Psalm 6

13 views
Skip to first unread message

Guido van Harten

unread,
Aug 7, 2010, 10:12:05 AM8/7/10
to juichtaarde forum
Zomaar een vraag uit benieuwdheid.
Het valt mij op dat Psalm 6 in alle door mij bekeken berijmingen de
enige psalm is waarbij een woord/lettergreep over meerdere muzieknoten
wordt gezongen
"O Here, sla mij [b]ga-a-a-de[/b]"
Waarom is deze vorm gehandhaafd in de diverse berijmingen/
tekstherzieningen en is er niet een andere tekst gekozen?
Wie heeft een idee?
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages