Kindle Touch 5.1

kindle-fun

to kindl...@googlegroups.com

Sziasztok!

Új tagként, mielőtt kérek tőletek, adni is szeretnék.... (megdolgozom érte :)
...röviden összefoglalom a tapasztalatai- és szokásaimat.

Húsvétra hoztak nekem egy Kindle Touch
special offer-es változatot az USA-ból.

Tehát a reklámos változat, ami elég szolid, -bár reklám-ellenes vagyok- a valamit valamiért alapon nálam paritásban, marad a dolog.
Mivel összehasonlítási alapom nincs, ... teljesen jó, nekem megfelel a készülék.

Be vagyok regisztrálva, a szótárakat még le is cseréltem, de mélyebben nem merülök a strukturába (no jailbreak).

Már az indításnál lefagyott, de aztán beletanultam az újraindításokba, egyszer visszaállítottam az eredeti állapotot is, bár nem volt életbe vágó. Találtam a Calibrében sérült fájlokat amiket el kellett távolítani, ezek biztosan megállították a készüléket amíg ki nem cseréltem.
Kéretlenül is update versio 5.1-re frissített, amiben némileg változott a mappák címkéi ill. a legfontosabb, hogy landscape-portre módok között lehet váltani.
Egyszerre töltöttem fel Calibre-vel 300-400 db könyvet, amit napokig indexált. Olyankor valóban gyorsabban merül, de enélkül is 1-2 hetente tölteni kell.
A .doc-ot szűrt html-be mentem és calibre-vel konvertálom ill. eleinte az amazonon keresztül konvertáltam, de az egységes katalogizálás miatt egyre többet használom a calibre-t. Nem teszteltem le a két módszert pontosan, de nem lehet nagy a különbség. A pdf-eket csak az amazonon keresztül konvertálom. Amennyiben korrektül hozták létre (bár nem tudom mi lehet az ismérve) akkor teljesen jó az eredmény,  ...ami még sem, az ki lett dobva.
A hírcsatornákkal kísérleteztem a Calibre-ben, de macerás volt, ezért inkább wifi-t telepítettem a lakásba és nehézkesen, de használhatóan olvasgatom ágyból a hírcsatornák közül azokat amelyek mobilos változatokban is letölthetőek. Egyre gyakrabban használom a Kindle It plugint is. Amit képernyő előtt nem akarok/tudok elolvasni ezzel könnyen átküldöm a készülékre, hogy majd ott fogom elolvasni…. ezt eddig ki kellett nyomtatni.

Kérdéseim, dilemmáim:

- A feltöltés után napokon keresztül indexálta a fájlokat, amit szerettem volna kikapcsolni, de nem sikerült, ill. azt elértem, hogy most mindenre 0 találatot ad, pedig elvileg nem találtam semmi beállítási lehetőséget!  Hmm?
- A szótárak telepítgetése során volt amikor teljesen korrektül ismerte fel a szavakat (angol szavakat fordított, a magyar szavakra a magyar értelmező szótár adott találatot). Én helyezgettem át őket és most elég káoszos a helyzet, talán az update után jött a gond, mert volt benne többnyelvű támogatás is. Az a kérdés, hogy van-e valamilyen sorvezető, hogy hová kell telepíteni a szótár-fájlokat a készüléken? … mert eddig mintha mindegy lett volna.

-Az az emlékem, hogy az első indításkor állítottam a képernyő árnyalatán/kontrasztján, de aztán a világért nem találok ilyen beállítást sehol. Nyugtassatok meg, hogy tényleg nincs ilyen.
-Le tudom-e menteni az általam létrehozott mappa struktúrát is (pl. Calibre-vel), hogy pl. egy gyári beállítások visszaállítása után egyből a katalogizált könyvtárat lehessen visszatölteni?

… nincs meg valakinek Simone de Beauvoir - Minden ember halandója?

Üdv.