ארכיונים קהילתיים- ישוביים - מידע פתוח לציבור הרחב שאינו תושב המקום

ארכיון

to israrc...@googlegroups.com

שלום,

אשמח לקבל ניירות עמדה של ארכיונים יישוביים (מושב, קיבוץ, יישוב קטן, קהילה) או החלטות מגובשות בנושא פתיחת חומרים מהארכיון לחוקרים ומתעניינים מן החוץ, שאינם תושבי אותה קהילה.

מעבר לתיקים אישיים וחומרים המסווגים בכותרת צנעת הפרט, מה עוד לא נפתח לקהל או מה כן נפתח לקהל המוזכר.

אורית גפני

ארכיון מועצה אזורית בקעת הירדן

02-6783735

054-8088054

logo(2)

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
לאורית שלום,
ארכיון המועצה כפוף לחוק הארכיונים ותקופות החסיון כתובות בתקנות העיון וצריך לעבד לפיהן.
מומלץ לכולם, גם אלו שלא כפופים לחוק, להשתמש בתקנות אלו.
צריך להקפיד שבחוזי ההפקדה של ארכיונים פרטיים יצויין מתי הארכיון יפתח לעיון הקהל.
בברכה
זהר

‫בתאריך יום ד׳, 23 בפבר׳ 2022 ב-10:53 מאת ארכיון <‪arc...@jordanvalley.org.il‬‏>:‬
--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

Lilik Sachs

to פורום הארכיונאי הישראלי
תודה זהר על ההפניה ועל התזכורת. בראשית דרכנו שמחנו כל כך על כל הפקדה ולא הקפדנו על הנהלים. בדיעבד היה רק מקרה אחד שחבר הפקיד אלבומי  משפחה (של קרובי משפחה  של הוריו מחול ללא זיהוי ולא ברור לנו  מה לעשות עם האלבומים). אולי יש לך רעיון?

Lilik Sachs

to פורום הארכיונאי הישראלי
ההודעה מכתבה על ידי ליליק ארכיון צופית

רונית

to israrc...@googlegroups.com

שלום,

אצלנו מזה מעל לשנתיים (!) אני עוברת על כל המסמכים ומסווגת אותם לפי 3 רמות: פומבי, פנימי, חסוי.

לפי הסיווג הזה, הסורקים פה יודעים מה להעלות לרשת ומה לא. וכן לאיזה מאגר נתונים להעלות בהתאמה.

הסיווג מתבסס על ידע אישי והיכירות אישית שלי עם החברים. מפני שהארכיון הקבוצי נאסף עוד מתחילת המאה העשרים, מבלי לשער כמובן שיפורסם ברבים.

אך מצד שני- יש חלק ניכר בארכיון, (הרוב המכריע), שאותו אנחנו מעוניינים לחשוף, להגברת המודעות וההיכרות.

בברכה רונית בארכיוניי משמר העמק ומוסד חינוכי שומריה.

מוזמנים לעיין דרך הקישור לארכיון המקוון: https://www.infocenters.co.il/mharc/search.asp?lang=HEB&dlang=HEB&module=notebook&page=criteria&rsvr=@3&param=%3Cuppernav%3Esimple%3C/%3E&param2=&site=mharc

--

image001.png

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
ליליק שלום,
אני מציעה שתפני לחבר ותעשי אתו הסכם הפקדה, חרף העובדה שהאלבום כבר נמצא אצלכם. גם כדאי לבקש ממנו שיזהה את המקומות, האנשים והמועדים בהם הם צולמו.
אם חלילה הוא הלך לעולמו, רצוי לפנות לבני משפחתו מדרגה ראשונה ולקבל את הסכמתם הן להפקדה והן לתנאי השימוש.
אפשר למצוא חוזי הפקדה באתר האיגוד.
בברכה
זהר

‫בתאריך יום ד׳, 23 בפבר׳ 2022 ב-19:13 מאת ‪Lilik Sachs‬‏ <‪lilik...@gmail.com‬‏>:‬