Patates Baskı Entegreler...

Fırat Dede

to itur...@googlegroups.com
Merhaba Arkadaşlar,

Odtü Robot Günleri öncesindeki şanssızlıklarımızdan birini bugün keşfettim. Kullandığımız motor kontrol entegreleri (L293D) patates baskıymış. Yani sahte, kalitesiz üretim üstlerindeki yazılar bile daha kalitesiz durduğu için patates baskı tabiri kullanılıyor..:) Motorlar biraz fazla akım çekince entegre patlıyor..

Onur Turgut ve Rüzgar Peker arkadaşlarımızın minisumosu ile İbrahim Savrukoğlu arkadaşımızın minisumo robotlarındaki birkaç küçük hatayı düzelttim. İki robot da güzel çalışıyor.

Onur ve Rüzgar'ın minisumo projelerinde kontrast sensörlerinin ikisi de arızalıydı. Birinde CNY70 yanmış (Büyük olasılıkla lehimleme sırasında) diğerinde ise bağlantı pininde kopukluk olmuş (Kartı gövdeye sabitlerken kopmuş olabilir). Bir kaç yerde de soğuk lehim vardı, lehimleri yeniledim. Devreleri tamir edip 4 sensörlü programı yükleyince çalıştı.

İbrahim'in projesinde de CNY70 kartlarında bir arıza vardı ve çok kablolu karışıktı. Kablo boylarını kısalttım, CNY70'leri kendi yaptığım QRD1114 sensör devreleriyle değiştirdim. Motorlar geçen seneden beri tüm kiri dişli kutularına çekmiş WD40 yağ kullanarak dişli kısımlarını da temizledim. 3 sensöre göre programı yükledim ve başarılı..:)

İki robotta da taktik kısımları, yön anahtarı gibi özellikleri eklemedim. Program geliştirme ve eklemeleri birlikte yapacağız. Aşağıda tüm robotlarda fark ettiğim bazı durumlar var:

  • Soğuk lehim: Lehim soluk renkli oluyor, lehim yapılmış olsa da yalıtkan ya da dirençli bir bağlantı oluyor.

  • Elektriksel gürültü: Robotlarımızda kullandığımız motorlar, elektromekanik elemanlar ve tüm elektromekanik elemanlar, elektriksel parazitler yayar. Bu durum robotun resetlemesine, sensörün yanlış bilgi göndermesi gibi durumlara yol açabilir. Temiz devre yapmak, bol kondansatör kullanmak gerekiyor.

  • Aynı renk kablo kullanmak! - Çok sadistçe bir montaj.. Tüm kabloları aynı renkte kullandığınızda hepsi birbirine karışıyor sensörden 3 kablo çıkıyor (artı,eksi,sinyal) ama 3 ü aynı renk ve birkaç sensör de olunca çözmek çok kolay olmuyor. Tavsiyem artı güç için kırmızı, toprak (negatif) güç için siyah ve sinyal için sarı rengi kullanmanız.
    Kablolar mutlaka çok telli olmalı. 1071 pinlerin (kablo ucuna bağladığımız dişi soketler) etrafı da daralan makaronla kaplanmalı.

  • Doğru cıvata kullanmak: Ağaç vidası ile makina vidasını (cıvata) karıştırmayalım. Projelerimizde en yaygın M3 ölçü cıvatalar ve somunlar kullanıyoruz, model atölyesinde de bolca mevcut.

  • Silikonla sanat yapmaya çalışmak: Sıcak silikonu gereken yerlerde az olarak kullanın ve en son kullanın. Yani devrelerinizin çalıştığından emin olduktan sonra. Ters bir durumda çıkartmanız da çok zorlamamalı.
Şimdilik yazacaklarım bu kadar..:) Salı gününe birkaç minisumoyu daha hazır ederiz gibi..;)

İyi geceler dilerim,
Fırat Dede

Onur TURGUT

to itur...@googlegroups.com
Ellerine saglık Fırat, yardımların için çok teşekkürler, robotumuzun yeni düzgün çalışan halini görmek için sabırsızlaniyoruz :))

Mailinde de beni en çok güldüren cümle "silikonla sanat yapmaya çalışmak" oldu, gercekten doğru gözlem :)) hepimiz pek bı seviyoruz silikon boca etmeyi robotun sagına soluna :))

Görüşmek uzere :))

iPhone'umdan gönderildi

Mert.Kahyaoglu

to itur...@googlegroups.com
Eline sağlık Fırat, ODTÜye gelebilseydin hepsini orada halledebilirdik :) L293D lerde cidden sorun olduğu belliydi, bir sürü bozuk L293D vardı.

veysel özdil

to itur...@googlegroups.com
hassstasıyız Dedeee :)) ellerine emeğine sağlık demek oluyo bu kısaca :)) okulda görüşürüz..

23 Mart 2012 22:06 tarihinde Mert.Kahyaoglu <mert.kah...@gmail.com> yazdı:

--
Veysel ÖZDİL

İstanbul Teknik Üniversitesi