מיזם למען השפה העברית - קבוצת ווטסאפ חדשה בלשון

---------- Forwarded message ---------
מאת: צבי שביט <zvi...@gmail.com>
‪Date: יום ג׳, 26 ביולי 2022 ב-0:00‬
‪Subject: [ יהדות ] קבוצת ווטסאפ חדשה בלשון

בס"ד
שלום,
אני מעביר הודעה שקיבלתי על קבוצת ווטסאפ חדשה בלשון הקודש. בסוף ההודעה אני מוסיף גם נקודה אישית.
צבי שביט (שטרן)
----------------------

לפני כחודשיים, בשבת קודש "בחוקותיי", נפטר יקירנו, אברהם יצחק (אבי) שפס ז"ל.
אבי היה אדם מיוחד מאוד, איש אמת ואמונה, אוהב התורה ושפת הקודש.
אבי היה מורה ללשון שנים רבות בתיכון צייטלין בתל אביב והשפה העברית היתה חרותה על ליבו.

אנו, המשפחה, יוצאים במיזם מיוחד לעילוי נשמתו, במטרה לחזק ולהעצים בקרבנו את השפה העברית, השפה בה ניתנה התורה!
המיזם נהגה על ידי ביתי ובני, שרצו להנציח אותו באופן משמעותי כלשהו והיה ברור שזה יהיה בנושא העברית.

בעידן בו שזורות על לשוננו גם מילים משפות זרות, אנו מעוניינים לחזור לשורשים שלנו ולהתגאות בשפה שלנו, שמייחדת את עם ישראל בכל הדורות.
במסגרת המיזם, בע"ה נשלח כל שבוע מילה שהתרגלנו לומר בלועזית, ואת פירושה בעברית, בתקווה שלאט לאט נחזור לדבר בעברית בלבד🙂
מידי שבוע, בע"ה ביום ראשון, נפיץ מילה נוספת. נשמח לקבל מכם הצעות למילים בפרטי שלי 0544577873.

ניתן להצטרף לקבוצה בקישור : https://chat.whatsapp.com/ED221IfPFS12eEhUh8cjuP
תודה לחבר הקבוצה, ירוחם נעמן, שהתנדב להקים עבורי את הקבוצה.
אפשר ורצוי להפיץ, כמה שיותר, כולל בקבוצות נוספות.
צביה שפס - אשתו של אבי
054-4577873

ברצוני להוסיף נקודה אישית:
לפני כשנתיים וחצי, אבי התקשר אלי. כמדומני שהגיע אליו מאמר שכתבתי במסגרת דיוקי התפילה שלי, והוא התקשר אלי. סיפר מעט על עצמו וביקש להצטרף לקבוצות שלי. בנוסף, הוא שוחח איתי לגבי משמעות הפסוק בישעיהו: "שרפים עומדים ממעל לו" - מה משמעות המילה לו? האם הכוונה שהם עומדים מעליו, או שהם עומדים לצורכו, כלומר, לשרת אותו.
עשיתי אז בדיקה קצרה בפרשנים השונים וראיתי שיש שני כיוונים בנושא. כתבתי לו בתמצית את תוצאות הבדיקה. בנוסף, צירפתי אותו לכל הקבוצות שלי. כתובת הדוא"ל שלו עדיין מקושרת לקבוצות שלי.
אני מקווה לרכז בהזדמנות את הדעות השונות לגבי פירוש הפסוק בישעיהו ולהפיץ לזכרו.
--
צבי שביט (שטרן)
050-5918412