Re: Občianske snemy a štrajk učiteľov

Jozo Vasko

to klubs...@googlegroups.com
Ahoj Marian.
Ten text, ktory si pripravil, sa mi paci ale jedna ucitelka, ktora si to precitala sa vyjadrila, ze je to zneuzivanie situacie ucitelov.

Kiez by sme si mohli vybrat kym sa nechame zneuzivat.

Ja mam v rodine vela ucitelov na vychodnom slovensku. Tam je hlavnym (istym) zamestnavatelom stat - ucitelia, policajti, statna sprava. Tito ludia si velmi dobre zvazia, ci vdaka nejakemu strajku ohrozia svoje, sice zobracke, ale viacmenej iste zamestnanie.
Vsetci zijeme vo svojich bublinach, ktore uz pred vyse 2500 rokmi popisal Platon a je znama ako Platonova jaskyna. Ked pride niekto z prostredia mimo nasej jaskyne a zacne nam hovorit o svete mimo nasej jaskyne, vacsinou ho ani len pocuvat nechceme.

Nedavno ma napadla nasledovna (logicka) uvaha. Je to vlastne moja predstava realizacie priblizovania sa k priamej demokracii, inspirovana neustale omielanym heslom v "jednote je sila"

Hovori sa ze v jednote je sila.
Bez spoluprace, ale nemoze byt jednota,
bez dovery nemoze byt spolupraca,
bez komunikacie nemoze byt dovera ,
bez akceptovania inych nazorov nemoze byt tvoriva komunikacia,
bez poznania a akceptacie seba, nemozeme akceptovat inych.

Toto je navazna postupnost zdola na hor. Je to ako budovanie schodov, kde dalsi stupienok mozeme budovat, az ked mame predchadzajuci hotovy, mame pevne stanoviste pre budovanie dalsieho schodu a pri budovani nemozeme preskocit ziaden schod. Nemozem budovat schod vo vzduchu bez podpory nizsich stupienkov.

Taketo "schodisko" si musi vybudovat kazdy sam za seba. Neuskodi, ak ti sikovnejsi, ktori uz take "schodisko " maju, trepezlivo zostupia na ten schodik na ktorom je komunikacny partner ;-)
U ucitelov sa predpoklada, ze taketo schodisko uz maju vybudovane a nemaju problem zostupit na ten stupienok, na ktorom su ich ziaci.
Zial ucitelia su vacsinou tlaceni do pozicie "bachara" v uschovni deti zvanom skola. Podla ekonomickeho hodnotenia skol na zaklade poctu deti sa stali dokonca rukojemnikmi lajdakov, a darebakov, ktori sa vyhrazaju, ze ak sa ucitelom nepaci, mozu si ist na inu skolu.
To ze ucitel je len bacharom v ulozisku deti potvrdzuju aj mnohe narazky, z ktorych vyplyva, ze spolocnost najviac trapi, ze kto bude pocas strajku strazit deti a malokoho zaujima, ako a k comu su vychovavane.

s pozdravom

jozovasko
skype: jozovasko
t-mobile:+421 904704261
e-mail:jozo...@gmail.com
Google+ profil
Neustále zdokonaľujem svoju vnímavosť, tvorivosť a schopnosť učiť sa, v spolupráci s podobne naladenými osobami.
+-> Open hearts, open minds, open wills -> Open people ->
|         ->  Open software, open hardware
|         ->  Open communities -> Open world -> Open space ->
+<------------------<-----------------<--------------------<+

Dňa 25. novembra 2012 18:53, Marián Orávik <marian...@gmail.com> napísal(-a):
Ahoj Peter,

Toto je posledný môj mail na túto tému do tejto skupiny.

K plagátu by sa mal vyjadriť jeho autor - Viliam Baňák.
Ja sa budem vyjadrovať iba k tomu, na čom robím ja:
https://docs.google.com/document/d/1RgwpetXMpQleuBM2vuSWqyVZu3mwy5DgzTodm6PTlFQ/edit

Poznáš to: osobná zodpovednosť. Každý je sám zodpovedný za svoje skutky, prípadne za svoju pasivitu.
Kolektívna vina neexistuje ani za skutky, ani za pasivitu.

Ak niekoho oslovil, či už v pozitívnom, alebo negatívnom zmysle ten môj list:
https://docs.google.com/document/d/1RgwpetXMpQleuBM2vuSWqyVZu3mwy5DgzTodm6PTlFQ/edit
tak by som bol rád, ak by sa mi ozval priamo na mail.

Ak niekoho oslovil, či už v pozitívnom, alebo negatívnom zmysle ten plagát, tak je treba kontaktovať p. Baňáka priamo na mail.

Zdraví M.

Dňa 25. novembra 2012 17:27, Peter Bicko <bicko...@gmail.com> napísal(-a):

K plagátu:
"Nespravodlivé rozdeľovanie zisku" je veľmi zvláštna formulácia, podľa mňa posúva PD na úroveň boľševických demagógov.
Čo to znamená, že zisk sa rozdeľuje nespravodlivo?

2012/11/25 Marián Orávik <marian...@gmail.com>
Zdravím PD pozitívnych,

Môžem na inú nôtu?
Dovolil jsem si ze své zahrádky... ;-) napísať niečo aj na tému občianske snemy (http://www.facebook.com/events/388174327929790/?fref=ts),
ktorú momentálne na Slovensku najviac propagujú asi Tibor Moravčík a Daniel Marko.

Napísal som nástrel oslovenia (listu) učiteľom, ktorí začínajú časovo neobmedzený štrajk:
https://docs.google.com/document/d/1RgwpetXMpQleuBM2vuSWqyVZu3mwy5DgzTodm6PTlFQ/edit

Pôvodná idea pochádza od pána Ing. Vilama Baňáka. V prílohe je jeho leták - plagát pre učiteľov.
Ja som túto myšlienky rozviedol s jeho spoluprácou do podoby uvedeného listu.
https://docs.google.com/document/d/1RgwpetXMpQleuBM2vuSWqyVZu3mwy5DgzTodm6PTlFQ/edit

Má niekto chuť sa zapojiť do oslovania učiteľov s myšlienkou PD a občianskych snemov?
Alebo priamo pomôcť s formuláciami s daným oslovením (listom) pre učiteľov/odborárov/organizátorov štrajku?

Je tu myslím široký priestor pre ľudskú tvorivosť a aj veľký potenciál do budúcnosti, keďže učitelia sú v priamom kontakte s budúcou generáciou.
Ak to niekoho oslovilo, tak sa mi pls. ozvite.

Ďakujem,

Best regards / Zdraví a všetko dobré želá
Ing. Marián Orávik

Vivat priama demokracia a spravodlivé referendum (aj v ČR)
Mobil: O2: (+) 421 914 166 589
Skype: marianoravik
Nám. M. R. Štefánika 589 / 66
Myjava 90701
Slovak Republic

--
Peter Bicko

--
Túto správu ste dostali preto, lebo ste členom skupiny "klubsenior".
Správu všetkým členom môžete poslať na adresu klubs...@googlegroups.com

Webové stránky fotoklubu senior sú na adrese http://sites.google.com/site/fotoklubsenior