Ynt: kapasitif problemi önemli...

e_tamer

to kompan...@googlegroups.com
yuksek guçlü ısıtıcı dıyorsun.ısıtıcı için kompanzasyona gerek yok.

to kompan...@googlegroups.com
ısıtıcılar sadece rezistif yük çeker.yapacağınız  işlemler sırasıyla şunlar
1- reaktif güç kontrol rölsine akım trafosu oranlarını iyi igirip ayarlamak
2- akım trafosu bağlantı uçlarını ters bağlamış olabilirsiniz. bu uçları yer değiştiriniz.
3- kondasatör kademelerini röleye iyi tanıtmak.
4- sabit kondansatör koyduysanız devreden çıkarmak
5- Kontaktör yapışmış olabilir bunları kontrol etmek
6- sistemi kapattığınız halde tam yükte iken yine kapasitif yük çekiyorsa (sayaç kontrol ederek bakılmak sureti ile)o zaman ihtimaller arasında ya sayaç ters bağlanmıştır.
yada sayaç arızalıdır. eğer bunların hiçbirisideğilse sistem kablolardan dolayı kapasitif yük çekiyordemektir. bunuda ancak reaktans bobini kullanarak çözümleyebilirsin.

İsmail Ufuk KARATEKELİ

to kompan...@googlegroups.com
Merhaba arkadaşım ısıtıcıların kapasitif yarattığı konusu tamamen yalandır çünkü ısıtıcı demek elektrik enerjisini ısı enerjisine çeviren bir mekanizmadır ve manyetik alan içermez Burada yapılması gereken ilk işlem şudur ısıtıcıları devre dışı bırakıp sistemi çalıştırın ve hangi fazdan kaçar amper geçtiğini bulun bana iletin ben size bir dizlim yapıp yollayayım sonra sizde direk %1 lerde çalışmanın keyfine varın bu arada tek akım trafolu bir reaktif role kullanmak hatadır özellikle üç akım trafolu ve mono faze iki fazlı üç fazlı kondansatörleri bir arada kullanabileceğiniz dijital elektrik sayaçlarının içerisinde bulunan işlemcinin aynısının bir reaktif rolede bulmasına özen gösterin biraz reklam olacak ama KAEL Mühendsiliğin üretmiş  olduğu VARKOMBİ-12 reaktif güç kontrol rolesinde bu özelliklerin hepsi var ve ayrıca hangi fazda kaç kvar eksik olduğunu dahi gösterebiliyor.

Saygılarımla...

İsmail Ufuk KARATEKELİ

ozt...@yahoo.com

to kompan...@googlegroups.com
kompanzasyon yapmadan once reaktif cezamı
yiyodunki...kompanzasyon yapmaya
çalışıyorsun...arkadaşların belirttiği gibi gerek
olmayabilir....
istersen yükleri yaz...güçleri ile...belki fikir elde
edip sanda bildiririz

--- İsmail Ufuk KARATEKELİ <ikara...@gmail.com>
wrote:

> fabrikada 4 adet gücü
> ERİTİYOR.(başka yüklerde var
> TESİS AMA TRAFOSU
> ÇEKEN Bİ TESİSİ.ve
> ancak kondansatör
> şalterini açtık, aşırı kompanzasyon diyor.ve

> kaynaklndığını düşünüyorum ve bi yerde;
> gördüğünü duydum, bu yüzden
> durumu düzeltmek ÇOK
> teşekkür edriM.

> davetiye

kazan!<http://servad.mynet.com/admynet/adredir.asp?ciid=27020&url=http://eksenim.mynet.com>

Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
http://www.yahoo.com/r/hs