IQ (Φεβ/Μαρτ 2001) - Συνέντευξη Φωτεινή Υγειονομάκη

Ηλίας Φλωράκης

to Leoforos by Ilias Florakis - ΛΕΩΦΟΡΟΣ του Ηλία Φλωράκη
περιοδικό IQ
Τεύχος Φεβρ/Μαρτ 2001
Συνέντευξη: Φωτεινή Υγειονομάκη

Ένας νέος συγγραφέας
Μια συλλογή διηγημάτων με πολύ μαύρο χιούμορ

"Έχω το θάρρος, όχι όμως το θράσος να γίνω συγγραφέας". Αυτή ήταν μία
από τις πρώτες κουβέντες που ακούστηκαν στην συζήτησή μας με τον Ηλία
Φλωράκη. Είναι είκοσι οχτώ χρονών και Θεσσαλονικιός. Φοιτητής στα ΤΕΙ
Ηλεκτρονικής, δηλώνει κομπιουτερόβιος με φιλότεχνες τάσεις. Έχει
ασχοληθεί με το θέατρο συμμετέχοντας σε διάφορα θεατρικά επαγγελματικά
σχήματα. Είναι ικανός στην γραφιστική και του αρέσει πολύ η
φωτογράφηση αντικειμένων. Σκοπεύει να ασχοληθεί με τη συγγραφή
τηλεοπτικών, θεατρικών και κινηματογραφικών σεναρίων. Όλα αυτά, όμως,
απλά συνοδεύουν τη μεγάλη του αγάπη, τη συγγραφή διηγημάτων.
Κάπως έτσι θα μπορούσε να στηθεί το πορτραίτο του Ηλία Φλωράκη, ο
οποίος κατάφερε να διακριθεί στον φετινό πανελλήνιο διαγωνισμό
διηγήματος που διοργανώνει μεγάλος εκδοτικός οίκος και γνωστό
γυναικείο περιοδικό κάθε χρόνο. Το διήγημά του "Ατελείωτη Αγάπη"
ανήκει στα εικοσιένα διηγήματα που ξεχώρισαν ως τα καλύτερα μεταξύ
εξακοσίων συμμετοχών. Ήδη έχουν δημοσιευτεί και κυκλοφορούν από τον
διοργανωτή-εκδότη αυτά τα εικοσιένα καλύτερα διηγήματα των
πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων του διαγωνισμού.
Μετά το πρώτο αυτό βήμα, ο Ηλίας Φλωράκης αναμένει την έκδοση
ολόκληρης της συλλογής διηγημάτων του, "Το Μπαράκι του Τσάρλι" μέσα
στο 2001. Το διήγημά του, που διακρίθηκε είναι μέρος της συλλογής
αυτής, την οποία ξεκίνησε να γράφει σε ηλικία μόλις δεκαεφτά ετών. Με
επιρροές από τον Έντγκαρ Άλαν Πόε, τον Κλάιβ Μπάρκερ, τον Στέφεν Κίνγκ
και με ανάμεικτα στοιχεία θρίλερ, μαύρου χιούμορ, αισιοδοξίας αλλά και
φόβου, επιχειρεί να μιλήσει για τη ζωή και το θάνατο, τη μοναξιά και
τις ανθρώπινες σχέσεις. Το 1990 άρχισε να γράφει "Το Μπαράκι του
Τσάρλι" και το ολοκλήρωσε το 1995. Ακολούθησε το "Περιπλανήσεις και
Ονειρόκυκλοι"* και τώρα ετοιμάζει το τρίτο μέρος της τριλογίας όπως
μας ενημέρωσε ο ίδιος.
ο Ηλίας Φλωράκης αναμένει σύντομα, μέσα στο 2001, την δημοσίευση
μέρους των έργων του και φιλοδοξεί να τον ανακαλύψει με την σειρά του
το κοινό. "Αν οι ιστορίες μου βάζουν σε προβληματισμούς τον κάθε
αναγνώστη, τότε έχω πετύχει το στόχο μου", αυτή ήταν μία από τις
δηλώσεις του. Εδώ, μας αρκεί σαν επίλογος.

*Το "Περιπλανήσεις και Ονειρόκυκλοι" κυκλοφόρησε το 2006 με τίτλο "Ο
Θεραπευτής" από τις εκδόσεις Άγκυρα, 2006