Muziekopnamen vanuit Mini tejater 'oude Drieluik Joachim Kleinsorgstraat 1968-1969

Rob Hendriks

to kabe...@googlegroups.com
Leuk die geplande reunie tijdens het Moise Festival! Dit is een beetje het Zaanse Lowlands
Festival. Behalve vele goede en gekke muziek ook vanallesennogwat op theater en
knutselgebied.

Even iets anders. Vele Kabelgatters zijn ongetwijfeld ook wel eens in het 'oude Drieluik
geweest, tussen 1968 en 1971gevestigd in een oud pand aan de Joachim Kleinsorgstraat in
Zaandam. In het 'mini tejater'traden in die tijd regelmatig live acts op.

Via via heb ik goede geluidsopnamen gekregen van een aantal avonden in het Drieluik
minitejater. Het betreft een avond in december 1968 met een Engelse singer-songwriter
waarvan de naam vooralsnog onbekend is. Hij speelde onder andere de liedjes 'Blowing in the
wind en 'Masters of war van Bob Dylan en 'Courting blues van Bert Jansch.

Ook opnamen van maart 1969 met 'folkies' Gerrie Kuiten, Robert Smit en de cabaretgroepen
van Frans Eelhart en Mieke van Ingen. Helaas geen opnamen van Hans en Dirk.
Bij elkaar prachtige opnamen en een mooi tijdsdocument. Misschien is hier wat mee te doen
tijdens de reunie (in een aparte Kabelgat theetent?).

Mijn vraag is ook wie de Engelse singer-songwriter zou kunnen zijn die in dec. '68 optrad?

groetjes,

Rob Hendriks
www.zaansepophistorie.nl