שאלה לגבי זכויות יוצרים - צילום קטעי עיתונות

הדס אביבי

to הארכיונאי הישראלי
הי לכולם,
אנחנו עובדים עכשיו על הוצאת ספר מחקר, ובין היתר רוצים לשלב בו גם צילום של  קטעי עיתונות.
האם לידיעתכם יש בכך בעיה? עדיף להביא את הציטוט ולא צילום של העיתון?

תודה!
הדס, ארכיון רחובות

Hana Yariv

to israrc...@googlegroups.com
שלום הדס

אני כותבת לך מניסיוני כעורכת ותיקה בוויקיפדיה וכמי שיסקה שם גם בזכויות יוצרים. בוויקיפדיה לא מעלים קטעי עיתונות כי זאת הפרת זכויות יוצרים.  אפשר להביא קטע קצר תוך ציון שמדובר בציטוט, וכותבים בהערת שוליים את המקור של הציטוט הזה.
אני מציעה אם מאד חשוב לכם להציג קטעי עיתונות בספר, לפנות לבעל זכויות היוצרים ולבקש את רשותם בכתב.
בברכה
חנה יריב
נשר

‫בתאריך יום ה׳, 9 בספט׳ 2021 ב-9:25 מאת הדס אביבי <‪avivi...@gmail.com‬‏>:‬
--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

הדס אביבי

to israrc...@googlegroups.com
תודה רבה חנה על המידע הזה!