Edellisen tapaamisen muistiinpanoja 21.10.2009

1 view

Mika Marttila

to kabine...@googlegroups.com
Olisikohan tämä lojunut muistikirjassa ja työpöydällä tarpeeksi pitkään, että se olisi valmis. Saatte bulletteja, koska eihän näistä kannata romaania väsätä.

21.10.2009

Syksyinen keskiviikkoilta keräsi Kouluun Turun kovimmat web-kehityksen ammattilaiset (tai ainakin ne joista minä tiedän). Tuomo, Mika, Ville, Antti, Janne ja Anssi keskustelivat aiheella:

KABINETIN TULEVAISUUSNÄKYMIÄ

 * Päivitetään Lassen aikanaan kirjoittamaa Kabinetin infoa

 * Kabinetin puheenaiheet ovat liittyneet lyhyen historian aikana pääasiassa moderneihin web-kehyksiin, ohjelmointikielien koukeroihin, tietokantoihin MySQL/PostgreSQL taistelua syvemmältä, käytettävyyteen ja Flashin dissaamiseen

 * Painotetaan jatkossa yllämainittuja kohtia eli modernia web-kehitystä (Web Development), vaikka olemme edelleen kiinnostuneita webistä laajemminkin

 * Rohkaistaan kabinettaajia kutsumaan kontaktejaan ja tuttujaan mukaan rinkiin

 * Jokaisessa Kabinetin tapaamisessa ei tarvitse olla teemaa, voi juoda vain kaljaakin

 * Kaljan juonnin lisäksi järjestetään myös isompia tapahtumia teeman ja puhujien kera

 * Kabinetti on erinomainen tilaisuus näyttää keskisormea stadin isomahaisille: Turussakin tapahtuu ja täällä on toimijoiden kesken aitoa yhteishenkeä!

 * Janne ehdotti Kabinetin aivojen tarjoamista esimerkiksi oppilaitoksiin tai yrityksiin luennoimaan webistä

 * Ville halusi alleviivata, että Kabinetin tapahtumiin on pakollinen rekisteröinti osallistujille

 * Kielikysymyksestä ei puhuttu, mutta kummasti vain se suomi soljui. Let's keep it that way.

 * Verkostoituminen ja tiedon jakaminen on edelleen yksi kulmakivi. Rahan ja töiden tiedetään kulkeneen Kabinettaajalta toiselle

 * Seuraavan Kabinetin aiheena on Kabinetin omien sivujen konseptin hiominen. Toteutukseen voi osallistua jokainen, jota kiinnostaa Mercurial ja Django framework

Bonuksena illan paras liikeidea: Kännitaksikuski, jonka voi soittaa ajamaan humaloitunut henkilö omalla autollaan kotiin. Selvittämättä jäi miten tämä kuski pääsee ilman omaa autoaan takaisin hyiseen kadunkulmaan päivystämään.

Perästä seuraa drafti uudesta esittelytekstistä.

Mika

--
Mika Marttila | Internet-asiantuntija | Enemy & Sons Oy
mi...@enemy.fi | +358 45 670 2376 | Rauhankatu 12 a, 20100 Turku

Lasse Rintakumpu

Nov 22, 2009, 12:37:14 PM11/22/09
to kabine...@googlegroups.com
Heitetään nyt itsekin joitain ajatuksia ilmaan, kun en itse päässyt
tapaamiseen ja että saadaan muutenkin taas jotain positiivista pöhinää
turkulaisen webkehityksen näköalapaikalle.

> että se olisi valmis. Saatte bulletteja, koska eihän näistä kannata romaania

Bulletit rok-rokkaa.

>  * Rohkaistaan kabinettaajia kutsumaan kontaktejaan ja tuttujaan mukaan
> rinkiin

Tällä voidaan varmaan avata pää. Sovitaan ismpi möötti jonnekin
pikkujoulusesongin jälkeiseen tulevaisuuteen (tai pidetään omat
pikkikset, kankkuahan on aiemminkin Kabinetissa pureskeltu!) ja
kahtotaan että sinne tulee paaaljon porukkaa so. huolehditaan
mainostamisesta ja muusta suhdetoiminnasta. Voisi melkein jopa varata
sen hissanluokan.

>  * Kaljan juonnin lisäksi järjestetään myös isompia tapahtumia teeman ja
> puhujien kera

Hyvä idea, sitten vain jostain aika & energia.

>  * Kabinetti on erinomainen tilaisuus näyttää keskisormea stadin
> isomahaisille: Turussakin tapahtuu ja täällä on toimijoiden kesken aitoa
> yhteishenkeä!

Eipäs dissata pääkaupunkiseutua sentään liikaa. Jos tässä aletaan
heristellä keskareita, emme ole enää yhtään stadilaisia parempia!

>  * Janne ehdotti Kabinetin aivojen tarjoamista esimerkiksi oppilaitoksiin
> tai yrityksiin luennoimaan webistä

Paras. Idea. Ikinä. Tämä otetaan pöydälle heti seuraavassa miitissä.
Onko kellään joitain oivallisia kontakteja asian edesauttamiseksi?

> humaloitunut henkilö omalla autollaan kotiin. Selvittämättä jäi miten tämä
> kuski pääsee ilman omaa autoaan takaisin hyiseen kadunkulmaan päivystämään.

Kuskin palvelua käyttävä maksaa designated driverin paluutaksin.

--
Terveisin
Lasse Rintakumpu

- Please consider the environment and print this e-mail in baby seal
or panda blood only