hızlı kompanzasyon

ihsa...@mynet.com

to KOMPANZASYON
arkadaşlar bir önemli konu da statik kontaktörlerle yapılan
hızlı kompanzasyon uygulamaları 2007/ ve 2009 yönetmelikleri ile
%33 ve %20 limitlerine yakın kompanzasyon yapan aboneler
kompanzasyonlarını modernize etmek tesisatlarında iyileştirme
çalışmaları yapmak zorunda kalacak klasik kompanzasyonun
dışındaki çözüm metodları da hayli genişliyor harmonik
kaynaklı promlemler için pasif-aktif- vetam odaklı filtreler hızlı
kompanzasyon için statik kontaktörler üretilmiş ve uygulamaları da
yapılmış birçok işletmede takip eden bu konularda teknik detaylara
girecek arkadaşların bilgi- görüş - ve gösterecekleri kaynakları
bekliyorum ....ihsan

İsmail Ufuk KARATEKELİ

to kompan...@googlegroups.com
Evet hocam haklısınız fakat statik kompanzasyon hakkında size birazcık bilgi vereyim statik kompanzasyon şu an kompanzasyonların en pahalısıdır mesela 10 YTL'ye yapacağınız bir kompanzasyonu 1000 YTL'ye yaptıracaksınız anlamına geliyor bu işi hem herkez yapamaz o yüzden bilen birileri olması lazım allah muhafaza statik kompanzasyon yani tristörlü kompanzasyon çok tehlikeli bir olaydır bilgisi olmayan birisine firmayı teslim ederseniz inanın bana çok büyük bir şekilde canınız yanabilir neden diye soracak olursanız bir kondansatörleri uygun belirlemezseniz ve tristörüde ona göre seçmezseniz kondansatörünüz aynı bir dinamit gibi patlayabilir bu patlama sonucunda yangın çıkartabilir hatta can kaybı bile yaşanabilir o yüzden tristörlü devreler her ne kadar iyi gibi görünsede bir o kadar tehlikesi vardır doğrusunu söylemek gerekirse kompanzasyon işi de aynı şekilde tehlikesi vardır fakat normal kompanzasyonda en azından harmonik yok ve yanlış bağlantı yapılmadıysa kolay kolay kondansatörü patlatmaz.Yani bu işi bilen kimselerle çalışmak en iyisidir.Biraz reklamvari bir yazışma olacak fakat ben bir firma biliyorum adı İLKSİN PANO VE KOMPANZASYON SİSTEMLERİ diye bir firma adamlar bu işi çok iyi biliyorlar firma sahibi NETAŞ'ın AR-GE (araştırma-geliştirme) bölümünden emekli kompanzasyon adamlar için çocuk oyuncağı gibi adamların yapmadığı ilköğretim, lise, meslek lisesi, üniversite, hastahane, benzin istasyonu, otel, punta kaynak makinaları ile çalışan firmalar vs.. bu örnekleri çoğaltabilirim esasında ama adamlar bu işi ciddi ciddi çok iyi biliyorlar eger işin düşerse bir  ara hem sana kompanzasyonun ne olduğunu anlatıyor bilgi veriyor neler yapman gerektiğini anlatıyor firma sahibinin ismi Nevzat telefon numarası 0533 331 87 97 çok iyi bir adam bütün firmalar keşke bu adam gibi olabilse neyse adamın baya reklamını yaptım ama bu anlattıklarımın hepsi gerçek doğruya doğru benim bir arkadaşım öğretmen tuzla endüstri meslek lisesinde aynı zamanda da elektrik bölüm hocası onu bir gün ziyarete gittim bu firma vardı adamlarla tanıştım arkadaşım olmaz nevzat bey dedi ben bütün yerli ve yabancı roleleri kullandım fakat başarı elde edemedim dedi nevzat bey çok serin ve sakin bir şekilde ben burayı yapacağım hemde kendim ilgileneceğim dedi 1 günde adam dediğini yaptı ve tıkır tıkır işleyen bir sistem hazırladı ve bizi çağırdı işte oldu diye arkadaşım şaşırdı nasıl yani diye adam başladı anlatmaya hiç üşenmeden sıkılmadan ben bile şaşırdım duyduklarıma gördüklerime ve tebrik ettim kendisini ve kim olursa olsun reklamını yapmaya çalışıyorum çünkü işini biliyor daha öncedede bir çok insan gelmiş okula astronomik rakamlar istemişler ve bir ikisine yaptırmışlar ama sonuç alamamışlar bu nevzat bey gelmiş ve yapmış hemde kendisi hiç bir adam yollamamış göndermemiş neden kendiniz yaptınız diye bir soru sordum bana dediği cevap karşısında bir kez daha taktir ettim kendisini bana dediği şuydu burası bir eğitim öğretim yeri burayla ilgilenmek benim için büyük bir zevk eğer az da olsa bir katkım olduysa devlete millete ve öğrencilere ne mutlu bana dedi inanın öğretmen arkadaşım hemen arkasından dedi ki nevzat bey sizden bir iyilik daha yapmanızı isteyeceğim benim talebelerime de eğtim verebilirmisiniz dedi hiç tereddütsüz tabiki siz yeri günü ve saati belirleyin büyük bir zevkle size ve öğrencilerinize eğitim verebilirim dedi inanın mest oldum konuşmasından o yüzden de nerede olursa olsun böyle adamların reklamını yapmak benim için bir grurdur şiddetle tavsiye ederim.

Bu arada ben size kendimi taktim edeyim adım kael mühendisliğin istanbul bölge sorumlusuyum kompanzasyon hakkında bu kadar bilgili, araştırmayı seven insanlarla tanışmaktan inanın çok mutlu oluyorum eminim sizde en az bu arkadaş kadar bilgili ve araştırmacısınızdır sizinlede kompanzasyon hakkında tartışmak ve tanışmak isterim.

Saygılarımla...

İsmail Ufuk KARATEKELİ
KAEL MÜH İST BÖL SOR

ULAŞIM VE HABERLEŞME ADRESLERİ :

Adres :  PERPA Ticaret Merkezi B Blok Kat : 11 No : 1596 Okmeydanı/İSTANBUL

Tel : 0212 220 59 19
Fax : 0212 220 59 14

Cep : 0532 545 86 33
Cep : 0533 567 44 96