Transport GG.

168 views
Skip to first unread message

Rafał Karpiński

unread,
Apr 6, 2010, 3:23:20 AM4/6/10
to jabster.pl
Witam,
Przeniosłem wszystko na gg.jabbim.pl ponieważ myślałem, że będzie lepiej
ze stabilnością. Fuzja jabster->jabbim itp.
Na tą chwilę jest czasami gorzej. Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy na
transporcie jabstera jest to samo?
Czy to może jakieś przejściowe problemy ;) Bądź co bądź, mimo, że to tak
wygląda, to narzekać nie można :P Ale nie lubię kadu odpalać
wtedy kiedy nie działa mi transport :)

pozdrawiam i życzę miłego dnia,

--
Rafał Karpiński<rafal!at!maxweb.pl>
mobile: 501 188 214

fi9o

unread,
Apr 6, 2010, 3:50:43 AM4/6/10
to jabs...@googlegroups.com
Witaj, ja z cala pewnoscia powiem, ze u mnie transport gg na jabster.pl dziala w 98 %
Czasem sie zdarzy, ze sie wywali ale po paru minutach jest ponownie. W skrocie mysle, ez warto sprobowac przeniesc.


--
Pozdrawiam, Mateusz Pastuszko aka fi9o

Dudi

unread,
Apr 9, 2010, 1:27:21 AM4/9/10
to jabster.pl
A u mnie ostatnio nader często nie działa transport na gadu-
gadu.jabster.pl... Myślałem, że po przejściu na transport pozbędę się
problemów, a tu się okazuje, że przez pół dnia potrafi go nie być :/

On 6 Kwi, 09:50, fi9o <f...@jabster.pl> wrote:
> Witaj, ja z cala pewnoscia powiem, ze u mnie transport gg na
> jabster.pldziala w 98 %
> Czasem sie zdarzy, ze sie wywali ale po paru minutach jest ponownie. W
> skrocie mysle, ez warto sprobowac przeniesc.
>
> --
> Pozdrawiam, Mateusz Pastuszko aka fi9o


--
Subscription settings: http://groups.google.com/group/jabsterpl/subscribe?hl=pl

Jędrzej Nowak

unread,
Apr 15, 2010, 5:04:38 AM4/15/10
to jabster.pl
Ostatnio coś zdarzają się częste pady transportu... czy to tylko u
mnie "lokalnie" czy raczej "znany" problem ?

Teraz na przykład nie działa

On 6 Kwi, 09:50, fi9o <f...@jabster.pl> wrote:
> Witaj, ja z cala pewnoscia powiem, ze u mnie transport gg na
> jabster.pldziala w 98 %
> Czasem sie zdarzy, ze sie wywali ale po paru minutach jest ponownie. W
> skrocie mysle, ez warto sprobowac przeniesc.
>
> --
> Pozdrawiam, Mateusz Pastuszko aka fi9o


Dudi

unread,
Apr 20, 2010, 1:59:57 AM4/20/10
to jabster.pl
Ja mam ostatnio same problemy z transportem. Często w ogóle transport
nie działa, a jak już działa, to np od wczoraj nie dostaję żadnych
wiadomości od kontaktów z gg, nawet tych ze starymi numerami... Jestem
coraz bardziej zawiedziony jabsterowym transportem...

On 6 Kwi, 09:50, fi9o <f...@jabster.pl> wrote:
> Witaj, ja z cala pewnoscia powiem, ze u mnie transport gg na
> jabster.pldziala w 98 %
> Czasem sie zdarzy, ze sie wywali ale po paru minutach jest ponownie. W
> skrocie mysle, ez warto sprobowac przeniesc.
>
> --
> Pozdrawiam, Mateusz Pastuszko aka fi9o


amikey

unread,
Apr 24, 2010, 2:09:37 AM4/24/10
to jabster.pl
Nie wiecie przypadkiem co się dzieje z transportem? Wcześniej mi
działał dobrze ale od wczoraj nie działa w ogóle
Message has been deleted

fi9o

unread,
Apr 24, 2010, 4:08:25 AM4/24/10
to jabs...@googlegroups.com
U mnie sprawa sie ma podobnie, zawsze dzialal poprawnie a od wczoraj nie idzie sie polaczyc.

melon

unread,
Apr 24, 2010, 4:53:36 AM4/24/10
to jabster.pl
U mnie też leży.

Pozdrawiam
Fryco

Baq

unread,
Apr 24, 2010, 5:11:29 AM4/24/10
to jabster.pl
Tak.. u mnie to samo. Wydaje się, że wszystkich dotknął pad
transportu, bez wyjątków ;) Prawdopodobnie transport ma rozszerzaną
funkcjonalność i przedłuża się jego ponowne uruchomienie, np.
wystąpiły jakieś nieprzewidywane problemy. Bardziej pesymistyczna
wersja może być taka, że gg zablokowało możliwość łączenia się do
swoich serwerów programom innym niż oryginalny klient gg... Hmm
spekulacje spekulacjami, ale może wypowie się ktoś, kto się faktycznie
zajmuje transportami w jabster.pl? Jaka jest faktyczna przyczyna padu
transportu i czy jest to już stan permanentny? Jeśli możemy spodziewać
się przywrócenia działania transportu to kiedy?

Pozdrawiam, Baq

fi9o

unread,
Apr 24, 2010, 5:24:46 AM4/24/10
to jabs...@googlegroups.com
Nie wiem kto sie zajmuje, pytac nalezy Zbyszka chyba. Transport mi dziala na drugim koncie jabber opartym o javovy serewer OpenFire lecz oni maja wlasny 'plugin' do gg.
Pozostaje czekac, ale jesli ktos bedzie miec jakis info na ten temat, milo by bylo gdyby sie nim podzielil.

Jakub Kwiatkowski

unread,
Apr 24, 2010, 6:09:18 AM4/24/10
to jabs...@googlegroups.com
"Przepraszamy ale musieliśmy wyłączyć transport #GG na #Jabbim.ie bo wywalał cały workflow. Zajmuję się właśnie pisaniem nowego transportu od nowa. #XMPP #jabber |"

takie info otrzymałem.
--
Jakub Kwiatkowski
- designer

call: +48 512604323
mail: jamesf...@gmail.com
jabber: jamesf...@jabster.pl

fi9o

unread,
Apr 24, 2010, 12:37:51 PM4/24/10
to jabs...@googlegroups.com
A wiadomo jest ile zajmie naprawa/przepisanie transportu?

Jakub Kwiatkowski

unread,
Apr 24, 2010, 1:04:08 PM4/24/10
to jabs...@googlegroups.com
niestety, brak informacji na ten temat.


W dniu 24 kwietnia 2010 18:37 użytkownik fi9o <fi...@jabster.pl> napisał:
A wiadomo jest ile zajmie naprawa/przepisanie transportu?



winnetou winnetou

unread,
Apr 24, 2010, 1:23:40 PM4/24/10
to jabs...@googlegroups.com
Witam!


No cóż, przynajmiej wiemy na czym stoimy ;) A GG jak kocha to poczeka ;) 
A tak na poważnie to miejmy nadzieję, że transport wróci do życia w niedługm czasie.

Zbyszek

unread,
Apr 25, 2010, 11:44:33 AM4/25/10
to jabster.pl
Tak jak napisał Jakub - zespół Jabbim pracuje nad nową wersją
transportu. Z tego co wiem mają ją uruchomić w najbliższych dniach.

pozdrawiam,
Zbyszek

Marsjanin

unread,
Apr 25, 2010, 1:10:24 PM4/25/10
to jabster.pl
A zatem czekamy i trzymamy kciuki.
Notabene padły oba transporty, mam nadzieję że i oba powrócą. :)

ddnngg

unread,
Apr 26, 2010, 8:16:49 AM4/26/10
to jabster.pl
A juz sie balem ze u mnie z netem cos znowu nie tak :) ale skoro prace
trwaja to nic nie pozostaje oprocz czekania :)

pozdrawiam serdecznie :)

bobiko

unread,
Apr 26, 2010, 9:33:30 AM4/26/10
to jabster.pl
Dla mnie wazniejsze, aby przywrócono podstawową funkcjonalnosc
transportu. ;-) bo mi się nie usmiecha korzystac z 2 roznych
komunikatorow.. :).

3mam kciuki i powodzenia! :)

On 25 Kwi, 19:10, Marsjanin <marsjanin...@gmail.com> wrote:

Marsjanin

unread,
Apr 26, 2010, 5:38:34 PM4/26/10
to jabster.pl
On 26 Kwi, 15:33, bobiko <m...@bobiko.pl> wrote:

> Dla mnie wazniejsze, aby przywrócono podstawową funkcjonalnosc
> transportu.

Uuuóu, czyżbym wykrakał?
gg.jabbim.pl śmiga.
gadu-gadu.jabster.pl leży...

winnetou winnetou

unread,
Apr 27, 2010, 1:19:07 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Witam


Hmmm muszę stwierdzić, że są dobre strony braku transportu... Kolejna niewinna dusza nawrócona ja jabbera, do tego zarejestrowany transport ;) Nie jest źle ;)

Piotr Zierhoffer

unread,
Apr 27, 2010, 5:42:27 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Hm, niby transport działa, piękna sprawa, ale jest diablo niestabilny... Wydaje mi się, że wiadomość jest ciut inna niż zwykle, gdy mnie rozłączało...

Odbiorca jest niedostępny.
Odbiorca jest tymczasowo niedostępny.
This message couldn't be sent, because you are not connected to legacy network. You will be automatically reconnected soon.
------
%wiadomość%


Szczerze mówiąc, nie czekałem nigdy na auto reconnect ;-)

Czy to tylko u mnie, czy problem ogólny?

--
Pozdrawiam

Piotr 'xavier' Zierhoffer

fi9o

unread,
Apr 27, 2010, 6:45:44 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Widze, ze transporty wrocily do normy, lecz mam jedny pytanie, bo nie moge w okienku rozmowy z transportem dociec zadnych ustawien, bo nawet mi on nie 'odpisuje'

Amigo

unread,
Apr 27, 2010, 6:52:19 AM4/27/10
to jabster.pl


Piotr Zierhoffer napisał(a):
Potwierdzam transport gg chodzi...

Zastanawia mnie tylko skąd na rosterze pełno kontaktów spoza listy się
pojawiło... A wcześniej ich nie było...

michal

unread,
Apr 27, 2010, 7:07:45 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Witam Jabsterpl,

Historycy mowia, ze 27 kwietnia 2010 o 12:45:44 [GMT +0200] (czyli
12:45 mojego czasu) napisales:

f> Widze, ze transporty wrocily do normy, lecz mam jedny pytanie, bo nie moge w
f> okienku rozmowy z transportem dociec zadnych ustawien, bo nawet mi on nie
f> 'odpisuje'




Dodatkowo na razie oferowany jest tylko jeden status: dostepny,
niezaleznie od tego jaki mamy ustawiony w komunikatorze ; ]

--
Zdrowka zycze,
michal

Kontakt:
tlen/gtalk/mail/jid: michal[maupa]jabster.pl

Napisano 2010-04-27 o 13:07 uzywajac The Bat!

Michał Kozłowski

unread,
Apr 27, 2010, 7:06:49 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
> Widze, ze transporty wrocily do normy, lecz mam jedny pytanie, bo nie moge w okienku rozmowy z transportem dociec
> zadnych ustawien, bo nawet mi on nie 'odpisuje'

teraz to jest wszystko w poleceniach ad-hoc (choc na razie wiekszosc z
nich zdaje sie nie dzialac)

Quantifier

unread,
Apr 27, 2010, 7:09:40 AM4/27/10
to jabster.pl
Teraz do ustawień trzeba używać komend ad-hoc.

Q.

Quantifier

unread,
Apr 27, 2010, 7:12:31 AM4/27/10
to jabster.pl
On Apr 27, 12:52 pm, Amigo <kamiljk87....@gmail.com> wrote:

> Potwierdzam transport gg chodzi...
>
> Zastanawia mnie tylko skąd na rosterze pełno kontaktów spoza listy się
> pojawiło... A wcześniej ich nie było...

Z serwera gg. Transport potrafi je ściągnąć.

Q.

Amigo

unread,
Apr 27, 2010, 7:52:58 AM4/27/10
to jabster.pl


Quantifier napisał(a):
Rozumiem dziękuję czyli zagadka rozwiązana.


Na chwilę obecna transport chyba znów leży, ale co jeszcze wcześniej
rzuciło mi się w oczy brak dostępu do katalogu publicznego i
sprawdzania wizytowek osób z gg i przy kontaktach zamiast jak
wcześniej /gg teraz jest /bot.

Jak jeszcze coś wpadnie mi w oko to dopisze.

Marsjanin

unread,
Apr 27, 2010, 7:54:15 AM4/27/10
to jabster.pl
On 27 Kwi, 13:12, Quantifier <quantifier...@gmail.com> wrote:

Raz, to:

> Z serwera gg. Transport potrafi je ściągnąć.

A to poprawne, żeby KONTAKT (jakim jest transport) grzebał nam na
ROSTERZE?

Dwa, to raport: Pojawił się dziś w ślad za gg.jabbim.pl, nieco
spóźniony, ransport jabstera i... Zdążyłem się nacieszyć 10 minut
(wcześniej mne nie było, może chodizło kilkanaście godzin...), jak
właśnie padło wszystko co możliwe, włącznie z MSN i Tlenem. Chyba
spaliły się zasilacze na serwerze z Transportami. Ostało się ino
Yahoo. xD Dodatkowo: komendy ad-kloc wyczaiłem, niemniej transport
udaje przede mną usilnie, że jest NIEZALOGOWANY. Nie mogę się więc np.
wylogować z GG (opcja w Psi wyszarzona, jest "Zaloguj" jedynie),
pozostając w innych sieciach (czy na samym XMPP).

Amigo

unread,
Apr 27, 2010, 8:05:03 AM4/27/10
to jabster.pl


Marsjanin napisał(a):
W sumie może i racja <przy dużej liście na serwerze gg powyżej kilku
set usuwanie zdublowanych kontaktów mogłoby być co dla niektórych osób
uciążliwe> przez myśl mi przeszło, że ciekawym rozwiązaniem o ile
technicznie możliwe by było to pytanie z transportu czy zaimportować
listę kontaktów z serwera gg coś w stylu np 1. tak 2.nie 3.przypomnij
później.

Rafał Karpiński

unread,
Apr 27, 2010, 8:05:26 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 27.04.2010 13:54, Marsjanin pisze:
CZAD! :D
Właśnie mi transport dodał kontakty, które kasowałem z listy jakiś rok
temu :P

pozdrawiam,

--
Rafał Karpiński<rafal!at!maxweb.pl>
mobile: 501 188 214

Quantifier

unread,
Apr 27, 2010, 8:16:05 AM4/27/10
to jabster.pl
On Apr 27, 1:54 pm, Marsjanin <marsjanin...@gmail.com> wrote:
> On 27 Kwi, 13:12, Quantifier <quantifier...@gmail.com> wrote:
>
> Raz, to:
>
> > Z serwera gg. Transport potrafi je ściągnąć.
>
> A to poprawne, żeby KONTAKT (jakim jest transport) grzebał nam na
> ROSTERZE?
>

Tak. Służy do tego XEP-0144: Roster Item Exchange. Transport przysyła
do klienta propozycję zmiany w rosterze, decyzję wykonania podejmuje
użytkownik (lub też klient jest skonfigurowany by zmiany akceptować
automatycznie)

Q.

Baq

unread,
Apr 27, 2010, 10:23:45 AM4/27/10
to jabster.pl
Witam,
oba transporty są napisane od zera, przynajmniej wszystko na to
wskazuje. Jest pare ciekawych zmian, np. pokazywanie avatarów z sieci
gg ;) Niestety martwi mnie, ze nie ma żadnych (prócz kilku ad-hoc)
ustawień transportu, jak pisze wyżej @fi9o - w okienku rozmowy z
transportem. Ja przykładowo wolałem mieć inny opis w @gg i inny w
@jabster.pl... Myślę, że nie jestem pojedynczym "przypadkiem".
Przydatną funkcją poprzednich transportów była również możliwość
ustawiania statusu 'niewidoczny'. Czasem bardzo się przydaje,
szczególnie w połączeniu z innym opisem statusu.
Co do zasypywania rostera nowymi kontaktami, wnioskuję, że transporty
mają kolejną nową ciekawą funkcję - same synchronizują kontakty gg z
tymi zapisanymi na serwerze gg. Problem tkwi tylko w tym, ze taka
operacja jest przeprowadzana po każdym zalogowaniu do serwera gg i to
trochę drażni. Mam różne systemy operacyjne na maszynie, na nich różne
klienty gg. W tranposcie na jabberze nie chcę mieć wszystkich
kontaktów gg, które mam w innym kliencie. Niestety transport za każdym
razem usiłuje dodać pozostałe kontakty do listy. Ja bym proponował
przestawić to w tryb ręczny, czyli jak ktoś chce w danym momencie
zsynchronizować roster z kontaktami na serwerze gg to wybiera
odpowiednią opcję i gotowe, a nie żeby się to działo z automatu po
każdym zalogowaniu.
Jeszcze jedna opcja, której mi brakuje w nowym transporcie to tryb
"tylko dla znajomych", żeby mój status gg wraz z opisem widzieli tylko
ci, których mam na rosterze i nikt inny. Mam nadzieję, że ta
funkcjonalność wkrótce dołączy do transportu :) Byłoby miło.

Pozdrawiam, Baq.

Marsjanin

unread,
Apr 27, 2010, 10:50:15 AM4/27/10
to jabster.pl
On 27 Kwi, 14:16, Quantifier <quantifier...@gmail.com> wrote:


> > A to poprawne, żeby KONTAKT (jakim jest transport) grzebał nam na
> > ROSTERZE?
>
> Tak. Służy do tego XEP-0144: Roster Item Exchange. Transport przysyła
> do klienta propozycję zmiany w rosterze, decyzję wykonania podejmuje
> użytkownik (lub też klient jest skonfigurowany by zmiany akceptować
> automatycznie)

W Psi mam opcje automatycznej zgody na subskrypcje niezaznaczoną.
Innych powiązanych nie widzę... W sumie chyba roster na GG miałem pusty,
sam nie wiem; jednak wolałbym uniknąć niespodzianek (już mi Jabster
sam skasował z rostera usunięte usługi dysku internetowego kiedyś).

Przemysław "winnetou" Wilkosz

unread,
Apr 27, 2010, 11:54:48 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Witam

Dobra, jestem lewy w te klocki ;) Kto mi powie jak ustawić "niewidoczny" na transporcie gg i włączyć status. Byłbym cholernie wdzięczny za takie info, bo nie uśmiecha mi się siedzieć na widocznym z różnych powodów... Tylko proszę bez magicznych "ad-hoc", poproszę instrukcję jak dla debila :)

Z góry dzięki !

zammer

unread,
Apr 27, 2010, 1:44:12 PM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 27 kwietnia 2010 17:54 użytkownik Przemysław "winnetou" Wilkosz
<winn...@jabster.pl> napisał:
1) Wchodzisz na stronę www.gadu-gadu.pl
2) Klikasz link "Pobierz"
3) Instalujesz program
4) Logujesz się i ustawiasz status "niewidoczny", bo nie uśmiecha Ci
się siedzenie na widocznym

;)

--
zammer

Piotr Zierhoffer

unread,
Apr 27, 2010, 1:46:01 PM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Faktem jest, że te komendy ad hoc dla mnie też nowością...

A czy jest gdzieś jakiś bugtraq dla tego transportu? Bo np wszystkie wiadomości po zalogowaniu dochodzą mi z godziną zalogowania, czego afair nie było poprzednio i co jest w ogólności be i fuj.

fi9o

unread,
Apr 27, 2010, 2:34:25 PM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
Przyznam sie szczerze, ze tez nie ogarniam nowego transportu, poki co jedynie z jabsterowego na jabbimowy poszedlem sobie.

Moglbys ktos opisac jak obchodzic sie obecnie z transportem? Kompletnie nic z nim nie wiem jak zrobic :D

Aha, taka wzmianka ode mnie. na serwerze gg mialem liczmy 40 kontaktow, na jabberowym 37 bo 3 usunalem na co usilnie transport chcial mi wepchnac te 3. Dopiero po usunieciu tych 3 z serwera przestal, czy tak musi byc?

Marsjanin

unread,
Apr 27, 2010, 3:18:43 PM4/27/10
to jabster.pl
On 27 Kwi, 20:34, fi9o <f...@jabster.pl> wrote:

> poki co jedynie z jabsterowego na jabbimowy poszedlem sobie.

W jakim celu?

> Moglbys ktos opisac jak obchodzic sie obecnie z transportem?

Chyba pozostaje czekać.

Swoją drogą ciekawy sposób wprowadzania zmian: zamiast testów w
zamkniętym środowisku wrzucamy na hurra zastępując stare, dobrze
(powiedzmy: o niebo lepiej!) działające wersje, a ludziom sprzedajemy
głodny kawałek o tym, jak bardzo nasz serwer jest beta i jak bardzo
jest cool to, co robimy. :(

> Aha, taka wzmianka ode mnie. na serwerze gg mialem liczmy 40 kontaktow, na
> jabberowym 37 bo 3 usunalem na co usilnie transport chcial mi wepchnac te 3.
> Dopiero po usunieciu tych 3 z serwera przestal, czy tak musi byc?

Od przybytku głowa nie boli - ciesz się, że transport nie postanowił
USUNĄĆ z TWOJEGO rostera tych kontaktów, których nie miałeś okazji po
dodaniu wyeksportować na serwer GG. :-/

Michał Kozłowski

unread,
Apr 27, 2010, 3:42:03 PM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
> zamiast testów w zamkniętym środowisku wrzucamy na hurra zastępując stare,
> dobrze (powiedzmy: o niebo lepiej!) działające wersje, a ludziom sprzedajemy
> głodny kawałek o tym, jak bardzo nasz serwer jest beta i jak bardzo jest cool to,
> co robimy.

tutaj sie wtrace, bo cokolwiek by o nowej wersji transportu nie mowic,
stara nie byla dobrze (a juz napewno nie `o niebo lepiej`) dzialajaca.
nie mogla byc, bo od czerech lat byla tylko doraznie latana, a zarowno
protokol xmpp jak i gg w tym czasie dosc dynamicznie sie rozwijaly. Na
amatorskim serwerze mam uruchomiona wersje z repo xiaoka i widze ile
problemu potrafi sprawiac przy kilkunastu uzytkownikach. boje sie
nawet myslec co sie dzieje, gdy jest ich kilka tysiecy;)

Witek Firlej

unread,
Apr 27, 2010, 5:34:19 PM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
2010/4/27 Marsjanin <marsja...@gmail.com>:
> On 27 Kwi, 20:34, fi9o <f...@jabster.pl> wrote:
>
>> poki co jedynie z jabsterowego na jabbimowy poszedlem sobie.
>
> W jakim celu?
>
>> Moglbys ktos opisac jak obchodzic sie obecnie z transportem?
>
> Chyba pozostaje czekać.
>
> Swoją drogą ciekawy sposób wprowadzania zmian: zamiast testów w
> zamkniętym środowisku wrzucamy na hurra zastępując stare, dobrze
> (powiedzmy: o niebo lepiej!) działające wersje, a ludziom sprzedajemy
> głodny kawałek o tym, jak bardzo nasz serwer jest beta i jak bardzo
> jest cool to, co robimy. :(

Hmm ale alternatywą dla jojczenia na wrzucenie testowego transportu
było jojczenie, na to, ze żadnego transportu nie ma.
Z dwojga, zdecydowanie wolę działający transport... przynajmniej nie
muszę kontaktów edytować.


--
:: Witek Firlej ::
Voiceless it cries, Wingless flutters, Toothless bites, Mouthless mutters.
:: http://grizz.pl :: http://firlej.org :: jid: grizz//jabster.pl ::

Zbyszek

unread,
Apr 28, 2010, 5:31:10 AM4/28/10
to jabster.pl
wszystkie problemy i sugestie związane z funkcjonowaniem transportu GG
zgłaszajcie w pokoju konferencyjnym : jab...@conf.netlab.cz

pozdrawiam,
Zbyszek

Marsjanin

unread,
Apr 28, 2010, 9:06:28 AM4/28/10
to jabster.pl, Zbyszek
On 28 Kwi, 11:31, Zbyszek <zbyszek.z...@gmail.com> wrote:

> wszystkie problemy i sugestie związane z funkcjonowaniem transportu GG
> zgłaszajcie w pokoju konferencyjnym : jab...@conf.netlab.cz

O, to jest dobry news :)

Rafał Karpiński

unread,
Apr 29, 2010, 6:58:43 AM4/29/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 28.04.2010 15:06, Marsjanin pisze:
Czy Wasz transport również "usypia" ? ;)
Zauważyłem, że jeśli jakiś czas mnie nie ma przy komputerze, to tak
jakby transport idlował i jak napiszę msg do kogoś to się wzbudza
i dostaję jakby wiadomości z cache'a. Dobrze to rozumiem i tak ma być?

Marsjanin

unread,
Apr 30, 2010, 3:22:53 PM4/30/10
to jabster.pl
Teraz z kolei "dwudziesty stopień zasilania" serwera... Miejmy nadzieję,
że nie dojdą do wniosków, że to wskutek kaprysów transportu GG i nie
pójdą na terapię przez amputację... ;)

Fuma

unread,
Apr 30, 2010, 3:25:55 PM4/30/10
to jabs...@googlegroups.com
On 2010-04-30 21:22, Marsjanin wrote:
> Teraz z kolei "dwudziesty stopieďż˝ zasilania" serwera... Miejmy nadziejďż˝,
> �e nie dojd� do wniosk�w, �e to wskutek kaprys�w transportu GG i nie
> p�jd� na terapi� przez amputacj�... ;)

Osobi�cie du�o bardziej zale�y mi na nieprzerwanym dzia�aniu serwera ni�
na jakim� tam transporcie GG. W ko�cu to serwer jabbera a nie GG. Z
reszt� mo�na z innych serwer�w us�ug� na swoim koncie u�ywa� o ile na to
pozwalaj�, a du�o pozwala. Chocia� jak z dost�pno�ci� tego od GG to nie
wiem.



--
Fuma

S W H+ D c- f- PV+ s- d+ P++ !M
C-- S I-- !So B- ac !GHB SQ RQ- V+
http://angband.oook.cz/code/

fi9o

unread,
Apr 30, 2010, 3:28:57 PM4/30/10
to jabs...@googlegroups.com
Ktos moze mi powiedziec, czy u was jabster tez lezy?

Kamil Michalak

unread,
Apr 30, 2010, 3:37:55 PM4/30/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 2010-04-30 21:28, fi9o pisze:
> Ktos moze mi powiedziec, czy u was jabster tez lezy?
W moim przypadku działa i to bez najmniejszych problemów. Łącznie z
transportami.

Marsjanin

unread,
May 1, 2010, 11:23:44 AM5/1/10
to jabster.pl
Hmm, fakt, że wstał dość prędko po moim poście, ale nie wydaje mi się,
żeby tylko w kwadrans... Zdaje mi się, że niedostępny był dłużej, ale
może się mylę...

bzy...@gmail.com

unread,
May 3, 2010, 7:52:56 PM5/3/10
to jabster.pl
Nie wiem czy u was też występuje taki problem, mianowicie transport
gadu-gadu.jabster.pl dziala mi poprawnie, jednak caly czas jest na
"szaro", nromalnie moge rozmawiac z ludzmi na liscie kontaktow jednak
wyglada to tak jakbym byl "niezalogowany" do transportu. W usługach
moge jedynie na nowo "zarejestrować" się na gadu-gadu.jabster.pl. Co
mnie do końca nie urządza z kolejnym ogarnianiem roostera jak za
czasów przjscia z chrome na jabstera.

jest jakieś rozwiązanie?

Marsjanin

unread,
May 3, 2010, 9:08:49 PM5/3/10
to jabster.pl
Grzebią w transporcie na żywca.
Cierpliwie czekać, ciesząc się, że w ogóle jakoś działa.

- Jest szary,
- Rozchrzania UTF w vCardzie,
- (Ponoć) oferuje tylko status Dostępny
- Psuje roster synchronizując z rosterem GG bez pytania

Sądzę, że to wszystko do wyeliminowania, bo ładnie nie jest.

Witek Firlej

unread,
May 4, 2010, 10:54:45 AM5/4/10
to jabs...@googlegroups.com
2010/5/4 Marsjanin <marsja...@gmail.com>:
> Grzebią w transporcie na żywca.
> Cierpliwie czekać, ciesząc się, że w ogóle jakoś działa.
>
> - Jest szary,

U mnie żółty ;) Czyli tak jak powinien

> - Rozchrzania UTF w vCardzie,

NIe zauważyłem

> - (Ponoć) oferuje tylko status Dostępny

Widzę, ze znajomi z powodzeniem zmieniają statusy na transporcie. Ja
też zmieniam bez problemu (tzn synchronicznie z jabsterem)

> - Psuje roster synchronizując z rosterem GG bez pytania

Nie zauważyłem, prócz tego, że jak wywali się kontakt (gg) z rostera,
to trzeba wyeksportować listę kontaktów na serwer gg, bo inaczej
bedzie tłuk się o autoryzację, ale dodawać nic nie dodaje.

> Sądzę, że to wszystko do wyeliminowania, bo ładnie nie jest.
>

Jest ładnie, bo działa stabilniej niz poprzedni - nie ma myku, ze niby
jestem zalogowany, a wiadomości do mnie nie dochodzą.

Marsjanin

unread,
May 4, 2010, 12:38:19 PM5/4/10
to jabster.pl
On 4 Maj, 16:54, Witek Firlej <google.li...@grizz.pl> wrote:

> > - Jest szary,
>
> U mnie żółty ;) Czyli tak jak powinien

Gratuluję. Właśnie zacząłem bić się w cofanie i ponowne proszenie o
autoryzację (dla samego transportu) i jedyne co uzyskałem, to
każdorazowe proszenie mnie o autoryzację, przy każdym logowaniu… Dżast
grejt. :/

> > - Rozchrzania UTF w vCardzie,
>
> NIe zauważyłem

Chyba poprawiono, ja też już krzaków nie widzę. Jakiś czas temu,
kkszysiek (o ile dobrze pamięŧam nick), podający się na MUC-u za
opiekuna projektu stwierdził, że to znany problem i właśnie z tym
walczy. Widać wywalczył i chwała mu za to. :)

> > - (Ponoć) oferuje tylko status Dostępny
>
> Widzę, ze znajomi z powodzeniem zmieniają statusy na transporcie. Ja
> też zmieniam bez problemu (tzn synchronicznie z jabsterem)

Widzę statusy innych, jaki mam ja sam niestety nie wiem – w tym opis
(choć sygnalizują ludzie, że linki działają z moich opisów, więc – są.

> > - Psuje roster synchronizując z rosterem GG bez pytania
>
> Nie zauważyłem, prócz tego, że jak wywali się kontakt (gg) z rostera,
> to trzeba wyeksportować listę kontaktów na serwer gg, bo inaczej
> bedzie tłuk się o autoryzację, ale dodawać nic nie dodaje.

Znaczy też już lepiej.

> Jest ładnie, bo działa stabilniej niz poprzedni - nie ma myku, ze niby
> jestem zalogowany, a wiadomości do mnie nie dochodzą.

Mam czasem tak: widzę listę moją cały czas dostępną, kolega coś
napisał, ja czekam aż dopisze coś jeszcze, czekam, czekam, 10 minut,
więcej… Lista bez zmian, kontakty dostępne te co były… Ponaglam
kolegę, i w odpowiedzi dostają zwrot – nie jesteś zalogowany! Loguję
się ponownie i dochodzi wszystko z – tu kolejny błąd – bieżącą
godziną. Naturalnie i odpowiednio zmieniają się statusy na liście.
Dodam, że w międzyczasie Jabber nie rozłączył się.

occulkot

unread,
May 4, 2010, 2:35:35 PM5/4/10
to jabs...@googlegroups.com
> Mam czasem tak: widzę listę moją cały czas dostępną, kolega coś
> napisał, ja czekam aż dopisze coś jeszcze, czekam, czekam, 10 minut,
> więcej… Lista bez zmian, kontakty dostępne te co były… Ponaglam
> kolegę, i w odpowiedzi dostają zwrot – nie jesteś zalogowany! Loguję
> się ponownie i dochodzi wszystko z – tu kolejny błąd – bieżącą
> godziną. Naturalnie i odpowiednio zmieniają się statusy na liście.
> Dodam, że w międzyczasie Jabber nie rozłączył się.


u mnie jest to
> Error: Recipient unavailable: This message couldn't be sent, because you are not connected to legacy network. You will be automatically reconnected soon.

Ale okres nieaktywnosci sie zgadza. Chyba sam dodam siebie do listy i
bede sobie pinga wysylal ;)

Pozdrawiam MR

Marsjanin

unread,
May 5, 2010, 4:26:37 AM5/5/10
to jabster.pl
Dobra, u mnie błąd każdorazowej autoryzacji ustąpić nie chce... :/ WTF?
Zgadzam się i zgadzam, sam pytam, i niby OK a po rozłączeniu znowu. :(

Andrea

unread,
May 5, 2010, 1:12:58 PM5/5/10
to jabster.pl
Wywal transport z listy kontaktów i powtórz całą procedurę dodawania i
autoryzacji. Szare słoneczko zmieniło się na żółte i błąd ustąpił :)

michal

unread,
May 5, 2010, 2:49:11 PM5/5/10
to jabs...@googlegroups.com
Witam Jabsterpl,

Historycy mowia, ze 5 maja 2010 o 10:12:58 [GMT -0700 (PDT)] (czyli
19:12 mojego czasu) napisales:

A> Wywal transport z listy kontaktów i powtórz całą procedurę dodawania i
A> autoryzacji. Szare słoneczko zmieniło się na żółte i błąd ustąpił :)


A cos wiadomo na temat tego czy w koncu pojawi sie jakis tryb invisible
uzyteczny? Bo teraz wysylam do transportu komende iv to na chwile jest
invisible, a potem juz wraca do statusu jaki mam na jabsterze ustawiony.

--
Zdrowka zycze,
michal

Kontakt:
tlen/gtalk/mail/jid: michal[maupa]jabster.pl

Napisano 2010-05-05 o 20:48 uzywajac The Bat!

Wojciech Meyer

unread,
Apr 26, 2010, 1:41:19 AM4/26/10
to jabster.pl
Dziwne podejście. Wyłączenie transportu i pisanie go od nowa, w
trakcie kiedy użytkownicy są odłączeni. Transport MSN dzisiaj też już
nie działa.
Napisanie transportu trwa jednak trochę dłużej niż kilka dni, zwłascza
otrzymanie stabilnej wersji może trwać.

darek

unread,
Apr 28, 2010, 4:25:22 AM4/28/10
to jabster.pl
On 27 Kwi, 13:07, michal <misie...@gmail.com> wrote:
> Witam Jabsterpl,
>
> Historycy mowia, ze 27 kwietnia 2010 o 12:45:44 [GMT +0200] (czyli
> 12:45 mojego czasu) napisales:
>
> f> Widze, ze transporty wrocily do normy, lecz mam jedny pytanie, bo nie moge w
> f> okienku rozmowy z transportem dociec zadnych ustawien, bo nawet mi on nie
> f> 'odpisuje'
>
> Dodatkowo   na  razie  oferowany  jest  tylko  jeden  status:  dostepny,
> niezaleznie od tego jaki mamy ustawiony w komunikatorze ; ]

otóż to, iv, help leżą ;)

cierpliwie czekać... :)

Kacper .

unread,
Apr 26, 2010, 11:47:14 AM4/26/10
to jabs...@googlegroups.com
Jak dla mnie to najważniejsze, żeby był i był pod tym samym adresem.
Jorge naprawdę się przydaje. ;)

Fibi

unread,
Apr 24, 2010, 4:34:18 AM4/24/10
to jabster.pl
też mi transport od wczoraj nie działa (jak i dzisiaj)
w przeglądarce usług i przy ggjabster i ggjabbim są krzyżyki

percy

unread,
May 4, 2010, 2:39:04 PM5/4/10
to jabster.pl
Z zadrością patrzę na Wasze problemy. U mnie od początku zmian w
transporcie za każdą próbą logowania mam "Connection failed". Coś źle
robię?
Tak samo zachowuje się gadu-gadu.jabster.pl i gg.jabbim.pl z tą
różnicą, że jabbim jest na żółto. Psi v0.14. Jakiś pomysł?

goliat4

unread,
Apr 23, 2010, 3:34:52 PM4/23/10
to jabster.pl
Witam,
Problemy były, są i będą w przyszłości zarówno z ludźmi jak i
transportem gg.
Zbyszek ma jednak głowę na karku i dwoi się , a nawet troi by poprawić
funkcjonalność ;).

Sam dziś mam problem z transportem gg , ale bez nerwów - nauczcie się
cierpliwości.
Bez gadu-gadu też da się żyć.

Ja przez cały dzień mam problem gdyż na wszystkich kontaktach gadu-
gadu wyświetla czerwony "X" i tyle w tym temacie.

commson

unread,
Apr 27, 2010, 2:34:08 PM4/27/10
to jabster.pl


On 27 Kwi, 19:44, zammer <dr.zam...@gmail.com> wrote:
> W dniu 27 kwietnia 2010 17:54 użytkownik Przemysław "winnetou" Wilkosz
> <winne...@jabster.pl> napisał:
>
> > Witam
> > Dobra, jestem lewy w te klocki ;) Kto mi powie jak ustawić "niewidoczny" na
> > transporcie gg i włączyć status. Byłbym cholernie wdzięczny za takie info,
> > bo nie uśmiecha mi się siedzieć na widocznym z różnych powodów... Tylko
> > proszę bez magicznych "ad-hoc", poproszę instrukcję jak dla debila :)
>
> 1) Wchodzisz na stronę www.gadu-gadu.pl
> 2) Klikasz link "Pobierz"
> 3) Instalujesz program
> 4) Logujesz się i ustawiasz status "niewidoczny", bo nie uśmiecha Ci
> się siedzenie na widocznym
>

Jak dla mnie wypowiedź ta nie dość że cechuje się niską wartością
intelektualną, to jeszcze nie wnosi nic jako odpowiedź na pytanie
(użytkownik wyraźnie pytał o ustawienie statusu niewidocznego w
transporcie gg), dodatkowo jakby tego było mało, źle świadczy o Tobie,
jako o użytkowniku Jabbera polecanie oryginalnego komunikatora GG. To,
że prosił on o instrukcję jak dla debila, nie oznacza, że musisz go
tak traktować - Ty zapewne też kiedyś zaczynałeś przygodę z jabberem,
nie wszystko wiedziałeś - bo chyba nie powiesz, że wiedzę o nim
wyniosłeś z łona matki. Gratuluję stworzenia wypowiedzi tak bardzo
naszpikowanej mało inteligentnymi i i jeszcze mniej taktownymi
posunięciami.

percy

unread,
May 2, 2010, 3:29:20 AM5/2/10
to jabster.pl
Nie wiem na czym to polega ale u mnie od początku zmian w transporcie
gg ani razu nie udało się połączyć. Za każdym razem mam komunikat:
Connection failed. Różnica między transportami jest taka, że jabbimowy
przechodzi w status on-line z tym komunikatem (ale nie działa IMHO),
natomiast jabsterowy pluje błędem i nie zmienia statusu. Ktoś jeszcze
tak ma?

Fibi

unread,
Apr 24, 2010, 4:22:57 AM4/24/10
to jabster.pl
mi także nie działa od wczoraj.

Kacper .

unread,
May 5, 2010, 7:16:24 AM5/5/10
to jabs...@googlegroups.com
Z tego co widzę nie tylko u mnie jest ten błąd związany z "okresem
nieaktywności", z tym się wiąże (prawdopodobnie) drugi problem: czy
macie jeszcze tak, że wszystkie wiadomości które były otrzymane
podczas bycia rozłączonym dochodzą z bieżącą datą?

levy

unread,
Apr 28, 2010, 5:31:44 PM4/28/10
to jabster.pl
A ktoś w końcu napisze coś więcej na temat komend ad-hoc?
Chociażby je wypisze i po krótce opatrzy komentarzem co one robią?
względnie poda jakąś stronę która o tym traktuje? (inb4 google).

z góry dziękuje.

grito

unread,
Apr 27, 2010, 6:07:50 AM4/27/10
to jabster.pl
U mnie indentyczne problemy ze stabilnością występują. Dodatkowo nie
mogę wysyłać żadnych komend na transport.

Są też zalety - w końcu linki przychodzą poprawnie pod psi ;)

Janusz Kobylarz

unread,
Apr 27, 2010, 3:36:54 AM4/27/10
to jabs...@googlegroups.com
ale przecież transport już działa :P

W dniu 27 kwietnia 2010 07:19 użytkownik winnetou winnetou <winn...@jabster.pl> napisał:
Witam


Hmmm muszę stwierdzić, że są dobre strony braku transportu... Kolejna niewinna dusza nawrócona ja jabbera, do tego zarejestrowany transport ;) Nie jest źle ;)




Marsjanin

unread,
May 6, 2010, 12:21:11 PM5/6/10
to jabster.pl
On 5 Maj, 19:12, Andrea <andrzej.libiszew...@gmail.com> wrote:

> Wywal transport z listy kontaktów i powtórz całą procedurę dodawania i
> autoryzacji. Szare słoneczko zmieniło się na żółte i błąd ustąpił :)

Aha, zapomniałem kompletnie o tym "myku". Rzeczywiście, działa.
Dzięki.

Ktoś ma może jakąś teorię, dlaczego tak się u mnie stało? Dlaczego
zwykłe poproś/daj autoryzację nie działało? Może wina leży po stronie
Psi?

Marsjanin

unread,
May 6, 2010, 12:22:34 PM5/6/10
to jabster.pl
Tak, póki co zaległości z serwera przychodzą z datą zalogowania.  :/

Marsjanin

unread,
May 6, 2010, 12:25:39 PM5/6/10
to jabster.pl
A jakiego programu używasz?
W Psi jest to "Wykonaj polecenie". Dostępne z prawokliku na liście
oraz w przeglądarce usług.

percy

unread,
May 7, 2010, 4:24:08 AM5/7/10
to jabster.pl
Usuniecie transportu z listy i ponowna rejestracja pomaga. Moze ktos
wyjasnic znaczenie opcji w Transport settings? W szczegolnosci co
oznacza Enable network notification?

pozdr,
percy

bojan

unread,
May 7, 2010, 6:58:35 AM5/7/10
to jabs...@googlegroups.com
podejrzewam, że chodzi o coś w rodzaju autoryzacji gg, tzn 'Pokazuj status tylko znajomym' czy coś w tym stylu. W skrócie - czy każdy ma widzieć Twój status (a więc w szczególności i bot gg przekazujący na stronę www statusy), czy tylko osoby, które masz na liście kontaktów, nie testowałem tego, tak tylko strzelam ;)


--
pozdrawiam
bojan

Quantifier

unread,
May 7, 2010, 7:16:00 AM5/7/10
to jabster.pl
Źle podejrzewasz. Opcja "Enable network notification" dotyczy
powiadomienia o nowej poczcie - co w przypadku GG nie ma żadnego
efektu.

Pozdrawiam, Q.

Irosław

unread,
May 7, 2010, 2:35:02 AM5/7/10
to jabster.pl

> On 28 Kwi, 23:31, levy <mindrevo...@gmail.com> wrote:

> W Psi jest to "Wykonaj polecenie". Dostępne z prawokliku na liście
> oraz w przeglądarce usług.

Dobrze, używam PSI,
ale na poziomie kontrolki "Transport settings" nie znalazłem opcji
Enable Invisible.

Wiec, niestety, w dalszym ciągu nie wiem jak skonfigurować
niewidoczność na serwerze GaduGadu.
Napiście, proszę, jakiś krótki post jak to zrobić...

Irosław

unread,
May 11, 2010, 8:19:49 AM5/11/10
to jabster.pl
Ja chciałbym, jeszcze raz, powrócić do tematu konfiguracji statusu
invisible poprzez transfer gadu-gadu.jabster.pl

Aktualnie nie udało mi się tego zrobić zarówno poprzez wywołanie
komendy "iv" bezpośrednio na transferze,
jak i przez wywołanie "Execute Command" z poziomu klienta PSI.

Czy istnieje możliwość konfiguracji takiego statusu?
Jeżeli nie, czy w przyszłości będzie taka możliwość, czy prowadzone są
prace w tym kierunku?

pozdrawiam, IROSŁAW

zammer

unread,
May 12, 2010, 7:59:11 AM5/12/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 11 maja 2010 14:19 użytkownik Irosław <iro...@gmail.com> napisał:

> Aktualnie nie udało mi się tego zrobić zarówno poprzez wywołanie
> komendy "iv" bezpośrednio na transferze,
> jak i przez wywołanie "Execute Command" z poziomu klienta PSI.

Zwróć uwagę na to, że transport, który obecnie mamy, jest pisany od
nowa - a komenda "iv" i reszta są specyficzne dla starego transportu.

A jeszcze moja uwaga co do ustrojstwa: z tego, co zauważyłem, to
napisane czegokolwiek do transportu skutkuje chwilowym rozłączeniem
(po paru sekundach transport sam się łączy). Nie widać tego na
rosterze (transport cały czas jest zalogowany), ale inni użytkownicy
gg widzą, jak na kilka sekund robię się niedostępny - jeśli w tym
czasie napiszą coś do mnie, wiadomość dostaję dopiero po tym, jak
ponownie zrobię się dostępny.

--
zammer

Rafał Karpiński

unread,
May 12, 2010, 8:28:54 AM5/12/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 12.05.2010 13:59, zammer pisze:
Mam to samo. Tak jakby transport idlował i aktywował się po napisaniu
od/do wiadomości.

pozdr,

--
Rafał Karpiński<rafal!at!maxweb.pl>
mobile: 501 188 214

Witek Firlej

unread,
May 12, 2010, 8:38:06 AM5/12/10
to jabs...@googlegroups.com
2010/5/12 Rafał Karpiński <ra...@maxweb.pl>:
> W dniu 12.05.2010 13:59, zammer pisze:
>> A jeszcze moja uwaga co do ustrojstwa: z tego, co zauważyłem, to
>> napisane czegokolwiek do transportu skutkuje chwilowym rozłączeniem
>> (po paru sekundach transport sam się łączy). Nie widać tego na
>> rosterze (transport cały czas jest zalogowany), ale inni użytkownicy
>> gg widzą, jak na kilka sekund robię się niedostępny - jeśli w tym
>> czasie napiszą coś do mnie, wiadomość dostaję dopiero po tym, jak
>> ponownie zrobię się dostępny.
>>
>>
>
> Mam to samo. Tak jakby transport idlował i aktywował się po napisaniu od/do
> wiadomości.
>

Coś własnie jest nie ten tego. Dzieje się to raz na kilka godzin.
Przynajmniej tak wynika z mojego cudowanego obejścia tego problemu:

/timer -a ggup */15m Infobot czas

(ekg2 ftw! ;) )



--
:: Witek Firlej ::
Voiceless it cries, Wingless flutters, Toothless bites, Mouthless mutters.
:: http://grizz.pl :: http://firlej.org :: jid: grizz//jabster.pl ::

MiDaList

unread,
May 12, 2010, 8:45:32 AM5/12/10
to jabster.pl
Mam dość podobny problem ale mimo wszystko trochę bardziej zakręcone
jest to u mnie.
Moim głównym klientem jest iChat ( Mac OSX), ale aby dodać usługi
korzystam z Psi pod Mac.
Jak usunę i dodam transport to na początku wywala mi wszystkie
autoryzacje. Trzeba je wszystkie dodawać ręcznie i mimo iż po dodaniu
jestem w staniem widzieć statusy użytkowników i pisać z nimi ( pod
Psi ) to gdy przełączę się na iChat ( posiada wbudowaną obsługę
jabber ) to pokazuje mi iż każdy kontakt oczekuje na autoryzację.

Ciekawe jest też do iż wcześniej na tym samym koncie ( w sumie to
testowym które jak odblokuje się pożądany przeze mnie login to testowy
usunę ) było tak iż nawet te które zautoryzowałem pokazywały mi się
jako aktywne na iChat. Dodatkowo mimo wysłania zautoryzowania numeru
jeżeli nie pojawił mi się on online cały czas mam "oczekiwanie na
autoryzację" na obu klientach ( Psi oraz iChat), tak jakbym nie mógł
zautoryzować kontaktu który nie jest online.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedz co zrobić w tym wypadku.

percy

unread,
May 15, 2010, 4:31:51 PM5/15/10
to jabster.pl
Od pewnego czasu (wydaje mi się, że już po zmianie transportu bywało
lepiej) mam problem z logowaniem się transportu. Po połączeniu się
przez Psi transport gg pozostaje niezalogowany. O ile w Psi jest to
małym problemem to w Palringo nie udało mi się znaleźć sposobu na
zalogowanie się do transportu. Czy tylko ja mam taki problem?

Marsjanin

unread,
May 17, 2010, 7:14:47 PM5/17/10
to jabster.pl
On 15 Maj, 22:31, percy <pe...@jabster.pl> wrote:

> mam problem z logowaniem się transportu.
[...]
> Czy tylko ja mam taki problem?

U mnie pod Psi (0.14), działa.

michal

unread,
May 19, 2010, 5:57:11 AM5/19/10
to jabs...@googlegroups.com
Witam Jabsterpl,

Historycy mowia, ze 18 maja 2010 o 16:14:47 [GMT -0700 (PDT)] (czyli
01:14 mojego czasu) napisales:

M> On 15 Maj, 22:31, percy <pe...@jabster.pl> wrote:

>> mam problem z logowaniem się transportu.
M> [...]
>> Czy tylko ja mam taki problem?

M> U mnie pod Psi (0.14), działa.


A ja mam pytanie. Ktos zauwazyl moze ze pojawiaja sie avatary przy
kontaktach z gg?
A drugie, zauwazylem ze gg obsluguje powiadomienie o pisaniu (na
komuniaktorze wtw, nie wiem jak oryginal gg.exe). Czy to tez znajdzie
sie w obsludze transportu? : D

--
Zdrowka zycze,
michal

Kontakt:
tlen/gtalk/mail/jid: michal[maupa]jabster.pl

Napisano 2010-05-19 o 11:56 uzywajac The Bat!

fang...@gmail.com

unread,
May 19, 2010, 11:31:00 AM5/19/10
to jabster.pl
Kiedy mozna sie bedzie spodziewac stabilnego dzialania transportu ?

najbardziej interesuja mnie ekwiwalentne funkcje komend ST i IV

pozdrawiam

Witek Firlej

unread,
May 19, 2010, 11:46:27 AM5/19/10
to jabs...@googlegroups.com
2010/5/19 fang...@gmail.com <fang...@gmail.com>:
> Kiedy mozna sie bedzie spodziewac stabilnego dzialania transportu ?
>

Transport jest stabilny. Bardzo stabilny (w porównaniu z poprzednim).
Monitoruje to ambitną komendą w ekg2 ;)

Ew. Raz-dwa razy dziennie się "przeładowuje" - twierdzi, zę nie może
wysłac wiadomości i wtedy jakby się przelogowuje.

> najbardziej interesuja mnie ekwiwalentne funkcje komend ST i IV
>
> pozdrawiam
>



Kacper .

unread,
May 19, 2010, 5:10:19 PM5/19/10
to jabs...@googlegroups.com
Tak, transport teraz obsługuje avatary. :D
A co do powiadomienia o pisaniu - oryginalny, najnowszy klient
wprowadził obsługę ichniego Pisaka (brawo, inne "sensowne" protokoły
mają to od lat - postęp!). Niestety z tego co zauważyłem transport
póki co kuleje z jego obsługą, ale ważne, że działa!

Jak dla mnie największym problemem jest teraz rozłączanie z siecią gg
po braku aktywności przez X czasu (i nic o tym nas nie informuje,
dopiero przy wysyłaniu wiadomości przynajmniej ja dostaję komunikat od
Gajima). No i te nieszczęsne timestampy w wiadomościach wysłanych
podczas naszej nieobecności.
--
Kacper Banasik

Fibi

unread,
May 20, 2010, 6:04:43 AM5/20/10
to jabster.pl
loguje się i wiadomość od transportu:
[12:01:50] <gadu-gadu.jabster.pl> Connection failed

problem ogólny ,czy osobisty?

Rafał Karpiński

unread,
May 20, 2010, 6:06:04 AM5/20/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 20.05.2010 12:04, Fibi pisze:
> loguje się i wiadomość od transportu:
> [12:01:50]<gadu-gadu.jabster.pl> Connection failed
>
> problem ogólny ,czy osobisty?
>
ogólny, u mnie to samo ;)

kayo

unread,
May 25, 2010, 8:14:57 AM5/25/10
to jabster.pl
Niestety, nie wszystkie awatary się ładują - niektóre są inne jako
błędny obrazek a inne wogole - sprawdzane z pidginem windowsowym.

fi9o

unread,
May 27, 2010, 4:52:58 AM5/27/10
to jabs...@googlegroups.com
PSI/Pidgin 2.7.0 laduja mi poprawnie wszystko. Czy to avatary z jabber'a czy z gg.
--
Pozdrawiam, Mateusz Pastuszko aka fi9o

Marek Haliniak

unread,
May 28, 2010, 5:30:59 AM5/28/10
to jabs...@googlegroups.com
Sprawdzałem w Psi 0.14, Pidgin 2.6.5 - brak wielu awatarów przy
korzystaniu z transportu gg. Jak mogę wymusić ich pobranie?

Grzegorz Bąk

unread,
May 28, 2010, 11:47:15 AM5/28/10
to jabs...@googlegroups.com
W dniu 28 maja 2010 11:30 użytkownik Marek Haliniak <kay...@gmail.com> napisał:
> Sprawdzałem w Psi 0.14, Pidgin 2.6.5 - brak wielu awatarów przy
> korzystaniu z transportu gg. Jak mogę wymusić ich pobranie?
>

Czasem wystarczy poczekać ;) Z tego co zauważyłem transport potrzebuje
kilku dni na zaktualizowanie awatarów gg. Zaobserwowałem to w Psi
0.13, 0.14 i 0.14+ aczkolwiek wydaje mi się, że klient XMPP niewiele
ma tu do rzeczy ;)

Jeśli chodzi o wymuszenie aktualizacji awatara, to w Psi możesz zrobić
to tak, że zaznaczasz na liście kontakt, albo podczas rozmowy z nim
wciskasz skrót Ctrl+I (informacje o kontakcie) i w okienku, które się
pojawi klikasz "Pobierz".


--
Pozdrawiam,
Baq

Marek Haliniak

unread,
May 28, 2010, 11:51:25 AM5/28/10
to jabs...@googlegroups.com
> Jeśli chodzi o wymuszenie aktualizacji awatara, to w Psi możesz zrobić
> to tak, że zaznaczasz na liście kontakt, albo podczas rozmowy z nim
> wciskasz skrót Ctrl+I (informacje o kontakcie) i w okienku, które się
> pojawi klikasz "Pobierz".

Ten sposob nie dziala

> Pozdrawiam,
> Baq
>

Pozdrawiam rowniez

Baq

unread,
May 28, 2010, 12:57:15 PM5/28/10
to jabster.pl


On 28 Maj, 17:51, Marek Haliniak <kay...@gmail.com> wrote:
> > Jeśli chodzi o wymuszenie aktualizacji awatara, to w Psi możesz zrobić
> > to tak, że zaznaczasz na liście kontakt, albo podczas rozmowy z nim
> > wciskasz skrót Ctrl+I (informacje o kontakcie) i w okienku, które się
> > pojawi klikasz "Pobierz".
>
> Ten sposob nie dziala

Pozostaje zatem poczekać :)

fi9o

unread,
May 28, 2010, 5:58:43 PM5/28/10
to jabs...@googlegroups.com


Pozostaje zatem poczekać :)

Nie zgadzam sie, porownalem sam dla siebie i transport z jabbim wyswietla mi nie mal, ze z 'palca' avatary. jabsterowy niestety nie.

Baq

unread,
May 29, 2010, 12:27:04 AM5/29/10
to jabster.pl
On 28 Maj, 23:58, fi9o <f...@jabster.pl> wrote:
> > Pozostaje zatem poczekać :)
>
> Nie zgadzam sie, porownalem sam dla siebie i transport z jabbim wyswietla mi
> nie mal, ze z 'palca' avatary. jabsterowy niestety nie.

No ja pisałem na pewno o transporcie gg.jabbim.pl :) jabsterowy nie
wiem jak chodzi, bo przesiadłem się na jabbimowy jakiś czas temu.
Awatary owszem są dostępne z 'palca', ale tylko takie, które były
zuploadowane na serwery gg N dni wcześniej, a nie wczoraj czy dziś.
Powiedz komuś z gg, żeby zmienił awatar. W kliencie natywnym zmieni
się od razu, a w transporcie po N dniach. Takie są wyniki moich
obserwacji. Może nowsze wersje transportu będą już umiały aktualizować
wszystkie awatary na bieżąco.

> --
> Pozdrawiam, Mateusz Pastuszko aka fi9o

Pozdrawiam również :)

Marek Haliniak

unread,
May 29, 2010, 3:33:38 AM5/29/10
to jabs...@googlegroups.com

A co z awatarami które są dla transportu świeże - tzn pierwszy raz
został kontakt dodany? Nie ma żadnej zależności. Ja dodałem swój
awatar do gg na innym numerze i od tygodnia on się nie pojawił w
opisie kontaktu z transportu, podczas gdy w natywnym kliencie pojawił
się od razu tak jak i innych alternatywnych.

It is loading more messages.
0 new messages