Święto Jordanu

Paweł Zahorodny

to Kopyczynce i okolice
Witam serdecznie
Czytając wspomnienia Pana Szewczyńskiego w książce - "Nasze
Kopyczyńce " natknąłem się na fragment opisujący to święto - Święto
Jordanu lub Święto Chrztu Pańskiego.W Kopyczyńcach organizowano
wówczas procesje kościelne , na których grała nawet orkiestra
wojskowa.Z lodu na rzece wycinano krzyż niesiony dalej przez wiernych.
Z opisu wiadomo, że wyznawcy prawosławni i rzymskokatoliccy
rozpoczynali swoje święto osobno a następnie obydwie procesje się
łączyły w jeden pochód.
Przeglądając wiadomości na portalu INTERIA.pl natknąłem się na
zdjęcia dokumentujące obchody tego święta.Polecam do obejżenia
INTERIA.pl - Fakty-Galeria - Obyczaje - Swięto Chrztu
Pańskiego.
Pozdrawiam wszystkich
Paweł Zahorodny