Günün sözü (16.06.2024)

Erhan Patlak

Jun 16, 2024, 6:47:12 AM (7 days ago) Jun 16

Bayramınızı tebrik ve hizmetinizi takdir ve muvaffakıyetinize dua ederek Halık-ı Rahim'e hadsiz şükür ederim ki; sizler gibi sebatkar ve fedakar kardeşleri Risalet-in Nur'a sahib ve naşir yapmış. Ben sizleri düşündükçe, ruhum inşirah ve kalbim ferahlarla dolar. Daha dünyadan gitmek benim için medar-ı teessüf olamaz. Sizler kaldıkça ben yaşıyorum diye mevte dostane bakıyorum, ecelimi telaşsız bekliyorum. Allah sizden ebeden razı olsun. Amin, amin, amin.

(Bediüzzaman Said Nursi - Kastamonu lahikasından)

Lügatler

Âmin :Ya Rabbi öyle olsun, kabul eyle

Dua :yalvarma, yakarma, isteme

Ebeden :sonsuza kadar

Ecel :ölüm vakti

Fedakâr :her türlü zahmetlere göğüs gererek davasına sahip çıkan

Ferah :bol, geniş, iç açıcı, sıkıntıda olmayan, sevinç

Hadsiz : sayısız, sınırsız

Halık-ı Rahim :merhametli yaratıcı

İnşirah :ferahlanmak, içi genişlemek, rahatlamak

Lâhika :mektup, ilave

Medar-ı teessüf :üzüntü kaynağı, üzüntü veren

Mevt: ölüm

Muvaffakiyet :başarılı olmak

Nâşir :neşreden, yayan, basıp dağıtan

Risalet-in Nur :Risale-i Nur eserleri, külliyatı

Sebatkâr :kararlı olan, yerinden ayrılmayan, sözünde duran

Şükür :Allah’a teşekkür

Takdir :tayin edilmek, belirlenmek, değer vermek