alIndI. Polisteki sorgularInIn ardIndan adli makamlara sevk edilen
zanlIlardan M.S, H.Y, G.K. ve A.K. tutuklandI, i.A, E.Y. ve M.K. serbest
bIrakIldI. > Mehmet Demirhan