Re: Tablet

mrtvocich

to IT fitness CZ 2010
No to si tedy dovolím nesouhlasit! Tablet vs. Tablet PC?! V IT oboru
se pohybuji přibližně deset let a tento test opravdu obsahuje několik
hodně nerelevantních otázek - viz. již zmíněný tablet tablet. Slovo
tablet není žádný jednoznačný termín, o kterém by platila nějaká
definice. Opravdu si to opravte, nebo to zařízení vyměňte za nějaké
jiné, ale tohle je kravina. Ještě si dovolím poopravit kolegu nademnou
- iPad od Applu právěže není koncipován, jako tablet, ač ho tak
někteří chápou - viz. Digit #42.

S pozdravem, Marek Štěpán.

libOl

to IT fitness CZ 2010
Dobrý den,
- nejsem si jist s čím nesouhlasíte, začínáte diskusi a už
nesouhlasíte? ;-)
- mohl byste rozvést jaké nerelevantní otázky?
- slovo tablet je dostatečně jednoznačný termín; pokud budeme chtít
vrtat, tak nemusí být vstupní zařízení ani myš, klávesnice ....
- pokud to bylo náhodou mířeno na mne, tak upozorním, že k testu nemám
žádný zvláštní vztah - rozhodně nic opravovat nebudu (schopen) ;-)
- v téhle otázce je diskutabilní odpověď "Pomocí propojení LAN kabelem
a vytvořením místní sítě."; tablet je opravdu neoddiskutovatelný; nebo
máte odkaz na jiný výklad slova tablet?

S pozdravem

Libor Olbrich

mrtvocich

to libor....@jsi.cz, IT fitness CZ 2010
Reagoval jsem na téma nademnou, kde si nekdo stezoval na to same co ja. Tablet zkratka muze byt i notebook s dotykovou obrazovkou. Rypat se nechci, ale pokud je nekdo znaly a vysledky tomu neodpovidaji, tak je v tomtu testu nekde chyba.

M. Štěpán

2010/3/17 libOl <libor....@jsi.cz>
--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože odebíráte Skupina "IT fitness CZ
2010" služby Skupin Google

--
***
Mrtvocich's Contacts

Mojmír

to IT fitness CZ 2010
Zřejmě mrtvocich reaguje na moje vlákno.
@mrtvocich: Digit sleduji a díl s iPadem jsem nevynechal, nicméně
jakožto spokojený vlastník iPodu Touch, musím iPad přeci jen srovnávat
s tablety, jelikož nevím s čím jiným bych to srovnával.

@libOl: To, že na Wikipedii je napsáno "Tablet PC" z tohoto spojení
ještě nedělá samozřejmou věc. Bylo by dobré vyjasnit o co jde. Je to
jako otázka ohledně registrace na chat nebo sociální síť. Většina
chatů vyžaduje nick nebo jméno. Přijde mi jakoby autor sledoval jen
login na Facebook a nehleděl na ostatní.

mrtvocich

libOl

to IT fitness CZ 2010
@mrtvocich: tak, když mi něco nevyjde, tak nejdřív hledám chybu u
sebe. Nedopadl jsem taky podle svých představ, ale objektivně musím
říct, že chyba nebyla v textu,ale v mé zbrklosti. Vypadl jsem na
otázkách, které "byly tak jasné, že jsem je nemusel číst" - a bohužel
nečetl :-)

@Mojmír: naprosto souhlasím, že "To, že na Wikipedii je napsáno
"Tablet PC" z tohoto spojení ještě nedělá samozřejmou věc.", nicméně:
- Tablet je polohovací zařízení skládající se z pevné podlož ....
- Vstupní polohové zařízení počítače (podobně jako myš). ......
- Polohovací zařízení, digitizér - pro snímání polohy kurzoru (např.
nitkového kříže) na ploše. .....

Tři různé "definice" a ani z jedné nevyplývá, že by se pomocí něj daly
přenést data.
Pokud si dám tablet do Googlu - tak se můžeme hádat jestli je to
polohovací zařízení, nebo katolický magazín,a le to na věci nic
nemění ;-)
Všiml jsem si, že se (v jednozančném kontextu) V ČESKU zkracuje tablet
PC na tablet, ale udělat to v testu by byla každopádně chyba.

LO

libOl

to IT fitness CZ 2010
Nezlobte se na me pánové, ale co vám nebylo jasné na této otázce?
Přepíši jestli mluvíme o tomtéž:
Otázka:
Než začnete používat chat nebo nějakou sociální síť, musíte se
zaregistrovat. Při registraci obvykle musíte:

Nechci přepisovat přímo správné odpovědi (test ještě běží), ale nick
tam mezi správnými byl. Pokud se bavíme o stejné otázce, tak žádná
jiná odpověď v úvahu nepřipadala a správné, byly správné.

Jak říkám, jestli je to tatáž otázka, tak opravdu doporučuji přečíst a
porozumět zadání.

S pozdravem

LO

On 17 bře, 15:29, mrtvocich <mrtvoc...@gmail.com> wrote:
> [...]
> avsak pokudy by existovala nejaka betaverze predem, tak by se dalo jiste
> spoustu otazek vyladit do dokonalosti. ;-)

mrtvocich

to libor....@jsi.cz, IT fitness CZ 2010
zadani rozumim, vsechny jsem si je schvalne cetl, abych neudelal chybu z nepozornoti, ale tahla otazka je prilis obecna. muzu vam dokazat ofrum, kde po vas budou chtit vsechno (= vsechny spravne odpovedi) a nic (zadne spravne odpovedi testu) - zkratka s tim nesouhlasim

2010/3/17 libOl <libor....@jsi.cz>

> [...]

it-fitness-cz-2...@googlegroups.com
Další nastavení najdete v této skupině na adrese

libOl

to IT fitness CZ 2010
Nezlobte se na mne, ale pokud jste opravdu zadání podrobně četl,
zopakuji otázku: "Než začnete používat chat nebo nějakou sociální síť,
musíte se
zaregistrovat. Při registraci obvykle musíte:", co jste nepochopil na
slově OBVYKLE?
To, že mi můžete ukázat fórum, které vyžaduje všechno a fórum, které
nevyžaduje nic je zcela irelevantní.
Mimochodem bych byl rád, kdybyste opravdu dokázal najít jediné fórum,
které splňuje vaše prohlášení - dovolím si říct, že to není pravda -
holt jste přestřelil a teď se snažíte to okecat. Mýliti je lidské,
bláznovství je setrvati ve svém omylu

LO

On 17 bře, 17:09, mrtvocich <mrtvoc...@gmail.com> wrote:
> [...]
> po vas budou chtit vsechno (= vsechny spravne odpovedi) a nic (zadne spravne
> odpovedi testu) - zkratka s tim nesouhlasim

Mojmír

to IT fitness CZ 2010
To si děláte srandu ne? Takže brát v potaz všechny chaty a sociální
sítě (není tam specifikované jaké, ale pouze obecně) a pak si říct, že
je to irelevantní, protože myslíte určitě zrovna FB?

Mojmír

to IT fitness CZ 2010
Tak tedy:
http://xchat.centrum.cz/~guest~/reg/registr.php - (svého času
nejoblíbenější chat v ČR, teď nevím jak na tom je) má nick
http://signups.myspace.com/index.cfm?fuseaction=signup - (druhá po FB
největší sociální síť) má celé jméno
http://www.facebook.com/ - (největší sociální síť) chce jméno
http://chat.volny.cz/~~428ff9641e6603c377406287ed97af78/index.php -
(volny.cz, který sice není asi 2x oblíbený, ale někdo ho má třeba rád)
chce registrovat přezdívku

Všechno toto a další je, ale irelevantní. To mi asi během testu mělo
dojít.

libOl

to IT fitness CZ 2010
@Mojmír: Předpokládám, že FB bude Facebook? Nechápu proč o něm pořád
mluvíte, vy jediný!
Mělo vám dojít co je to OBVYKLE. Mohu ze zajímavost vědět co jste
zaškrtl? U této otázky je fakt překvapivé nad čím jste mohl dumat.
Ve vašem textu (viz. citovaný text) jste uvedl ty možnosti, které byly
v textu SPRÁVNĚ, takže jste uvedl odkazy, které PODPORUJÍ autory testu
- co tím chtěl básník říct?
Pokud vám tedy v průběhu testu došly tyto možnosti, tak to máte
správně ;-)

LO

On 17 bře, 20:48, Mojmír <losmoj...@gmail.com> wrote:
> Tak tedy:http://xchat.centrum.cz/~guest~/reg/registr.php- (svého času
> nejoblíbenější chat v ČR, teď nevím jak na tom je) má nickhttp://signups.myspace.com/index.cfm?fuseaction=signup- (druhá po FB

Mojmír

to IT fitness CZ 2010
Mě se ukázalo jako správné nick a mail.

Marek ?t?p?n

to losm...@gmail.com, IT fitness CZ 2010
Ale muze byt chat, ktery vam prideli guestxxxx ;)

Odesláno z iPhone

17.3.2010 v 21:18, "Mojmír" <losm...@gmail.com>:

> [...]

libOl

to IT fitness CZ 2010
@Mojmír: Ano a co se vám na tom nezdá - co byste OBVYKLE přidal,
ubral?

@Marek: Ano může, může být chat, kde je nutno zadat jméno matky za
svobodna - proto tam bylo OBVYKLE. A mimochodem, můžete mi ukázat
jediný chat, který vám při REGISTRACI přidělí nick guestxxx? Nemluvě o
tom, že pořád by to byla správná odpověď.

LO

On 17 bře, 22:40, "Marek ?t?p?n" <mrtvoc...@gmail.com> wrote:
> Ale muze byt chat, ktery vam prideli guestxxxx ;)
>
> Odesláno z iPhone

Marek ?t?p?n

to libor....@jsi.cz, IT fitness CZ 2010
Jde o to, že to neni jednoznacna odpoved. Neni jednoznacna a neni na
ni jasna odpoved. Kazdy na ni muze odpovedet jinak dle svych
zkusenosti, kazdy spravne dle svych zkusenosti, oba budou mit pravdu,
ale kazdy bude jinak ohodnocen - v tom je problem.

Odesláno z iPhone

libOl

to IT fitness CZ 2010
A můžete mi sdělit - ze SVÝCH zkušeností, kterou jinou možnost byste
použil/nepoužil?

LO

On 18 bře, 09:03, "Marek ?t?p?n" <mrtvoc...@gmail.com> wrote:
> [...]
> zkusenosti, kazdy spravne dle svych zkusenosti, oba budou mit pravdu,
> ale kazdy bude jinak ohodnocen - v tom je problem.

Schematik

to IT fitness CZ 2010
Zdar a sílu,

k původnímu tabletu:
Tablet PC je sice termín používaný, leč používaný maximalně tak
Moftem, navíc obvykle pro zařízení na x86[_64], ostatně současné
tablety na ARMu jsou zpravidla (přerostlá) MID, tedy cpaní "PC" do
názvu termínu je zcela irelevantní. Navíc tato zařízení v sobě obvykle
mají NAND paměť, která se po připojení chová jako mass storage
zařízení -- stejně jako v otázce zmíněná fleška.

k chatům:
Člověk vyplňující test snad těžko může vědět, co je obvyklé. Nejspíše
to netuší ani autoři testu. Nebo existuje nějaká statistika, nějaký
zdroj, z něhož se ta obvyklost odvíjí? IRC chce často _pouze_
přezdívku, mailing-listy e-mailovou adresu (a heslo), fóra e-mailovou
adresu, přezdívku/jméno a heslo. Vsadím ponožky na to, že těchto je
více než různých chatů (počítá se sem návštěvní kniha? díky AJAXu
předpokládám ano, pak je to jenom přezdívka). Zato zpravidla je nutné
vyplnit CAPTCHA.

Zdraví David Kolibáč.

On 17 bře, 21:48, Mojmír <losmoj...@gmail.com> wrote:
> Tak tedy:http://xchat.centrum.cz/~guest~/reg/registr.php- (svého času
> [...]

Schematik

to IT fitness CZ 2010
> [...]
> Všiml jsem si, že se (v jednozančném kontextu) V ČESKU zkracuje tablet
> PC na tablet, ale udělat to v testu by byla každopádně chyba.
Nikoliv v Česku. Engadget, Liliputing a další významné mezinárodní
zpravodajské weby z oboru jsou co? Co používají "tablet"! Pro co? Pro
mobilní zařízení s dotykovým displejem, WiFi/3G pro připojení k
Internetu... a HDD/NAND úložištěm dat, které se velice často chová
jako mass storage -- stejně jako fleška.

Zdraví David Kolibáč.

libOl

to IT fitness CZ 2010
Dobrý den,

k chatům:
správně je přezdívka a email - pořád nechápu co jiného byste tam chtěl
- i sám to tady pořád opakujete - ano typicky je to přezdívka ....
mail - A/NEBO si doplňte podle potřeby. Přes tvrzení jednoho
odvážlivce zde (který se nenamáhal své tvrzení doložit jediným
příkladem), ostatní možnosti nejsou typické

k tabletům:
je zbytečné to pořád omílat. Nevím jestli je Tablet PC termín
používaný maximálně Moftem, ale používá ho mimochodem i Engadget ;-).
Ale každopádně uznávám svou nepřesnost a doplňuji: (v jednozančném
kontextu) se NEJEN V ČESKU zkracuje tablet PC na tablet.

Pravdou je, že je poněkud nešťasné, že se označení tablet začíná
používat pro dvě různá zařízení a asi by stalo za to odlišovat (pokud
to není jasné z kontextu) grafický tablet a tablet PC

S pozdravem

LO