Dzisiejszy JUG (3 kwietnia 2008)

Jakub Neumann

Apr 3, 2008, 4:11:52 AM4/3/08
to JUG Trójmiasto
Dzisiejsza prezentacja "ad-hoc" poświęcona będzie Spring'owi (czas ku
temu odpowiedni, wiosna za oknem). Opowiadał będzie Łukasz Kuczera.
Zapraszamy!

Cyprian

Apr 3, 2008, 5:16:17 AM4/3/08
to jug-tro...@googlegroups.com
fajnie :) ja się zbierałem do tego, ale stanowczo brakuje czasu :/ Zatem do zobaczenia o 17:30!

l.kuczera

Apr 3, 2008, 7:00:28 AM4/3/08
to JUG Trójmiasto
To bardzo, bardzo dobrze :)
Jak napisałem prezentacja "ad-hoc" jeżeli masz laptopa to przynieś
może uda się coś razem pokazać.

On Apr 3, 11:16 am, Cyprian <cypria...@gmail.com> wrote:
> fajnie :) ja się zbierałem do tego, ale stanowczo brakuje czasu :/ Zatem do
> [...]

Krzysztof Zubik

Apr 3, 2008, 6:35:35 AM4/3/08
to jug-tro...@googlegroups.com
Jakub Neumann napisał.

> Dzisiejsza prezentacja "ad-hoc" poświęcona będzie Spring'owi (czas ku
> temu odpowiedni, wiosna za oknem). Opowiadał będzie Łukasz Kuczera.
> Zapraszamy!
Witam.
-Do-
li...@flug.org.pl
flu...@googlegroups.com
debian-us...@lists.debian.org
linux...@yahoogroups.com
tl...@linux.gda.pl
ug-p...@opensolaris.org
Polish Java User Group <polish-java...@googlegroups.com>
jug-tro...@googlegroups.com
"Komitet Kulturalny Uniwersytetu Gdanskiego" <k...@ug.gda.pl>

Przekazuje wiadomosc do kilku grupek linuxowych i przepraszam,
ze tak w ostatniej chwili na kilka godz. przed. Wiadomosc o nim
dopiero przed chwilka otrzymalem. Moze jescze kogods z nas linuxowcow
tez
zainteresuje i zechce przyjsc.

Miejsce i terminy spotkań

Instytut Informatyki UG Wydział Matematyki,Fizyki i Informatyki
Gdańsk, ul. Wita Stwosza 57
Aula nr 2

Aulę mamy zarezerwowaną we wszystkie czwartki do końca semestru (i
później też). Spotkania wg rozpiski (poniżej) rozpoczynają się o godz.
17.30. Wstęp oczywiście wolny.

O tym i innych spotkaniach JUG-u Troijmiasto pod
http://java.math.univ.gda.pl
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0

Cyprian

Apr 3, 2008, 8:22:00 AM4/3/08
to jug-tro...@googlegroups.com
Zbierałem, ale się nie zebrałem do końca i nie mam przygotowanych żadnych rozwiązań do pokazania. Obecnie robię w JEE, a springowa aplikacja czeka na doprecyzowanie specyfikacji i nie zaglądałem tam dawno :/ Miałem coś przygotować przy okazji prac, ale wisi już z 2 miesiące chyba. A tak im się śpieszyło na początku :P

03-04-08, l.kuczera <kuk...@gmail.com> napisał(a):

Cyprian Śniegota

l.kuczera

Apr 3, 2008, 9:14:59 AM4/3/08
to JUG Trójmiasto
Sęk w tym, że ja też ;)

cypr...@gmail.com

Apr 3, 2008, 2:45:00 PM4/3/08
to JUG Trójmiasto
No nie do końca, bo przedstawienie działania i możliwości Springa
wyszło Ci bardzo dobrze :) Jakbyś wstawił źródła tego co napisałeś na
grupę, to jako pracę domową każdy by mógł sobie dokończyć ;)

l.kuczera

Apr 3, 2008, 3:16:06 PM4/3/08
to JUG Trójmiasto
Jutro wrzucę na grupę. Musze tylko odzyskać zasilanie w komputerze ;)

Grzegorz D

Apr 3, 2008, 5:58:15 PM4/3/08
to JUG Trójmiasto
A ja od siebie dodam, że mimo prezentacja była improwizacją, to
zaciekawiła mnie znacznie bardziej niż Twoja poprzednia /** nie żeby
tamta była zła ;) */
A to ze względu tłumaczeń typu 'czemu robi się tak, a nie inaczej' , a
nie w stylu `uwierzcie mi na słowo` bo podajesz argumenty za i
przeciw.

oby tak dalej! , pozdro

Krzysztof Zubik

Apr 3, 2008, 7:29:26 PM4/3/08
to jug-tro...@googlegroups.com
Grzegorz D napisał.
Witam.
Prezentacja byla bardzo dobra. :) Moje kilka zdjec
pod http://www.kzubik.cba.pl/java-g6.html Moj film taki jak udalo sie
mnie go nagrac prawdopodobnie bedzie za ok. tydzien.

l.kuczera

Apr 4, 2008, 3:35:28 AM4/4/08
to JUG Trójmiasto
Właśnie dobrałem się do prądu i zaniecierpliwiony odpalilem naszą
aplikację. Pierwsze co to spring inicjalizuje beany podczas startu
contextu niestety dostęp do netu mam poprzez proxy więc downloader nie
został zainicjalizowany poprawnie. Szybka zmiana na lazy-init="true"

<bean lazy-init="true" id="downloader"
class="jug.bashapp.BashorgDownloader">
<property name="db" ref="jokeDb" />
</bean>

Context już działa jednak baza danych juz działa z pamięci pobieram
Joke o id 2 który jest pusty :|
No to zobaczmy co z downloaderem. Ustawienie proxy zajeło mi 30s:

Properties props = System.getProperties();
props.put("http.proxyHost", "host");
props.put("http.proxyPort", "numer portu");

Drobna przeróbka klienta (nie chce używać bazy danych) i oto co
downloader mi ściągnął:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//
equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <style
type="text/css"> <!-- .smalltext {font-family: arial, helvetica, sans-
serif;font-size: 10px;background-color: #f0f0f0;color:
#000000} .seltext {fon

//... itd.

:)

Czyli aplikacja teoretycznie powinna wyświetlić stronę bash.org (nie
dokonałem żadnych przeróbek).

lazy-init="true" spoduje że bean zostanie zainicjalizowany dopiero w
momencie odwołania do niego (poprzez <ref> lub context.getBean());

Czemu spring inicjalizuje wszstkie beany na starcie ? Bardzo ułatwia
to wykrywanie błędów tzw. fail soon. Aplikacja wyrzuci błąd
najwcześniej jak to możliwe. Jednak ma to swoją wadę. Przedewszystkim
start aplikacji jest dużo wolniejszy. Dlatego lazy-init dla niektórych
beanów (tych ciężkich) jest jak najbardziej wskazana. Nie powinno się
jednak polegać na lazy-init tzn. nie dobrze jest jeżeli opieramy się
na kolejności inicjalizacji w naszej logice aplikacji.

Kod aplikiacji wrzucę zaraz na grupę w postaci jaką miał na
zakończeniu wykładu. Dostępny też jest z cvs:
hots: jextreme.pl
port: 2401
repo: /root
user: anonymouse
bez hasła

cvs -d :pserver:anony...@jextreme.pl:/root

Jeżeli ktoś jest chętny mogę udostępnić prawa do zapisu. Kod w postaci
jakiej był pod koniec wykładu dostępny jest pod tagiem JUG_3_KWIE
projekt JUG_Presentations
Wersja w head będzie miała poprawione błędy.

On Apr 4, 1:29 am, Krzysztof Zubik <kzu...@netglob.com.pl> wrote:
> [...]
> --
> Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
> Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0

Krzysztof Zubik

Apr 7, 2008, 7:21:57 PM4/7/08
to jug-tro...@googlegroups.com
Krzysztof Zubik napisał.

> Jakub Neumann napisał.
> Witam.
Witam.
Kilka moich zdjec i linki do prezentacji, ktore dzis odnalazlem
pod http://www.kzubik.cba.pl/java-g6.html
Linki do prezentacji pod
Spring w akcji - prezentacja
http://java.math.univ.gda.pl/mediawiki/upload/9/99/Jug_spring.ppt
http://java.math.univ.gda.pl/mediawiki/upload/c/cb/Spring_app.jar
Wzorce projektowe - prezentacja
http://java.math.univ.gda.pl/mediawiki/upload/6/67/Wzorce_Projektowe.ppt
http://java.math.univ.gda.pl/mediawiki/upload/3/32/Wzorce_projektowe_src.jar
Moje filmy niedlugo. W czwartek przyniose juz nagrana CD z nimi.
Tak jak poprzednio nagram kolejne.