Demando pri la Cerba Nomenklaturo

Renato Corsetti

to ~ la bona lingvo
nia amiko Rodrigo ktp., sola kuracisto, kiu volas raciigi la kuracan terminaron, petas helpo por raciigi ĉi tiujn vortojn. ne nur la fakuloj sed ni ĉiuj helpu lin.

De : RODRIGO ALBERTO RAMÍREZ ZULUAGA <rodrig...@gmail.com>
Date: ven. 27 oct. 2023 à 21:15

Saluton al ĉiuj

Ĉu vi povas helpi al mi trovi la la plej fundamentan vorton por ĉi tiuj konceptoj???

ASIMILITA

ESPERANTIGITA

PURE ESPERANTA

Cefalo-

Kapo (supra parto)

Encefalo (enhavo de kranio)

En-krani-aĵo (la tuton ene de-) ?

Cerbo

Cerebro (hemisferoj kaj pedunkloj)

cerebelo

cerbeto

Cerebr-eto

Diencefalo

Bi-enkraniaĵo ?

Spina medolo

Spina mjelo

Cerebro-spina likvo

Cerebromjela likvo

Laŭ PIV-2020

cefal/o ❤ Kapo 1 (en kunmetaĵoj): cefalalgio (kapdoloro); cefalospina likvo (cerbospina likvo); brakocefala trunko; cefalotorako. Rim. La vortoparto cefal troviĝas en iuj neanalizeblaj anatomiaj aŭ zoologiaj nomoj: cefaleo, cefalopodoj k.a..

kap/o

1 Parto de la korpo de la triblastaj animaloj, supra ĉe la dupieduloj, antaŭa ĉe la aliaj, enhavanta la buŝon, cerbon k la organojn de pluraj sensoj: kapo de homo, de ĉevalo Z, de drako Z,

cerb/o

1 Encefalo. ➞ cerboskuo.

2 Cerebro.

cerba. Rilata al la cerbo: cerba anemio, hemoragio; cerba pedunklo; cerbaj nervoj (Sin. kraniaj nervoj).

cerebr/o ❤ (cerebrum) La supra parto de la encefalo, kun siaj hemisferoj k pedunkloj: la cerebro estas la centro de la sensado, de la volaj movoj k de la psika aktiveco. Sin. cerbo 2.

cerebro-spina ❤ Koncernanta k la cerebron k la spinon: cerebro-spina likvo (liquor cerebrospinalis).

--
Att.  Dr.  RODRIGO A. RAMIREZ Z.
~~~

Françoise NOIREAU

to la-bona...@googlegroups.com
Ĉu ne estu inverse, en la kolumnoj, kun cerbo kaj cerebro?

Amike,
Fransoazo
+ 33 609 120 374

la vortoj, pri kiuj ni diskutas ĉi tie, estas troveblaj en la listoj ĉe:
http:// bonalingvo.info

clavius miranda

to la-bona...@googlegroups.com
forunfi
chi tie en Brazilo estas la jargono forunfar ku signifas flirti amorante, pro tio mi sugestas forbfi

clavius miranda

to 'clavius miranda' via la bona lingvo
gorunfi
kiam la aminduma paro amoras

clavius miranda

to 'clavius miranda' via la bona lingvo
forunfi
tiamfoje mi ne sukcesas ekspliki ekzati la signifo
estas paro kiuj amindumas kaj amoras, forunfi signifas la parton de l' amindumo kiam ili amoras havantaj intimecon; ankau mi petos helpon por pli bone klargi

Renato Corsetti

to la-bona...@googlegroups.com, RODRIGO ALBERTO RAMÍREZ ZULUAGA
kara rodrigo, laŭ ni nekuracistoj la baza vorto estas cerbo, kaj ĉio turniĝas ĉirtkaŭ tio. ĉu vi povas aranĝi vian sisitemon laŭe?

amike

renato

clavius miranda

to 'clavius miranda' via la bona lingvo
chamen
juel gejmen estas al hehmi, vhamen por chuam

Renato Corsetti

to la-bona...@googlegroups.com
clavius, bonvolu skribi en esperanto al ĉi tiu listo.

amike

renato