Ş.Ç: Hayali Evrenler

Hayali Ali

to Kaotik Çağrışımlar
# Hayali Evrenler
ginsberg, ç: hayali

Casusu vur emrine uyarak, silahımı ağzına boşalttım.
Son nefesinde gözleri bağlı diz çökmüştü,
Yüzüstü yere yığıldı sonra.
Hayır, gerçek değil anlattıklarım.
Hayal sadece, kar kış, havalimanında dalmışım
Albany yolcuları uçaktan inerken.
Evet, yan koltukta oturan 19'unda genç bir oğlan,
Yüzü Meksikalı, giyimi bahriyeli.
Kardeşinin Vietnam'dan gelen naaşını götürüyor.
Salt Lake'de alçalıyoruz.
"Vietnamlı piçler önümde diz çökmüş, ağlıyor, yalvarıyorlardı.
İki kişilerdi, ellerinde bizimkilerden düşen bir kart vardı."
Bahsettiği kart teslim olan Vietnam vatandaşlarına dokunulmazlık sağlıyordu.
"Can dostum ve kardeşim için piçlerin ikisini de vurdum."
Evet, anlatıklarım bu kez gerçek.
(Şubat, 1969)

# Imaginary Universes
ginsberg

Under orders to shoot the spy, I discharged my pistol into his mouth.
He fell face down from the position life left his body kneeling blindfold.
No, I never did that. Imagined in airport snow, Albany plane discharging passengers.
Yes, the Mexican-faced boy, 19 in Marine cloth, seat next me
Descending Salt Lake, accompanied his brother's body from Vietnam.
"The Gook was kneeling in front of me, crying & pleading. There were two; he had a card we dropped on them."
The card granted immunity to those V.C. surrendering
"On account of my best friend & my brother I killed both Gooks."
That was true, yes.
(February, 1969)

--
98952408