Vino, Cela ce Te-ai făcut dorire Însuți întru mine, și m-ai făcut a Te dori pe Tine

Lacasuri Ortodoxe

to Lăcașuri Ortodoxe®

Vino, Cela ce Te-ai făcut dorire Însuți întru mine, și m-ai făcut a Te dori pe Tine

– 11.06.2020 06:49 –

Rugăciune prea-frumoasă, sfătuitoare și umilincioasă către Sfântul Duh Cel de-o-ființă și de-un-scaun cu Tatăl și cu Fiul,

a Sfântului Simeon Noul Bogoslov

   Vino, Viața Cea veselă și veșnică, și Dreapta Cea a-tot-țiitoare, Întru-tot-sfinte și De-viață-făcătorule, și Ziditorule Duhule, Cela Ce ești întru întocmai cinste cu stăpânirea Tatălui și a Fiului, a Cărora unime a vredniciei și a Dumnezeirii și unirea socotelii și însoțirea către una în trei Fețe este.

   Vino, Doamne al meu, pe Care Te-a dorit și Te dorește ticălosul meu suflet. Vino, Cela Ce Te-ai făcut dorire Însuți întru mine, și m-ai făcut a Te dori pe Tine, Cel cu totul neapropiat.

Vino, Bucuria mea Cea neîncetată, și desfătarea, și Slava. Vino, Suflarea mea, Viața mea, Mângâierea sufletului meu. Fă-Te cu mine un Duh, Prea-bunule Stăpâne, fără de amestecare, fără mutare, fără de schimbare, Dumnezeu Cel peste toate.

   Fă-Te mie Însuți toate întru toate, hrană negrăită și cu totul necheltuită, care de-a pururea se varsă în buzele sufletului meu, și curge în izvorul inimii mele. Îmbrăcămintea Care strălucește, și cu totul arde pe draci. Curățirea Care mă spală pe mine, prin nestricăcioase și sfinte lacrimi, pe care venirea Ta le dăruiește către care vine. Fă-Te mie, Doamne, lumină neînserată și soare neapus, în tot locul strălucindu-mă pe mine, Cela Ce nu Te întorci dinspre nimenea din toți, ca să nu ne acoperim cu întunericul păcatelor noastre nevrând a veni către Tine.

   Depărtează de la mine, Doamne, toată înălțarea cea pierzătoare, și îmi dă mie întreagă-înțelepciune a ochilor. Pune limbii mele frâu. Arată auzurile mele bine-supuse sfintelor Tale porunci. Dă-mi mie răbdare întru scârbe. Înțelepțește și întărește inima mea întru îndelungă-răbdare, întru nerăutate, întru înfrânare, întru împreună-pătimire, întru milostivire, în dragoste, întru smerită cugetare, în pace către sine-mi și către toți, întru întoarcere dinspre lenevirea și trândăvia dracilor, întru care ca niște dulceți m-am desfătat.

Dă-mi mie deslușirea lămurită întru gânduri - care decât care se cade mai mult a le alege. Dă-mi mie a cunoaște meșteșugirile diavolului, și pe acestea împreună cu dânsul a le lepăda. Și cu totul a-mi tăia voia mea, și a atârna toate cele ale mele de purtarea Ta de grijă, și de acolo a nădăjdui folosul.

   Că la Tine este viața mea, lumina mea, mântuirea mea. Și pe Tine bine Te cuvântez, și Te slăvesc, și mă închin împreună și Celui fără de început slobozitorului Tău Părinte, și Celui împreună vecuitor, și de o fire cu Tine al Lui Fiu, totdeauna, acum, și pururea, și în vecii vecilor. Amin.

Transcriere Lăcașuri Ortodoxe, iunie 2020

extras dintr-o tipăritură veche a Arhiepiscopului Neofit al Țarigradului - 13 septembrie 1799, îndreptată prin osârdia Sfântului Nicodim Aghiorâtul,

retipărită în Sfânta Mânăstire Neamț în iulie 1827 de Gherontie Ieromonah Tipograful

***

În ziua de 11 iunie 2020, calendarele ortodoxe îi cheamă pe credincioși la continuarea prăznuirii Cincizecimii - Pogorârea Sfântului Duh și, de asemenea, la cinstirea deosebită a:

  • Sfinţilor Apostoli Bartolomeu și Varnava (Barnaba)
  • Soborului Arhanghelului Gavriil, din Adin
  • Sfinților Mucenici Teopempt împreună cu alți patru
  • Sfântului Mucenic Neanisi, preaînțeleptul
  • Sfinților Mucenici chinezi martirizați la răscoala boxherilor
  • Sfântului Episcop Luca al Crimeii și Simferopol-ului

Doamne Iisuse Hristoase, cu rugăciunile Preacuratei Maicii Tale, ale sfinților a căror pomenire se face astăzi și cu ale tuturor sfinților Tăi, Fiul lui Dumnezeu, miliuiește-ne și ne mântuiește pe noi!

Amin.

O alcătuire Lăcașuri Ortodoxe, iunie 2020

Puteți accesa articolele de mai jos, dând click cu mouse-ul, pe rând, pe fiecare dintre următoarele titluri:

Dovezi că focul Pogorârii Sfântului Duh nu se stinge pe pământ

Știm, din istoria străveche, că Sfântul Antonie le spunea ucenicilor săi: „M-am rugat pentru voi, ca și voi să primiți acel mare Duh înflăcărat, pe care eu l-am primit… Când îl veți primi, El vă va revela taine mai înalte, va alunga de la voi orice teamă de oameni sau de fiare și veți avea bucurie cerească, zi și noapte. Și veți fi în...
***

Omul caută cu ce să umple marele gol pe care l-a creat ieșindu-și din sine

Blaise Pascal: Omul caută cu ce să umple marele gol pe care l-a creat ieșindu-și din sine“Cândva a existat în om o fericire adevărată, din care acum au mai rămas doar urma și un contur gol, pe care el incearcă zadarnic să îl umple cu tot ce-l înconjoară, căutând la lucrurile absente ajutorul pe care nu îl poate obține de la cele prezente. ...

***

Schimbarea statutului actual al Hagia Sophia va duce la deteriorarea echilibrului interreligios in Turcia

Citirea recentă a Coranului de către liderii musulmani, pe 29 mai 2020, în Catedrala Hagia Sophia ridicată în prima jumătate a secolului al VI-lea la Constantinopol (azi Istanbul) ridică temeri privind statutul actual de muzeu al acestui lăcaș. Pe 6 iunie, comentând situația amintită mai sus, la solicitarea prezentatorului programului televizat...

***

Sfântul Cuvios Paisie și cele 7 mandarine ale sale…

Era în februarie 1988. În Karyes era foarte frig. Eram mult deasupra nivelului mării. Umiditatea era cea care ne împiedica, de obicei, să ne deplasăm. Dar acum vremea era uscată. Bătea vântul și era plăcut dacă aveai îmbrăcăminte corespunzătoare. Se lăsa seara. Soarele tocmai se ascunsese dincolo de munte. Cuviosul Paisie [Aghiorâtul] și cu mine...

***

O primă slujbă arhierească, după un secol,

în Mânăstirea Sfânta Treime din Vologda

După mai mult de un secol de când sovieticii ateiști au confiscat-o și transformat-o în garaj destinat mașinilor de armată, Mânăstirea Sfânta Treime din Vologda, Rusia, a găzduit în aceste zile o primă slujbă arhierească - Acatistul Sfintei Treimi. Mitropolitul slujitor, Ignatie de Vologda, și-a manifestat speranța că o Sfântă Liturghie va putea...

***

ALTE INFORMAȚII PE SCURT:
TELEGRAF
Prima biserică având hramul Sfântului Iosif Isihastul, canonizat de curând, a fost târnosită recent în Madagascar. În aceeași locație vor funcționa o mânăstire de călugări și un seminar ortodox.

***

TELEGRAF

Catacombele antice Sfântul Gheorghe (din locul în care Sfântul a fost martirizat), aflate exact sub locul în care Domnul Hristos a trăit cu Preacurata Sa Maică și cu Sfântul și Dreptul Iosif timp de trei ani, din Cairo, au fost redeschise după renovare, în urmă cu o zi, de Patriarhul Teodor al Alexandriei. Ierarhul a sfințit, totodată, și noul Paraclis “Sfântul Fanurie”, aflat tot în catacombe, la câțiva metri sub pământ. Un material video poate fi văzut la adresa: https://www.youtube.com/watch?v=SIuNM7BSfO8 .

Lăcașuri Ortodoxe, iunie 2020

***

TELEGRAF

Procesiunile pașnice ale Bisericii Ortodoxe Sârbe din Muntenegru, în semn de protest față de legea anti-bisericească adoptată în decembrie, care acordă autorităților dreptul de a confisca proprietățile Bisericii, se vor relua duminică, 14 iunie 2020, odată cu Sărbătoarea Tuturor Sfinților.

***

Vă prezentăm câteva fragmente video din Slujba Vecerniei oficiată în Mănăstirea Vatoped în aceste zile, la Sărbătoarea Pogorârii Sfântului Duh, aflate la adresa: https://player.vimeo.com/video/426974474 , incluzând stihiri, cântarea Lumină Lină, intonată de preoți, și prima rugăciune cu plecarea genunchilor, rostită de egumenul Sfintei Mânăstiri, Arhimandritul Efrem.

Lăcașuri Ortodoxe, iunie 2020

***

TELEGRAF

Turcia nu trebuie să ceară permisiunea Greciei pentru a schimba statutul Catedralei Sfânta Sofia din Istanbul (Hagia Sophia), a subliniat Președintele turc, în ultimele ore.

08:41

***

TELEGRAF

Mănăstirea Sfântul Ioan Vladimir din Albania și-a serbat hramul, un material video surprins cu această ocazie putând fi vizionat la adresa: https://www.youtube.com/watch?v=CzNQDo0NESU . Slujbele la această sărbătoare au fost oficiate de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Antonie de Elbasan. Sfintele moaște ale Sfântului Ioan Vladimir au fost așezate spre închinare în această mănăstire între anii 1381 și 1995, dar în prezent ele sunt găzduite în Catedrala Sfânta Înviere, din Tirana, de unde au fost aduse la mănăstire în ziua hramului. Sfântul Mucenic Ioan Vladimir a fost un conducător al Docleii, cel mai puternic principat sârbesc din jurul anului 1000 până în 1016, fiind recunoscut drept un conducător evlavios, drept și pașnic.

09:22

***

TELEGRAF

În prezent, se află în pregătire filmul artistic „Omul lui Dumnezeu” (Man of God), concentrat pe viața Sfântului Nectarie din Eghina. Realizatorii mizează pe participarea unui actor cunoscut, la lista distribuției, în persoana lui Mickey Rourke. Filmul este realizat de Yelena Popovic.

09:41

***

TELEGRAF

Atunci când cineva se află în marea furtunoasă și se îneacă în valurile înspumate, este greu să mai vadă unde se găsește turnul de salvare.

Dacă altcineva se va afla, însă, în afara valurilor, acesta poate direcționa cu ușurință persoana care se îneacă. Îi arată calea mântuirii, îl călăuzește salvator.

Călugării fac acest lucru prin rugăciunea și lucrarea lor, cu toată dragostea pentru aproapele rătăcitor, având ca armă rugăciunea puternică pentru el.

12:19

Alcătuire și traducere Lăcașuri Ortodoxe, iunie 2020

după o mărturisire a Arhiep. Christodoulos al Atenei / Viața îngerească - o cunoaștere a monahismului ortodox

***

TELEGRAF

Prima înfățișare la procesul intentat Preasfințitului Părinte Episcop Ioanichie de Budimlja și Nikšić al Bisericii Ortodoxe Sârbe din Muntenegru și preoților din eparhia sa va avea loc pe 19 iunie 2020, în orașul Nikšić, conform unor informatii primite din Mitropolia de Muntenegru. Dacă vor fi găsiți vinovați - deși procesiunea pentru a cărei organizare sunt acuzați a fost în fapt o manifestare spontană a dragostei credincioșilor către Sfântul Vasile pomenit în acea zi, după cum specifică reprezentanții Mitropoliei - aceștia riscă să se confrunte cu amendă sau închisoare de până la un an.

Lăcașuri Ortodoxe, iunie 2020

***

TELEGRAF

În această dimineață, autoritățile muntenegrene au demolat o casă de oaspeți aflată în Mânăstirea Sfântul Vasile de Ostroig, din localitatea Ulțina, sub privirile monahilor. (foto: Mitropolia de Cernogorsk-Primorsk). Conform reprezentanților Mitropoliei, se pare că lupta autorităților cu Sfântul Vasile al Ostrog-ului continuă.

17:13

***

TELEGRAF

Prima zi de cinstire, după trecerea sa oficială în calendarele ortodoxe, a Icoanei făcătoare de minuni a Maicii Domnului Vilia (A Semnului), a avut loc în Eparhia de Rivne, în Ucraina. Ziua de prăznuire a fost stabilită pentru ziua de joi înainte de Cincizecime în fiecare an, fiind ziua când icoana a apărut pentru prima dată acum 130 de ani. Icoana a fost trecută în calendare, după o decizie a Sfântului Sinod, din data de 6 decembrie 2019 (vezi ARHIVA Lăcașuri Ortodoxe). Foto: Eparhia de Rivne

Articolele de mai sus nu reprezintă decât o parte din cele publicate în aceste zile în paginile Lăcașuri Ortodoxe.
Pentru a accesa toate informațiile la ora publicării lor, intrați pe prima noastră pagină, dând click cu mouse-ul pe adresa de mai jos:

https://lacasuriortodoxe.ro/