İncelemeye hazırlanın!

SMMM Zeki ÖZBAY

to Selçuk Taşgan, Ahmet Alev, Ahmet Altuntaş, Ahmet Ipekdal, Ahmet Furkan Uygun, Ahmet Uzun, Avni Arıcan, AYŞEGÜL ALBAK TOMAL/ÜZMEZLER LTD.ŞTİ., Cengiz Güngör, Engin Güngör, Erkan Uzun, Fatih Şenyürek, Fatma Kayabay Kurban, Ferudun Akmeşe, Fuat Arslantaş, Furkan Tetik, Gülhan Çatal, Hakan Üzmez, Hasan Kılıç, Hüseyin Bulut, Tekno Elektronik, Alisait Kurban, Abdullah TOPUZ MES-1, Ahsen Okyar, Alaattin ÜÇLER MES-1, Alpaslan Albay, Beyhan Yüçlen, Bilal Eşsiz, Bülent Erkök, Cemil Kurt, Cengiz Tosun, Çiğdem Özkan, Duygu Çeltiker, Elif Erol, Engin Eroğlu, Erhan Metin, Fahrettin Koyuncu, Fatih Çelikli, Ferhat YAĞCI ELEMANI MES-1, Figen Çelik, Fikret Gökmen, FİLİZ KOYUNCU, Halil Ibrahim Kırlı, Haydar Güvenç, Ibrahim Pankaduz, kocge...@googlegroups.com, mehmet ciftci, Mehmet Dolğun, Mehmet Ali Kılıç, Mehmet Özenç, Muzaffer Gürdal, muzeyyen melik, Necat Çakır, Nedret Yakay, Nesrin Çiftçi, Nuray Bakan, Nuray İNCİ MES-1, Özcan ÇAKIR, Ramazan Şenlikoğlu, Recep Karaosmanoğlu, Remzi Eşsiz, Remzi Özcan, Sadi ÇAKIR, Sami ZOBOOGLU, sedat durmuþ, Semra RUMELİOĞLU AYAN, sevinç övunç, Sevinç Ünal Ergüney, Suat Yüksel, Şenay Şekerci, Şengül Özbay, Şule DENİZLİ USTA, Şule Öztürk, Tuncay Bilge, turgay cakir, Ümit Altıntaş, Yahya KALDIRIM, Yavuz Soyka, yunus cındık, Yusuf Haldiz, Zaffer Turhan, Zeki Özbay
http://www.dt-audit.com/haber/maliye-denetim-programi-uzerine-384.html

MALİYE DENETİM PROGRAMI ÜZERİNE...

Konunun Önemine mahsus MALİYE DENETİM PROGRAMI hakkında daha önce yazdığım bir yazıyı tekrar revize ederek yazmaya çalışacağım.

   Konunun Önemine mahsus MALİYE DENETİM PROGRAMI hakkında daha önce yazdığım bir yazıyı tekrar revize ederek yazmaya çalışacağım.

     2016 yılı çok zorlu bir döneme gireceksiniz. 2015 nisan ayında maliye yeni bir denetim programı yazdırdı.
Bu denetim programında 560 kontrol noktası bulunmaktadır. Tam 560. Yani tüm işletmeleri denetleyecek yapıda bir program. Yani sektörü yazacak program ona göre denetim yapacak. Gelirler genel müdürlüğü bizden ORKA'nın yevmiye defteri ve defteri kebiri excell ortamında nasıl attığımızı gösterir bir açıklamala ve örnekli bir yazı istedi. Bunu 100 yakın yazılım firmasından istediğini söylediler. 5 yıl içindede denetlenmeyecek hiç bir firma kalmayacak.

     Bununla ilgili 3,4 hafta evvel vergi ve SGK incelemelerinde özellik arz eden durumlar ile ilgili bir seminere katıldım. Burada özelikle üzerinde duracakları ana noktalar ve ilk önce incelemeye alacakları firmaları şöyle tespit edecekler.

    Öncelikler

    A. 36 ay yani 3 yıl devreden KDV.si olan firmalar.

    B. Sürekli Zarar eden firmalar.

    Bu firmaların bilgileri şu anda sistemde mevcut. Önce onlardan başlayacaklar. Sonra sektör sektör inceleyecekler.
Söylendiğine göre İncelemeye aldıkları Sektör mobilya İmalatçıları olacakmış.

     İncelenecek diğer durumlar ise şöyle.

    1.Kasa hesabı hareketleri.

    2.Ortaklar hesabı.

    3.Giderlerin Firma durumuna göre yüksekliği.

    4.Düşük karlılık.

    Bunlara bağlı olarak.

    -Transfer fiyatlandırması örtülü sermaye.

    -İşletme kapasitesi ile ilgili orantısız Kdv. matrahları.

    -Sürekli ve artan oranda devreden kdv.

    -İzah edilemeyen sürekli zararlar.

    -Belgesiz mal bulundurma ve ve kayıt dışı hasılata dair tespitler.

    -Düşük Stopaj işçi ücreti kira kontratı ve Ser.Mes. Ödemeleri

    -Alıcı firma Bilgisi dışında belgelerin taklidi.

    -Resen terk mükelleflerden alımlar.. vs. vs.

    Liste uzayıp gidiyor.

     Birde bunlara TDH planına uygun olmayan kayıtları ekleyin. Artık nasıl bir döneme girdiğinizi anlarsınız.

     Bu yazıyı önceki bir başlıkta yazdıktan sonra 2 gün evvel bir meslektaş ziyaretime geldi. Ona bu denetimden bahsettim. İlk kurbanlardan oldum dedi. TDHP uygun ceza ödeyecekmiş.

     ORKA Olarak Tüm bu denetimlerle ilgili olarak bir Program geliştirmeyi amaçlıyoruz. Şu anda Programda olan kayıt uygunluğu denetimlerine ek olarak yapılacak bu çalışmayı önümüzdeki yıl kullanıcılarımıza sunmayı hedefliyoruz.

     Bu konularla ilgili Tüm sorularınızı bu platformda cevaplamaya çalışırım.

    Herkese hayırlı günler dilerim.

Doğan YILMAZ

Orka Bilgisayar Tic. ve San. Ltd.Şti.
Genel Müdürü

Bağımsız Denetçi, Smmm Zeki ÖZBAY

FACE                : https://www.facebook.com/smmmzozbay

Twitter           : https://twitter.com/smmmzozbay
Skype          : zoz...@hotmail.com

İban Numaramız:
İŞBANK        : TR24000 6400000 12409 0000454  (Zeki ÖZBAY)