Newsletter_32

Ketabsarayenik Store

to ketabsa...@googlegroups.com

Header.jpg

خبرنامه شماره 32

تاريخ: 12/10/90

يادت باشد كه گاهي سكوت بهترين پاسخ است.

                                                            برگرفته از كتاب كوچك‌ترين... بزرگ‌ترين نكات زندگي

new-editions.jpg

 1.jpg

فضاي پروستي

اين كتاب در گستره روان‌شناسي مستقيم يا غيرمستقيم، تحليل زيبايي‌شناسانه، فلسفه،‌ اخلاق يا مابعدالطبيعه جاي نمي‌گيرد. گويي نويسنده بر فراز قلمرو گسترده جهان پروستي، گونه‌اي مختصات فضايي گسترانده كه امكان شناسايي دسته‌اي از نقاط را در دل اين قلمرو فراهم مي‌سازد. بيشتر...

 2.jpg

شكست‌ناپذير و 8 داستان ديگر (مجموعه داستان)

من صداي فريدمن را شنيدم كه فرياد زد: مراقب خودت باش. جيمي. والكات نزديك جك آمد، در حالي كه به او نگاه مي‌كرد. جك با دست چپ به طرف او ضربه‌اي پرتاب كرد و والكات سرش را تكان داد. او جك را از پشت روي طناب گير انداخت، و او را برانداز كرد. بيشتر...

 3.jpg

از پائولو كوئيلو متنفرم

فكر كردم اگر گره‌گوار سامسا زنده بود و درماندگي‌ام را مي‌ديد، حتما مي‌گفت: «موندم چرا شما ايراني‌ها اينقدر دچار توهم توطئه‌ايد!» و من هم در جوابش مي‌گفتم: «مگه خودت براي كدوم قبرستوني هستي؟!» با پوزخند و به طعنه مي‌گفت: «با اين همه ادعاي ادبيات، هنوز اينو نمي‌دوني؟ اصليت من به چك برمي‌گرده.» بيشتر...

 4.jpg

رويكردهاي معاصر در آموزش هنر

اين كتاب حاصل جمع‌بندي و تنظيم مقالات صاحب‌نظران اين حوزه پيرامون موضوعات اجتماعي، هنر و آموزش است. اين مجموعه به معرفي «آموزش هنر بر مبناي موضوعات» IBAE مي‌پردازد و از آنجا كه مطالب طرح شده در آن از طريق هنر معاصر و فرهنگ بصري در كلاس كشف و تدوين گرديده است منبع مهم و باارزشي براي رويكردهاي معاصر آموزش هنر به ويژه IBAE محسوب مي‌گردد. بيشتر...

 5.jpg

سرزمين عجايب بيرحم و ته دنيا

از حرف‌هاي سايه ‹‹... مي‌گويي تو اين شهر نه دعوايي است و نه نفرتي يا ميلي. اين روياي قشنگي است. من هم بدون شك طالب سعادت توام. اما غياب دعوا يا نفرت يا ميل هم‌چنين به معناي آن است كه ضد آن‌ها هم نيست. نه شادي، نه پيوند و نه عشق. فقط آن‌جا كه دلسردي و افسردگي و غم هست شادي موجوديت دارد، بدون ياس فقدان، اميدي هم در بين نيست. بيشتر...

best-seller.jpg

 6.jpg

چاقوي شكاري (مجموعه داستان)

هاروكي موراكامي (متولد 1949) در ايران كمابيش شناخته شده است. ايشان پرآوازه‌ترين نويسنده ژاپني معاصر است كه حدود ده رمان و چند غير رمان نوشته و شهرت جهاني كسب كرده است. كافكا، در كرانه و پس از تاريكي با ترجمه همين قلم و چند ترجمه ديگر از او به زبان فارسي منتشر شده است. بيشتر...

 7.jpg

پس از تاريكي

داستان از نيمه شب تا صبح در خيابان‌هاي توكيو و بخش كوچكي از آن در خانه مي‌گذرد، ماري كه از خواب طولاني (حدود دو ماه) خواهر زيبايش، اري به ستوه آمده، راهي خيابان‌ها و كافه‌هاي توكيو مي‌شود و طي ماجرايي خود و او را باز مي‌يابد. بيشتر...

 8.jpg

نگران نباش

اين گوشي لعنتي كجاست؟ خدا كند زير تخت باشد، خدا را شكر... براي يك‌بار هم كه شده همان‌جايي است كه فكر مي‌كردم، از توي پاكت‌نامه قلب‌هاي ريز بيرون مي‌ريزد، كليك مي‌كنم، اشكان است. كليك مي‌كنم ديگه نمي‌تونم تحمل كنم، خداحافظ. نه! اشكان، امروز نه. چندمين‌بار است كه خداحافظ؟ كه ديگر نمي‌تواني تحمل كني؟ كه چهل تا ديازپام بيندازي بالا و همه را به هول و ولا بيندازي؟ تحمل چي را نداري؟ بيشتر...

 9.jpg

يوسف‌آباد خيابان سي و سوم

سامان براي آخرين بار از خودت بپرس اين جا توي پاساژ گلستان چه مي‌كني. هر پاساژ اقيانوسي است و خيابان‌هاي شهر رودخانه‌هايي بزرگ‌اند كه آخرش به پاساژ‌ها مي‌رسند. همه‌ي رودها به اقيانوس مي‌رسند. بيشتر...

 10.jpg

حالا اين هم از زندگي ما (مجموعه داستان)

با حالتي تدافعي ادامه داد، قبول دارم كه زندگي، تك تك آدم‌ها، به يك اندازه، مقدس است، اما اين هم يك نظر است، حرفي ديگر است، منظورم اين است كه، همه اين آدم‌هاي ارزشمند در اين وضعيت تازه به قول معروف نشكفته پرپر مي‌شوند. بيشتر...

on-sale.jpg

 11.jpg

بازيگر خوب خدا

مادر، پدر و خواهرم، كساني بودند كه براي بدرقه من به ايستگاه قطار آمدند، با آنكه هر سه آنها از ابتدا با سفر من مخالف بودند و اعتقاد داشتند كه من مي‌توانم در شهر خودمان هم به آنچه مي‌خواهم دست پيدا كنم، ولي اصرار و پافشاري من براي رفتن به دانشگاه جادويي بيزانس. بيشتر...

 12.jpg

شاهزاده كوچك (بر اساس داستان آنتوان دو سنت اگزوپري)

خب اگه دنبال دوست مي‌گردي، منو اهلي كن! چي كار بايد بكنم؟ بايد خيلي صبور باشي. اول از همه، همين‌طوري، وسط چمن‌ها، كمي دورتر از من، مي‌شيني. من زير چشمي نگات مي‌كنم و تو هيچ حرفي نمي‌زني. بيشتر...

 13.jpg

الهه عشق (مجموعه شعر)

صبا از مهر برگو دلبر فرزانه ما را بدست آر از نگاه خود دل ديوانه ما را سر از فخر و سرافرازي ببام آسمان سايم اگر آن مه صفا بخشد شبي كاشانه ما را. بيشتر...

writer.jpg

 Agatha-Christie-001.png

آگاتا كريستي (Agatha Christie)

آگاتا کریستی در 15 سپتامبر 1890، در «تورکوای» از توابع دِووُن در انگلستان به دنیا آمد و کوچکترین فرزند خانواده‌ بود. او پدر و برادرش را در کودکی از دست داد و بدون آن‌که به مدرسه برود، در خانه و تحت نظر مادرش، تحصیلات خود را به پايان رساند و به يادگيري موسیقی پرداخت. وي در سال ۱۹۱۴ با یک سرهنگ نیروی هوایی بنام «آرچی بالد کریستی» ازدواج کرد که ازدواج موفقی نبود و زندگی مشترک آنان بعد از ۱۴ سال عاقبت در سال ۱۹۲۸ با جدا شدن از یکدیگر خاتمه یافت. دختری بنام روزالیند هیکز حاصل این ازدواج بود. بيشتر...

variation.jpg

 untitled.bmp

10 توصیه برای بهبود خواب

۱) یک رختخواب راحت مهیا کنید. یک بالش، پتو یا ملحفه‌ای مناسب، بسیار تاثیر دارد.
۲) مکان استراحت و خواب باید آرام باشد. نور شدید و زننده و صدای بیرونی مانع یک خواب راحت است.
۳) در طی روز از چرت زدن اجتناب کنید. هر خوابی که در روز داشته باشید از زمان خواب شبانه خواهد کاست.
۴) حداقل دو ساعت قبل از به رختخواب رفتن از مصرف هرگونه مواد محرک چون قهوه، چای، نوشابه‌های مختلف و کافئین و کاکائو بپرهیزید.
5) نظم در خواب بسیار اهمیت دارد، برای این منظور هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بلند شوید. اصطلاحا با این کار، ساعت زیستی بدن خود رامنظم می‌کنید.

6) سعی کنید فقط هنگامی که کاملا خسته هستید به رختخواب بروید. اگر در عرض ۱۵دقیقه نتوانستید بخوابید، بلند شوید و کار خسته‌کننده‌ای را با علاقه تمام انجام دهید و دوباره به رختخواب برگردید.
۷) نوشيدن يك ليوان شير گرم قبل از خواب توصيه مي‌شود.

8) برخی از داروهای مصرفی موجب بی‌خوابی می‌شوند. با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.
۹) مقدار متوسط مناسب خواب ۷ یا ۸ ساعت در شبانه روز است. برخی با حداقل ۵ ساعت خواب هم راضی هستند. برخی دیگر نیز نیاز به ۱۰ ساعت خواب دارند. مهم، داشتن یک خواب مفید و توام با آرامش خاطر است.

10) پرخوری و کم‌خوری موجب اختلال در خواب می‌شود. خوردن یک غذای سبک قبل از خواب به بهتر شدن خواب کمک می‌کند، در حالی که پرخوری سبب اختلال در سیستم هضم و در نتیجه بی‌خوابی می‌شود.

چنانچه تمايل به دريافت اين خبرنامه نداريد لطفا اينجا كليك كنيد.

در صورتي كه مايليد دوستان شما نيز اين خبرنامه را دريافت كنند، لطفا اينجا كليك كنيد.

غم جهان مخور و پند من مبر از ياد                                       كه اين لطيفه عشق ز ره روي يادست

رضا به داده بده وز جبين گره بگشاي                                    كه بر من و تو در اختيار نگشادست

                                                                                              حافظ

آدرس: خيابان انقلاب ـ مقابل دانشگاه تهران ـ شماره 1292 ـ تلفن: 66480871

www.ketabsarayenik.com

3.jpg
6.jpg
13.jpg