Ş.Ç: Her Yerde Ölüm

Hayali Ali

to Kaotik Çağrışımlar
# Her Yerde Ölüm
"Gezegenin Sonu"
ginsberg, ç: hayali

Yeni bir ay bakıyor yukarıdan, hasta tatlı dünyamıza.
Orion düşmüş Oturan Ayı'nın peşine,
Kovalıyor gökyüzü boyunca, bir kıştan diğer kışa.
Uyanıyorum, yataktayım, henüz erken,
Sinek cesetleri kaplamış gaz lambasını,
Başım ağrıyor, sol yanı, sinir uçlarım zonkluyor,
Her Yere Saçtığım Ölüm yüzünden.

Zehirledim Kümes'teki sıçanları ve binlerce bit
Beyaz arsenikle birlikte süzüldü nehre,
Karafatma Alayı cirit atıyor, Memleket'in mutfaklarında
Yatacak yerim yok.

Dünyalı çocukların sayısını yarıya indirsek rahat bir nefes alırız
diyor kıdemli Devrimci Bilgisayarlar:
Mavi yerkürenin puslu ciğerini zatürreye bulamak için
mikrop nüfusunun yarısı yeter de artar.

Yokedici'yi çağırdım.
Duvar'ı tahtakurusu ve ölüm yağına buladım.
Ya benim beynimi ölüm yağına kim batıracak?

Şafak sökmeden uyandım, tiksinerek etrafa baktım:
Ahşap eşyalarım, gizemli kitaplarım, düşük çenem,
suskun eski aşklarım, paraya dönüşen zevklerim,
abazan şişman bedenim, Baba ölmekte, Dünya şehirlerini
savaşlar zehirlemekte, sanatım umutsuz,
aklım karmakarışık -- ve hâlâ soyut -- sol yanımda bir ağrı,
yaşayan bir ölüyüm.
(Cherry Valley, Eylül 26, 1969)

# Death on All Fronts
"The Planet is Finished"
ginsberg

A new moon looks down on our sick sweet planet
Orion's chased the Immovable Bear halfway across the sky
from winter to winter. I wake, earlier in bed, fly corpses
cover gas lit sheets, my head aches, left temple
brain fibre throbbing for Death I Created on all Fronts.

Poisoned rats in the Chickenhouse and myriad lice
Sprayed with white arsenics filtering to the brook, City Cockroaches
stomped on Country kitchen floors. No babies for me.

Cut earth boys & girls hordes by half & breathe free
say Revolutionary expert Computers:
Half the blue globe's germ population's more than enough,
keep the cloudy from stinking pneumonia

I called in Exterminator Who soaked the Wall floor with
bed-bug death oil: Who'll soak my brain with death oil?

I wake before dawn, dreading my wooden possessions,
my gnostic books, my loud mouth, old loves silent, charms
turned to image money, my body sexless fat, Father dying,
Earth Cities poisoned at war, my art hopeless --
Mind fragmented -- and still abstract--Pain in
left temple living death--
(Cherry Valley, September 26, 1969)

--
45710699