Re: 3 lektury

1 view

[FDKD] Daniel von Witt

to krolestwo_...@googlegroups.com
Uzytkownik: Daniel von Witt (daniel...@interia.pl)
Temat: 3 lektury
Forum: Prowincje « Zjednoczone Księstwo Furlandii i Luindoru - Unia Saudadzka « Media i rozrywka « Mercurius Furlandiae
Mozliwe akcje: [Odpowiedz] [Cytuj] [Prywatna wiadomosc] [E-mail]
Odpowiem ogólnie, głównie w stosunku do wypowiedzi Szanownej Pani de Willibald, gdyż nie mam obecnie za wiele czasu.

Argumenty Szanownej Pani w części dyskusji powtarzają się niezależnie od tematyki. Ucieka się Pani do insynuowania mi choroby psychicznej oraz wyrażania poglądów o Gazecie, w litanii których znajdują się: nadinterpretowanie, samowybielanie się itd.

Wydaje mi się jednocześnie, że zapomina Pani o tym, że rzeczy i problemy opisywane w Gazecie nazywane są po imieniu. I tak np. cechy dreamlandzkiego systemu gospodarczego są sklasyfikowane zgodnie z ich naturą i nazwane zgodnie z znaczeniem – jeżeli odpowiadają gospodarce komunistycznej to są po prostu tak nazywane. Gdy odpowiadają kapitalizmowi – znów powiem o tym wprost. Innym przykładem może być Pani sama. Nie nazwałbym Pani „osobnikiem z gatunku homo sapiens posiadającego biologiczne cechy żeńskie i deklarującego swoją płeć jako żeńską”, gdyż ten zagmatwany opis byłby co prawda politycznie poprawny, ale w mojej ocenie niekulturalny i nietaktowny. Powiedziałbym o Pani po prostu jako o „kobiecie” lub „damie” – chociaż drugie sformułowanie niestety wychodzi z mody właśnie jako niepoprawne politycznie (szczególnie wśród feministek), a kiedyś zniknie pewnie sama „kobieta”. Przypuszczam, że większość Czytelników jest rozsądnych i zrozumie sens takiego wyrażania się przeze mnie. Mówmy prosto i tak jak jest – a to zaś jest zgoła czymś odwrotnym do nadinterpretacji.

W dodatku nie stawiam osądów, ale opisuję fakty w połączeniu z moim zdaniem na dany temat. Staram się mówić, jak jest i jak ja to widzę na podstawie dostępnych mi informacji. Faktem jest, że komunizm nie należy do moich ulubieńców systemowych, chociaż w mikronacjach większość powstających systemów gospodarczych należy do grona tych socjalistycznych (komunistycznych). W większości projektanci reprezentujący państwo, w systemach tego rodzaju umieszczają państwo jako szczególnego gracza, który chce (lub musi) centralnie sterować gospodarką i podejmować decyzje takie jak podejmowały władze gospodarcze w PRL – co produkować, dla kogo, po ile itd. To samo pojawia się w systemach mikronacyjnych gospodarek – być może nie da się inaczej lub nie umiemy, nie jesteśmy w stanie zrobić innej gospodarki. I nie mówię, że to jest coś złego czy dobrego. Wszak mikronacyjna gospodarka nie wyrządzi nam żadnej krzywdy i w razie, gdyby posiadała więcej słabych stron niż mocnych – zrezygnujemy z niej po prostu. Dlatego w mikronacjach można eksperymentować i tworzyć absolutnie wszystko, gdyż nikomu realnej krzywdy to raczej nie zrobi. Mi jednak taki system nie odpowiada, gdyż sądzę, że posiada właśnie więcej słabych stron niż mocnych.

Takie komunistyczne (ale i nieświadome) podejście powoduje nadmierne koszty zaprowadzenia systemu, który na starcie jest skostniały i małoefektywny przez co zawala się tak samo, jak upadła większość realnych gospodarek komunistycznych. I nie jest to przypadek odosobniony – bardzo podobnie rzecz ma się we wszystkich krajach wirtualnych, które przeżywały przygody z systemami gospodarczymi. Gdyby zbadać je pod kątem nasiąknięcia komunizmem okaże się, że było go sporo w wielu gospodarkach tych krajów. Dreamlandzki komunizm gospodarczy polega dziś na państwowym monopolu budowlanym, sarmacki komunizm na państwowym monopolu w skupie jakiejś „pracy społecznej” (niepotrzebnego produktu systemowego), co, jak wiemy z wątku zapoczątkowanego przez Margrabiego Steda Asketila, doprowadziło do krachu finansów publicznych w Sarmacji – było to bankructwo Księstwa. Komunizm i gospodarka zaplanowana centralnie zawsze upadnie, gdyż nikt nie jest alfą i omegą – wszystkiego przewidzieć nie jesteśmy w stanie.

I powtarzam – nieświadomie – gdyż wiem, że nie jest zamierzeniem Szefa KSI produkcja systemu komunistycznego. JE Conrad Darosareier-Stattoer sam też za komunizmem nie przepada (pewnie delikatnie mówiąc). Nie zmienia to jednak faktu, że system komunistyczny zaczął w Dreamlandzie powstawać. I znów się powtórzę. Mnie to nie odpowiada, dlatego o tym napisałem. Władze uważają inaczej i większość z nas być może też, co jeszcze nie odbiera mi prawa do wyrażania swojego zdania. To właśnie odmienne zdania wywołują dyskusję, choćby i spłycaną przez wypowiedzi o schizofrenii czy pisaniu o sobie w trzeciej osobie.

(-) Daniel markiz von Witt
Mercurius Furlandiae
This message was sent by newpost2mail beta 20 for phpBB3.
Visit http://henmedia.de for updates and documentation.

If you find this MOD useful, you can support this project using PayPal.
To make a donation click here: donate USD / donate EUR - thank you :-)