„Jak w kabarecie”: Komentarz

[FDKD] helwetyk

to krolestwo_...@googlegroups.com
Uzytkownik: helwetyk (helw...@gmail.com)
Temat: „Jak w kabarecie”: Komentarz
Forum: Forum Główne « Polityka i społeczeństwo
Mozliwe akcje: [Odpowiedz] [Cytuj] [Prywatna wiadomosc] [E-mail]
Drodzy Dreamlandczycy,

Jako sarmacki biurokrata-praktyk chciałbym dorzucić swoje trzy grosze do najnowszego artykułu markiza von Witta. Uczyniłbym to pod samym artykułem, ale komentarze nie są moderowane, a udział w dyskusji przeplatanej wykwitami intelektu pana Z. nie jest czymś, na co mam przesadną ochotę. Przechodząc do rzeczy:

Trudno nie zgodzić się z najważniejszymi tezami tekstu. Z pewnym zdumieniem zawsze obserwowałem, jak najprostsze z możliwych spraw bywają w Dreamlandzie objęte procedurami, których — być może — wymagają państwa realne, ale które najzupełniej nie są konieczne w naszych mikronacyjnych warunkach.

By powołać się na przykład zmiany danych osobowych. W Księstwie Sarmacji także mamy procedurę wnioskową (powodowaną tym, że zmiany bywały w przeszłości tak częste, że trudno było ustalić, z kim się w danej chwili rozmawia; innymi słowy — jej celem, oprócz możliwości prześledzenia historii zmian, jest pewne opóźnienie), ale wygląda ona najczęściej w sposób następujący: http://fc.sarmacja.org/viewtopic.php?f=313&t=12953. Wniosek jest składany na ręce organu, który jest w stanie samodzielnie wykonać swoją decyzję — Rady Ministrów.

Same działy urzędowe są dobrym rozwiązaniem: dzięki nim wszyscy są w stanie prześledzić, na jakim etapie rozpoznawania są ich sprawy; nic nie ginie. Bezczynność urzędników to, rzecz jasna, odrębne zagadnienie. Tutaj nie sposób zdziałać wiele ponad ponaglenia lub odwoływanie z funkcji. Od czasu do czasu w Sarmacji uruchamiana jest także konstytucyjna procedura rezerwowa: Książę lub Kanclerz może dokonać czynności prawnej w zastępstwie funkcjonariusza publicznego niedokonującego jej w terminie (analogiczne rozwiązanie przyjęliśmy ostatnio w kontekście sądu).

W wymiarze czysto praktycznym, warto rozważyć wyświetlanie działów urzędowych na głównej stronie serwisu internetowego tak, by sprawy niezałatwione kłuły w oczy; zawsze większa jest szansa na to, że ktoś podejmie temat. Nie jestem pewny, czy można tu liczyć w pierwszej kolejności na prasę: postępowania biurokratyczne są mało medialne. ;-)

Z serdecznymi pozdrowieniami,
(—) helwetyk romański
This message was sent by newpost2mail beta 20 for phpBB3.
Visit http://henmedia.de for updates and documentation.

If you find this MOD useful, you can support this project using PayPal.
To make a donation click here: donate USD / donate EUR - thank you :-)