ÇANTA,GÖLGE,POŞET NİTELEMESİYLE ADLANDIRILAN REHBERLİK ve ARO GÖRÜŞÜ

1,197 views
Skip to first unread message

ANTALYA REHBERLER ODASI ANTALYA REHBERLER ODASI

unread,
Jan 26, 2007, 10:39:17 AM1/26/07
to iz...@googlegroups.com, Yalcin Ulukaya, uayy...@turk.net
Sayın ARKADAŞLAR,

Bildiğin gibi; Eski ve güncellenen yeni 1618 sayılı kanun, Türkiyede turizmden turiste yönelik turlar düzenleyerek kazanç elde etmek amaçında olanların seyahat acentası olmaları gerektiğini ve yapılan turlarda yetkili kişilerin yani bakanlıkca yetkilendirilmiş rehberlerin hizmet vermesini zorunlu kılmaktadır.

Özellikle,son yıllarda değişen turist ve seyahat acentası yetkilisi ,turist rehberi profilinden ve diğer sebeplerden ötürü tertip edilen turlardaki rehberlik hizmetinin uygulanma sistematiğinin içten ve dıştan biçimsel ve içeriksel olarak değişikliğe uğraması kacınılmaz yaşanmaktadır.

Ülkemize gelen yabancı konuklarımıza verilen rehberlik servisinde ihtiyaç olan konukların kendi bildikleri dilde rehberlik verilmesi şüphesiz en doğru hizmet anlayışıdır.Ancak, Ülkemiz insanının yurtdışı seyahat ve tur organizasyonlarına katılım isteklerinin artması, turist rehberliği hizmetinin yurt dışında da verilir olduğu ve yurt dışında TÜRKÇE KONUŞABİLEN ilgili ülke turist rehberinin hemen hemen hiç bir ülkede olmadığı göz önüne alarak, Diğer ülkelerde de benzer uygulamaların var olduğunu hatırlatarak , önceden bildirilmek suretiyle tur satışlarında rehberlik servisinin hangi dilden olacaği tüketici durumundaki konuklara açıklamak suretiyle bu durum sorun olmaktan çıkarılır .


Söz konusu olarak gündeme taşıdığın 'GÖLGE REHBER' (POŞET,NAYLON, ÇANTA.....) ifadeleri sektördeki bazı art niyetli seyhat acentası yetkililerince bakanlıkca yetkili kılınmış turist rehberlere işaret edilmektedir.Bazı turist rehberlerincede kullanılmaktadır.

Bildiğiniz gibi,turda rehberlik hizmetiyle acentayı temsilen yetkili kişi bakanlıkca yetkilendirilmiş olan turist rehberleridir.Acentanın tur pazarlama yöntemi nedeniyle dil gerekce gösterilerek turda lisandan kaynaklanacak sorunları aşmak için bir seyahat acenta çalışanı bulunabilmektedir. Ama, Bu durum rehberin sorumluluğunu ve yetkisini değiştirmemekte ve yok saymamaktadır.
 
Yıllardır, ANTALYA bölgesinde yapılan turlarda rehberlik yapan meslektaşlarımıza atfen, pek çok acenta yetkilisince kullanılan yakışıksız sıfatlar mesleği rencide etmektedir. Resmi olarak turda kokartlı rehber vardır.Ancak, Bu durumdaki bir meslektaşımıza bir sıfat verilecekse bu DANIŞMAN olabilir.Diğer kişiyi ise TERCÜMAN /TUR LİDERİ/ACENTA TEMSİLCİSİ olarak ifade edebiliriz.Fakat,bazı kişilerin kulandıkları hitaplar rehberlik mesleğini yıpratmak,yozlaştırmak için kullanılmaktadır.
 
Mesleğimizin saygınlığını korumak için bu kelimelerin kullanılmamasını tavsiye etmekteyiz.Mesleğe saygısı olan hiç bir rehberin bu oyuna gelmemesi gerekir.

ARO yönetimi olarak bu sıfatı kullanmıyoruz.Çalışma koşulları ne olursa olsun yapılan işin rehberlik olduğunu, aksi servis anlayışı içinde olanların rehberlik etiğine zarar verdiklerine inanmaktayız.

Gölge,naylon,poşet,sepet...tarzında çalışanların rehberlik etiğine uygun davranmadıkları tesbitiyle,Meslekte erozyonu önlemek için belirtiğimiz tazda rehberlik çalışması yapanların ARO ETİK KURULUNA seyehat acentası ,tarih,isim vererek bildirilmesinin mesleğe ve kendine saygıyla eşdeğer olduğunu sizinle paylaşmak isteriz.

Saygıyla,

ARO YK

turgut gür

unread,
Jan 27, 2007, 8:15:11 AM1/27/07
to iz...@googlegroups.com

SAYIN ARO YK,

SIZLERI YUREKTEN KUTLAMAMAK ELDE DEGIL!!!!
ACABA KAC GUN, KAC SAAT, KAC KISILER ILE BU LAF
KALABALIGINI URETTIGINIZI COK MERAK EDIYORUM.
SANIRIM SECIM DONEMINE GIRMEYE HAZIRLANDIGIMIZ
BU GUNLERDEN SIYASILARDEN BEKLENTINIZ VAR KI BU
KADAR BASARILI BIR LAF KALABALI YAZIYI
URETEBILIYORSUNUZ! SIZLERI KUTLARIM!!!!!!
HEMEN ILGILSIZ BIR KONUYA GIRIP ILGILI KONU ILE BIRKAC
CUMLE ILE KENDINIZI AKLAYACAGINIZI SANIYORSANIZ 
COK YANILIYORSUNUZ:
1-SIZIN DEYIMINIZ ILE DANISMAN REHBERLIK YALNIZ ANTALYA
BOLGESINE OZGU DEGILDIR! TUM REHBERLERI BIR CATI
ALTINDA TOPLAMAYA SOYUNMUS ARO BASKANI O. OZBULDU'YA
BURADAN DUYURULUR. BASTA ISTANBUL OLMAK UZERE ULKEMIZIN TUM TURISTIK BOLGELERIMIZDE BU SISTEM ISLEMEKTEDIR.  VE BU SISTEM ULKEMIZDE TURIZM SEKTORU
VAR OLDUGU SURECEDE OLACAKTIR. BU GUN RUSCA, BALKAN ULKELERI, YARIN CINCE BASTA OLMAK UZERE UZAK DOGU ULKELERI ICIN  BU SISTEM CALISACAKTIR. VE HATTA GUN GELECEK BIR GUN AFRIKA'DAN GELEN TURISTLERE SUANDAKI MEVCUT YONTEMLER ILE HIZMET VERECEGIZ!!!!!!!!!

2-SAYIN ARO YK. UYELERI BURADA ANLATILMAK ISTENEN SORUN
YONETICILERIN UYELERINE KARSI DURUST DAVRANMAMALARI!!!
BASKANINIZ YILLARCA SIZIN DEDIGINIZ SISTEMDE CALISTI. EGER SIZIN GORUSLERINIZE KATILIYORSA, O ZAMAN NICIN AYNI SEKILDE CALISAN M
ESLEKTASLARIMIZA CEPHE ALMA GEREGI DUYUYOR. BURADA SIZ ARO YONETIM KURULU UYELERI OLARAK GECTIGIMIZ YILLARDA (2006,2005,2004....) BU SEKILDE CALISAN ARKADASLARIMIZ ICIN KENDI DILLERINDE REHBERLIK YAPMADIKLARI ICIN TUTANAKLAR TUTULDUGUNDA NEREDEYDI???? BU MESLEKTASLARIMIZI SAVUNACAGI YERDE  BAKANLIGA VE ANTALYA TURIZM IL MD.LUGUMUZ UZERINDE BASKI YAPMADI MI???
ISTE SORUN BURADA SAYIN ARO YONETIM KURULU UYELERI SIZLER YAPINCA YASAL VEYA BIR "KILIF" BULUYORSUNUZ AMA SIZLERIN DISINDA MESLEGINI BU SEKILDE ICRAA ETTIGI ZAMAN "OCAKTA KUL" BIRAKMIYORSUNUZ!!!!!

3-SIZ ARO YONETIM KURULU UYELERI ANTALYA BOLGESINDE KIMLERIN NASIL CALISTIGINI BILMIYORMUS GIBI DAVRANMANIZI MESLEKTASLARIMIN TAKTIRINE BIRAKIYORUM!!!
O ZAMAN SIZLER  ANTALYA REHBERLERININ ICINDEN GELMEDINIZ, SANIRIM  IZMIR'LERDEN VEYA BASKA BOLGELERDEN GELDINIZ SANIRIM!!!!! HANGI YUZ ILE MESLEGE SAYGIDAN BAHSEDIYORSUNUZ!!! EVET SIZLERDE HAKLISINIZ MILYARLARCA BUTCEYI IDARE ETMEK HICDE KOLAY DEGIL!
PEKI BEN DE BURADA SIZLERE SOYLE BIR SORU YONELTSEM;
SIZLER MESLEGIMIZE MI SAYGI GOSTERIYORSUNUZ YOKSA YILLIK AIDATLARA, SEMINER PARALARINA MI DIYE SORMAZLARMI?????

 

EKMEGINI ALINTERI ILE KAZANAN TUM MESLEKTASLARIMA SEVGI SAYGILARIMLA.....


TURGUT GUR
 


 

3-

Sayın ARKADA?zLAR, Bildiğin gibi; Eski ve güncellenen yeni 1618 sayılı kanun, Türkiyede turizmden turiste yönelik turlar düzenleyerek kazanç elde etmek amaçında olanların seyahat acentası olmaları gerektiğini ve yapılan turlarda yetkili kişilerin yani bakanlıkca yetkilendirilmiş rehberlerin hizmet vermesini zorunlu kılmaktadır. - did not match any documents Özellikle,son yıllarda değişen turist ve seyahat acentası yetkilisi ,turist rehberi profilinden ve diğer sebeplerden ötürü tertip edilen turlardaki rehberlik hizmetinin uygulanma sistematiğinin içten ve dıştan biçimsel ve içeriksel olarak değişikliğe uğraması kacınılmaz yaşanmaktadır. - did not match any documents Ülkemize gelen yabancı konuklarımıza verilen rehberlik servisinde ihtiyaç olan konukların kendi bildikleri dilde rehberlik verilmesi şüphesiz en doğru hizmet anlayışıdır.Ancak, Ülkemiz insanının yurtdışı seyahat ve tur organizasyonlarına katılım isteklerinin artması, turist rehberliği hizmetinin yurt dışında da verilir olduğu ve yurt dışında TÜRKÇE KONU?zABİLEN ilgili ülke turist rehberinin hemen hemen hiç bir ülkede olmadığı göz önüne alarak, Diğer ülkelerde de benzer uygulamaların var olduğunu hatırlatarak , önceden bildirilmek suretiyle tur satışlarında rehberlik servisinin hangi dilden olacaği tüketici durumundaki konuklara açıklamak suretiyle bu durum sorun olmaktan çıkarılır . - did not match any documents Söz konusu olarak gündeme taşıdığın 'GÖLGE REHBER' (PO?zET,NAYLON, ÇANTA.....) ifadeleri sektördeki bazı art niyetli seyhat acentası yetkililerince bakanlıkca yetkili kılınmış turist rehberlere işaret edilmektedir.Bazı turist rehberlerincede kullanılmaktadır. Bildiğiniz gibi,turda rehberlik hizmetiyle acentayı temsilen yetkili kişi bakanlıkca yetkilendirilmiş olan turist rehberleridir.Acentanın tur pazarlama yöntemi nedeniyle dil gerekce gösterilerek turda lisandan kaynaklanacak sorunları aşmak için bir seyahat acenta çalışanı bulunabilmektedir. Ama, Bu durum rehberin sorumluluğunu ve yetkisini değiştirmemekte ve yok saymamaktadır. - did not match any documents

Yıllardır, ANTALYA bölgesinde yapılan turlarda rehberlik yapan meslektaşlarımıza atfen, pek çok acenta yetkilisince kullanılan yakışıksız sıfatlar mesleği rencide etmektedir. Resmi olarak turda kokartlı rehber vardır.Ancak, Bu durumdaki bir meslektaşımıza bir sıfat verilecekse bu DANI?zMAN olabilir.Diğer kişiyi ise TERCÜMAN /TUR LİDERİ/ACENTA TEMSİLCİSİ olarak ifade edebiliriz.Fakat,bazı kişilerin kulandıkları hitaplar rehberlik mesleğini yıpratmak,yozlaştırmak için kullanılmaktadı - did not match any documents Mesleğimizin saygınlığını korumak için bu kelimelerin kullanılmamasını tavsiye etmekteyiz.Mesleğe saygısı olan hiç bir rehberin bu oyuna gelmemesi gerekir. ARO yönetimi olarak bu sıfatı kullanmıyoruz.Çalışma koşulları ne olursa olsun yapılan işin rehberlik olduğunu, aksi servis anlayışı içinde olanların rehberlik etiğine zarar verdiklerine inanmaktayız. Gölge,naylon,poşet,sepet...tarzında çalışanların rehberlik etiğine uygun davranmadıkları tesbitiyle,Meslekte erozyonu önlemek için belirtiğimiz tazda rehberlik çalışması yapanların ARO ETİK KURULUNA seyehat acentası ,tarih,isim vererek bildirilmesinin mesleğe ve kendine saygıyla eşdeğer olduğunu sizinle paylaşmak isteriz. Saygıyla, ARO YK - did not match any documents




From:  "ANTALYA REHBERLER ODASI ANTALYA REHBERLER ODASI" <aroan...@gmail.com>
Reply-To:  iz...@googlegroups.com
To:  iz...@googlegroups.com, "Yalcin Ulukaya" <yalcin...@yahoo.com>, uayy...@turk.net
Subject:  [izro] ÇANTA,GÖLGE,POÅ ET NİTELEMESİYLE ADLANDIRILAN REHBERLİK ve ARO GÖRÜŠÜ
Date:  Fri, 26 Jan 2007 17:39:17 +0200

Sayın ARKADAŠLAR,

Bildiğin gibi; Eski ve güncellenen yeni 1618 sayılı kanun, Türkiyede turizmden turiste yönelik turlar düzenleyerek kazanç elde etmek amaçında olanların seyahat acentası olmaları gerektiğini ve yapılan turlarda yetkili kişilerin yani bakanlıkca yetkilendirilmiş rehberlerin hizmet vermesini zorunlu kılmaktadır.


Özellikle,son yıllarda değişen turist ve seyahat acentası yetkilisi ,turist rehberi profilinden ve diğer sebeplerden ötürü tertip edilen turlardaki rehberlik hizmetinin uygulanma sistematiğinin içten ve dıştan biçimsel ve içeriksel olarak değişikliğe uğraması kacınılmaz yaşanmaktadır.


Ülkemize gelen yabancı konuklarımıza verilen rehberlik servisinde ihtiyaç olan konukların kendi bildikleri dilde rehberlik verilmesi şüphesiz en doğru hizmet anlayışıdır.Ancak, Ülkemiz insanının yurtdışı seyahat ve tur organizasyonlarına katılım isteklerinin artması, turist rehberliği hizmetinin yurt dışında da verilir olduğu ve yurt dışında TÜRKÇE KONUŠABİLEN ilgili ülke turist rehberinin hemen hemen hiç bir ülkede olmadığı göz önüne alarak, Diğer ülkelerde de benzer uygulamaların var olduğunu hatırlatarak , önceden bildirilmek suretiyle tur satışlarında rehberlik servisinin hangi dilden olacaği tüketici durumundaki konuklara açıklamak suretiyle bu durum sorun olmaktan çıkarılır .



Söz konusu olarak gündeme taşıdığın 'GÖLGE REHBER' (POŠET,NAYLON, ÇANTA.....) ifadeleri sektördeki bazı art niyetli seyhat acentası yetkililerince bakanlıkca yetkili kılınmış turist rehberlere işaret edilmektedir.Bazı
turist rehberlerincede kullanılmaktadır.

Bildiğiniz gibi,turda rehberlik hizmetiyle acentayı temsilen yetkili kişi bakanlıkca yetkilendirilmiş olan turist rehberleridir.Acentanın tur pazarlama yöntemi nedeniyle dil gerekce gösterilerek turda lisandan kaynaklanacak sorunları aşmak için bir seyahat acenta çalışanı bulunabilmektedir. Ama, Bu durum rehberin sorumluluğunu ve yetkisini değiştirmemekte ve yok saymamaktadır.
 
Yıllardır, ANTALYA bölgesinde yapılan turlarda rehberlik yapan meslektaşlarımıza atfen, pek çok acenta yetkilisince kullanılan yakışıksız sıfatlar mesleği rencide etmektedir. Resmi olarak turda kokartlı rehber
vardır.Ancak, Bu durumdaki bir meslektaşımıza bir sıfat verilecekse bu DANIŠMAN olabilir.Diğer kişiyi ise TERCÜMAN /TUR LİDERİ/ACENTA TEMSİLCİSİ olarak ifade edebiliriz.Fakat,bazı kişilerin kulandıkları hitaplar rehberlik mesleğini yıpratmak,yozlaştırmak için kullanılmaktadır.
 
Mesleğimizin saygınlığını korumak için bu kelimelerin kullanılmamasını tavsiye etmekteyiz.Mesleğe saygısı olan hiç bir rehberin bu oyuna gelmemesi gerekir.

ARO yönetimi olarak bu sıfatı kullanmıyoruz.Çalışma koşulları ne olursa olsun yapılan işin rehberlik olduğunu, aksi servis anlayışı içinde olanların rehberlik etiğine zarar verdiklerine inanmaktayız.


Gölge,naylon,poşet,sepet...tarzında çalışanların rehberlik etiğine uygun davranmadıkları tesbitiyle,Meslekte erozyonu önlemek için belirtiğimiz tazda rehberlik çalışması yapanların ARO ETİK KURULUNA seyehat acentası ,tarih,isim vererek bildirilmesinin mesleğe ve kendine saygıyla eşdeğer olduğunu sizinle paylaşmak isteriz.


Saygıyla,

ARO YK





Sesinizi sadece harflerle duyurmayin! Sesli sohbete ne dersiniz? Burayi tiklayin!

Cengiz Yüce

unread,
Jan 27, 2007, 9:04:34 AM1/27/07
to iz...@googlegroups.com
Sayın turgut bey kardeşim..Yahu bunca sorun ve dert dururken nedir bu Osman Özbuldu düşmanlığı ve de aidat parası ve ''birkaç milyar'' yönetme sevdası???Yok Antalya lı rehberleri veya diğer leri ayrmları falan?İyi,eğitimli,ciddi acentalarda çalışmış,anadolu,dini,doğa turları ile kendini kanıtlamış rehberler zaten belli performansla çalışıyorlar..Bunun yanında tabii ki parasını kazanmak için (çeşitli aksesuar isimleri ile anılan)turlara da çıkacaktır bazı arkadaşlarımız.Zaten Osman Özbuldu'nun da buna bir itirazı yok ki..Aynı yazıyı ben de okudum ve bu yazıdan her ne turuna çıkarsak çıkalım,biz kokartlı rehberler olarak saygınlığımızı koruyalım ve de bu yakışıksız,uydurma sıfatları kullanmayalım ve de kullandırtmayalım diyor!Bun da kötü olan nedir anlayamadım doğrusu.Osman Özbuldu ile bir sorunu olan var ise,Aro nun yeri bellidir,gider ve sorunlarını çözerler.Bu sayfadan birçok arkadaş bu şahsi çekişmelerden dolayı ayrıldılar..Belki ben de buraya ilk defa yazdığım için bir çok arkadaşamın mail kutusunu işgal edip tepki alacağım...Herkesten özür,huzurlu,bol kazançlı,kişilikli,neşeli turlar ve de bunları
sağlayacak 'turist'ler diliyorum...Almanca İzmir kökenli,Antalya'da faal,tüm Türkiye'de gezen profesyonel Rehber  Cengiz Yüce

turgut gür

unread,
Jan 29, 2007, 3:28:00 AM1/29/07
to iz...@googlegroups.com

SAYIN CENGIZ BEY KARDESIM,
1-SORUNLAR VE DERTLER BITTIGI YERDE YASAM DA BITMIS DEMEKTIR.
2-BENIM YALNIZ O. OZBULDU ILE BIR SORUNUM YOK. BILAKIS STK BASKAN VE YONETICILERININ YASALARA SIGINARAK UYE VE TOPLUMU YANLIS
YONLENDIRMELERINI VE BILGILENDIRMELERINI ENGELEMEK. YANI KENDILERI
MESLEKLERINI SOYLE VEYA BOYLE ICRAA EDERKEN YASAL OLUYOR DA DIGER
MESLEKTASLARIMIZ ICRAA ETTIGI ZAMAN NICIN SUC KAPSAMINA GIRIYOR.
BEN BU PLATFORMDA DEFALARCA SOYLUYORUM VE SOYLEMEYEDE DEVAM EDECEGIM.
ARTIK ULUS OLARAK UYANMANIMIZIN ZAMANI GELDI. BANA DOKUNMAYAN YILAN BIN
YIL YASAIN DONEMI GERIDE KALDI. HER YONETICI ATTIGI ADIM HESABINI VERMEK
ZORUNDA. YOKSA YONETICILIGI BIRAKSIN. SON YAZDIGIM E-POSTADA BELIRTTIGIM
GIBI DANISMAN REHBER OLARAK CALISMIS ARKADASLARIMIZIN HANGISININ ARKASINDA
DURMUS VE DESTEK VERMISTIR. HANI MESLEKTASLARINMIZ ICIN GECE GUNDUZ CALISIYORLARDI!!!!!!  
3-ARO YK. BU TUR CALISMANIN YALNIZ ANTALYA BOLGESINE OZGU OLDUGUNU
ISARET ETTIGI ICIN ACIKLAMA GEREGI DUYDUM.
4-BEN HIC BIR YAZIMA ADIMI SOYADIMI YAZMADAN GONDERMEDIM. BILIYORSUNUZ KI
E-POSLARIMIZA ONLARCA, HATTA BIRKAC GUN E-POSTAMIZA BAKMADIGIMIZ ZAMAN 
YUZLERCE ILETI GELMEKTEDIR. BENIM YAZILARIMI OKUMAK ISTEMIYORSANIZ 
SILEBILIRSINIZ!!!!
5-ARO'NUN UYESI OLDUGUM SURECE HER MESLETASIM GIBI BURADA MESLEGIM ILE ILGILI
VE BOLGEMDE ALDIGIM DUYUMLARI PALTFORMDA ACIKLAMAK BENIM ASLI GOREVIM OLACAKTIR.
SAYIN CENGIZ BEY KARDESIM,
EGER ULKEMIZDE "MUHALEFET" KAVRAMI OLMASAYDI BU MEMLEKET ON DEFA YUZDEFA
SATILMISTI!!!!!  SIZLERIDE UYE OLDUGUNUZ ODA VEYA DERNEKLERE ZAMAN ZAMAN
HESAP SORMAYA DAVET EDIYORUM. YOKSA BIRER BIRER YOLUNMAYA DEVAM EDERIZ!!!

SAYGI VE SEVGILERIMLE, SIZLERE BOL KAZANCLI TURLAR DILERIM.

TURGUT GUR
ARO UYESI 


 


 


From: Cengiz Yüce <cengi...@superonline.com>
Reply-To: iz...@googlegroups.com
To: <iz...@googlegroups.com>
Subject: [izro] sayın turgut gür meslektaşıma
Date: Sat, 27 Jan 2007 16:04:34 +0200
Sesinizi sadece harflerle duyurmayin! Sesli sohbete ne dersiniz? Burayi tiklayin! <BR

turgut gür

unread,
Jan 30, 2007, 3:26:36 AM1/30/07
to iz...@googlegroups.com

SAYIN CENGIZ BEY KARDESIM,

ZAMANIM SINIR OLDUGUNDAN BIRKAC KONUYA DEGINEMEMISTIM ONLARIDA
BILGILERINIZE ASAGIDA SUNUYORUM:
1-ARTIK 21.YUZYILDA ULKEMIN BIRAZ OLSUN DEGISMESINI ISTIYORUM.
ONUN ICIN STK YONETICILERI ILE UGRASIYORUM;
ARTIK STK ORGUTLERININ, BASTA BENIM UYESI OLDUGUM  ODANIN BASKANIN
YALAN SOYLEMESIN, MESLEGI UGRUNA CALISTIGINI SOYLEYIP UYELERINI KAZ
GIBI GORMESIN! ARTIK BIZLERDE UYESI OLDUGUMUZ DERNEK VE ODALARIN
BASKANLARINA YONETICILERINE TOPLADIKLARI  AIDATLARIMIZIN, YONETIMDE
OLSAK DA OLMASAKDA, HESAP SORABILMELIYIZ. ULKEMIZ BU YUZDEN BU HALLERE
DUSMEDI MI??? VERDIGIMIZ VERGILERINI HESABINI SORMADIGIMIZ ICIN DEVLETIN
KASASINA GIREN PARALARIN NASIL TALAN EDILDIGINI VE TUM YATIRIMLARIN BORC ILE
YAPILDIGINI DOLAYISI ILE BU GUN IPOTEK ALTINA ALINDIGI GIBI COCUKLARIMIZINDA
IPOTEK ALTINA ALINDIGINI BILDIGIMIZ HALDE  SES CIKARMADIGIMIZ VE TEPKI GOSTERMEDE-
GIMIZ ICIN BU HALLERE DUSMEDIK MI?????

2-BENI O.OZBULDU YALVARA YALVARA OGRETMEN OLDUGUMU BILDIGI HALDE ODANIN OLUSMASI ICIN UYE YAPTI MI YAPMADI MI????? YAPTIYSA VE BEN BU KURUMUN BIR UYESI
ISE BU PLATFORMDA YANLISLARINI YALANLARINI ITIRAF ETMEYE DAVET EDIYORUM.
EGER BEN BU ODANIN UYESI OLMASAYDIM BU SOZLERI BU TARTISMALARI YAPMAYA HIC AMA
HIC HAKKIM OLMADIGININ BILINCIYDEYDIM. O ZAMAN O. OZBULDU ODA KURSUN, DERNEKLER KURSUN, SEYAHAT ACENTALARI KURSU , AYRICADA ONLARDAN MILYARCA LIRA AYLIK ALARAK
NEMALANSIN HIC MI HIC UMRUMDA DEGIL!!!!!!! AMA SUANDA MEVCUT UYEYIM VE TUM MESLEKTASLARIMIN HUZURUNDA SORUYORUM. YALNIZ BANA HESAP VERMESI VEYA BIR KAC KISIYI KARSINA ALIPDA ONLARI ACITASYON CEKEREK, NEYMIS EFENDIM GECE GUNDUZ MESLEKTASLARI ICIN CALISIYORMUS, GUNLERCE, HAFTALARCA AILE YUZU GOREMIYORMUS..... GIBI  IKNA ETMESIYLE OLMUYOR BU ISLER. AMA MESLEKTASLARIMIN GECE GUNDUZ HANGI SARTLARDA PARA KAZANDIGINI VE ISBULUP BULAMADIGINI NASIL GECINDIGINI ARASTIRIP INCELEMEDEN AIDAT VE SEMINER PARALARINI TAHSIL ETMEYI BILIYOR. AMA KENDISININ NASIL BIR GERCEK YASANTI SURDURDUGU HAKKINDA TEK BIR BILGI VERMIYOR....

DEGERLI ARKADASIM,
SEN SORMAZ ISEN, BEN SORMAM ISE BU YALAN VE DOLANLARDAN NASIL KURTULALACAGIZ!!!!!
BEN VERDIM KURTULDUM DEMEK ILE OLMUYOR BU ISLER. HER YERDE HESAP SORMASINI BILMELIYIZ VE BU BILINCE ULASMALIYIZ. AVRUPA, AVRUPA DEYIP DURUYORUZ..... BU ULKENIN INSANLARI OLARAK GUYDUGUMUZ HABERLER BAZEN BIZI SASKINLIGA UGRATMIYORMU???
BIR BAKAN SIGORTASIZ HIZMETLI CALISTIRDIGI ICIN  BAKANLIKDAN ISTIFA EDIYOR. AVRUPADAKI STK ORGUTLERININ COGU GONULLU CALISMAKTADIR. BULUNDUKLARI MAKAMI HIC BIR ZAMAN KENDI CIKARLARI VE AMACLARI ICIN KULLANMADIKLARI ICIN, DURUST OLDUKLARI ICIN "AVRUPA" TUM DUNYAYA ORNEK GOSTERILIYOR.

LUTFEN BU ISTEMLERIMIN CAG DISI OLDUGUNU SOYLEYIN BEN DE BURADA BU IDDALARIMDAN VAZ GECEYIM.

SEVGI VE SAYGILARIM
TURGUT GUR
ARO UYESI

Cengiz Yüce

unread,
Jan 30, 2007, 11:12:13 AM1/30/07
to iz...@googlegroups.com
sayın turgut bey,yeni reaksiyon ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.Şahsım adına en kısa zamanda bu platformdan değil,ama şahsen oda ya giderek Osman özbuldu ile bu konuları konuşacağım.Ama ben gene de bu platform u böyle bireysel,yaralayıcı,suçlayıcı ve hesap sorma meydanına çevirmeme taraftarıyım.Ben 19 yıllık profesyonel rehberlik sürem içinde şunu anladım;(en azından almanca piyasasında);Biz rehberlerin hiç birbirimizden farkımız yok.Yarını düşünmeden,sanki hep böyle kalacakmış gibi,birbirimizin bazen üstüne basarak paralar kazandık ve bu günlere geldik..Henüz bıçak kemiğe dayanmadığı, ama dokunduğu şu günlerde şapka düştü..Ama kelimize bakmaktansa,kim daha fazla kel diye sağımızı solumuza saldırmaya başlıyoruz.Bakın bunlar iyi günlerimiz bile olabilir..Bu kadar eğitimli(öyle olduğumuz farzediyorum) bir kesimin hala bir arpa boyu yol alamamış olması düşündürücü..Ne zaman biraraya geleceğiz?ne zaman birlikte düşünüp karar vereceğiz?Bence bu konuda içini dökmek isteyen fikri olan,dertleşmek isteyen arkadaşlar buraya yazsın daha verimli olur kanımca..!?Bence bu Hrant dink ve ermeni mevzusu da fazla uzamaya başladı..Bir Anadolu lunun en az takıntılı olması gereken konu ırkçılık veya faşist milliyetçiliktir bence..İnanın bu kadar uzun,ihtişamlı,çetrefilli tarihi olup ta bu kadar az utanılacak noktası olan başka hiç bir millet yoktur..Göğsümü gere gere ne mutlu Anadolu luyum,ne mutlu Türk üm diyebiliyorum ama 21. yüzyılda ülkemde hala gazeteci öldürülmesini de bir türlü hazmedemiyorum...Herkese sıcak selamlar sevgiler..mutlu bol kazançlı turlar arkadaşlar
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages