Türkçe'nin bir bilim dili olarak işlenmeden kalışı....... düşünme ile dil, görme ile dil arasında sıkı bir ilişki vardır.

H62 ders BELGELİĞİ

to ders BELGELİĞİ kapsama alanı

"Batının amacı dili kullanarak bağımsızlığımızı ele geçirmek... Türkiye'ye bir İngilizce dayatması yapılmaktadır; buradaki hedef son derece açıktır. Bu, küreselleşme bağlamında Batı'nın Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlığını ele geçirmek için kullandığı eni iyi yöntemlerden birisidir... "

Prof.Dr. Kadri Yamaç
24 Eylül 2005 Cumhuriyet

Kültür olarak kendi kimliği ile karşı karşıya getirilmek isteniyor. Kendi dili ile eğitim yapmayan; ulusal bir eğitim politikası bulunmayan; eğitim kurumlarının birçoğu "Batı kapitalizmi tarafından doğrudan doğruya yönlendirilen" bir ortam yaratıldı.

Siyaset ve kültür adamları "şahsen ilerleyebilmek için, emperyalizm ile işbirliğini" vazgeçilmez olarak görmeye başladılar.
Sonuçta Türkiye'de "kendi halkı (ve ülkesi) yerine Batı emperyalizmi ile işbirliğini" öne çıkaran bir kesim oluşturdular. Bunlar azınlıkta olmalarına rağmen dil, kültür ve ticari çıkar gibi konularda Batı emperyalizminin bir parçası durumuna gelmişlerdir.
Erol Manisalı
15 Nisan 2005 Cumhuriyet

“...şimdiki İngilizce eğitim furyasının etkileri böylesine sınırlı ve içe dönük olacağa benzemiyor. Konunun elbette içe dönük birtakım sonuçları olacak: Türklerin Türklere İngilizce ders vermesi gibi gülünçlükler yanında, Türkçe'nin bir bilim dili olarak işlenmeden kalışı, yabancı dil konuşma güçlüğü olan değerli öğreticilerin bir yana itilip değersizlerin sırf dil üstünlükleri dolayısıyla ön plana çıkışları, öğretimin yavaşlayışı...

Ama, bunlardan da önemli olanı, kendi halkının dilini kendi mesleğinde kullanamayan, o mesleği ancak o dilin konuşulduğu ortamda sürdürdüğü zaman rahat edebilen, bilgi birikimini tam olarak öyle değerlendirebilen bir kuşağın yetişmesidir.”
Mümtaz Soysal
22 Ekim 1988 Milliyet

düşünme ile dil, görme ile dil arasında sıkı bir ilişki vardır.  Yaratıcı bir görme, yaratıcı düşünme, dilde de yaratıcı olur.”
Prof.Dr. Takiyettin Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş