reaktif oranlarda diğer bir son karar

ismail kaya

to KOMPANZASYON
9 Ocak 2007 tarihli ve 26398 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanmıştır.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:

Elektrik İletim Sistemi Arz Güvenilirliği Ve Kalitesi
Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1- 10/11/20004 tarihli ve 25639 sayılı Resmi Gazete'de
yayımlanan Elektrik İletim Sistemi Arz Güvenilirliği ve Kalitesi
Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.

"İletim sistemine doğrudan bağlı tüketiciler ve dağıtım
lisansına sahip tüzel kişiler tarafından; iletim sistemine
bağlantıyla ilgili her bir ölçüm noktasında ve her bir uzlaşma
periyodunda, sistemden çekilen endüktif reaktif enerjinin sistemden
çekilen aktif enerjiye oranı yüzde yirmiyi, sisteme verilen
kapasitif reaktif enerjinin sistemden çekilen aktif enerjiye oranı
ise yüzde onbeşi geçemez."

MADDE 2-Aynı Yönetmeliğin Geçici 3 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 3- 1/1/2007 tarihinden itibaren iletim sistemine
doğrudan bağlı tüketiciler için iletim sisteminin her bir ölçüm
noktasında aylık çekilen endüktif reaktif enerjinin sistemden
çekilen aktif enerjiye oranı yüzde otuzüç, aylık sisteme verilen
kapasitif reaktif enerjinin sistemden çekilen aktif enerjiye oranı
yüzde yirmi olarak uygulanır. 1/1/ 2008'den itibaren bu oranlar
sırasıyla yüzde yirmi ve yüzde onbeş olarak uygulanır.
1/1/2007 tarihinden itibaren dağıtım lisansına sahip tüzel
kişiler için, iletim sisteminin her bir ölçüm noktasında aylık
çekilen endüktif reaktif enerjinin sistemden çekilen aktif enerjiye
oranı yüzde elli olarak uygulanır. 1/1/ 2008'den itibaren
dağıtım lisansına sahip tüzel kişiler için, iletim sisteminin
her bir ölçüm noktasında aylık çekilen endüktif reaktif
enerjinin sistemden çekilen aktif enerjiye oranı yüzde otuzüç,
aylık sisteme verilen kapasitif reaktif enerjinin sistemden çekilen
aktif enerjiye oranı yüzde yirmi olarak uygulanır.
1/1/2009 tarihinden itibaren ise bu oranlar, bu Yönetmeliğin 11 inci
maddesi hükümlerinde yer alan esaslara göre tespit edilir."

MADDE 3- Bu Yönetmelik 1/1/2007 tarihinden geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4- Bu Yönetmelik hükümlerini Enerji Piyasası Düzenleme
Kurulu Başkanı yürütür.

yavuz çalapverdi

to kompan...@googlegroups.com
teşekkürler ismail bey

MONER69

to KOMPANZASYON
Sağolun İsmail Bey... Sonuç olarak hem iletim hattına doğrudan
bağlı dağıtım şirketleri hemde bu şirketlerden enerji alan tüm
aboneler 01.01.2008 tarihine kadar eski oranlarla devam ediyorlar