קריאה לסיוע לקראת הקמת ארכיון הגאווה

chairperson דודו אמיתי AIA

to הארכיונאי הישראלי

שלום דודו

שמי מתן שגב ואני סטודנט לתואר שני בהיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב.
 שמחתי לסייע לאיגוד ולפרופ' רוני שטאובר ולהפיץ את התוכנית ללימודי ארכיונאות באוניברסיטת תל אביב - הן בקבוצת הפייסבוק שייסדתי ואני מנהל (קהילת חוקרות וחוקרי גנאלוגיה בישראל) והן בדף הפייסבוק של ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב שאותו אני מנהל במסגרת עבודתי בארגון במשרה מלאה.

בחודשים האחרונים אני מקים את ארכיון הגאווה, פרויקט של האגודה למען הלהט"ב להקמה של ארכיון דיגיטלי לתיעוד ההיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל. אנחנו פועלים בינתיים לגמרי בהתנדבות, בתקווה להצליח למצוא תרומות שייאפשרו את הקמת ותפעול הארכיון. מלווה אותנו קבוצה של חוקרות וחוקרים מהאוניברסיטה (פרופ' להיסטוריה איריס רחמימוב, פרופ' למשפטים אייל גרוס, פרופ' למשפטים מיכאל בירנהק, דיקן הפקולטה לאמנויות פרופ' ערן נוימן, ד"ר לספרות דנה אולמרט, ד"ר למגדר סיגל גולדין) וכן מנהלת הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי ד"ר נעמה שפטלוביץ ומנהלת הספרייה למדעי החברה, חינוך וניהול שלומית פרי.
אני מצרף למייל זה מסמך לגבי הארכיון ומהותו, להתרשמות.

בנקודת הזמן הנוכחית ברצוננו להתקדם ולהתחיל לקטלג את החומרים שאספנו (יש לציין שאנחנו פועלים בתיאום עם עוד שלושה פרויקטים מקומיים - פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, הבית הפתוח בירושלים ופרויקט ההיסטוריה הגאה הבאר שבעית). כולנו מתנדבים.ות שמעוניינים יחד לאסוף, לתעד ולהנגיש לציבור את הידע על ההיסטוריה של הקהילה.

כדי להתחיל לקטלג ולהתקדם משם לדיגיטציה של החומרים - היינו מאוד שמחים להיעזר בהפצת הקריאה אל חברות וחברי האיגוד. אם מי מהם - ארכיונאי/ת מנוסה, להט"ב או לא - יראו חשיבות בפרויקט שלנו וירצו להצטרף ולהתנדב עם הידע המקצועי שלהם - זו תהיה עבורנו עזרה ענקית.

אם וכאשר נצליח לגייס את הסכום שחישבנו לתקציב הדרוש לארכיון - הכוונה היא להעסיק ארכיונאי/ת באופן קבוע, אך אנחנו עדיין לא מתוקצבים כלל ולכן עזרתכן/ם קריטית עבורנו.

המון תודה,
מתן שגב

2021-10-13 מידע על ארכיון הגאווה הישראלי בעברית.pdf