Muhteşem bir aydost çığırması(icrası). Beğenmezseniz bana geri postalayın

Eyüp Sabri KARTAL

to kai...@googlegroups.com

Şu yalan dünyadan usandım

VikiKaynak sitesinden

Git ve: kullan, ara

Aydooooost!!!!

Yalan dünyadan usandım doydum ,

........................ ah doydum

......................... ah ayy ooy

Elveda eyledim gayri cihana oyy oyy,

....................... cihana oyy oyyyy

Aldanıp şeytana, inefsime uydum eeeyy eyyyy...

Garip bülbül gibi düştüm figana eyyyy,

.............................. figana eyy.

Aman günahım çokdur, gözüm dolar yaşınan

Gece gündüz sineme oyy oyy döverim taşınan oyy oyyy

Yarabbim! sen habibine bağışla eyyyy eyy

Rahimsin, rahmansın kalma noksan oyyyyy ,

.......................... noksana eyyyyy

Aman "hep seni zikrediyor dağlar, ağaçlar" heyy heyy

Akan ulu sular da havada kuşlar oyy oyy

........................ bayguşlar heyy heyy

Aman "Kul kusur işler, Sultan bağışlar" eyy eyyy

Muhtaçtır ben kulun (kutlun?) isyana eyy eyyyy

Kaynak [değiştir]

Sayfa kategorileri: Muharrem Ertaş | Türkü | Aydost

Kayılar kazasının Aydost karyesinin adını aldığı bir türkü formu olan aydost kelimesi aslında ey hakiki dost ! yani  Ay dost ! (Yani Ya Veli !  yani Ya Allah) anlamında olup ay içerdeki inilemeleri ifade etmek için kullanılır.

Bizim oralarda  ahali, özellikle gönül erenleri, sohbet ehilleri, meclis adabını  bilenle,r yarenler ,ahretlikler, ay komşu kadri bilenler, bilhassa ziyadesiyle ay kelimesini kullanır.

Ben Muharrem Ertaştan bu aydost  çığırmasını dinleyince bir kaç göz damlası döktüm , ister istemez.

Kutlu doğum haftasında tekrar dinlediğim bu orjinal iç sızlamalı bektaşi derlemesi,  ciğerimi
kutlu doğumdaki anmalardaki duyumsamadan anlatılanlara göre sanki daha ziyadesiyle  etkiledi  ve ciğerimi yaktı.

Hele bilhassa

Yarabbim! sen habibine bağışla eyyyy eyy

kısmı ciğerikebap eyliyor.

Kul kusur işler, Sultan bağışlar"

kısmı ise hala beynimde ve kalbimde yankılanıyor.

Hala tesirindeyim.

Hala kalak*larım sızlıyor.

Aldanıp şeytana, inefsime uydum eeeyy eyyyy...

Garip bülbül gibi düştüm figana

Çığırmaları hala kulaklarımda hakikatenaslında hür olması gereken bülbülün esaretten figan etmesi gibi, şeytana ve  inefse uyduğumuzdan aslında  bizi her daim figan ettiriyor.  oyy oyy dedirtiyor.

Bu arada "yeni oluşan veya oluşrurulmaya çalışan, biraz da siyasallaştırılan bektaşi kültürünün  bu tarz metafizik  alanlardan aslından ne kadar fersah fersah uzaklatığını daha iyi anlaşılıyor"., diye değerlendirmede  bulunan alevi bir arkadaşımın bu tesbitini de  beni fevkalade duygulandırdı.

Aşık bu  işte ....

Yani gerçek aşık; Muharrem Ağam,   işte

Dinleyin siz karar verin.....

Yalandan aşıklara gerek yok...

Ne dersiniz   gerçek dost arayıp onun gibi bulsak mı?

En azından Muharrem Agam kadarcık olsun...

Keşke onun kadar dilimiz dişimiz yüreğimiz titreyecek kadar  gerçek dostu (yani Allahı ve habibini) anarken tir tir titreyebilsek...

Hepinizin "kutlu doğum haftası" kutlu  olsun.

(*kalak kelimesi kayı Türkçesinde burun demektir.)