r�szemr�l semmi akad�lya a munkacsoportt� t�rt�n� �talakul�snak.
Val�sz�n�leg az adminisztr�ci� "lead�s�val" t�nyleg jelent�sen
megk�nny�tj�k a saj�t dolgunkat. Az�rt k�rn�m, hogy a t�bbiek is
jelezzenek vissza, hogy l�ssuk, h�nyad�n �llunk (akkor is, ha a
munkacsoportban nem k�v�nnak r�szt venni)!
Andris: az�rt ne felejtsd el, hogy "Bakos Kl�ra p�diuma" tulajdonk�ppen
a magyar k�nyvt�r�gy legnagyobb szakmai szervezete (hi�ba olyan,
amilyen, de hisz tudod, besz�ltem/�rtam m�r r�la eleget, ahogy te is).
Nem mondom, hogy esk�dj�nk �r�k h�s�get BK-nak, de azt az�rt rem�lem,
hogy az � j�tsz�ter�n k�v�l is lehet hasznoss�gokat csin�lni. :)
�d�m
2012-01-16 16:34 keltez�ssel, D�niel Tak�cs �rta:
> Kedves Mindenki!
>
> Majd' 4 �ve alakult meg a Fejlett Inform�ci�s Technol�gi�k �s
> T�rsadalom Szekci� a Magyar K�nyvt�rosok Egyes�let�nek keret�ben.
> Akkor (�s gondolom m�g most is) tele voltunk tervekkel �s tenni
> akar�ssal, aminek - az eddigi tapasztalatok alapj�n - �gy gondoltuk,
> hogy megfelel� terepe lesz ez a m�k�d�si forma. Gondolom, azt a
> legt�bben tudj�k, hogy ez az eg�sz egy asztalt�rsas�g-szer� dologb�l
> j�tt l�tre, amelynek szil�rd alapokat �s m�k�d�si kereteket adhatott
> egy szervezet.
>
> Az az�ta eltelt n�gy �v szerintem nem volt rossz. Rengeteg mindent
> csin�ltunk: minden �vben r�szt vett�nk az MKE V�ndorgy�l�sein,
> fejleszt�-k�nyvt�ros p�rbesz�det szervezt�nk, r�szt vett�nk a
> K�nyvt�ri Int�zet K2-es munkacsoportj�nak el�ad�sain, �s a
> Networkshopokon is t�bb�-kev�sb� (b�r nem kimondottan FITT-k�nt, de)
> k�pviselt�k magunkat. �s nem is az a fontos, hogy mindezt
> megcsin�ltuk, hanem - mint azt fontos helyr�l mondt�k - hogy ott, ahol
> mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti, hogy fontosak vagyunk.
>
> De.
>
> Az eg�sz levelet az�rt �rom, mert van egy de. Sajnos mint k�z�ss�g nem
> tudunk m�k�dni, ezt be kell l�tnunk, �s gondolom, t�bb�nknek ez nem
> most esik le. Ennek sz�mtalan oka van, k�ls�k �s bels�k egyar�nt.
> Ezzel kapcsolatban van egy j� �s egy rossz h�rem. A j� az, hogy a
> k�ls� akad�lyokat viszonylag k�nnyebben tudjuk legy�rni, �s err�l sz�l
> igaz�b�l ez a lev�l is. De vannak bels� okok is, amikkel meg ki-ki
> maga kell sz�mot vessen. Nem az�rt, hogy b�rki k�vesse a p�ld�mat,
> csak hogy ne a megmond�ember legyek: a magam r�sz�r�l tudom, hogy az
> adminisztr�ci�s r�sz�hez egyszer�en lusta voltam, �gy mint titk�r -
> mondjuk eufemisztikusan - nem igaz�n v�ltam be, �s nyilv�n sokkal, de
> sokkal t�bbet tehettem volna a k�z�ss�gi �let megszervez�s��rt.
>
> Viszont a k�ls� akad�lyokon sokat tudunk seg�teni. Az egy�rtelm�, hogy
> �gy munka mellett, sz�tsz�rva az orsz�gban, senkinek nincs ideje egy
> ilyen id�rabl� �s teljesen felesleges pap�rmunk�ra, mint a tags�g �s a
> tagd�jak nyilv�ntart�sa, a tal�lkoz�k szervez�se �s adminisztr�l�sa,
> jegyz�k�nyvek, besz�mol�k k�sz�t�se. A j� h�r, hogy mindezt nem is
> kell, puszt�n el�g �talakulnunk munkacsoportt�. Ennek t�bb el�nye is van:
>
> - k�tetlens�g, az �s addig vesz benne r�szt, aki �s ameddig akar
> dolgozni is
> - nincs adminisztr�ci�, teh�t nem kell pap�rokkal vacakolni
> - tov�bbra is megvannak a megjelen�si lehet�s�geink, ott lehet�nk
> mindenhol, ahol eddig is
>
> Az viszont elker�lhetetlen, hogy kimondjuk a felboml�sunkat,
> szerencs�re erre, azt hiszem, lehet�s�g�nk van emailes szavaz�s
> keret�ben is, amelynek lefolytat�sa Kl�ra �s Andris feladata lesz.
>
> Arra k�rlek titeket, gondolj�tok �t ezeket a dolgokat. Sok v�laszt�si
> lehet�s�g�nk, �gy gondolom nincsen, puszt�n abban, hogy abbahagyjuk
> teljesen a munk�nkat, vagy nem. �n nem szeretn�m, �s arra k�rek
> mindenkit, akinek minim�lis ideje vagy energi�ja van, seg�tsen, ne
> sz�ban, hanem tettben.
>
> K�sz�n�m. Meg az elm�lt 4 �vet is.
>
> --
> Tak�cs D�niel
> http://ek.klog.hu
> --
> MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
--
Szervusztok,
részemről semmi akadálya a munkacsoporttá történő átalakulásnak. Valószínűleg az adminisztráció "leadásával" tényleg jelentősen megkönnyítjük a saját dolgunkat. Azért kérném, hogy a többiek is jelezzenek vissza, hogy lássuk, hányadán állunk (akkor is, ha a munkacsoportban nem kívánnak részt venni)!
Andris: azért ne felejtsd el, hogy "Bakos Klára pódiuma" tulajdonképpen a magyar könyvtárügy legnagyobb szakmai szervezete (hiába olyan, amilyen, de hisz tudod, beszéltem/írtam már róla eleget, ahogy te is). Nem mondom, hogy esküdjünk örök hűséget BK-nak, de azt azért remélem, hogy az ő játszóterén kívül is lehet hasznosságokat csinálni. :)
Ádám
2012-01-16 16:34 keltezéssel, Dániel Takács írta:
Kedves Mindenki!
Majd' 4 éve alakult meg a Fejlett Információs Technológiák és Társadalom Szekció a Magyar Könyvtárosok Egyesületének keretében. Akkor (és gondolom még most is) tele voltunk tervekkel és tenni akarással, aminek - az eddigi tapasztalatok alapján - úgy gondoltuk, hogy megfelelő terepe lesz ez a működési forma. Gondolom, azt a legtöbben tudják, hogy ez az egész egy asztaltársaság-szerű dologból jött létre, amelynek szilárd alapokat és működési kereteket adhatott egy szervezet.
Az azóta eltelt négy év szerintem nem volt rossz. Rengeteg mindent csináltunk: minden évben részt vettünk az MKE Vándorgyűlésein, fejlesztő-könyvtáros párbeszédet szerveztünk, részt vettünk a Könyvtári Intézet K2-es munkacsoportjának előadásain, és a Networkshopokon is többé-kevésbé (bár nem kimondottan FITT-ként, de) képviseltük magunkat. És nem is az a fontos, hogy mindezt megcsináltuk, hanem - mint azt fontos helyről mondták - hogy ott, ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti, hogy fontosak vagyunk.
De.
Az egész levelet azért írom, mert van egy de. Sajnos mint közösség nem tudunk működni, ezt be kell látnunk, és gondolom, többünknek ez nem most esik le. Ennek számtalan oka van, külsők és belsők egyaránt. Ezzel kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem. A jó az, hogy a külső akadályokat viszonylag könnyebben tudjuk legyűrni, és erről szól igazából ez a levél is. De vannak belső okok is, amikkel meg ki-ki maga kell számot vessen. Nem azért, hogy bárki kövesse a példámat, csak hogy ne a megmondóember legyek: a magam részéről tudom, hogy az adminisztrációs részéhez egyszerűen lusta voltam, így mint titkár - mondjuk eufemisztikusan - nem igazán váltam be, és nyilván sokkal, de sokkal többet tehettem volna a közösségi élet megszervezéséért.
Viszont a külső akadályokon sokat tudunk segíteni. Az egyértelmű, hogy így munka mellett, szétszórva az országban, senkinek nincs ideje egy ilyen időrabló és teljesen felesleges papírmunkára, mint a tagság és a tagdíjak nyilvántartása, a találkozók szervezése és adminisztrálása, jegyzőkönyvek, beszámolók készítése. A jó hír, hogy mindezt nem is kell, pusztán elég átalakulnunk munkacsoporttá. Ennek több előnye is van:
- kötetlenség, az és addig vesz benne részt, aki és ameddig akar dolgozni is
- nincs adminisztráció, tehát nem kell papírokkal vacakolni
- továbbra is megvannak a megjelenési lehetőségeink, ott lehetünk mindenhol, ahol eddig is
Az viszont elkerülhetetlen, hogy kimondjuk a felbomlásunkat, szerencsére erre, azt hiszem, lehetőségünk van emailes szavazás keretében is, amelynek lefolytatása Klára és Andris feladata lesz.
Arra kérlek titeket, gondoljátok át ezeket a dolgokat. Sok választási lehetőségünk, úgy gondolom nincsen, pusztán abban, hogy abbahagyjuk teljesen a munkánkat, vagy nem. Én nem szeretném, és arra kérek mindenkit, akinek minimális ideje vagy energiája van, segítsen, ne szóban, hanem tettben.
Köszönöm. Meg az elmúlt 4 évet is.
--
Takács Dániel
http://ek.klog.hu
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
2012/1/16 Dániel Takács <daniel...@gmail.com>:
> --
> MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
--
Platthy Zsuzsa
informatikus könyvtáros
Web:http://www.nemessuli.hu/
Rám számíthattok!
--
-----------------------------
dr. Horv�th S�ndor Domonkos
szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros
Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat�
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
"Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.17. 8:39 keltez�ssel, Adam Paszternak �rta:
Egyetértek - mármint a megmaradás és a munkacsoport formában. A kevesebb adminisztráció nagyon jó, a FITT-hez sokkal jobban illik, mint a szervezeti formációk kötöttsége. Én abban bízom, hogy így be is tudom fizetni a testületi tagdíjat, amit a FITT-nél nem sikerült.
Szeretnék Danihoz csatlakozni, nagyon örülök, hogy létrejött a FITT, értéknek tartom sok szempontból és örömmel látom a neveket megjelenni az ország különböző helyein, rendezvényein. Mindenképpen fontos, hogy a fiatal vagy másként gondolkodók is megjelenítsék véleményüket. Jók voltak a viták is - nem mindenben értett egyet mindenki, de miért is kellett volna? Nekem van számos maradandó emlékem olyan írásokról, amelyek egyes részletével nem tudtam azonosulni, de nagyon örülök, hogy ezek a vélemények is megfogalmazódtak, nyilvánosságot kaptak, lehetőséget teremtve eszmecserére, elgondolkodásra, vélemények felülvizsgálatára és a vitakultúra általános fejlődésére, egymás megbecsülésére.
Számíthattok rám, ha tudok valamit tenni.
Üdvözlettel:
Horváth Zoltánné, Marcsi
-----Original Message-----
From: itsz...@googlegroups.com [mailto:itsz...@googlegroups.com] On Behalf Of "Horváth Sándor Domonkos, dr."
Sent: Tuesday, January 17, 2012 10:19 AM
To: itsz...@googlegroups.com
Subject: Re: [fitt] A FITT jövőjéről
Egyetértek.
Domonkos
-----------------------------
dr. Horváth Sándor Domonkos
szabályozási szakjogász, könyvtáros
Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár és Közösségi Tér, igazgató
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.17. 8:39 keltezéssel, Adam Paszternak írta:
> Szervusztok,
>
> részemről semmi akadálya a munkacsoporttá történő átalakulásnak.
> Valószínűleg az adminisztráció "leadásával" tényleg jelentősen
> megkönnyítjük a saját dolgunkat. Azért kérném, hogy a többiek is
> jelezzenek vissza, hogy lássuk, hányadán állunk (akkor is, ha a
> munkacsoportban nem kívánnak részt venni)!
>
> Andris: azért ne felejtsd el, hogy "Bakos Klára pódiuma"
> tulajdonképpen a magyar könyvtárügy legnagyobb szakmai szervezete
> (hiába olyan, amilyen, de hisz tudod, beszéltem/írtam már róla eleget,
> ahogy te is). Nem mondom, hogy esküdjünk örök hűséget BK-nak, de azt
> azért remélem, hogy az ő játszóterén kívül is lehet hasznosságokat
> csinálni. :)
>
> Ádám
>
> 2012-01-16 16:34 keltezéssel, Dániel Takács írta:
>> Kedves Mindenki!
>>
>> Majd' 4 éve alakult meg a Fejlett Információs Technológiák és
>> Társadalom Szekció a Magyar Könyvtárosok Egyesületének keretében.
>> Akkor (és gondolom még most is) tele voltunk tervekkel és tenni
>> akarással, aminek - az eddigi tapasztalatok alapján - úgy gondoltuk,
>> hogy megfelelő terepe lesz ez a működési forma. Gondolom, azt a
>> legtöbben tudják, hogy ez az egész egy asztaltársaság-szerű dologból
>> jött létre, amelynek szilárd alapokat és működési kereteket adhatott
>> egy szervezet.
>>
>> Az azóta eltelt négy év szerintem nem volt rossz. Rengeteg mindent
>> csináltunk: minden évben részt vettünk az MKE Vándorgyűlésein,
>> fejlesztő-könyvtáros párbeszédet szerveztünk, részt vettünk a
>> Könyvtári Intézet K2-es munkacsoportjának előadásain, és a
>> Networkshopokon is többé-kevésbé (bár nem kimondottan FITT-ként, de)
>> képviseltük magunkat. És nem is az a fontos, hogy mindezt
>> megcsináltuk, hanem - mint azt fontos helyről mondták - hogy ott,
>> ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti, hogy fontosak vagyunk.
>>
>> De.
>>
>> Az egész levelet azért írom, mert van egy de. Sajnos mint közösség
>> nem tudunk működni, ezt be kell látnunk, és gondolom, többünknek ez
>> nem most esik le. Ennek számtalan oka van, külsők és belsők egyaránt.
>> Ezzel kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem. A jó az, hogy a
>> külső akadályokat viszonylag könnyebben tudjuk legyűrni, és erről
>> szól igazából ez a levél is. De vannak belső okok is, amikkel meg
>> ki-ki maga kell számot vessen. Nem azért, hogy bárki kövesse a
>> példámat, csak hogy ne a megmondóember legyek: a magam részéről
>> tudom, hogy az adminisztrációs részéhez egyszerűen lusta voltam, így
>> mint titkár - mondjuk eufemisztikusan - nem igazán váltam be, és
>> nyilván sokkal, de sokkal többet tehettem volna a közösségi élet
>> megszervezéséért.
>>
>> Viszont a külső akadályokon sokat tudunk segíteni. Az egyértelmű,
>> hogy így munka mellett, szétszórva az országban, senkinek nincs ideje
>> egy ilyen időrabló és teljesen felesleges papírmunkára, mint a tagság
>> és a tagdíjak nyilvántartása, a találkozók szervezése és
>> adminisztrálása, jegyzőkönyvek, beszámolók készítése. A jó hír, hogy
>> mindezt nem is kell, pusztán elég átalakulnunk munkacsoporttá. Ennek
>> több előnye is van:
>>
>> - kötetlenség, az és addig vesz benne részt, aki és ameddig akar
>> dolgozni is
>> - nincs adminisztráció, tehát nem kell papírokkal vacakolni
>> - továbbra is megvannak a megjelenési lehetőségeink, ott lehetünk
>> mindenhol, ahol eddig is
>>
>> Az viszont elkerülhetetlen, hogy kimondjuk a felbomlásunkat,
>> szerencsére erre, azt hiszem, lehetőségünk van emailes szavazás
>> keretében is, amelynek lefolytatása Klára és Andris feladata lesz.
>>
>> Arra kérlek titeket, gondoljátok át ezeket a dolgokat. Sok választási
>> lehetőségünk, úgy gondolom nincsen, pusztán abban, hogy abbahagyjuk
>> teljesen a munkánkat, vagy nem. Én nem szeretném, és arra kérek
>> mindenkit, akinek minimális ideje vagy energiája van, segítsen, ne
>> szóban, hanem tettben.
>>
>> Köszönöm. Meg az elmúlt 4 évet is.
>>
>> --
>> Takács Dániel
>> http://ek.klog.hu
>> --
>> MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
>> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
>
>
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
2012/1/17 "Horváth Sándor Domonkos, dr." <hsd...@gevk.hu>:
> Egyetértek.
> Domonkos
>
> -----------------------------
> dr. Horváth Sándor Domonkos
> szabályozási szakjogász, könyvtáros
> Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár és Közösségi Tér, igazgató
> 30/504-7108
> Skype: hsdhsi1
>
>
> "Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)
>
>
> 2012.01.17. 8:39 keltezéssel, Adam Paszternak írta:
>
>> Szervusztok,
>>
>> részemről semmi akadálya a munkacsoporttá történő átalakulásnak.
>> Valószínűleg az adminisztráció "leadásával" tényleg jelentősen megkönnyítjük
>> a saját dolgunkat. Azért kérném, hogy a többiek is jelezzenek vissza, hogy
>> lássuk, hányadán állunk (akkor is, ha a munkacsoportban nem kívánnak részt
>> venni)!
>>
>> Andris: azért ne felejtsd el, hogy "Bakos Klára pódiuma" tulajdonképpen a
>> magyar könyvtárügy legnagyobb szakmai szervezete (hiába olyan, amilyen, de
>> hisz tudod, beszéltem/írtam már róla eleget, ahogy te is). Nem mondom, hogy
>> esküdjünk örök hűséget BK-nak, de azt azért remélem, hogy az ő játszóterén
>> kívül is lehet hasznosságokat csinálni. :)
>>
>> Ádám
>>
>> 2012-01-16 16:34 keltezéssel, Dániel Takács írta:
>>>
>>> Kedves Mindenki!
>>>
>>> Majd' 4 éve alakult meg a Fejlett Információs Technológiák és Társadalom
>>> Szekció a Magyar Könyvtárosok Egyesületének keretében. Akkor (és gondolom
>>> még most is) tele voltunk tervekkel és tenni akarással, aminek - az eddigi
>>> tapasztalatok alapján - úgy gondoltuk, hogy megfelelő terepe lesz ez a
>>> működési forma. Gondolom, azt a legtöbben tudják, hogy ez az egész egy
>>> asztaltársaság-szerű dologból jött létre, amelynek szilárd alapokat és
>>> működési kereteket adhatott egy szervezet.
>>>
>>> Az azóta eltelt négy év szerintem nem volt rossz. Rengeteg mindent
>>> csináltunk: minden évben részt vettünk az MKE Vándorgyűlésein,
>>> fejlesztő-könyvtáros párbeszédet szerveztünk, részt vettünk a Könyvtári
>>> Intézet K2-es munkacsoportjának előadásain, és a Networkshopokon is
>>> többé-kevésbé (bár nem kimondottan FITT-ként, de) képviseltük magunkat. És
>>> nem is az a fontos, hogy mindezt megcsináltuk, hanem - mint azt fontos
>>> helyről mondták - hogy ott, ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti,
>>> hogy fontosak vagyunk.
>>>
>>> De.
>>>
>>> Az egész levelet azért írom, mert van egy de. Sajnos mint közösség nem
>>> tudunk működni, ezt be kell látnunk, és gondolom, többünknek ez nem most
>>> esik le. Ennek számtalan oka van, külsők és belsők egyaránt. Ezzel
>>> kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem. A jó az, hogy a külső
>>> akadályokat viszonylag könnyebben tudjuk legyűrni, és erről szól igazából ez
>>> a levél is. De vannak belső okok is, amikkel meg ki-ki maga kell számot
>>> vessen. Nem azért, hogy bárki kövesse a példámat, csak hogy ne a
>>> megmondóember legyek: a magam részéről tudom, hogy az adminisztrációs
>>> részéhez egyszerűen lusta voltam, így mint titkár - mondjuk eufemisztikusan
>>> - nem igazán váltam be, és nyilván sokkal, de sokkal többet tehettem volna a
>>> közösségi élet megszervezéséért.
>>>
>>> Viszont a külső akadályokon sokat tudunk segíteni. Az egyértelmű, hogy
>>> így munka mellett, szétszórva az országban, senkinek nincs ideje egy ilyen
>>> időrabló és teljesen felesleges papírmunkára, mint a tagság és a tagdíjak
>>> nyilvántartása, a találkozók szervezése és adminisztrálása, jegyzőkönyvek,
>>> beszámolók készítése. A jó hír, hogy mindezt nem is kell, pusztán elég
>>> átalakulnunk munkacsoporttá. Ennek több előnye is van:
>>>
>>> - kötetlenség, az és addig vesz benne részt, aki és ameddig akar dolgozni
>>> is
>>> - nincs adminisztráció, tehát nem kell papírokkal vacakolni
>>> - továbbra is megvannak a megjelenési lehetőségeink, ott lehetünk
>>> mindenhol, ahol eddig is
>>>
>>> Az viszont elkerülhetetlen, hogy kimondjuk a felbomlásunkat, szerencsére
>>> erre, azt hiszem, lehetőségünk van emailes szavazás keretében is, amelynek
>>> lefolytatása Klára és Andris feladata lesz.
>>>
>>> Arra kérlek titeket, gondoljátok át ezeket a dolgokat. Sok választási
>>> lehetőségünk, úgy gondolom nincsen, pusztán abban, hogy abbahagyjuk teljesen
>>> a munkánkat, vagy nem. Én nem szeretném, és arra kérek mindenkit, akinek
>>> minimális ideje vagy energiája van, segítsen, ne szóban, hanem tettben.
>>>
>>> Köszönöm. Meg az elmúlt 4 évet is.
>>>
>>> --
>>> Takács Dániel
>>> http://ek.klog.hu
>>> --
>>> MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
>>> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
>>
>>
>>
>
> --
> MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
----------------------------- dr. Horv�th S�ndor Domonkos szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat� 30/504-7108 Skype: hsdhsi1 "Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
...el�sz�r hosszasan akartam elemezni az �ll�spontom, de azt�n r�j�ttem, hogy se a FITT-nek, se az MKE-nek nem vagyok m�r tagja. �R�viden teh�t: a gyors �s l�tv�nyos feloszl�s mellett vagyok. �pp el�g, ha mindenki helyt�ll a saj�t hely�n. Bakos Kl�ra meg j�tszon csak tov�bb a saj�t kis p�dium�n.�dv,
Majd' 4 �ve alakult meg a Fejlett Inform�ci�s Technol�gi�k �s T�rsadalom Szekci� a Magyar K�nyvt�rosok Egyes�let�nek keret�ben. Akkor (�s gondolom m�g most is) tele voltunk tervekkel �s tenni akar�ssal, aminek - az eddigi tapasztalatok alapj�n - �gy gondoltuk, hogy megfelel� terepe lesz ez a m�k�d�si forma. Gondolom, azt a legt�bben tudj�k, hogy ez az eg�sz egy asztalt�rsas�g-szer� dologb�l j�tt l�tre, amelynek szil�rd alapokat �s m�k�d�si kereteket adhatott egy szervezet.
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
Az a véleményem, hogy semmi nem tiltja, hogy az MKE teret adjon olyan előremutató témájú rendezvényeknek, mint amilyeneket Daniék összehoztak a FITT égisze alatt, sőt, bátran a zászlójára tűzheti és büszkélkedhet vele. Vállalom ennek támogatását, gondolom, Domonkos is.
From: itsz...@googlegroups.com
[mailto:itsz...@googlegroups.com] On Behalf
Of "Horváth Sándor Domonkos, dr."
Sent: Tuesday, January 17, 2012
12:52 PM
To: itsz...@googlegroups.com
Subject: Re: [fitt] A FITT
jövőjéről
Úgy gondolom, túl kellene már lépni ezeken a gyerekes
reakciókon. A realitások nem jók, nem is javulnak, de a nyafogás sem segít
rajtuk.
A FITT szakmailag szépen szárnyalt, tessék visszaemlékezni arra, hogy mekkora
érdeklődés volt a rendezvényeken, stb. Az adminisztráció viszont csőd
volt, és ennek hiába futottunk neki kétszer is.
Nem ment Daninak, és nem ment Andrisnak se. Ha én csinálom, valószínűleg nekem
sem ment volna. Ez senkinek nem von le az értékéből, nem mindenki könyvelőnek
és adminisztrátornak született.
Üdv.:
Domonkos
-----------------------------
dr. Horváth Sándor Domonkos
szabályozási szakjogász, könyvtáros
Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár és Közösségi Tér, igazgató
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.17. 4:03 keltezéssel, András Kardos írta:
...először hosszasan akartam elemezni az álláspontom, de aztán rájöttem, hogy se a FITT-nek, se az MKE-nek nem vagyok már tagja. Röviden tehát: a gyors és látványos feloszlás mellett vagyok. Épp elég, ha mindenki helytáll a saját helyén. Bakos Klára meg játszon csak tovább a saját kis pódiumán.
Üdv,
Andris
2012/1/16 Dániel Takács <daniel...@gmail.com>
Kedves Mindenki!
Majd' 4 éve alakult meg a Fejlett Információs Technológiák és Társadalom
Szekció a Magyar Könyvtárosok Egyesületének keretében. Akkor (és gondolom még
most is) tele voltunk tervekkel és tenni akarással, aminek - az eddigi
tapasztalatok alapján - úgy gondoltuk, hogy megfelelő terepe lesz ez a működési
forma. Gondolom, azt a legtöbben tudják, hogy ez az egész egy
asztaltársaság-szerű dologból jött létre, amelynek szilárd alapokat és működési
kereteket adhatott egy szervezet.
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
----------------------------- dr. Horv�th S�ndor Domonkos szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat� 30/504-7108 Skype: hsdhsi1 "Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
Az a v�lem�nyem, hogy semmi nem tiltja, hogy az MKE teret adjon olyan el�remutat� t�m�j� rendezv�nyeknek, mint amilyeneket Dani�k �sszehoztak a FITT �gisze alatt, s�t, b�tran a z�szl�j�ra t�zheti �s b�szk�lkedhet vele. V�llalom ennek t�mogat�s�t, gondolom, Domonkos is.
ďż˝
From: itsz...@googlegroups.com [mailto:itsz...@googlegroups.com] On Behalf Of "Horv�th S�ndor Domonkos, dr."
Sent: Tuesday, January 17, 2012 12:52 PM
To: itsz...@googlegroups.com
Subject: Re: [fitt] A FITT j�v�j�r�l
ďż˝
�gy gondolom, t�l kellene m�r l�pni ezeken a gyerekes reakci�kon. A realit�sok nem j�k, nem is javulnak, de a nyafog�s sem seg�t rajtuk.
A FITT szakmailag sz�pen sz�rnyalt, tess�k visszaeml�kezni arra, hogy mekkora �rdekl�d�s volt a rendezv�nyeken, stb.� Az adminisztr�ci� viszont cs�d volt, �s ennek hi�ba futottunk neki k�tszer is.
Nem ment Daninak, �s nem ment Andrisnak se. Ha �n csin�lom, val�sz�n�leg nekem sem ment volna. Ez senkinek nem von le az �rt�k�b�l, nem mindenki k�nyvel�nek �s adminisztr�tornak sz�letett.
�dv.:
Domonkos
-----------------------------
dr. Horv�th S�ndor Domonkos
szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros
Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat�
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
ďż˝
ďż˝
"Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.17. 4:03 keltez�ssel, Andr�s Kardos �rta:...el�sz�r hosszasan akartam elemezni az �ll�spontom, de azt�n r�j�ttem, hogy se a FITT-nek, se az MKE-nek nem vagyok m�r tagja. �R�viden teh�t: a gyors �s l�tv�nyos feloszl�s mellett vagyok. �pp el�g, ha mindenki helyt�ll a saj�t hely�n. Bakos Kl�ra meg j�tszon csak tov�bb a saj�t kis p�dium�n.
�dv,
Andris
2012/1/16 D�niel Tak�cs <daniel...@gmail.com>
Kedves Mindenki!
Majd' 4 �ve alakult meg a Fejlett Inform�ci�s Technol�gi�k �s T�rsadalom Szekci� a Magyar K�nyvt�rosok Egyes�let�nek keret�ben. Akkor (�s gondolom m�g most is) tele voltunk tervekkel �s tenni akar�ssal, aminek - az eddigi tapasztalatok alapj�n - �gy gondoltuk, hogy megfelel� terepe lesz ez a m�k�d�si forma. Gondolom, azt a legt�bben tudj�k, hogy ez az eg�sz egy asztalt�rsas�g-szer� dologb�l j�tt l�tre, amelynek szil�rd alapokat �s m�k�d�si kereteket adhatott egy szervezet.--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu --
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
-----------------------------
dr. Horv�th S�ndor Domonkos
szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros
Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat�
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
"Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.17. 13:24 keltez�ssel, D�niel Tak�cs �rta:
> Domonkos (�gy v�lem) itt arra gondolt, hogy a "ha lesz valami..."
> hozz��ll�s most nem fog m�k�dni. Vagy csin�l valaki valamit, �s akkor
> j�het, vagy nem, harag nincs, de a munkacsoportban csak azok legyenek,
> akik t�nyleg tesznek. Ha nem marad senki, az is jel.
>
> --
> Tak�cs D�niel
> http://ek.klog.hu
--
--------------------------------------------------
From: "M�rton N�meth" <nem...@gmail.com>
Sent: Tuesday, January 17, 2012 11:48 AM
To: <itsz...@googlegroups.com>
Subject: Re: [fitt] A FITT j�v�j�r�l
> �n is egyet�rtek. T�volr�l amiben lehet bekapcsol�dom majd a
> munkacsoportba.
> �dv.
> M�rton
>
> 2012/1/17 "Horv�th S�ndor Domonkos, dr." <hsd...@gevk.hu>:
>> Egyet�rtek.
>> Domonkos
>>
>> -----------------------------
>> dr. Horv�th S�ndor Domonkos
>> szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros
>> Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat�
>> 30/504-7108
>> Skype: hsdhsi1
>>
>>
>> "Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
>>
>>
>> 2012.01.17. 8:39 keltez�ssel, Adam Paszternak �rta:
>>
>>> Szervusztok,
>>>
>>> r�szemr�l semmi akad�lya a munkacsoportt� t�rt�n� �talakul�snak.
>>> Val�sz�n�leg az adminisztr�ci� "lead�s�val" t�nyleg jelent�sen
>>> megk�nny�tj�k
>>> a saj�t dolgunkat. Az�rt k�rn�m, hogy a t�bbiek is jelezzenek vissza,
>>> hogy
>>> l�ssuk, h�nyad�n �llunk (akkor is, ha a munkacsoportban nem k�v�nnak
>>> r�szt
>>> venni)!
>>>
>>> Andris: az�rt ne felejtsd el, hogy "Bakos Kl�ra p�diuma" tulajdonk�ppen
>>> a
>>> magyar k�nyvt�r�gy legnagyobb szakmai szervezete (hi�ba olyan, amilyen,
>>> de
>>> hisz tudod, besz�ltem/�rtam m�r r�la eleget, ahogy te is). Nem mondom,
>>> hogy
>>> esk�dj�nk �r�k h�s�get BK-nak, de azt az�rt rem�lem, hogy az �
>>> j�tsz�ter�n
>>> k�v�l is lehet hasznoss�gokat csin�lni. :)
>>>
>>> �d�m
>>>
>>> 2012-01-16 16:34 keltez�ssel, D�niel Tak�cs �rta:
>>>>
>>>> Kedves Mindenki!
>>>>
>>>> Majd' 4 �ve alakult meg a Fejlett Inform�ci�s Technol�gi�k �s
>>>> T�rsadalom
>>>> Szekci� a Magyar K�nyvt�rosok Egyes�let�nek keret�ben. Akkor (�s
>>>> gondolom
>>>> m�g most is) tele voltunk tervekkel �s tenni akar�ssal, aminek - az
>>>> eddigi
>>>> tapasztalatok alapj�n - �gy gondoltuk, hogy megfelel� terepe lesz ez a
>>>> m�k�d�si forma. Gondolom, azt a legt�bben tudj�k, hogy ez az eg�sz egy
>>>> asztalt�rsas�g-szer� dologb�l j�tt l�tre, amelynek szil�rd alapokat �s
>>>> m�k�d�si kereteket adhatott egy szervezet.
>>>>
>>>> Az az�ta eltelt n�gy �v szerintem nem volt rossz. Rengeteg mindent
>>>> csin�ltunk: minden �vben r�szt vett�nk az MKE V�ndorgy�l�sein,
>>>> fejleszt�-k�nyvt�ros p�rbesz�det szervezt�nk, r�szt vett�nk a K�nyvt�ri
>>>> Int�zet K2-es munkacsoportj�nak el�ad�sain, �s a Networkshopokon is
>>>> t�bb�-kev�sb� (b�r nem kimondottan FITT-k�nt, de) k�pviselt�k magunkat.
>>>> �s
>>>> nem is az a fontos, hogy mindezt megcsin�ltuk, hanem - mint azt fontos
>>>> helyr�l mondt�k - hogy ott, ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt
>>>> jelenti,
>>>> hogy fontosak vagyunk.
>>>>
>>>> De.
>>>>
>>>> Az eg�sz levelet az�rt �rom, mert van egy de. Sajnos mint k�z�ss�g nem
>>>> tudunk m�k�dni, ezt be kell l�tnunk, �s gondolom, t�bb�nknek ez nem
>>>> most
>>>> esik le. Ennek sz�mtalan oka van, k�ls�k �s bels�k egyar�nt. Ezzel
>>>> kapcsolatban van egy j� �s egy rossz h�rem. A j� az, hogy a k�ls�
>>>> akad�lyokat viszonylag k�nnyebben tudjuk legy�rni, �s err�l sz�l
>>>> igaz�b�l ez
>>>> a lev�l is. De vannak bels� okok is, amikkel meg ki-ki maga kell sz�mot
>>>> vessen. Nem az�rt, hogy b�rki k�vesse a p�ld�mat, csak hogy ne a
>>>> megmond�ember legyek: a magam r�sz�r�l tudom, hogy az adminisztr�ci�s
>>>> r�sz�hez egyszer�en lusta voltam, �gy mint titk�r - mondjuk
>>>> eufemisztikusan
>>>> - nem igaz�n v�ltam be, �s nyilv�n sokkal, de sokkal t�bbet tehettem
>>>> volna a
>>>> k�z�ss�gi �let megszervez�s��rt.
>>>>
>>>> Viszont a k�ls� akad�lyokon sokat tudunk seg�teni. Az egy�rtelm�, hogy
>>>> �gy munka mellett, sz�tsz�rva az orsz�gban, senkinek nincs ideje egy
>>>> ilyen
>>>> id�rabl� �s teljesen felesleges pap�rmunk�ra, mint a tags�g �s a
>>>> tagd�jak
>>>> nyilv�ntart�sa, a tal�lkoz�k szervez�se �s adminisztr�l�sa,
>>>> jegyz�k�nyvek,
>>>> besz�mol�k k�sz�t�se. A j� h�r, hogy mindezt nem is kell, puszt�n el�g
>>>> �talakulnunk munkacsoportt�. Ennek t�bb el�nye is van:
>>>>
>>>> - k�tetlens�g, az �s addig vesz benne r�szt, aki �s ameddig akar
>>>> dolgozni
>>>> is
>>>> - nincs adminisztr�ci�, teh�t nem kell pap�rokkal vacakolni
>>>> - tov�bbra is megvannak a megjelen�si lehet�s�geink, ott lehet�nk
>>>> mindenhol, ahol eddig is
>>>>
>>>> Az viszont elker�lhetetlen, hogy kimondjuk a felboml�sunkat,
>>>> szerencs�re
>>>> erre, azt hiszem, lehet�s�g�nk van emailes szavaz�s keret�ben is,
>>>> amelynek
>>>> lefolytat�sa Kl�ra �s Andris feladata lesz.
>>>>
>>>> Arra k�rlek titeket, gondolj�tok �t ezeket a dolgokat. Sok v�laszt�si
>>>> lehet�s�g�nk, �gy gondolom nincsen, puszt�n abban, hogy abbahagyjuk
>>>> teljesen
>>>> a munk�nkat, vagy nem. �n nem szeretn�m, �s arra k�rek mindenkit,
>>>> akinek
>>>> minim�lis ideje vagy energi�ja van, seg�tsen, ne sz�ban, hanem tettben.
>>>>
>>>> K�sz�n�m. Meg az elm�lt 4 �vet is.
>>>>
>>>> --
>>>> Tak�cs D�niel
>>>> http://ek.klog.hu
>>>> --
>>>> MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
>>>> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
>>>
>>>
>>>
>>
>> --
>> MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
>> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
>
> --
> MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
> lista: itsz...@googlegroups.com / http://itszekcio.klog.hu
>
>
> __________ ESET Smart Security - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 6802
> (20120117) __________
>
> Az �zenetet az ESET Smart Security ellen�rizte.
>
> http://www.eset.hu
>
>
>
__________ ESET Smart Security - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 6802 (20120117) __________
Az �zenetet az ESET Smart Security ellen�rizte.
K�t dolgon morfond�rozok.
Az egyik, hogy j� id�pontnak t�nik ez, hogy levonjuk a tanuls�gokat.
Ugyan �gy is nevezhetj�k, hogy meg�jul�s, de az�rt val�j�ban ez egy
megsz�n�s. �s tal�n ennek voltak m�s oka is, mint hogy nem b�rtunk a
pap�rmunk�val. De lehet hogy nem. Meg nem arra cs�b�tok most, hogy
kezdj�nk el r�g�zni a m�lton, az sokszor t�nyleg nem c�lravezet�. Az is
lehet, hogy ezeket az okokat mindenki l�tja (vagy l�tni v�li), de az is
lehet, hogy mindenki m�sk�pp. Lehet, hogy ez�rt �rdemes lenne...
megbesz�lni? Ez az eg�sz am�gy legink�bb a m�sodik k�rd�s szempontj�b�l
�rdekes.
A m�sik, hogy mi lesz a munkacsoport c�lja? Ugyanaz, mint eddig? Vagyis?
Vagy kivesz�nk, berakunk?
Nem sz�monk�r�s ez, dehogy, csak h�tha valaki m�g sz�ks�g�t �rzi ennek.
�n p�ld�ul nagyon �rzem, hogy t�bbet is tehettem volna a FITT-�rt. �pp
ez�rt is, szerintem �ll, amit m�r csom�szor meg is fogalmaztunk am�gy,
hogy tele vagyunk k�pess�gekkel, lehet�s�gekkel, csak... Itt van egy csak.
Az is igaz, hogy ezeket a k�rd�seket egyb�l meg is v�laszolhattam volna,
de ha �rtelmes k�rd�seknek tal�lj�tok, ink�bb k�v�ncsi lenn�k arra, hogy
akik velem ellent�tben dolgoztak is az �gy�rt, hogyan l�tj�k.
�dv,
Karesz
Jó ötlet a megújulás, ha könnyedebb formában, az is jó.
Két dolgon morfondírozok.
Az egyik, hogy jó időpontnak tűnik ez, hogy levonjuk a tanulságokat. Ugyan úgy is nevezhetjük, hogy megújulás, de azért valójában ez egy megszűnés. És talán ennek voltak más oka is, mint hogy nem bírtunk a papírmunkával. De lehet hogy nem. Meg nem arra csábítok most, hogy kezdjünk el rágózni a múlton, az sokszor tényleg nem célravezető. Az is lehet, hogy ezeket az okokat mindenki látja (vagy látni véli), de az is lehet, hogy mindenki másképp. Lehet, hogy ezért érdemes lenne... megbeszélni? Ez az egész amúgy leginkább a második kérdés szempontjából érdekes.
A másik, hogy mi lesz a munkacsoport célja? Ugyanaz, mint eddig? Vagyis? Vagy kiveszünk, berakunk?
Nem számonkérés ez, dehogy, csak hátha valaki még szükségét érzi ennek. Én például nagyon érzem, hogy többet is tehettem volna a FITT-ért. Épp ezért is, szerintem áll, amit már csomószor meg is fogalmaztunk amúgy, hogy tele vagyunk képességekkel, lehetőségekkel, csak... Itt van egy csak.
Az is igaz, hogy ezeket a kérdéseket egyből meg is válaszolhattam volna, de ha értelmes kérdéseknek találjátok, inkább kíváncsi lennék arra, hogy akik velem ellentétben dolgoztak is az ügyért, hogyan látják.
Üdv,
Karesz
On 2012. 01. 17. 13:43, Mikulás Gábor wrote:
Hasonlóképpen egyetértek.
Gábor
--------------------------------------------------
From: "Márton Németh" <nem...@gmail.com>
Sent: Tuesday, January 17, 2012 11:48 AM
To: <itsz...@googlegroups.com>
Subject: Re: [fitt] A FITT jövőjéről
nem is az a fontos, hogy mindezt megcsináltuk, hanem - mint azt fontos
helyről mondták - hogy ott, ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti,
hogy fontosak vagyunk.
De.
Az egész levelet azért írom, mert van egy de. Sajnos mint közösség nem
tudunk működni, ezt be kell látnunk, és gondolom, többünknek ez nem most
esik le. Ennek számtalan oka van, külsők és belsők egyaránt. Ezzel
kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem. A jó az, hogy a külső
akadályokat viszonylag könnyebben tudjuk legyűrni, és erről szól igazából ez
a levél is. De vannak belső okok is, amikkel meg ki-ki maga kell számot
vessen. Nem azért, hogy bárki kövesse a példámat, csak hogy ne a
megmondóember legyek: a magam részéről tudom, hogy az adminisztrációs
részéhez egyszerűen lusta voltam, így mint titkár - mondjuk eufemisztikusan
- nem igazán váltam be, és nyilván sokkal, de sokkal többet tehettem volna a
közösségi élet megszervezéséért.
Viszont a külső akadályokon sokat tudunk segíteni. Az egyértelmű, hogy
így munka mellett, szétszórva az országban, senkinek nincs ideje egy ilyen
időrabló és teljesen felesleges papírmunkára, mint a tagság és a tagdíjak
nyilvántartása, a találkozók szervezése és adminisztrálása, jegyzőkönyvek,
beszámolók készítése. A jó hír, hogy mindezt nem is kell, pusztán elég
átalakulnunk munkacsoporttá. Ennek több előnye is van:
- kötetlenség, az és addig vesz benne részt, aki és ameddig akar dolgozni
is
- nincs adminisztráció, tehát nem kell papírokkal vacakolni
- továbbra is megvannak a megjelenési lehetőségeink, ott lehetünk
mindenhol, ahol eddig is
Az viszont elkerülhetetlen, hogy kimondjuk a felbomlásunkat, szerencsére
erre, azt hiszem, lehetőségünk van emailes szavazás keretében is, amelynek
lefolytatása Klára és Andris feladata lesz.
Arra kérlek titeket, gondoljátok át ezeket a dolgokat. Sok választási
lehetőségünk, úgy gondolom nincsen, pusztán abban, hogy abbahagyjuk teljesen
a munkánkat, vagy nem. Én nem szeretném, és arra kérek mindenkit, akinek
minimális ideje vagy energiája van, segítsen, ne szóban, hanem tettben.
Köszönöm. Meg az elmúlt 4 évet is.
--
Takács Dániel
http://ek.klog.hu
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 6802 (20120117) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
http://www.eset.hu
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 6802 (20120117) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
http://www.eset.hu
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
----------------------------- dr. Horv�th S�ndor Domonkos szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat� 30/504-7108 Skype: hsdhsi1 "Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
Kedves Csoporttagok!
���� A megalakul�skor az�rt jelentem meg �s lettem tag, mert azt �reztem: itt egy fiatal csapat, aki j�l k�pzett, m�s szemsz�gb�l l�tja a k�nyvt�ri vil�got, m�s tud�sokkal, kompetenci�kkal rendelkezik �s tenni is szeretne valami a meg�jul�s�rt- ez nagyon vonz� volt sz�momra!
A m�sik oldal az volt, hogy egy kicsit kimondatlanul t�mogatni szerettem volna ezt a csoportosul�st- �gy mint csendes t�bbs�g, passz�v tags�g...
P�r rendezv�nyen-besz�lget�sen r�szt vettem ill. a virtu�lis vil�gban, a levelez�s�ken, blogokon kereszt�l figyelemmel k�s�rtem a tev�kenys�geket.
�� Azt gondolom, hogy megterm�keny�t� �vek voltak ezek mindenki sz�m�ra: az "ifj� tit�noknak �s titanill�knak" �s a "korosabb" k�nyvt�rosoknak egyar�nt, de legink�bb a szakm�nak! Sokan keser�s�ggel tekintenek vissza bizonyos dolgokra, t�rt�n�sekre - jogosan. De a "sz�tes�sben" mindannyian benne vagyunk...Saj�t magam is a befogad�- elfogad� passzivit�ssal.
Amit �n tudok:� a hivat�som, a p�nzkereseti �s a k�nyvt�rostan�ri egyes�leti eln�ks�gi-eln�ki munka miatt m�r n�ha �gy is er�n fel�linek �rzem a mindennapokat, teh�t nem tudok energi�t, id�t tud�st adni a FITT csoportj�nak- most.
Amit ny�jtani tudok: a figyelem �s t�mogat�s az �j t�rekev�seknek, gondolatoknak, felvet�seknek -de ez a szekci� szempontj�b�l most nem el�g.
Amit mindenk�ppen szeretn�k elmondani: k�sz�n�m!
Tal�n nem mindenki �rz�keli, de sokatok munk�ja, gondolatai,�r�sai, "h�b�rg�se" , el�ad�sai, gyakorlati seg�ts�ge �j utakra vitt embereket- ha kis l�p�sekkel is, ha nem is l�tv�nyos eredm�nyekkel, de van v�ltoz�s- legal�bb is �n ezt �rz�kelem iskolai k�nyvt�ri ter�leten.
Rem�lem, egyszer mint valami h�skorra tekinthet�nk vissza ezekre az �vekre - �s ebben benne van, hogy tov�bbra is lesz mondani �s megvitatni val� egym�ssal.
Bar�ts�ggal: Szakm�ri Kl�ri
ďż˝
2012/1/17 F�zessi K�roly <ka...@mosfet.hu>
J� �tlet a meg�jul�s, ha k�nnyedebb form�ban, az is j�.
K�t dolgon morfond�rozok.
Az egyik, hogy j� id�pontnak t�nik ez, hogy levonjuk a tanuls�gokat. Ugyan �gy is nevezhetj�k, hogy meg�jul�s, de az�rt val�j�ban ez egy megsz�n�s. �s tal�n ennek voltak m�s oka is, mint hogy nem b�rtunk a pap�rmunk�val. De lehet hogy nem. Meg nem arra cs�b�tok most, hogy kezdj�nk el r�g�zni a m�lton, az sokszor t�nyleg nem c�lravezet�. Az is lehet, hogy ezeket az okokat mindenki l�tja (vagy l�tni v�li), de az is lehet, hogy mindenki m�sk�pp. Lehet, hogy ez�rt �rdemes lenne... megbesz�lni? Ez az eg�sz am�gy legink�bb a m�sodik k�rd�s szempontj�b�l �rdekes.
A m�sik, hogy mi lesz a munkacsoport c�lja? Ugyanaz, mint eddig? Vagyis? Vagy kivesz�nk, berakunk?
Nem sz�monk�r�s ez, dehogy, csak h�tha valaki m�g sz�ks�g�t �rzi ennek. �n p�ld�ul nagyon �rzem, hogy t�bbet is tehettem volna a FITT-�rt. �pp ez�rt is, szerintem �ll, amit m�r csom�szor meg is fogalmaztunk am�gy, hogy tele vagyunk k�pess�gekkel, lehet�s�gekkel, csak... Itt van egy csak.
Az is igaz, hogy ezeket a k�rd�seket egyb�l meg is v�laszolhattam volna, de ha �rtelmes k�rd�seknek tal�lj�tok, ink�bb k�v�ncsi lenn�k arra, hogy akik velem ellent�tben dolgoztak is az �gy�rt, hogyan l�tj�k.
�dv,
Karesz
On 2012. 01. 17. 13:43, Mikul�s G�bor wrote:
Hasonl�k�ppen egyet�rtek.
G�bor
--------------------------------------------------
From: "M�rton N�meth" <nem...@gmail.com>
Sent: Tuesday, January 17, 2012 11:48 AM
To: <itsz...@googlegroups.com>
nem is az a fontos, hogy mindezt megcsin�ltuk, hanem - mint azt fontos
helyr�l mondt�k - hogy ott, ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti,
hogy fontosak vagyunk.
De.
Az eg�sz levelet az�rt �rom, mert van egy de. Sajnos mint k�z�ss�g nem
tudunk m�k�dni, ezt be kell l�tnunk, �s gondolom, t�bb�nknek ez nem most
esik le. Ennek sz�mtalan oka van, k�ls�k �s bels�k egyar�nt. Ezzel
kapcsolatban van egy j� �s egy rossz h�rem. A j� az, hogy a k�ls�
akad�lyokat viszonylag k�nnyebben tudjuk legy�rni, �s err�l sz�l igaz�b�l ez
a lev�l is. De vannak bels� okok is, amikkel meg ki-ki maga kell sz�mot
vessen. Nem az�rt, hogy b�rki k�vesse a p�ld�mat, csak hogy ne a
megmond�ember legyek: a magam r�sz�r�l tudom, hogy az adminisztr�ci�s
r�sz�hez egyszer�en lusta voltam, �gy mint titk�r - mondjuk eufemisztikusan
- nem igaz�n v�ltam be, �s nyilv�n sokkal, de sokkal t�bbet tehettem volna a
k�z�ss�gi �let megszervez�s��rt.
Viszont a k�ls� akad�lyokon sokat tudunk seg�teni. Az egy�rtelm�, hogy
�gy munka mellett, sz�tsz�rva az orsz�gban, senkinek nincs ideje egy ilyen
id�rabl� �s teljesen felesleges pap�rmunk�ra, mint a tags�g �s a tagd�jak
nyilv�ntart�sa, a tal�lkoz�k szervez�se �s adminisztr�l�sa, jegyz�k�nyvek,
besz�mol�k k�sz�t�se. A j� h�r, hogy mindezt nem is kell, puszt�n el�g
�talakulnunk munkacsoportt�. Ennek t�bb el�nye is van:
- k�tetlens�g, az �s addig vesz benne r�szt, aki �s ameddig akar dolgozni
is
- nincs adminisztr�ci�, teh�t nem kell pap�rokkal vacakolni
- tov�bbra is megvannak a megjelen�si lehet�s�geink, ott lehet�nk
mindenhol, ahol eddig is
Az viszont elker�lhetetlen, hogy kimondjuk a felboml�sunkat, szerencs�re
erre, azt hiszem, lehet�s�g�nk van emailes szavaz�s keret�ben is, amelynek
lefolytat�sa Kl�ra �s Andris feladata lesz.
Arra k�rlek titeket, gondolj�tok �t ezeket a dolgokat. Sok v�laszt�si
lehet�s�g�nk, �gy gondolom nincsen, puszt�n abban, hogy abbahagyjuk teljesen
a munk�nkat, vagy nem. �n nem szeretn�m, �s arra k�rek mindenkit, akinek
minim�lis ideje vagy energi�ja van, seg�tsen, ne sz�ban, hanem tettben.
K�sz�n�m. Meg az elm�lt 4 �vet is.
--
Tak�cs D�niel
http://ek.klog.hu
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
__________ ESET Smart Security - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 6802 (20120117) __________
Az �zenetet az ESET Smart Security ellen�rizte.
__________ ESET Smart Security - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 6802 (20120117) __________
Az �zenetet az ESET Smart Security ellen�rizte.
http://www.eset.hu
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
--
Szakm�ri Kl�ra
k�nyvt�rostan�r
szkl...@gmail.com
Budai Nagy Antal Gimn�zium Bp.
229-18-94/111 vagy 229-18-15/111
--
MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
Ezek nagyon igaz sorok.
D
----------------------------- dr. Horváth Sándor Domonkos szabályozási szakjogász, könyvtáros Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár és Közösségi Tér, igazgató 30/504-7108 Skype: hsdhsi1 "Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.17. 15:08 keltezéssel, Klára Szakmári írta:
Kedves Csoporttagok!
A megalakuláskor azért jelentem meg és lettem tag, mert azt éreztem: itt egy fiatal csapat, aki jól képzett, más szemszögből látja a könyvtári világot, más tudásokkal, kompetenciákkal rendelkezik és tenni is szeretne valami a megújulásért- ez nagyon vonzó volt számomra!
A másik oldal az volt, hogy egy kicsit kimondatlanul támogatni szerettem volna ezt a csoportosulást- úgy mint csendes többség, passzív tagság...
Pár rendezvényen-beszélgetésen részt vettem ill. a virtuális világban, a levelezéséken, blogokon keresztül figyelemmel kísértem a tevékenységeket.
Azt gondolom, hogy megtermékenyítő évek voltak ezek mindenki számára: az "ifjú titánoknak és titanilláknak" és a "korosabb" könyvtárosoknak egyaránt, de leginkább a szakmának! Sokan keserűséggel tekintenek vissza bizonyos dolgokra, történésekre - jogosan. De a "szétesésben" mindannyian benne vagyunk...Saját magam is a befogadó- elfogadó passzivitással.
Amit én tudok: a hivatásom, a pénzkereseti és a könyvtárostanári egyesületi elnökségi-elnöki munka miatt már néha így is erőn felülinek érzem a mindennapokat, tehát nem tudok energiát, időt tudást adni a FITT csoportjának- most.
Amit nyújtani tudok: a figyelem és támogatás az új törekevéseknek, gondolatoknak, felvetéseknek -de ez a szekció szempontjából most nem elég.
Amit mindenképpen szeretnék elmondani: köszönöm!
Talán nem mindenki érzékeli, de sokatok munkája, gondolatai,írásai, "hőbörgése" , előadásai, gyakorlati segítsége új utakra vitt embereket- ha kis lépésekkel is, ha nem is látványos eredményekkel, de van változás- legalább is én ezt érzékelem iskolai könyvtári területen.
Remélem, egyszer mint valami hőskorra tekinthetünk vissza ezekre az évekre - és ebben benne van, hogy továbbra is lesz mondani és megvitatni való egymással.
Barátsággal: Szakmári Klári
2012/1/17 Füzessi Károly <ka...@mosfet.hu>
Jó ötlet a megújulás, ha könnyedebb formában, az is jó.
Két dolgon morfondírozok.
Az egyik, hogy jó időpontnak tűnik ez, hogy levonjuk a tanulságokat. Ugyan úgy is nevezhetjük, hogy megújulás, de azért valójában ez egy megszűnés. És talán ennek voltak más oka is, mint hogy nem bírtunk a papírmunkával. De lehet hogy nem. Meg nem arra csábítok most, hogy kezdjünk el rágózni a múlton, az sokszor tényleg nem célravezető. Az is lehet, hogy ezeket az okokat mindenki látja (vagy látni véli), de az is lehet, hogy mindenki másképp. Lehet, hogy ezért érdemes lenne... megbeszélni? Ez az egész amúgy leginkább a második kérdés szempontjából érdekes.
A másik, hogy mi lesz a munkacsoport célja? Ugyanaz, mint eddig? Vagyis? Vagy kiveszünk, berakunk?
Nem számonkérés ez, dehogy, csak hátha valaki még szükségét érzi ennek. Én például nagyon érzem, hogy többet is tehettem volna a FITT-ért. Épp ezért is, szerintem áll, amit már csomószor meg is fogalmaztunk amúgy, hogy tele vagyunk képességekkel, lehetőségekkel, csak... Itt van egy csak.
Az is igaz, hogy ezeket a kérdéseket egyből meg is válaszolhattam volna, de ha értelmes kérdéseknek találjátok, inkább kíváncsi lennék arra, hogy akik velem ellentétben dolgoztak is az ügyért, hogyan látják.
Üdv,
Karesz
On 2012. 01. 17. 13:43, Mikulás Gábor wrote:
Hasonlóképpen egyetértek.
Gábor
--------------------------------------------------
From: "Márton Németh" <nem...@gmail.com>
Sent: Tuesday, January 17, 2012 11:48 AM
To: <itsz...@googlegroups.com>
nem is az a fontos, hogy mindezt megcsináltuk, hanem - mint azt fontos
helyről mondták - hogy ott, ahol mi voltunk, sokan voltak. Ez azt jelenti,
hogy fontosak vagyunk.
De.
Az egész levelet azért írom, mert van egy de. Sajnos mint közösség nem
tudunk működni, ezt be kell látnunk, és gondolom, többünknek ez nem most
esik le. Ennek számtalan oka van, külsők és belsők egyaránt. Ezzel
kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem. A jó az, hogy a külső
akadályokat viszonylag könnyebben tudjuk legyűrni, és erről szól igazából ez
a levél is. De vannak belső okok is, amikkel meg ki-ki maga kell számot
vessen. Nem azért, hogy bárki kövesse a példámat, csak hogy ne a
megmondóember legyek: a magam részéről tudom, hogy az adminisztrációs
részéhez egyszerűen lusta voltam, így mint titkár - mondjuk eufemisztikusan
- nem igazán váltam be, és nyilván sokkal, de sokkal többet tehettem volna a
közösségi élet megszervezéséért.
Viszont a külső akadályokon sokat tudunk segíteni. Az egyértelmű, hogy
így munka mellett, szétszórva az országban, senkinek nincs ideje egy ilyen
időrabló és teljesen felesleges papírmunkára, mint a tagság és a tagdíjak
nyilvántartása, a találkozók szervezése és adminisztrálása, jegyzőkönyvek,
beszámolók készítése. A jó hír, hogy mindezt nem is kell, pusztán elég
átalakulnunk munkacsoporttá. Ennek több előnye is van:
- kötetlenség, az és addig vesz benne részt, aki és ameddig akar dolgozni
is
- nincs adminisztráció, tehát nem kell papírokkal vacakolni
- továbbra is megvannak a megjelenési lehetőségeink, ott lehetünk
mindenhol, ahol eddig is
Az viszont elkerülhetetlen, hogy kimondjuk a felbomlásunkat, szerencsére
erre, azt hiszem, lehetőségünk van emailes szavazás keretében is, amelynek
lefolytatása Klára és Andris feladata lesz.
Arra kérlek titeket, gondoljátok át ezeket a dolgokat. Sok választási
lehetőségünk, úgy gondolom nincsen, pusztán abban, hogy abbahagyjuk teljesen
a munkánkat, vagy nem. Én nem szeretném, és arra kérek mindenkit, akinek
minimális ideje vagy energiája van, segítsen, ne szóban, hanem tettben.
Köszönöm. Meg az elmúlt 4 évet is.
--
Takács Dániel
http://ek.klog.hu
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 6802 (20120117) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 6802 (20120117) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
http://www.eset.hu
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
Szakmári Klára
könyvtárostanár
szkl...@gmail.com
Budai Nagy Antal Gimnázium Bp.
229-18-94/111 vagy 229-18-15/111
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
----------------------------- dr. Horv�th S�ndor Domonkos szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat� 30/504-7108 Skype: hsdhsi1 "Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
A fenti levélből küldtem egy másolatot Bakos Klárának, mintegy jelezve, hogyan áll a FITT ügye, ha már egy héten belül kétszer is volt erről szó közöttünk. Úgy mint az MKE elnöke, és az Ellenőrző Bizottság elnöke között, aki maga is FITT tag.
"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca) "Minden emberi lélek hallhatatlan, ám az igazak lelke nem csak hallhatatlan hanem isteni is egyben" (Szókratész)
-----------------------------
dr. Horv�th S�ndor Domonkos
szab�lyoz�si szakjog�sz, k�nyvt�ros
Galg�czi Erzs�bet V�rosi K�nyvt�r �s K�z�ss�gi T�r, igazgat�
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
"Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.19. 13:06 keltez�ssel, Andrea �rta:
> Kedves FITTek!
>
> A munka �s a csoport rendben! �ljen �s vir�gozz�k!
>
> Egy k�rd�sem van: ez a munkacsoport az MKE-n bel�l lesz? Akkor melyik
> szekci�nak lesz�nk tagjai? Tudom�som szerint az MKE-nek csak �gy lehet
> b�rki a tagja, hogy egy szekci�nak a tagja.
>
> Javaslom a Tudom�nyos �s szakk�nyvt�ri szekci�t.
>
> Andrea
>
>> Ez�ton t�j�koztatom a tags�got, hogy az MKE TSZSZ OTP Bank Nyrt.-n�l nyitott banksz�mlasz�ma a k�vetkez�:
>> 11708001-20566454
>> A test�leti tagok sz�m�ra hamarosan post�zzuk a tagd�j sz�ml�j�t. A sz�mla k�zhezv�tele ut�n, k�rem utalj�k �t a tagd�jat a szekci� banksz�ml�j�ra.
>> Az egy�ni tagok sz�m�ra a sz�mla be�rkez�se ut�n �ll�tjuk ki a nyugt�t a befizet�sr�l. (Ha valaki sz�ml�t k�r, k�rem jelezze �r�sban!)
>> A �gyint�z�s megk�nny�t�se c�lj�b�l a befizet�s-/�tutal�sn�l a megjegyz�s rovatba k�rem felt�ntetni kinek a tagd�ja lett kifizetve!
>> Az �ves tagd�jakat a Szekci� az al�bbiakban �llap�totta meg egy�ni tagok: 4.000 Ft (3000 Ft regisztr�ci�s d�j + 1000 Ft MKE tags�gi d�j) gyes-en l�v�k,
>> nyugd�jasok, di�kok: 1000 Ft (500 Ft regisztr�ci�s d�j+ 500 Ft MKE tags�gi d�j) test�leti tagok: 20.000 Ft (18000 Ft regisztr�ci�s d�j+ 2000 Ft MKE tagd�j)
>> Azoknak a tagoknak, akik m�r m�s szekci�n kereszt�l kifizett�k az MKE tagd�jat, azoknak csak a regisztr�ci�s d�jat kell befizetni�k a szekci� sz�m�ra.
>>
>> Friedmann Nat�lia
>> oszt�lyvezet�
>> BME OMIKK
>> Igazgat�si Oszt�ly
>> Tel:(1)463-4055
>> Fax:(1)463-2441
>> Email: nfrie...@omikk.bme.hu
>
>
> On jan. 19, 10:11, Oros S�ndor<oros.san...@gmail.com> wrote:
>> Kedves Mind!
>> jomagam sem fizettem FITT tagsagi dijat evek ota, ettol fuggetlenul
>> tamogatok minden ujito elkepzelest! amennyiben a munkacsoport "munkat" tud
>> adni, lehetosegeimhez kepest vallalom.
>> udv,
>> oros sanyi
>>
>> 2012/1/19 klara<levaikl...@gmail.com>
>>
>>
>>
>>> Kedves Domonkos,
>>> v�gre egy hozz�sz�l�s, ami teljesen olvashat�. Minden rendben, �rom
>>> azt a levelet!
>>> �dv.
>>> Kl�ra
>>> On jan. 18, 23:49, "Horvath Sandor Domonkos, dr."<hsd...@gevk.hu>
>>> wrote:
>>>> Kedves Tagt�rsak,
>>>> Szekci�eln�k�nk levele arra k�sztet, hogy teljesen t�nyszer�en le�rjam
>>>> az elm�lt h�t t�rt�n�seit, mivel a kell� inform�ci�k n�lk�l L�vai Kl�ri
>>>> levele f�lre�rthet� lehet.
>>>> El�sz�r a v�lasz neki: igen, az � feladata a lev�l meg�r�sa, senki m�s�,
>>>> �s ezt nem is tettem meg helyette.
>>>> L�ssuk a t�rt�n�seket:
>>>> 1) A m�lt h�t szerd�n az MKE eln�ks�gi �l�s�n felvet�d�tt a FITT szekci�
>>>> k�rd�se, hogy van-e? Mivel 2011 �vben tagd�jat nem fizetett egy f� ut�n
>>>> sem. Jeleztem, hogy mivel a szekci� tagja vagyok, ut�na n�zek, mi
>>>> t�rt�nt....
>>>> 2) Az �gyben nem kellett semmit tennem, ugyanis szekci�-eln�k�nk
>>>> ugyanazon a h�ten facebook chaton megkeresett, ahol ugyanerr�l a t�m�r�l
>>>> k�rt tan�csot, amire a konkl�zi� az volt, hogy meg kell k�rdezni a
>>>> tags�got a j�v�r�l, illetve annyit mondtam m�g Kl�rinak, hogy szombaton
>>>> alighanem t�bbet tudok majd, hiszen m�s �gyben tal�lkozom a szekci� k�t
>>>> akt�v tagj�val.
>>>> 3) Szombaton egy�tt eb�deltem egy szakmai csapattal Bp-en, k�z�tt�k
>>>> Danival �s �d�mmal, �s sz�ba ker�lt ez a k�rd�s is, kider�lt mindh�rman
>>>> sz�v�nk�n viselj�k a megold�s keres�s�t. Akkor elmondtam, hogy b�r a
>>>> legtiszt�bb megold�s egy taggy�l�s lenne, de a sz�tes�si folyamat miatt
>>>> egy hat�rozatk�pes taggy�l�s �sszeh�v�sa illuz�rikus, emiatt c�lszer�
>>>> lenne a levelez� list�n megtudakolni a tags�g sz�nd�kait. A besz�lget�s
>>>> sor�n logikailag levezett�k, hogy a lehet�s�gek: a) nyom n�lk�l elt�nni,
>>>> b) laz�bb MKE strukt�r�ban folytatni az egy�bk�nt sikeres szakmai
>>>> munk�t, c) az MKE-n k�v�li szellemi m�helyk�nt tev�kenykedni tov�bb --
>>>> annak alapj�n, ahogyan arr�l a tags�g d�nt.
>>>> 4) H�tf�n telefonon besz�ltem Bokos Kl�r�val, az MKE eln�k�vel -
>>>> egy�bk�nt a h�v�som arra ir�nyult, hogy a kor�bbi eln�ks�gi �l�s k�zben
>>>> kik�ld�tt jegyz�k�nyv�vel kapcsolatos �szrev�teleimet megbesz�lj�k, �s
>>>> megk�rdeztem az eln�k asszonyt, hogy l�t-e arra realit�st, ha a FITT
>>>> esetleg munkacsoportk�nt szeretn� folytatni a tev�kenys�g�t, akkor azt
>>>> az eln�ks�g elfogadn�? Az eln�k asszony erre azt v�laszolta, hogy a maga
>>>> r�sz�r�l ezt �r�mmel l�tn�, mivel a FITT olyan szellemi �rt�ket
>>>> k�pvisel, amelyet nem szabad elvesz�teni. Ezt megnyugov�ssal vettem
>>>> tudom�sul, de ezen inform�ci�t nem osztottam meg senkivel - egyszer�en
>>>> csak tudni akartam, hogy ezen eshet�s�g re�lis-e?
>>>> 5) A levelez�list�n folyt �l�nk diszkurzus v�g�n Dani nyilv�nosan r�m
>>>> k�rdezett, hogy akkor mi a teend�. Erre a list�ra kik�ldtem a v�laszt,
>>>> amit mindannyian olvastatok, �s amit m�g egyszer felid�zek:
>>>> Ma, 9 �ra 12 perckor ezt k�ldtem a list�ra:
>>>> /
>>>> "�gy gondolom, hogy elvileg ezt taggy�l�snek kellene kimondania.
>>>> Ehelyett azonban megfelel� lehet az is, hogy a tags�g akarat�ra
>>>> hivatkozn�tok, teh�t �n azt tenn�m, hogy
>>>> a) le�rn�m, hogy a FITT szakmailag m�k�d�k�pes volt, de k�l�nf�le
>>>> okokn�l fogva t�bb nekifut�s ut�n sem tudott eleget tenni sem saj�t
>>>> SZMSZ-�ben, sem az MKE Alapszab�ly�ban r�gz�tett adminisztrat�v
>>>> k�telezetts�geinek.
>>>> b) ennek folyt�n k�rn�m, hogy az eln�ks�g r�gz�tse a megsz�n�s t�ny�t.
>>>> c) ezt az eln�k asszonynak kellene abszolv�lnia
>>>> d) p�rhuzamosan megsz�ntetve a banksz�ml�t, a keletkezett iratanyagot,
>>>> ha van, tov�bb�tva az MKE-nek.
>>>> e) ezen lev�lben jelezve, hogy a megsz�n� szekci� tagjainak egy r�sze a
>>>> szakmai tev�kenys�get folytatni k�v�nja, esetleg munkacsoport keret�ben.
>>>> Ezzel leh�rul a szekci� �gye.
>>>> Ezzel egyid�ben �ssze kell �rni, ki k�v�n a mcs-ban r�sztvenni, �s nekik
>>>> valamif�le szervez�si �s vezet�si sturkt�r�t kialak�tani (nem
>>>> agyonadminisztr�lva, csak hogy ki besz�l a nev�kben, ki a
>>>> kapcsolattart�), �s � �rna az eln�ks�gnek, hogy szeretn�k FITT
>>>> munkacsoportk�nt a szakmai tev�kenys�get folytatni.
>>>> Amennyiben az eln�ks�g ezt prefer�lja, akkor MKE FITT Munkacsoportk�nt
>>>> m�k�dhet, amennyiben az eln�ks�g nem prefer�lja, akkor f�ggetlen
>>>> szakmai-szellemi k�z�ss�gk�nt. ("csak" FITT-k�nt).
>>>> �dv.:
>>>> Domonkos"/
>>>> A fenti lev�lb�l k�ldtem egy m�solatot Bakos Kl�r�nak, mintegy jelezve,
>>>> hogyan �ll a FITT �gye, ha m�r egy h�ten bel�l k�tszer is volt err�l sz�
>>>> k�z�tt�nk. �gy mint az MKE eln�ke, �s az Ellen�rz� Bizotts�g eln�ke
>>>> k�z�tt, aki maga is FITT tag.
>>>> R�gz�teni szeretn�m, hogy a fenti lev�l egy v�lem�ny a cselekv�si
>>>> lehet�s�gekr�l. A c) pontb�l kider�l, hogy a megsz�ntet�s
>>>> adminisztr�ci�ja az eln�k asszony �gyint�z�si kompetenci�ja, m�g a
>>>> d�nt�si el�gaz�sok eleje a szekci� �gye, az mcs l�trej�tt�nek elfogad�sa
>>>> pedig az MKE eln�ks�g��. Az "eln�k asszonyon" a FITT szekci� eln�k�t
>>>> �rtettem term�szetesen, nem pedig az MKE eln�k�t.
>>>> Persze eln�k-eln�k, Kl�ri-Kl�ri -- sok a hasonl�s�g, �s ez alighanem
>>>> hozz�j�rult az �ltalam ilyen hosszan megv�laszolt lev�lb�l �rezhet�
>>>> bizonytalans�ghoz, s�t, az �ltalam abb�l kiolvasni v�lt rosszall�shoz is.
>>>> Ha belekotyogtam volna valami olyanba, amibe nem kellett volna, nos
>>>> annak alighanem rossz term�szetem az oka, amelyben azonban v�ltoz�st nem
>>>> �g�rhetek, ahogy abban sem, hogy ne viseln�m sz�vemen e remek csapat
>>>> tov�bbi �tj�t.
>>>> Bar�ti �lel�ssel:
>>>> Domonkos
>>>> "Minden j� ember sz�v�ben megleled az Istent" (Seneca)
>>>> "Minden emberi l�lek hallhatatlan, �m az igazak lelke nem csak
>>> hallhatatlan hanem isteni is egyben" (Sz�krat�sz)
>>>> 2012.01.18. 21:08 keltez�ssel, klara �rta:
>>>>> Sziasztok!
>>>>> Szerintem is j� �tlet ez a munkacsoport!
>>>>> Nem tudom mi a form�ja a feloszl�snak. �rok egy levelet Bakos
>>>>> Kl�rinak, amit hallom HSD ma meg is tett m�r, de lehet, hogy nekem
>>>>> kell. Nos?
>>>>> Sziasztok!
>>>>> �dv.
>>>>> Kl�ra
>>>>> --
>>>>> MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
>>>>> lista: itsz...@googlegroups.com /http://itszekcio.klog.hu
>>> --
>>> MKE Inform�ci�s T�rsadalom szekci� levez�si lista
>>> lista: itsz...@googlegroups.com /http://itszekcio.klog.hu- Id�zett sz�veg elrejt�se -
>> - Id�zett sz�veg megjelen�t�se -
Ez mindenkinek a magánügye, tehát nem egy szekcióhoz kötött.
Üdv.:
Domomkos
-----------------------------
dr. Horváth Sándor Domonkos
szabályozási szakjogász, könyvtáros
Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár és Közösségi Tér, igazgató
30/504-7108
Skype: hsdhsi1
"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)
2012.01.19. 13:06 keltezéssel, Andrea írta:
Kedves FITTek!
A munka és a csoport rendben! Éljen és virágozzék!
Egy kérdésem van: ez a munkacsoport az MKE-n belül lesz? Akkor melyik
szekciónak leszünk tagjai? Tudomásom szerint az MKE-nek csak úgy lehet
bárki a tagja, hogy egy szekciónak a tagja.
Javaslom a Tudományos és szakkönyvtári szekciót.
Andrea
Ezúton tájékoztatom a tagságot, hogy az MKE TSZSZ OTP Bank Nyrt.-nél nyitott bankszámlaszáma a következő:
11708001-20566454
A testületi tagok számára hamarosan postázzuk a tagdíj számláját. A számla kézhezvétele után, kérem utalják át a tagdíjat a szekció bankszámlájára.
Az egyéni tagok számára a számla beérkezése után állítjuk ki a nyugtát a befizetésről. (Ha valaki számlát kér, kérem jelezze írásban!)
A ügyintézés megkönnyítése céljából a befizetés-/átutalásnál a megjegyzés rovatba kérem feltüntetni kinek a tagdíja lett kifizetve!
Az éves tagdíjakat a Szekció az alábbiakban állapította meg egyéni tagok: 4.000 Ft (3000 Ft regisztrációs díj + 1000 Ft MKE tagsági díj) gyes-en lévők,
nyugdíjasok, diákok: 1000 Ft (500 Ft regisztrációs díj+ 500 Ft MKE tagsági díj) testületi tagok: 20.000 Ft (18000 Ft regisztrációs díj+ 2000 Ft MKE tagdíj)
Azoknak a tagoknak, akik már más szekción keresztül kifizették az MKE tagdíjat, azoknak csak a regisztrációs díjat kell befizetniük a szekció számára.
Friedmann Natália
osztályvezető
BME OMIKK
Igazgatási Osztály
Tel:(1)463-4055
Fax:(1)463-2441
Email: nfrie...@omikk.bme.hu
On jan. 19, 10:11, Oros Sándor<oros.san...@gmail.com> wrote:
Kedves Mind!
jomagam sem fizettem FITT tagsagi dijat evek ota, ettol fuggetlenul
tamogatok minden ujito elkepzelest! amennyiben a munkacsoport "munkat" tud
adni, lehetosegeimhez kepest vallalom.
udv,
oros sanyi
2012/1/19 klara<levaikl...@gmail.com>
Kedves Domonkos,
végre egy hozzászólás, ami teljesen olvasható. Minden rendben, írom
azt a levelet!
üdv.
Klára
On jan. 18, 23:49, "Horvath Sandor Domonkos, dr."<hsd...@gevk.hu>
wrote:
Kedves Tagtársak,
Szekcióelnökünk levele arra késztet, hogy teljesen tényszerűen leírjam
az elmúlt hét történéseit, mivel a kellő információk nélkül Lévai Klári
levele félreérthető lehet.
Először a válasz neki: igen, az ő feladata a levél megírása, senki másé,
és ezt nem is tettem meg helyette.
tudomásul, de ezen információt nem osztottam meg senkivel - egyszerűen
csak tudni akartam, hogy ezen eshetőség reális-e?
5) A levelezőlistán folyt élénk diszkurzus végén Dani nyilvánosan rám
kérdezett, hogy akkor mi a teendő. Erre a listára kiküldtem a választ,
amit mindannyian olvastatok, és amit még egyszer felidézek:
Ma, 9 óra 12 perckor ezt küldtem a listára:
/
"Úgy gondolom, hogy elvileg ezt taggyűlésnek kellene kimondania.
Ehelyett azonban megfelelő lehet az is, hogy a tagság akaratára
hivatkoznátok, tehát én azt tenném, hogy
a) leírnám, hogy a FITT szakmailag működőképes volt, de különféle
okoknál fogva több nekifutás után sem tudott eleget tenni sem saját
SZMSZ-ében, sem az MKE Alapszabályában rögzített adminisztratív
kötelezettségeinek.
b) ennek folytán kérném, hogy az elnökség rögzítse a megszűnés tényét.
c) ezt az elnök asszonynak kellene abszolválnia
d) párhuzamosan megszüntetve a bankszámlát, a keletkezett iratanyagot,
ha van, továbbítva az MKE-nek.
e) ezen levélben jelezve, hogy a megszűnő szekció tagjainak egy része a
szakmai tevékenységet folytatni kívánja, esetleg munkacsoport keretében.
Ezzel lehárul a szekció ügye.
Ezzel egyidőben össze kell írni, ki kíván a mcs-ban résztvenni, és nekik
valamiféle szervezési és vezetési sturktúrát kialakítani (nem
agyonadminisztrálva, csak hogy ki beszél a nevükben, ki a
kapcsolattartó), és ő írna az elnökségnek, hogy szeretnék FITT
munkacsoportként a szakmai tevékenységet folytatni.
Amennyiben az elnökség ezt preferálja, akkor MKE FITT Munkacsoportként
működhet, amennyiben az elnökség nem preferálja, akkor független
szakmai-szellemi közösségként. ("csak" FITT-ként).
Üdv.:
Domonkos"/
A fenti levélből küldtem egy másolatot Bakos Klárának, mintegy jelezve,
hogyan áll a FITT ügye, ha már egy héten belül kétszer is volt erről szó
közöttünk. Úgy mint az MKE elnöke, és az Ellenőrző Bizottság elnöke
között, aki maga is FITT tag.
Rögzíteni szeretném, hogy a fenti levél egy vélemény a cselekvési
lehetőségekről. A c) pontból kiderül, hogy a megszüntetés
adminisztrációja az elnök asszony ügyintézési kompetenciája, míg a
döntési elágazások eleje a szekció ügye, az mcs létrejöttének elfogadása
pedig az MKE elnökségéé. Az "elnök asszonyon" a FITT szekció elnökét
értettem természetesen, nem pedig az MKE elnökét.
Persze elnök-elnök, Klári-Klári -- sok a hasonlóság, és ez alighanem
hozzájárult az általam ilyen hosszan megválaszolt levélből érezhető
bizonytalansághoz, sőt, az általam abból kiolvasni vélt rosszalláshoz is.
Ha belekotyogtam volna valami olyanba, amibe nem kellett volna, nos
annak alighanem rossz természetem az oka, amelyben azonban változást nem
ígérhetek, ahogy abban sem, hogy ne viselném szívemen e remek csapat
további útját.
Baráti öleléssel:
Domonkos
"Minden jó ember szívében megleled az Istent" (Seneca)
"Minden emberi lélek hallhatatlan, ám az igazak lelke nem csak
hallhatatlan hanem isteni is egyben" (Szókratész)
2012.01.18. 21:08 keltezéssel, klara írta:
Sziasztok!
Szerintem is jó ötlet ez a munkacsoport!
Nem tudom mi a formája a feloszlásnak. Írok egy levelet Bakos
--Klárinak, amit hallom HSD ma meg is tett már, de lehet, hogy nekem
kell. Nos?
Sziasztok!
Üdv.
Klára
--
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
lista: itsz...@googlegroups.com /http://itszekcio.klog.hu
MKE Információs Társadalom szekció levezési lista
lista: itsz...@googlegroups.com /http://itszekcio.klog.hu- Idézett szöveg elrejtése -
- Idézett szöveg megjelenítése -
Masolatot kaphat belole a lista? Koszonom,
Adam
On 24 Jan 2012 16:26, "Klára Lévai" <levai...@gmail.com> wrote:
Elküldtem Bakos Klárinak a FITT lemondó(megszüntető) levelet!
Lévai Klára
Igazgató
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Könyvtára
http://konyvtar.mome.hu/
t.:+361 392 11 35
Fax: +361 392 11 77
mob.:+36 20 4 999 841
2012/1/24 Dániel Takács <daniel...@gmail.com>
>
> mi újság a dolgokkal?
>
>
> 2012/1/19 Oros ...