Sökfunktion, för krävande studenter

已查看 1 次
跳至第一个未读帖子

jalexan...@gmail.com

未读,
2009年9月12日 13:05:072009/9/12
收件人 lagen.nu utveckling
Många lagrum har en uppsjö av olika rättsfallshänvisningar.
20:1 BrB har ett par och detta lagrum har som ett rekvisit vad som
utgör otillbörligt, bara otillbörliga belöningar straffas, tillbörliga
är ok.

Jag skulle vilja snabbt och smidigt söka igenom rättsfallen som
hänvisas i detta lagrum efter allt som har med otillbörligt i texten.
men klarar inte av det annat än öppna alla fönster och manuellt söka.

Går det att göra det på ett smidigt sätt? 46 rättsfall hör ihop med
20:1 BrB

Staffan Malmgren

未读,
2009年9月13日 06:29:372009/9/13
收件人 lagennu-u...@googlegroups.com
Oooh, det där lät avancerat till max. Jag tror inte det är möjligt
alls med nuvarande sökfunktion (som bara återanvänder google på
enklast möjliga sätt). Det är möjligt att det går att bygga en sådan
avancerad funktion med exempelvis Yahoo:s BOSS-plattform
(http://developer.yahoo.com/search/boss/), men jag tror att det krävs
att man bygger sin egen sökfunktion. Det finns på planeringsstadiet
(version 1.9 enligt den skissartade vägkartan på
http://trac.lagen.nu/wiki) men det kommer dröja ett tag innan vi
kommer dit.

Men jag har lagt upp det som enhancement-förslag:
http://trac.lagen.nu/ticket/413

mvh

/Staffan

2009/9/12 jalexan...@gmail.com <jalexan...@gmail.com>: