Till icke-juristerna på listan

Staffan Malmgren

to lagennu-u...@googlegroups.com
Hej alla - och framförallt de av er på listan som inte håller på och
skriver kommentarer just nu,

Som ni vet har vi har ägnat stora delar av sommaren och hösten åt att
skriva kommentarer och förklaringar till de viktigaste lagarna och
juridiska begreppen. Det har vi gjort eftersom vi tycker att alla ska
ha en sportslig chans att begripa de samhälleliga spelregler som
lagtexten är.

Nu behöver vi veta om vi har lyckats.

Den första oktober kommer jag att skicka ut en frågeenkät som går ut
på att utvärdera de kommentarer vi skrivit. Frågorna kommer dels röra
vilket intryck ni får av tjänsten, presentationen, kommenarernas språk
och så vidare, men till största delen utgöras av konkreta juridiska
frågeställningar. Syftet är att se om kommentarerna faktiskt är till
hjälp för att ta reda på vad juridiken säger.

Vill ni vara med och svara på en sådan enkät? Jag tror att det kommer
ta mellan två och fem timmar, beroende på hur snabbt ni läser och
resonerar (och hur noggranna ni är), och jag behöver svaren senast den
14:e oktober. Jag kan tyvärr inte erbjuda någon ersättning mer än min
djupa tacksamhet.

Hör av dig direkt till mig så fort som möjligt!

mvh

/Staffan

PS: Skicka gärna vidare detta till vänner och bekanta som ni tror kan
vara intresserade av att lägga några timmar på att hjälpa oss. Ni kan
även hänvisa till
http://wiki.lagen.nu/index.php/Lagen.nu:Fr%C3%A5geenk%C3%A4t

Iveer090291

to lagen.nu utveckling
Jag kan gärna tänka mig att delta i enkäten.

/Erik

On Sep 28, 11:00 pm, Staffan Malmgren <staffan.malmg...@gmail.com>