דומיין לארכיון, וסיומת

בני דרור

to הארכיונאי הישראלי
שלום
אני בונה ארכיון דיגיטלי למושב שיתופי, כשאת התבנית הבסיסית כבר הכנתי ונותר לי רק ערך נוסף שיתווסף בעתיד.
את האתר בניתי באמצעות wix, כך שהכתובת נשארת חינמית ויש לי לא מעט אפשרויות, וזה היה נחמד כל עוד האתר היה בהליכים ושמרתי אותו בסוד עד שהצלחתי לאגור מספיק תכנים כדי שיראה מקצועי ואוכל להעלותו לאוויר.
זו כתובת האתר הנוכחית:

אני תוהה האם באמת עלי לבקש תקציב ולשייכו לדומין, או להשאיר במצב הזה?
האם גוגל יכול לאתר אתר מהסוג הזה?
האם כדאי לעשות דומיין בעברית? באנגלית?
bnei.dror.archive זה התרגום הכי 'הגון', אך גם heritage או history - במה כדאי להשתמש כדי להדגיש את המהות?
איך מפרידים בין האותיות באופן הכי קליט? נקודה או קו?
מהי הסיומת הכי נכונה? org.il או co.il
ספרו לי מנסיונכם, ודעתכם האישית. תודה!

בת אל חסון

Rivka Finkelstein

to israrc...@googlegroups.com

שאפו

עבודה נהדרת

רבקה

ארכיון נורדיה

--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

Rahan Archive

to israrc...@googlegroups.com
וואו בת אל - איזו עבודה ! כל הכבוד.
אנסה לענות לשאלותיך מנסיוני כמי שמנהלת אתר על פלטפורמת וורדפס.קום בלי שם דומיין משלי
1. אם מבחינת וויקס, מבחינת האפשרויות של האתר, אין שינוי בין שם דומיין משלך לשם דומיין משלהם אז נשארת הנקודה היחידה שהיא עניין של רושם ותדמית.
וזה כבר שיקול שלך בהתחשב במטרות האתר.
אני אישית בחרתי להשאר על הדומיין שמציעה לי הפלטפורמה (rahanarchive.wordpress.com), וכן השקעתי כסף בשדרוג כדי שלא שלא תופענה לי פרסומות באתר.
2. גוגל יכול לאתר את האתר שלך גם אם שם הדומיין הוא של וויקס, בתנאי שהגדרת נכון את הגדרות הנראות/הזיהוי של האתר לגוגל.
3. הייתי נשארת עם דומיין באנגלית. עוד לא נוכחתי לראות מה הנחיצות של דומיין בעברית.
4. לגבי הסיומת - לעניות דעתי לארכיון מתאים הסיומת co.il ולא org  שמתאים יותר לארגונים.
מקווה שעזרתי במעט

אורית ש.
ארכיון ראש הנקרה, מרכז תיעוד ומורשת
Rahan Archive | WebSite  |  Facebook

‫בתאריך יום ג׳, 24 בינו׳ 2023 ב-10:14 מאת ‪Rivka Finkelstein‬‏ <‪ri...@nordia.co.il‬‏>:‬
כדי להציג את הדיון הזה באתר, היכנס ל-https://groups.google.com/d/msgid/israrchivist-/f4a83cc85a1142bbb0617dfa95aa5e8b%40email.Nordia.local.

אריה רוכמן-הלפרין Arieh Rochman-Halperin

to israrc...@googlegroups.com
רק לעניין הסיומת co.il ו-org.il:
co.il = company חברה
org.il = organization ארגון
לדעתי ארכיון הוא ארגון ולא חברה (כלכלית/חברתית וכד'), אך זו רק דעתי. כל אחד שיבחר כפי שנוח ונראה לו.

אריה רוכמן-הלפרין
גימלאי ארכיון רשות העתיקות

‫בתאריך יום ג׳, 24 בינו׳ 2023 ב-10:36 מאת ‪Rahan Archive‬‏ <‪rahana...@gmail.com‬‏>:‬

--
אריה רוכמן-הלפרין
ת"ד 11353

Ogenia Schcolnik

to israrc...@googlegroups.com
מרשים מאוד!!.
הסתכלתי בנייד.
קצת הפריע לי שהשמות מופיעים על התמונות ומסתירים לעיתים את המצולם.
אולי במחשב זה לא קרה
אני עובדת על מיזם דומה בקיבוץ ברור חיל, אך משתמשת בתוכנה קנוייה של סיפור מקומי.
ניתן לראות בגוגל - בהקלדת הכותרת סיפור מקומי - ולבחור מאלה שכבר עלו לאוויר...
שלנו יעלה בקרוב.
עולה כסף, אבל מאד שווה בעיני.
בהצלחה!!
אוגניה.

בתאריך יום ג׳, 24 בינו׳ 2023, 10:14, מאת Rivka Finkelstein ‏<ri...@nordia.co.il>:
כדי להציג את הדיון הזה באתר, היכנס ל-https://groups.google.com/d/msgid/israrchivist-/f4a83cc85a1142bbb0617dfa95aa5e8b%40email.Nordia.local.

דודו אמיתי

to israrc...@googlegroups.com
אוגניה שלום,
אני מזכיר לך ולכולן/ם שהפורום אינו מקום לדון על ספקים או להמליץ עליהם.
הסיבות לכך ידועות אני מניח.
אנא הקפידו על כך.

בברכה - דודו
יו"ר האיגוד

to israrc...@googlegroups.com
סליחה. לא ידעתי.
שבוע טוב.

בני דרור

to הארכיונאי הישראלי
היי דודו. אין כאן שיחה על ספקים בשום צורה ואופן. לא שאלתי כמה עולה דומיין וממי לרכוש, אלא איזו סיומת עדיפה, כיצד יתאפשר "לגלות" את האתר בגוגל בקלות. מנסיון של בעלי ארכיון דיגיטלי.

ב-יום רביעי, 25 בינואר 2023 בשעה 07:19:40 UTC+2, ogenia.sc כתב/ה:

chairperson דודו אמיתי AIA

to israrc...@googlegroups.com

בת אל תודה.

ההערה לא התייחסה להודעה שלך אלא לתוכן של התגובה האחרונה בדיון שהתפתח בעקבותיה.

בהצלחה לכולנו.

דודו – יו"ר האיגוד

‫בתאריך יום ד׳, 25 בינו׳ 2023 ב-11:52 מאת בני דרור <‪bnei.d...@gmail.com‬‏>:‬

הדס אביבי

to israrc...@googlegroups.com
הי בת אל,
ראשית- העבודה שאת עושה מאוד מרשימה!
גם מבחינת האיסוף וכמובן ההנגשה באתר,וכל הכבוד על זה!

רציתי רק לשאול- למה בעצם את קוראת לזה ארכיון דיגיטלי? אין לזה מאפיינים של ארכיון, אלא יותר אתר שמרכז מידע היסטורי.
אולי פספסתי בהתכתבות הזו או בעבר- האם במושב עצמו את מנהלת ארכיון פיסי של חומרים ושומרת בו על עקרונות הארכיונאות?

בהצלחה!
הדס, ארכיון רחובות

[...]

בני דרור

to הארכיונאי הישראלי
היי הדס.
האתר הוא הארכיון היחיד שיש למושב. היו נסיונות בעבר לאתר מבני ציבור ריקים וכמה גורמים בתקופות שונות ניסו לאתר ולאסום מידע, כל הנסיונות לא צלחו מכל מיני סיבות ויצרו יאוש ואכזבה גדולה מאוד (כמות עצומה של חומר שלא ניתן לשחזר נרטב ואז הושמד).
לכן כשהתחלתי בפרוייקט של המרה לדיגיטל היה לי חשוב להנגיש בצורה הכי יפה ונוחה, כדי למשוך את המוותרים פנימה לעשייה ויוזמה.
אחרי שאני מעתיקה את התכנים הם חוזרים למי שמסר לי אותם. ויש הענות עצומה - אבל גם חשש מאוד גדול למסור ולהשאיר אצלי.
אני עוברת לא פעם תחקור על אופי העבודה, איך אני מוציאה את התמונות, האם אני צריכה לקרוע/איך אדע לאן להחזיר, טביעות אצבעות ועוד שאלות שמביעות חשש אמיתי להשאיר פיסת מידע. ברור שלא אוכל להקים ארכיון ויזואלי ומוחשי עם תמונות המקור.
לכן הארכיון קיבל צורה של אתר מידע היסטורי.
ב-יום רביעי, 25 בינואר 2023 בשעה 12:03:52 UTC+2, הדס אביבי כתב/ה: