Dikkat! Teşrik tekbirlerini unutmayalım ve Terviye ve Arefe günü oruç tutalım ve bin İhlas Suresi okuyalım.

Erhan Patlak

Jun 13, 2024, 3:43:10 AM (10 days ago) Jun 13
Selamun aleyküm,
Bu sene 15 Haziran 2024 Cumartesi tarihine denk gelen Arefe gününde, sabah namazının ardından başlayacak olan Teşrik tekbirleri, Terviye ve Arefe günü oruç tutmak ve yine Arefe günü bin İhlas Suresi okumak ile ilgili bilgilendirici açıklamaları aşağıda sizlerle paylaşıyorum.
Selam ve dua ile.
* * *
Arefe günü sabah namazından, Kurban bayramının dördüncü günü ikindi namazına kadar, erkek-kadın herkes, cemaatle kılsın, yalnız kılsın, 23 vakit farz namazda selam verir vermez, (Allahümme entesselam...) demeden önce, bir kere, vacib olan teşrik tekbirini söylemeli, yani, (Allahü ekber, Allahü ekber. La ilahe illallahü vallahü ekber, Allahü ekber ve lillahil-hamd) demelidir.
Eb-u Katade r.a. rivayet edildiğine göre Efendimiz S.A.V. arefe günü tutulan orucun fazileti soruldu: O da :Geçmiş bir yılın ve gelecek bir yılın günahlarına kefaret olur.Buyurdu.Müslim
Terviye, Arefe gününden bir önceki güne denir.
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
Allahü teâlâ, Terviye günü oruç tutan ve günah söylemeyen müslümanı elbette Cennete koyar.
Arefe günü 1000 İhlas Suresi okumak mendup ve güzel bir adeti İslamiye....
"Aziz, mübarek kardeşlerim!
Pek çok selam... Bizim memlekette eskide arefe gününde bin İhlas-ı Şerif okurduk. Ben şimdi bir gün evvel beşyüz ve arefede dahi beşyüz okuyabilirim. Kendine güvenen, birden okuyabilir. Ben gerçi sizleri göremiyorum ve hususi herbirinizle görüşmüyorum, fakat ben ekser vakitler, dua içinde herbirinizle bazan ismiyle sohbet ederim."
(Bediüzzaman Said Nursi – Onüçüncü Şua)
"Kim ki bin kere ‘Kulhüvallahü ehad sûresi’ni okursa, kendi nefsini Allah’tan satın almış olur." Suyuti, el-Fethu’l-Kebir, 3/227; Münavî, Feyzü’l-Kadir,
6/203 hadîs no: …