Lansering av kommentarerna på lagen.nu

Staffan Malmgren

to lagennu-u...@googlegroups.com
Hej alla,

Sedan några timmar tillbaka ligger den nya versionen av lagen.nu ute
https://lagen.nu/ och från och med nu kommer era kommentarer läsas
av tusentals personer varje vecka. Imorgon kommer jag skicka ut ett
pressmeddelande - just nu finns ett utkast på
http://wiki.lagen.nu/index.php/Lagen.nu:Pressmeddelanden/09-10-11

Tack till er som var med på gårdagens workshop! Jag kommer att ta
några dagar att smälta idéer och sedan börja dra upp planer för nästa
steg i utvecklingen. Formellt kommer det bildas en stiftelse (eller
möjligtvis ideell förening, men i vart fall en egen juridisk person av
något slag) vars syfte är att driva och vidareutveckla lagen.nu, och
praktiskt kommer jag inleda arbetet med att hitta flera människor som
kan hjälpa till. Jag är tacksam om ni kan sprida information om
tjänsten och framförallt lagkommenteringsprojektet i era respektive
nätverk / på era bloggar / i er facebookstatus / etc.

Och framförallt stort tack till er alla som deltagit i pilotprojektet!
Jag har sagt det tidigare, men för mig har det här varit något av det
roligaste jag gjort. Jag hade verkligen ingen aning om vi skulle kunna
lyckas med ett projekt av den här ambitionsnivån, och med de ramar vi
hade, men det tycker jag verkligen att vi kan säga att vi har gjort.
Nu är det premiär, och dags att se hur vårt arbete blir mottaget.

mvh

/Staffan

helena.a...@mail.com

to lagennu-u...@googlegroups.com
Hej!

Nu har jag tillgång till min mail igen, pust... De håller på att uppgradera mailsidan så det var därför det blivit något strul.

Bra pressmeddelande. Hoppas vi får lite respons nu. Säg gärna till om du behöver någon assistans när det gäller att bilda stiftelse eller något annat arbete. Jag har gott om tid och är gärna med och vidareutvecklar lagen.nu.

Hälsn Helena