homeros...@hotmail.com
unread,May 20, 2009, 5:28:42 AM5/20/09Sign in to reply to author
Sign in to forward
You do not have permission to delete messages in this group
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to Kanker en fun !
Hallo allemaal,
Ik heb deze discussie groep gestart nadat ik een 2 tal maanden te
horen heb gekregen dat ik een zeldzame vorm van leukemie heb (CML). Ik
word momenteel behandeld met medicijnen.
Ik heb de fases in zo een situatie meegemaakt of maak ze nog mee , van
verwondering, ontkenning , kwaad zijn, ... Ik voel veel behoefte om
vooral met lotgenoten hierover te praten.
Ik ben 47 jaar , heb 3 kinderen , werk fulltime en heb steeds redelijk
van het leven genoten. Niet dat ik een fuifnummer ben maar ik maak
enorm graag plezier. En eigenlijk wil ik dat ook verder doen.
Ik heb op het internet veel groepen en reacties van mensen gezien die
elkaar steunen en dat vind ik ook mooi en belangrijk. Anderzijds denk
ik ook dat wij kankerpatienten nog gewone mensen zijn en niet altijd
te zielig moeten doen of moeten benaderd worden.
Ik pleit daarom voor een vorm van zelfvertrouwen en een beetje in de
andere richting aan en nog echt plezier kunnen maken, hard lachen,
waarom niet af en toe sarcastisch zijn, eens een fuif organiseren
(niet dat ik zo een danser of fuiver ben), nog eens lekker wild doen
of onverantwoord (binnen de perken natuurlijk), eens een goed glas
drinken, ernstig praten, eerst een beetje janken maar achteraf
misschien nog eens zingen, wat zot doen, ... allez al dat soort dingen
moet ook kunnen voor mensen met kanker. Ik dat dit vooral deugd kan
doen onder lotgenoten wat niet wegneemt dat dit ook kan gebeuren met
andere mensen natuurlijk.
Laat maar eens weten wat jullie hiervan denken !
Veel liefs
Homeros