ממשלת ישראל והמאבק על זכות הציבור לדעת

chairperson דודו אמיתי AIA

to הארכיונאי הישראלי

" סיפור חשיפת תמלולי ישיבות הקורונה הינו מקרה מורכב וסבוך בעל זוויות ופרשנויות רבות. הוא נוגע לשורה של חוקים ותקנות, ביניהם חוק יסוד הממשלה, חוק הארכיונים, חוק חופש המידע ותקנון הממשלה."
"תסבוכת זו איננה מקרית. שורה של משפטנים ומומחים לחופש המידע מבהירים, כי זאת אחת הדרכים בהן נוקטת המדינה במטרה להותיר את הציבור בערפל ולהקשות עליו להיחשף למסמכים שישפכו אור על השיקולים ועל מערכת קבלת ההחלטות של ממשלות ישראל."
הטמעת עקרונות הנגישות לחומר ארכיוני היא אחד הכלים שלנו במאבק על זכות הציבור לדעת.

בברכה - דודו
יו"ר האיגוד

Hila Abraham

to israrc...@googlegroups.com
מטריד ביותר. וגם גורם לחשוב ככל שיש חיסיון - יש מה להסתיר. היכן שיש מה להסתיר - שום דבר טוב לא יכול לקרות.

אתר הארכיון החדש New Website https://jfc.org.il

--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
הילה שלום,
לידיעתך בכל מדינה יש חומר ארכיוני חסוי. לדוגמא תמצאי במצורף את תקופות החסיון בצרפת.
בארה"ב הכלל הוא "הכל פתוח חוץ מה שמחליטים לסגור" ותאמיני לי שסוגרים הרבה ולא פחות מאשר במדינות אחרות.
לכן יש לנו תקנות לעיון בחומר ארכיוני ובהן נקובות תקופות החסיון שמתעדכנות מפעם לפעם.
בברכה
זהר

‫בתאריך יום ב׳, 30 באוג׳ 2021 ב-15:23 מאת ‪Hila Abraham‬‏ <‪hila.ava...@gmail.com‬‏>:‬
תקופות חסיון בצרפת.docx

דודו אמיתי

to israrc...@googlegroups.com

זהר שלום,

גם בצרפת וארה"ב מחליטים כל 20 שנה להאריך את תקופות החסיון בעוד 20 שנה ולהתעלם מהתקופות הנקובות בחוק?

מי שמחליט להחסות את מסמכי השב"כ על ואדי סאליב (1959!) או את הפרוטוקולים של משפט כפר קאסם (1956!) שלא לדבר על שלל מסמכי מלחמת העצמאות, מצפצף על זכות הציבור לדעת  (כי הוא יודע שכאשר התותחים רועמים הבג"צ שותק?).

בברכה – דודו

יד יערי

Yaacov Lozowick

to israrc...@googlegroups.com
מצב החשיפה של החומר הארכיוני במדינת ישראל הוא מעבר לחמור. הוא מביש. בזמנו, כשעוד הייתי גנז המדינה, פירסמתי על כך דו"ח מקיף. לא המתנתי לפרישתי על-מנת לומר מבחוץ עד כמה המצב חמור, אלא פירסמתי את הדברים במסגרת מילוי תפקידי, ולדברים יש תוקף של אמירה רשמית. אם הנושא מעניין אתכם, אתם מוזמנים לקרוא את הדו"ח המלא שנמצא באתר ארכיון המדינה, כאן.

תקציר הדו"ח, למי שאין פנאי לקרוא:
"ישראל איננה מטפלת בחומר הארכיוני שלה כמצופה ממדינה דמוקרטית: רוב עצום של החומר הארכיוני סגור ולא ייפתח לעולם. המיעוט שייפתח, יפתח במגבלות לא סבירות. אין בקרה ציבורית על ביצוע חשיפה ואין שקיפות" (עמוד 3 בדו"ח).

מאז פרישתי היו שורה ארוכה של צעדים שתוצאתם היא החמרה ניכרת במצב שתיארתי בסוף 2017.

יעקב לזוביק

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
דודו לשאלתך, יש להניח שכן. אני זוכרת שבראשית שנות השבעים כשמלאו שלושים שנה לתחילת מלחמת העולם השניה הארכיון הלאומי הבריטי התחיל לפתוח חומר ארכיוני הקשור למלחמה ותוך זמן קצר סגר אותו שנית מסיבות בטחוניות.
יחד עם זאת אני מאד בעד חשיפת הפרוטוקולים של קבינט הקורונה כי זה נוגע בחיי האזרחים בבריאותם.
בברכה
זהר

‫בתאריך יום ב׳, 30 באוג׳ 2021 ב-16:24 מאת דודו אמיתי <‪dud...@givathaviva.org.il‬‏>:‬

אריה רוכמן-הלפרין Arieh Rochman-Halperin

to israrc...@googlegroups.com
אי החשיפה של פרוטוקולי הקורונה חמור יותר לאור דו"ח מבקר המדינה בנושא שהתפרסם אתמול!!

אריה רוכמן-הלפרין
גמלאי ארכיון רשות העתיקות