امام عليه السّلام در ادامه میفرماید وقتی به چنين آدمی به من میگویی؛« إتَّقِ الله » از خدا بترس، ناراحت میشود: ؛« اَخَذَتهُ العِزَّة » به غرورش برمیخورد، میگوید: «به من میگویی با تقوا باشم؟ تا حالا کسی از من گناه ندیده». بعد امام(ع) میفرماید: اینها دیگر آدم هم نمیشوند و دچار لعن خداوند میشوند. (وسائل الشيعه، ج 8، ص 317)