Semi-OT: Rättsinformationskonferens nästa vecka

Staffan Malmgren

to lagennu-u...@googlegroups.com
Hej alla,

Tisdag nästa vecka håller stiftelsen för rättsinformation sin årliga endagskonferens där man diskuterar olika aspekter av rättsinformation och IT. I år är temat "Marknaden för återanvändning av rättsinformation", och jag kommer hålla en halvtimmespresentation om vad lagen.nu är för något (det är inte en myndighet och inte ett vinstdrivande företag, vilket är mycket udda i de här sammanhangen :-), hur vi använder rättsinformation från myndigheterna, vilka problem som finns och hur de kan lösas. Jag kommer nämna lagkommenteringsprojektet en del, även om det inte blir det centrala. Men för den som är intresserad av de här frågorna kan det nog vara intressant. Det är gratis att delta, och man hittar program och anmälningsformulär på http://www.rattsinfo.se/ - obs att senaste dag för anmälan är på fredag.

mvh

/Staffan