Allah Teala'nın "Size dininizi tamamladım." demesi üzerine...

Yönetici

to kindeks
Allah teâlâ, nurunu tamamlayacağını Peygamberimize va'detmiş ve bu va'dini yerine getirip Kur'ân'ı tamamlamıştır. Son indirilen âyette "Size dininizi tamamladım." derken, bu va'dini gerçekleştirdiğini bildirmiştir. Bazı vaiz ve hatipler, yaptıkları hamasî hitabetlerde, bu âyeti okurlar ve "Allah elbet nurunu tamamlayacaktır." derler. Bunlar, bu sözleriyle Allah teâlâ'ya vermediği bir sözü verdirmiş olurlar. Çünkü bu söz bir kere verilmiş ve yerine de getirilmiştir. Bu söz tekrarlanamaz mı? Elbet tekrarlanabilir. Ama kimlere ve kimler için? Şimdi yeryüzünde bulunan bir buçuk, iki milyar müslümana mı? İnsan bazen şöyle bir temennide bulunmak ister. Keşke şimdi müslümanların sayısı iki milyar değil, on milyon olsaydı da, bunlar gerçek müslümanlar olsalardı. Onlarda Islâmm hak inancı, amel ve ibadeti, ahlâk ve fazileti, samimiyet ve ihlâsı, doğru fikir ve tefekkürü, basiret ve feraseti, birlik, uhuvvet ve tesanüdü bulunsaydı. Fakat, yine de, Allah teâlâ işini hepimizden daha iyi bilir.

İmam Gazali, Yükselme Basamakları'ndan