Newsletter_30

Ketabsarayenik Store

to ketabsa...@googlegroups.com

Header.jpg

خبرنامه شماره 30

تاريخ: 28/09/90

كار امروز را به فردا نيانداز، ‌چون فردا هم يك امروز ديگر است.

                                                                   برگرفته از كتاب خامه كيك

new-editions.jpg

1.jpg

زماني ديگر (تابلوي آخر شهر شكلاتي كابوس در زمستان) مجموعه نمايش‌نامه

ديشب دوباره همون كابوس هميشگي رو ديدم... هميشه اومدم پيشت تا از من عكس بگيري... منظورم زمانيه كه پليس دستگيرم كرد... من دارم در مورد اون شب حرف مي‌زنم كه رفتي هتل گل سرخ بي گل سرخ... خانم‌ها،‌ آقايان به اولين كنسرت موسيقي اين شهر بعد از سال‌ها خوش آمديد. بيشتر...

 2.jpg

ايده‌هايي براي انيميشن كوتاه (چگونه داستان بنويسيم)

كتابي كه پيش روي شماست به مباحث ايده‌يابي و ايده‌پردازي براي انيميشن‌هاي كوتاه اشاره مي‌كند. اين مجموعه مفيد نقطه عطفي در آموزه‌ها و مباحث تئوريك ايده داستان در انيميشن كوتاه است و همينطور مرجعي براي نوآموزان،‌ علاقه‌مندان، دانشجويان و فيلم‌سازان حرفه‌اي. بيشتر...

 3.jpg

1 نوكر و 2 ارباب (نمايش‌نامه)

بئاتريس: چرا روي زمين زانو زده‌اي؟ تروفالدينو: (بلند مي‌شود.) داشتم ترتيب چيدن ميز را مي‌دادم. بئاتريس: آن كاغذها چيست؟ تروفالدينو: (زير لب) اي واي! كاغذش را پاره كردم! بئاتريس: اين كه اعتبارنامه من است. تروفالدينو: آقا، واقعا متاسفم، همين الان مي‌چسبانم‌شان. بئاتريس: حقه‌باز! همين‌طوري از چيزهاي من مواظبت مي‌كني؟ آن‌هم چيزهاي به اين با ارزشي! حقت يك كتك حسابي است. بيشتر...

 4.jpg

بافندگان (نمايش‌نامه)

درايزيگر: به نظر خودمم نيستم. حالا اين عوضي‌ها دوره مي‌افتن و درباره كارخونه ما آوازهاي قايمكي مي‌خونن و درباره گرسنگي هرزه‌گويي مي‌كنن و البته از اون ور پول كافي هم دارند كه بريزن پاي يك ليتر براندي آشغال. اصلا اين‌ها چرا نمي‌رن از كتون‌بافا پرس و جو كنن؟ كتون بافا مي‌تونن از فلاكت واقعي حرف بزنن. بيشتر...

 5.jpg

مترسك‌ها ايستاده مي‌خوابند (مجموعه داستان كوتاه)

جنگنده‌ها هفت تا بودند. از شكاف ديوار پت و پهن قديمي شيرجه زدند. هدف سر ده ساله من بود كه «قاسم سلموني» با ماشين نمره 2 شكل طالبي در آورده بود. تا از كوچه پاييز پرواز كنم به طرف خانه سر رسيدند و هفت نقطه سرم را جابه‌جا نيش زدند. بيشتر...

best-seller.jpg

 6.jpg

يوسف‌آباد خيابان سي و سوم

سامان براي آخرين بار از خودت بپرس اين جا توي پاساژ گلستان چه مي‌كني. هر پاساژ اقيانوسي است و خيابان‌هاي شهر رودخانه‌هايي بزرگ‌اند كه آخرش به پاساژ‌ها مي‌رسند. همه‌ي رودها به اقيانوس مي‌رسند. بيشتر...

 7.jpg

چاقوي شكاري

هاروكي موراكامي (متولد 1949) در ايران كمابيش شناخته شده است. ايشان پرآوازه‌ترين نويسنده ژاپني معاصر است كه حدود ده رمان و چند غير رمان نوشته و شهرت جهاني كسب كرده است. كافكا، در كرانه و پس از تاريكي با ترجمه همين قلم و چند ترجمه ديگر از او به زبان فارسي منتشر شده است. بيشتر...

 8.jpg

گربه‌هاي آدمخوار (مجموعه داستان كوتاه)

ساده و سرراست اينكه به نظرم رمان نوشتن كشمكش است و نوشتن داستان كوتاه سرخوشي. رمان نوشتن شبيه جنگل‌كاري است و نوشتن داستان كوتاه مثل ايجاد باغ. اين دو روند يكديگر را تكميل مي‌كنند و چشم‌انداز كاملي ارائه مي‌دهند كه ذي‌قيمت است و برگ و بار سبز درختان سايه‌ دل‌انگيزي بر زمين مي‌اندازند و باد لابه‌لاي برگ‌هايي خش‌خش مي‌كند كه گاه رنگ طلايي به خود مي‌گيرند. بيشتر...

 9.jpg

پس از تاريكي

داستان از نيمه شب تا صبح در خيابان‌هاي توكيو و بخش كوچكي از آن در خانه مي‌گذرد، ماري كه از خواب طولاني (حدود دو ماه) خواهر زيبايش، اري به ستوه آمده، راهي خيابان‌ها و كافه‌هاي توكيو مي‌شود و طي ماجرايي خود و او را باز مي‌يابد. بيشتر...

 10.jpg

بهار 63

من خيانت مي‌كنم. به خودم خيانت مي‌كنم. به چيزهايي كه فكر مي‌كنم. خيلي‌ها فكر مي‌كنند آدم اول خيلي با خودش كلنجار مي‌رود، خيلي آره نه مي‌گويد تا بالاخره تصميمش را مي‌گيرد. اما همه آدم‌ها خيانت مي‌كنند بعد برايش دليل پيدا مي‌كنند. من هم وقتي به تهمينه خيانت كردم دنبال اين توجيهات بودم. بيشتر...

on-sale.jpg

 11.jpg

افسانه‌ها

فضل‌الله مهتدي (صبحي)، شيوه خاص خود را انتخاب كرد. او از ميان روايت‌هاي گوناگون افسانه‌هاي كهن، به روايت واحدي مي‌رسيد و در جهت جذب شنوندگان، با افزودن شاخ و برگ، قصه‌اي تازه مي‌آفريد كه شايد بتوان در ميان روايت‌هاي گوناگون آن قصه، به روايت صبحي نائل شد. بيشتر...

 12.jpg

ولادت

ليلا! نامي كه ابوالقاسم، براي او انتخاب كرده بود. حس كرده بود... اين نام بر او مناسب است. اكنون به خود مي‌گفت: ليلايت را ببين. ببين كه چطور شده؟ نگاهش كن! خوب و برنا و به كمال، قد كشيده، بزرگ شده و وقت آزمون اوست. هر آنچه را آموخته، تو يادش داده‌اي ابوالقاسم! حس مي‌كرد ديگر او را نخواهد ديد. بيشتر...

 13.jpg

فال و تماشا (مقالات ادبي)

محمدعلي جمال‌زاده را پايه‌گذار داستان‌نويسي جديد فارسي و ندا دهنده تجديد حيات نثر فارسي شمرده‌اند. عموم كساني كه درباره نثر فارسي معاصر و داستان‌نويسي جديد فارسي بحث كرده‌اند جمال‌زاده را پيشرو اين طريق شمرده و از سهم بزرگ او در اين كار ياد نموده‌اند. بيشتر...

writer.jpg

 14.png

تكين حمزه‌لو (Takin Halzelo)

تكين حمزه‏‌لو در بيست و دوم فروردين سال 1356 در تهران متولد شد. پس از اتمام تحصيلات دبيرستانى، در رشته عمران شاهرود و مهندسى نرم‏افزار دانشگاه آزاد اسلامى واحد شمال تهران پذيرفته شد كه چون در همان زمان درگير مسايل ازدواج بود، لاجرم تهران را براى ادامه تحصيل انتخاب كرد. دوره مهندسى را در مدت پنج سال به اتمام رساند و فرزند اولش ايليا، متولد سال‌هاى دانشجويى اوست. از همان ابتدا به كارهاى هنرى بسيار علاقه داشت و در رشته‏هاى مختلف هنرى به فعاليت مى‏پرداخت و تحت تعليم اساتيدي، رنگ‌روغن، آبرنگ و مينياتور را تجربه كرد. اما با تولد فرزندش اين كار را به يك‌باره كنار گذاشت. پس از آن كار ويرايش اولين اثر ترجمه مادرش را به عهده گرفت كه اتفاقا كار موفقى از آب درآمد. بيشتر...

variation.jpg

 15.jpg

چند ماده غذايي براي افزايش طول عمر

1) سیب: سیب سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مثل کورستین است. کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان‌ها به‌شمار می‌رود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و سموم سرطان‌زا را از جریان خون دفع می‌کند. بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.
۲) آوکادو: آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد. نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می‌شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری‌های قلبی و انواع به‌خصوصی از سرطان‌ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می‌کند.
۳) موز: موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است. پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می‌آورد. فلیت به رشد صحیح بافت‌ها کمک کرده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. به‌راحتی موز را پوست کنده، بخورید و لذت ببرید.
4) سیر: سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می‌دهد. همچنین با کشتن سلول‌های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می‌دهد. بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می‌توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید.
5) گردو: گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است. اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند، همچنین می‌تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند. بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید.
6) سویا: حاوی هورمون‌های گیاهی ایزوفلاون می‌باشد. سویا به پایین آمدن میزان کلسترول خون کمک می‌کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می‌دهد.
7) اسفناج:‌ اسفناج یکی از سالم‌ترین سبزیجات به حساب می‌آید. به اندازه‌ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین‌های
A و C به شمار می‌رود. اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری‌های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می‌کند. اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده‌ی مفید غذایی می‌باشد.

چنانچه تمايل به دريافت اين خبرنامه نداريد لطفا اينجا كليك كنيد.

در صورتي كه مايليد دوستان شما نيز اين خبرنامه را دريافت كنند، لطفا اينجا كليك كنيد.

دست از طلب ندارم تا كام من برآيد                             يا تن رسد به جانان يا جان ز تن برآيد

بشگاي تربتم را بعد از وفات بنگر                                 كز آتش درونم دود از كفن برآيد

                                                                                              حافظ

آدرس: خيابان انقلاب ـ مقابل دانشگاه تهران ـ شماره 1292 ـ تلفن: 66480871

www.ketabsarayenik.com

15.jpg
Header.jpg
12.jpg