ההדרה של ספרות חכמת הלשון של ימי הביניים

שלום עליכם,
ראו יוזמה חשובה ומרתקת זו.
אפ"ר

‫בתאריך יום ה׳, 11 באוג׳ 2022 ב-14:54 מאת אלנתן חן <‪elnata...@gmail.com‬‏>:‬
לומדים תנ"ך? אוהבים עברית? בואו לקחת חלק בהוצאה לאור של אחד החיבורים המרתקים והחשובים בחכמת הלשון, ובהקמת הוצאת ספרים המוקדשת לשפה העברית.

 שמי אלנתן חן, והלשון העברית זו האהבה שלי. אני גם ד"ר ללשון עברית, עורך לשון ומנקד.
אחת המשימות שלי בשנים האחרונות היא להעביר את החוכמה והיופי של העברית מן המקומות שבהם הם גנוזים – בעיקר בחיבורים קדומים ובאקדמיה כיום – אל קהל הולך וגדל של אוהבי העברית. את זאת אני עושה דרך רשומות שבועיות בוואטסאפ ובטלגרם (קישורים למטה), סדנאות והרצאות פומביות, והוצאה לאור של חיבורים חשובים ומרתקים בחוכמת הלשון.

חיבור אחד של אבן ג'נאח שההדרתי התפרסם לפני כמה חודשים בכתב העת ספונות, עם תרגום ראשון לעברית – איגרת הקירוב והיישור.

עבור הספר הבא, "ספר ההשגה" לר' יונה אבן ג'נאח, יצאתי בפרויקט ההדסטארט. מדובר באחד החיבורים החשובים והמרתקים של גדול הבלשנים בימי הביניים ועד היום. העבודה כוללת איסוף כתבי יד, העמדת נוסח המקור (בערבית), תרגום הספר לעברית, והוספת מבוא וביאור מקיפים (ומפתחות). הספר צפוי להיות בן 400–500 עמודים.

חיבוריו של אבן ג'נאח הם אוצר גנוז של היופי של העברית, פירושי מקראות וחוכמת הלשון. בתמיכתכם בפרויקט הזה, אינכם רק תומכים בהוצאה לאור של החיבור המסוים הזה (ומקבלים תשורות כמובן); אתם גם לוקחים חלק חשוב מאוד בייסוד ההוצאה לאור, שמטרתה להמשיך ולהפיץ תכנים איכותיים (ועם זאת נגישים) בתחומי הלשון והתנ"ך. ויש עוד הרבה תוכניות בדרך...

 הנה הקישור:

תודה רבה וכל טוב
אלנתן חן

קישור הצטרפות לקבוצת וואטסאפ: