המשך

הראל ופנינה פדידה

to koha...@googlegroups.com
שלום

לאחר ששלחתי את המפה לטבריה חיפה ומירון שאלו אותי כמה שאלות

*לכן אשתדל להציג את העובדות בטבריה כפי שאני מכיר אותן:*

1. בזמן השלטון התורכי חולל בית עלמין יהודי ומעליו בנו את מרכז העיר טבריה.

2. הרב לומברד מעיד שראה לפני עשרות שנים שלט מטעם רבנות טבריה שאין לכהנים להכנס לרחוב אלחדיף. (נכון להיום השלט נפל ולא חודש)

3. אני דיברתי בזמן סבב א' של הקורונה עם בנו וחתנו של אב"ד טבריה כבוד הרב אוירבך, הם הסבירו לי (בשיחות מוקלטות בהסכמתם) שלאב"ד טבריה הייתה גישה מקילה בקשר לכהנים ולכן הוא נמנע מלפרסמה,  שמא יימלאו עיתוני המגזר החרדי בכתבות על הרב המיקל בטומאת כהנים.

4. הצגתי הקלטות אלה למספר רבני ערים ורבנים נוספים.

5. כבוד הרב שלמה אבינר חזר אלי, הסכים עם רוב הדברים והסביר את שיטתו כמופיע בטבלה.

6. רב עיר אחת שלח אלי שכתוב בגמרא שרשב"י טיהר את טבריה וגם כיום טבריה מותרת.

השמיעו לו את ההקלטות לעיל. הוא טוען שאם הרב אוירבך פוסק כך אז זה היה אמור להתפרסם  (אך משפחת הרב אומרת בבירור שאב"ד טבריה הורה זאת בע"פ לשואלים ולא העלה זאת על הכתב מפני חשש מארגוני הכהנים שהיו טוענים כלפיו איך הוא מיקל כל כך בטומאת כהנים?).

7. פניתי לרב נוסף שהינו מבקר לעיתים בבית אב"ד טבריה.
בזמן הקורונה ענה לי שכעת בקורונה הוא לא יכול להגיע לרב אוירבך בכדי .
פניתי אליו שוב לאחר הורדת המסכות והוא סובב אותי בתירוצים מדוע הוא לא יכול לעזור.
כך שקשה לי להגיע לרב אוירבך ישירות.

*מסקנה שלי היא שנאמנים עלי דברי בנו וחתנו של אב"ד טבריה ועדות הרב לומברד על השלט.*

*8.  אם מישהו מכם מגיע לאב"ד טבריה בבין הזמנים, אשמח שידבר איתי לפני כן לתועלת כהני עם ישראל*

9. בחיפה רבני השכונות בחיפה אמרו לי שסללו מקטע כביש ומסילת רכבת על בית עלמין יהודי.