Merhaba Arkadaşlar !!!

İsmail Ufuk KARATEKELİ

to KOMPANZASYON
Merhaba arkadaşlar kusuruma bakmayın iş yoğunluğumdan dolayı uzun bir
süre sizinle birlikte olamadım fakat okuduğum gördüğüm kadarı ile çok
daha farklı kanun maddeleri gündeme gelecekmiş bunlardan bazılarını
sıralamak gerekirse...

2008 yılının ocak ayına kadar bütün mekanik sayaçların kalkacağı ve 9
KW'lık yük olan bir firmaya da hem reaktiften hemde kapasitiften ceza
gelebileceği bu olay şu an antalya bölgemizde mevcut başlamıştır ve
yurt geneline dağılacağı şeklinde haberler ve duyumlar aldım bilmem ne
kadar doğrudur eğer bunun gerçeklik payı var ise bana bildirmenizi
sizlerden rica ediyorum.

En son sizlere 2007 yılının ocak ayında ceza sınırlarında
değişiklikler olacağından bahsetmiştim ama EPDK geri adım attı, fakat
aldığım bir diğer duyum ise bu konuda tamamen politik kararların
döndüğü idi seçimler bittikten sonra her şeyin tekrardan değişeceği
yönünde duyumlarım gün geçtikce artmakta inanın neye inanacağıma dahi
karar vermekte güçlük çeker bir durumdayım. 2004 yılının ocak ayında
alınan bir kararın kanun maddesi olarak resmi gazete yayınlanıp sonra
yaa kusura bakmayın hata yapmışız biz öyle yapamıyoruz nedeni ise
basit bir şekilde harmoniklerin bu kadar artacağını hesaba katamadık
gibi bir düşünceyi haberdar etmelerinden dolayı EPDK'na güvenim
kalmamıştır. O yüzden neye inanıp inanamayacağımı bilemez konumdayım
artık, hemen hemen bütün illerden arkadaşlar beni arıyorlar acaba
kapasitifim varmı endüktifim varmı veya nasıl çözüm yapabiliriz diye,
dediğim tek kelime şu hemen bölgendeki elektrik kurumunu ara % kaç
endüktif ve kapasitif uyguladığını öğren ona göre hareket et veya
birlikte hareket edelim teklifini sunuyorum. Bu yazımı belki bir sitem
gibi algılayanlarınız olabilir fakat değil ben eğer bir kurumun
yazdığı kanun maddelerini ölçmeden tartmadan yayınlamasına kızıyorum
bu konuda daha hassas olmaları gerektiği düşüncesindeyim. Özelliklede
EPDK'nun ...

Bu arada M.ÖNER arkadaşıma bizleri WİN Fuarında yanlız bırakmadığı
için sonsuz teşekkür ederim

Saygılarımla...

İsmail Ufuk KARATEKELİ

ismail kaya

to KOMPANZASYON
Arkadaşlar
Reaktif oranlar ,
Müşteri hizmetleri yönetmeliği 16.maddede belirtilmiştir.
http://www.epdk.org.tr/mevzuat/yonetmelik/elektrik/tarife/tydeg4.doc
http://www.epdk.org.tr/mevzuat/yonetmelik/elektrik/tarife/TY.HTM

Sayaçlarla ilgili mevzuat ta aşağıdaki adreste bulunmaktadır.

http://www.epdk.org.tr/mevzuat/teblig/elektrik/sayac/sayacson.doc
Bu adreslerde belirtilenler dışında söylenilenler teknik şartlara
uygun değildir.
Yönetmelik ve mevzuatlar dışında söylenenler sadece dedikodudur.
Dedikodunun yeri burası değildir.
Eğer yönetmelikler dışında farklı bölgelerde farklı uygulamalar var
ise bunun belgesini de gönderirseniz memnun olurum.
Yanlış uygulamalar var ise bunu EPDK 'ya bildiriniz.
Saygılar
İsmail kaya

On 20 Mart, 14:36, "İsmail Ufuk KARATEKELİ" <ikaratek...@gmail.com>

İsmail Ufuk KARATEKELİ

to kompan...@googlegroups.com
Burasının ne olduğunu birincisi size sormak istiyorum ismail bey yanlış uygulamayı benim değil sizin veya sizin firmalarca bulunması gerektiği inancındayım zaten her yazımda da bunu savunuyorum. Hem kimin ne uyguladığıda ilgilendirmez beni, ben yanlızca bu işi yapan arkadaşların bilgilenmesini istedim bana göndermiş olduğunuz maddeleri bulmak, elde etmek için bayağı bir çaba sarf ettim inanın bu yüzden size teşekkür ederim. Şimdi çalışma politakısını daha iyi anlayabiliyorum. İnşallah bir daha ki sefere bu kanun değişikliklerini siz yazarsınız ve bilgilendirirsiniz arkadaşları, buna bende dahilim memnun olurum. Burada benim amacım kişileri bilgilendirmek bu duyumlar sizin aracılığınız ile ıspatlı olarak bertaraf edilmiş bir durumda, bu duyumlar bana gelen şikayetlerdi demek ki bazı çalışan kişiler veya bazı seviyesizler, kullanıcı kişileri kandırarak rant sağlama peşindeler. Bu yazılar herkese göndermek için elimden geleni yapacağımı da söyleyebilirim. Tekrardan teşekkür ederim. Bu şekilde amacım belli kişiler en iyi elektriği kullanarak devlete sahip çıkmaları ve bazı kişilere de haksız rant kapısı sağlamamasını sağlamak, kullanıcı kişilere bunu belgeli bir şekilde anlatmak, sizin yollamış olduğunuz dökümanları inceledim değişen pek bir şey olmadığını gördüm demek ki tezim bir kez daha doğrulandı. Size daha önceden de bir kaç tane dağıtım firmasının şahıs firmalara göndermiş olduğu yazıları göndermiştim hatırlıyorsanız hatta belgeli bir şekilde sonradan politik olaylardan sonra kocaman bir kurumun nasıl bu kanun maddesini değiştirdiğinede birlikte şahit olduk ben bu yüzden artık kimseye güvenimin kalmadığını dile getirdim sakın yanlış anlamayın şahsınıza değil eğer varsa bir sorun bu giderilmelidir. Günümüz Türkiyesinde kanunlar vardır ama uygulama dereceleri çok önemlidir ve yerleri de ayrıca özellikle elektrik sektörün de buna en basit olarak gösterebileceğim şudur 9KW'nın üzerinde olan yerlere endüktif sayaç zorunludur kapasitif sayaç taktırılması ise dağıtım firmalarına aittir ibaresidir.Şunu da size anlatayım elektrik kullanıcı çoğu firma elektriğin ne olduğunu dahi bilmiyor önemini anlayamamış durumdalar yakın bir zamanda ne duruma düşeceğimiz aşikar bir şekilde göz önünde Türkiye için yapılması gereken şeylerden birisi elektriği bilinçli kullanabilmek bazılarınında görevi kullandırabilmek fakat olay rant'a dayalı bir hale gelmesi işin rengini değiştiriyor bende bu rantı mantıklı bir çerçeveden kişilerin kanun maddelerini bir okuması gerektiği inancını hakkını savunabilmesi gerektiği inancını verebilmektir. Bu savunduğum tez doğrudur veya yanlıştır benim kendi görüşüm yanlışta olsa doğruda olsa insanların meraklandırma açısından okuma açısından bir merak uyandırdığı inancındayım şimdi tekrardan soruyorum burasının ne olduğunu bana anlatırmısınız?

İsmail Bey Bilgileriniz için Tekrardan Teşekkürler

Saygılarımla...

İsmail Ufuk KARATEKELİ