עזרה בחיפוש גנאלוגי- לבקשת מרים רוזנשטיין

נוני ירון

to הארכיונאי הישראלי
שלום חברות וחברים
מרים מחפשת מידע אודות סבתא שלה חיה ליברמן
למי שיש רעיון היכן לחפש את הסיפורים שכתבה סבתא
אנא כתבו למרים mimiroz...@gmail.com‏
או לנייד  0509750234

אני מחפשת מידע על סבתי, חיה(IDA) ליברמן(עוברת ע"י סבי גרשון לנעים) לבית שברץ (כן, היא ואחיה עברתו את השוורץ לשברץ)

לפיכך ניתן לחפש את שמה במספר גרסאות באנגלית: IDA LIEBERMANIDA   SCHWARTZ  NAIM IDA

היא הגיעה עם אחיה, ג'ק (יעקב) שברץ לפני כ100 שנה לרעננה.

  1. סבתי, כתבה ופרסמה סיפורים קצרים מפלשתינה החדשה.

מצאתי שניים שפורסמו במנצ'סטר גרדיאן בארכיב של הגרדיאן ממרץ 1930

מצאתי טיוטא של סיפור משנת 1936  שרשום עליה, פלסטיין רביו 1936

וממכתבים שמצאתי, עולה כי קבלה תשלום על פרסום סיפור בעיתון של "יהודה הצעיר" בניו יורק במהלך שנת 1938

מאמי הבנתי, כי פרסמה עוד סיפורים בסוף שנות העשרים של המאה הקודמת אך לא הצלחתי לאתרם.

מצאתי טיוטות של סיפוריה גם מ1948 ו1956

  1. אני מנסה לאתר את מועד יציאתה ממונטריאול בקנדה לכוון ניו יורק ומועד עלייתה לישראל(כנראה במהלך 1921). אני יודעת שהגיעה באוניה מניו יורק(מעוניינת לדעת מה ם האוניה) ומשם ברכבת ליפו.

  1. בשנים 1923-1928 לערך, אני יודעת שחיה לסירוגין ברעננה, תל אביב וירושלים ובין השאר, הייתה מורה לאנגלית, לקצרנות ולהדפסה על מכונת כתיבה וכן סייעה בהעלאת יתומים יהודיים מחלב בסוריה ויתכן שגם מלבנון למוסדות יתומים בירושלים (אולי תחת ארגון הדסה?)

אם את יכולה לסייע והיכן ניתן לאסוף מידע עליה,

אשמח מאד

מקווה שהייתי מספיק ברורה בניסוח השאלות

בברכה,

מימי