מחפש כתבי-יד של "שיר ללא מילים" אופ' 85/1

Alon Schab

Dec 11, 2016, 8:15:55 AM12/11/16
to israelmusic...@googlegroups.com
חברים יקרים,

בכנס הקיץ 2014, במושב לזכרו של ארז רפפורט, דנו בשיר ללא מילים אופ' 85 מס' 1 (פה מאג'ור, מן העזבון). מצאתי את עצמי חוזר ליצירה ואני מעוניין לבדוק סוגיות שונות בכתבי-היד של היצירה. מלבד ההוצאה המודפסת (1851) ידועים ארבעה כתבי-יד (אף אחד מהם לא אוטוגרף של מנדלסון) שסימניהם הם כדלקמן
GB-Ob, MS. M. Deneke Mendelssohn c. 47
D-B, N. Mus. MS 38
US-Stu, MLM 721
GB-Ob, MS. M. Deneke Mendelssohn d. 60
אני כבר במו"מ עם הספריות אבל זה גם איטי וגם מייאש (הברלינאים סובלים ממצוקת כ"א ואמרו לי שייקח כ-6 שבועות לסרוק ארבעה עמודים; ספריית קלארק, המחזיקה בכתב-היד השלישי ברשימה - סגורה לשיפוצים; בבודליאן השאילתות שלי נופלות בין כסאות העץ) אז בינתיים, תהיתי -
האם למישהו מהחברים יש העתק של אחד או יותר מארבעת כתבי היד האלה?

אלון