Să luăm aminte ce înseamnă iubirea adevărată de Arhiereu și să recunoaștem că suntem atât de departe de ceea ce presupune să fii cu adevărat credincios! (KSLCătălin)

Lacasuri Ortodoxe

to Lăcașuri Ortodoxe®

Să luăm aminte ce înseamnă iubirea adevărată de Arhiereu

și să recunoaștem că suntem atât de departe de ceea ce presupune să fii cu adevărat credincios!

– 20.05.2020 07:07 –
(KSLCătălin)

    Eliberarea Ierarhului Ioanichie de Muntenegru a fost întâmpinată cu o manifestare deosebită a credincioșilor, aliniindu-se pe un câmp mare și formând cuvintele: „Bine ai venit, Vlădica!”. Aceștia au desfășurat steagul mare sărbesc pe o lungime de 33 de metri, pentru a-și saluta Arhiereul. Să luăm aminte ce înseamnă iubirea adevărată de Arhiereu și să recunoaștem că suntem atât de departe de ceea ce presupune să fii cu adevărat credincios!

   Un videoclip poate fi văzut la adresa: https://www.youtube.com/watch?v=1cG7o-dChUM .

   Iar pentru a nu crede că este vorba despre o manifestare izolată, vă recomandăm un alt material video realizat cu ocazia aceleiași întorceri în mijlocul turmei, pe care credincioșii au așteptat-o manifestând în mai multe orașe, cu atât de mare drag si cu multă rugăciune, în cel mai civilizat mod posibil. Iată cum se prezintă o Biserică lucrătoare și cum se manifestă tinerii care care iubesc cu adevărat Biserica… Iar noi, când ne-am văzut Arhierii proprii atacați, înghesuiți în fața televizoarelor… ne-am bucurat!

“Cela ce vă ascultă pe voi, pe Mine Mă ascultă!” (Sfânta Evanghelie după Luca 10, 16) - răsună cuvintele Lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, rostite către Sfinții Săi Ucenici și Apostoli. Iar “Cela ce vă primește pe voi, pe Mine Mă primește!” (Sfânta Evanghelie după Matei 10, 4)

  Vom mai fi noi în stare vreodată să mai luăm, cum trebuie, aminte? Iată și acest al doilea material video de primire https://www.youtube.com/watch?v=GYw6djJ_yhU a celui care pentru cei credincioși nu este nimic altceva decât ceea ce Dumnezeu, prin dumnezeiescul Dionisie, citat de Sfântul Nicodim Aghiorîtul zicea:

“Eu în mâinile Arhiereilor M-am asemănat, pentru că ei țin în locul Ierarhiei celei pământești, Fața Mea. Ei sunt oglinzi atât de curate ale mărimii Mele celei dumnezeiești, Oglinzi neîntinate, primitoare de strălucirea cea începătoare de lumină’.”

    Și, fiindcă tot parcurgem o perioadă îndurerată după pierdea unui mare Ierarh al nostru, a cărui mutare la Domnul a fost anunțată chiar în această dimineață, ÎPS Pimen, Arhiepiscopul nostru drag al Sucevei şi Rădăuţilor - pe care Dumnezeu îl va odihni cu siguranță între iubiții sfinții Săi, care acum îl întâmpină tot cu făclii aprinse și ramuri de finic, cum noi credincioșii niciodată nu am fost în stare să-l primim - într-un același și unic glas: “Vlădica, bine ai venit!”; iar totodată într-o vreme în care ne apropiem de Sărbătoarea frumoasă, atât de puternic sfințitoare și de Sfântă a Cincizecimii, merită să luăm din nou aminte, cinstind deopotrivă și vorbele dumnezeiescului Grigorie cel Mare al Tesalonicului, rostite la o astfel de zi de mare de cinstire a Pogorârii Duhului Sfânt, care se apropie acum și de noi:

“Apostolii, zice, în ziua a cincizecea, au luat Duhul Sfânt în chip de limbi de foc, și într-acest chip s-au aprins ca niște atât de curate făclii din flăcările cele cerești ale dumnezeieștii și sfințitei Sale dăruiri.

Deci precum dintr-o făclie poate să se aprindă alta, și dintr-aceea alta, după împărtășire, și pe rând un număr mare, într-acestași chip și Arhiereii s-au aprins ca alte atâtea încă făclii din făcliile cele dintâi ale Apostolilor și s-au umplut de prea-fericitele raze ale darurilor celor luminoase ale Prea-sfântului Duh, care se împart în toată Biserica lui Hristos”.

Lăcașuri Ortodoxe, mai 2020 - KSLCătălin

***

Pentru a accesa informațiile de mai jos, dați click pe tilurile:

Dar ce-ți lipsește, mamă? Ți-am dat totul; orice ți-ai dorit ți-am luat! Nu ți-a lipsit niciodată nimic…

***
Apel la neuitare a martirilor din temnițele comuniste...