Reportage i P1-morgon

Staffan Malmgren

to lagennu-u...@googlegroups.com
Hej alla,

Det reportage som P1 gjorde för snart en månad sedan med Daniel och
Tizian sändes nu i morse -- om ni inte lyssnade på P1 klockan 6:30 så
kan ni lyssna på det i efterhand här:
http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1954969&isBlock=1 (ca 9
minuter in). Det var ursprungligen tänkt att jag skulle sitta med i
studion och prata med en person från Justitiedepartementet om varför
lagarna är så svårlästa och vad man kan göra åt det. Tyvärr envisades
resten av världen med att hitta på nyheter som fick prio framför det
samtalet, så till slut bestämde sig redaktionen för att bara köra
reportaget. Jag tycker iofs att det blev ett väldigt bra reportage,
som lyckades sätta fingret på vad det är vi gör och varför det är
viktigt -- stort tack till Daniel och Tizian!

mvh

/Staffan